Тема уроку: Додавання раціональних чисел. Розв`язування вправ.
Мета уроку.
Дидактична: формування вмінь і навичок розв'язувати задачі на додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.
Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття знань з математики.
Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.
Обладнання: підручник, робочий зошит, роздруковані правила та навчальна модель термометра.
Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.
Клас: 6
Рівень стандарту
Тема уроку: Додавання раціональних чисел. Розв`язування вправ.
Мета уроку.
Дидактична: формування вмінь і навичок розв'язувати задачі на додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.
Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття знань з математики.
Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.
Обладнання: підручник, робочий зошит, роздруковані правила та навчальна модель термометра.
Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.
Хід уроку
Етап уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
|
Вітається з дітьми та просить зайняти свої місця за партами. Перевірка відсутніх. |
Вітаються з вчителем, повідомляють про к-ть присутніх та відсутніх. |
|
1. Перевірка домашнього завдання. 2. Пропонує учням усні завдання: 1) 30 + (-25); 2) -2,5 + (-6,7); 3) 3,1 + ( – 4,9); 4) -1,8 + 0,8; 5) -0,3 + (-2,5); 6) -19 + 59; 7) 175, 3 + (-175); 8) -79 +56; 9) + ; 10) -12 + 0; 11) - + . |
1.Один учень виконує завдання біля дошки – інші в зошитах. 2.Дають відповіді на запитання вчителя: 1) 5; 2) -9,2; 3) -1,8; 4) -1; 5) -2,8; 6) 40; 7) 0,3; 8) -23; 9) ; 10) -12; 11) 0. |
3. Первинне застосування набутих знань |
Вчитель пропонує учням розв`язати такі задачі: 1. Термометр показує +5 °С. Потім температура знизилась на 2 °С. Яку температуру показує термометр зараз? 2. Термометр показував -3 °С. Потім температура підвищилась на 1 °С. Яку температуру показує термометр зараз?
|
Записують умову в зошити. Розв`язують задачі. Один учень розв`язує біля дошки, працюючи з навчальною моделлю термометра, а всі інші розв`язують задачі в зошитах.
1. 5 + (-2) = 3, отже, зараз термометр показує температура +30С. 2. -3 +1 = -2, отже, зараз термометр показує температура -20С.
|
4. Застосування учнями знань та вмінь у стандартних умовах із метою набуття навичок |
Вчитель пропонує розв`язати такі вправи з підручника: № 956 Обчисліть значення виразу: 1) + (-); 2) - + ; 3) + (-); 4) -4 + (-7); 5) -5 + (-6); 6) -5 + 12 ; 7) -13 + 7; 8) -2 + (-1); 9) -8 + 4; 10) -2 + 5; 11) -5 + 1; 12) 4 + (-8).
№ 960 Складіть числовий вираз і обчисліть його значення: 1) до суми чисел 7 і -20 додати число 18; 2) до числа 7,9 додати суму чисел 2,1 і -10; 3) до суми чисел 3 і -2 додати суму чисел 4 і -1.
|
Розв`язують вправи. Один учень виконує вправу біля дошки – інші в зошитах. № 956 1) + (-) = + (- ) = =-( - ) = -; 2) - + = - + = - - = ; 3) + (-) = + (- ) = = - =; 4) -4 + (-7) = -+ (-)= = - + (-) = - ( + +) = -= -11; 5) -5 + (-6) = - + +(- ) = - + (-) = = - ( + ) = - = = - 12; 6) -5 + 12 = - + + = - + = - - = ; 7) -13 + 7 = -13 + = = - + = -( - )= = - = - 5 ; 8) -2 + (-1) = - + + (-) = - ( + ) = =- ( + ) = - = =- 3 ; 9) -8 + 4 = -8 + = =- + = - ( - ) = = - = -3 ; 10) -2 + 5 = - + + = - + = = - = = 2; 11) -5 + 1 = - + = = - + = -( - ) = = - = - 3; 12) 4 + (-8)= + + (-)=-(-) = - = = - 4.
№ 960
1) 7 + (-20) = - (20-7) = - 13, -13 + 18 = 18 – 13 = 5; 2) 2,1 + ( - 10) = =- ( 10 – 2,1) = = - 7,9, 7,9 + (- 7,9) = 0; 3) 3 + (-2)= + + (-) = -= = = = 1, 4 + (-1) = 3 , 1 + 3 = + = = + = = 3 . |
5. Підсумки уроку. Домашнє завдання.
|
Домашня робота: № 957, № 961, № 987. |
Записують домашнє завдання.
|
Домашня робота (розв`язання) № 957 Обчисліть значення виразу: 1) - + = ; 2) + (-) = ; 3) - + = -; 4) -8 + 3= -; 5) 7 + (-3)= 4; 6) -6 + (-8 )= -15; 7) -5 + 10= 4; 8) -11 + 8= -3; 9) -3 + = -2; 10) 3 + (-6)= -2; 11) 9 + (-5)= 13; 12) -3 + (-2)= - . № 961 Складіть числовий вираз і обчисліть його значення: 1) до суми чисел -6 і -19 додати число 15; 2) до числа -3,6 додати суму чисел -7,2 і 4,5; 3) до суми чисел -1,4 і -1,8 додати суму чисел -5,2 і 8,1. 1) -6 +(-19) = -25, -25 + 15 = -10. 2) -7,2 + 4,5 = -2,7 , -3,6 + (-2,7) = - 6,3. 3) -1,4 +(-1,8) = - 3,2 , -5,2 і 8,1 = 2,9 , - 3,2 + 2,9 = -0,3.
№ 987 Сергій Іванович поклав у банк 4000 грн під 5% річних. Яка сума буде в нього на рахунку: 1) через 1 рік; 2) через 2 роки; 3) через 3 роки ? 1) 4200 грн, 2) 4410 грн, 3) 4630,5 грн. |