Урок на тему «Додавання і віднімання вивчених видів. Складені задачі на 2 - 4 дії, які є комбінацією вивчених простих задач»

Про матеріал
Математичні завдання поєднані з цікавою інформацією про 7 чудес міста Чернівців. Мета. Удосконалювати навички додавання і віднімання вивчених видів у межах 1000. Формувати вміння розв'язувати задачі, складати за коротким записом. Поглибити знання про Чернівці, відомі архітектурні пам'ятки. Розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до історії рідного міста.
Перегляд файлу

Управління освіти Чернівецької міської ради

Чернівецька загальноосвітня школа I-III ступенів

 технологічного профілю № 33

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на тему

«Додавання і віднімання вивчених видів.

Складені задачі на 2 - 4 дії, які

є комбінацією вивчених простих задач»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класовод 3-А класу

Джус-Лазоренко О.Є.

 

 

 

 

 

 

Чернівці 2018

Урок математики у 3 класі

Тема. Додавання і віднімання вивчених видів. Складені задачі на 2 - 4 дії, які 

            є комбінацією вивчених    простих задач

Мета. Удосконалювати навички додавання і віднімання вивчених видів у

           межах 1000. Формувати вміння  розв'язувати задачі,  складати за 

            коротким записом. Поглибити знання про Чернівці, відомі

            архітектурні пам'ятки. Розвивати логічне  мислення, увагу, інтерес до

            історії рідного міста.

Обладнання: Математика: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Ф.М.

                          Рівкінд, Л. В. Оляницька. –   К.: Видавничий дім «Освіта»,

                          2013. – 192 с. Презентація до уроку.

 

Хід роботи

1. Організаційний момент

 Всі почули вже дзвінок,

 Він покликав на урок,

Будем працювать старанно,

   Щоб почули у кінці,

Що у 3 - А класі –

Учні просто молодці.

 

2. Повідомлення теми і мети уроку

    - Сьогодні нас чекає подорож нашим містом, визначними місцями і 

      пам'ятками і ми будемо їх пов'язувати з числами і цифрами. Дізнаємось про 

       7 чудес міста.

2.1. Вправа «Очікування» 

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку ?

- Що хочете дізнатися ? (Відповіді учнів)

- Щоб справдились наші очікування ми будемо:

 

 

У – уявляти

Р – розвязувати (задачі, рівняння)

О – обчислювати (вирази)

           К – каліграфічно писати

 

Отож,  Сядьте діти всі рівненько,

             Усміхніться всі гарненько

             Настрій в подорож візьмемо

    Й мандрувати розпочнемо.

3. Актуалізація опорних знань

 3.1. Каліграфічна  хвилинка        

- У жовтні ми святкувати День міста, першу письмову згадку про наше місто.

С-1 - Скільки років нашому місту ? ( 610 )

С-2 -       Запишемо цифру 610. Що ми знаємо про число 610 ?

( Трьохцифрове, три розряди, всього 610 одиниць, 61 десяток, 6  

 сотень; 0 одиниць першого розряду, 1 одиниця другого розряду, 6  

одиниць третього розряду, це число кругле, сусіди числа 609,611)

4. Робота над темою уроку

4.1. Математичний диктант

  •    Знайти суму чисел 230 і 80 – (310)
  •    Знайти різницю чисел 410 і 50 – (360)
  •    780 зменшити на 660 – (120)
  •    Записати найменше трьохцифрове число – (100)
  •    Запишіть, скільки всього десятків у числі 900 – (90)
  •    Запишіть, скільки всього сотень у числі 900 – (9)
  •    Записати результат ділення числа само на себе – (1)
  •    100 поділити на 10 – (10)

          Знайдіть суму чисел, які ви написати. ( 1000 )

 

       С-3   - Приблизно 1000 м, тобто 1 км має вул. Ольги Кобилянської. Були на вулиці ?

               Що можемо сказати ?

 (Пішохідна вулиця)

(Колись вона називалась Панська)

  • Якщо ви пройдете від початку до кінця вулиці, то будете мати уяву, що таке 1 км.

Пригадаймо, ми недавно вивчали   1км=1000м

4.2 Дії з іменовами числами. Поставити замість пропусків числа

 200 м +  □ м = 1 км

 1 км -  □ м = 100 м

 640 м +  □ м = 1000 м

 1 км –  □ м = 500 м

4.3 Розв’язати і скласти  задачу за коротким записом. Підручник с. 63 № 403

С-4 -    А тепер підемо погуляти в парк.

 - Чиє імя носить тепер парк ?

(Парк ім. Т.Шевченка)

  • Цей парк був спроектований і закладений на поч. 19 ст. У цьому парку чітке планування території, а також велика кількість рідкісних та екзотичних рослин. І ростуть також берези, липи і каштани. Парк називають 7 чудом міста.

Беріз – 170 д.

Лип - ?, на 60 д. більше   ?

Каштанів - ?, на 120 менше

 

1) 170 + 60 = 230 (д.) – лип.

2) 230 – 120 = 110 (д.) – каштанів

3) 170 + 230 +110= 510 (д.)

Відповідь: 510 дерев росте у парку.

  • Змініть запитання задачі, щоб 3-тя дія була віднімання.

( На скільки більше лип, ніж каштанів ? (230 – 110= 120 (д.))                    

4.4 Розв’язування рівнянь

 - А яке перше чудо міста Чернівців ?

 С-5    Колишня резиденція митрополитів. Тепер Чернівецький національний

            університет ім. Ю.Федьковича.

 С-6    Захоплення викликає черепиця на дахах, вигравання сонця на куполах, 

            стильна брама-портал, стіни схожі на фортецю.

    Резиденція будувалась за старовинними технологіями з природних матеріалів і високоякісного піску та вапна.

            У будівельний розчин додавались курячі або гусячі яйця. Є багато зал.

С-7    Це Мармурова зала. Ми розв’яжемо рівняння і дізнаємось її висоту.

х+90=80+30                           80+х=50+50

х+90=  110 80+х=100

х=110-90 х=100-80

х=20 х=20

20+90=80+30 80+20=50+50

110=110 100=100

  • Який компонент невідомий ?

Фізкультхвилинка  

4.5 Самостійна робота із взаємоперевіркою № 403 (по 4 приклади в стовпчик)

С-8      Друге чудо Чернівців – музично-драматичний театр ім. О.Кобилянської. Історія його будівництва давня і цікава.

         4.6 Робота з геометричним матеріалом

С-9        Третє чудо нашого міста будинок-корабель. Знаємо, є багато легенд історії будівництва цієї споруди.

 

          Периметр прямокутника 24 см. Ширина прямокутника – 4 см. Знайти довжину прямокутника, накреслити цей прямокутник.

 

 Р – 24 см  1) 4+4=8 (см) – сума довжин 

     сторін

 Ширина – 4 см    2) 24-8=16 (см) – сума довжин

    інших сторін

 Довжина - ?    3) 16:2=8 (см)

 Відповідь: 8 см довжина сторони.

С-10    4.7 Четверте чудо – Миколаївська церква – найдавніший деревяний храм.

     Споруджена ця церква на поч. 17 ст. Але в 1992 році ця церква потерпіла від пожежі. Згоріло 70%, хоча пожежники приїхали за 5 хв. Церкву звичайно відбудували і 4 грудня 1996 р.  освятили  для богослужінь.

 

 Розвязування задач з логічним навантаженням

                - Сестра старша від брата на 5 років. На скільки років вона буде старша від нього через6 років ? (на 5)

     - У павука 4 пари ніг (8 ніг). А в мухи 2 пари (4 ноги). На скільки більше ніг у павука, ніж у двох мух ? (порівно)

     - Було 3 сестри. У кожної по одному брату. Скільки дітей у сімї ? (4)

     - Тимофій запитав у Юлі: «Скільки тобі років ?». Юля відповіла: «Якщо ти додаси до найбільшого одноцифрового  числа найменше двоцифрове число, то дізнаєшся. Скільки років Юлі ? (9+10=19 (р.))

     - Двоє батьків і двоє синів спіймали 3 зайців, а дісталося кожному по 1 зайцю. Як це могло статися ? (Дідусь, батько, син)

С-11    4.8  П’яте чудо – Органний зал (колишня вірменська церква)

С-12    4.9  Шосте чудо – римо-католицький костел «Пречисте Серце Ісуса»

 5.    Підсумок уроку та оцінювання

  Ви добре впоралися з усіма завданнями. Наша подорож закінчилася. Я сподіваюся, що вам вона сподобалася.

   Поділіться своїми враженнями від уроку, закінчивши фразу.

                Я дізналася…

                Я запам’ятала…

 

6. Домашнє завдання

      Ось і пролунав дзвінок –

      Закінчився наш урок.

      За роботу по заслузі

        Щиро дякую вам, друзі !

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку