Тема уроку: Додавання раціональних чисел. Розв`язування вправ.
Мета уроку.
Дидактична: формування вмінь і навичок розв'язувати задачі на додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.
Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття знань з математики.
Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.
Обладнання: підручник, робочий зошит, роздруковані правила та навчальна модель термометра.
Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.
Клас: 6
Рівень стандарту
Тема уроку: Додавання раціональних чисел. Розв`язування вправ.
Мета уроку.
Дидактична: формування вмінь і навичок розв'язувати задачі на додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.
Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття знань з математики.
Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.
Обладнання: підручник, робочий зошит, роздруковані правила та навчальна модель термометра.
Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.
Хід уроку
Етап уроку |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
|
Вітається з дітьми та просить зайняти свої місця за партами. Перевірка відсутніх. |
Вітаються з вчителем, повідомляють про к-ть присутніх та відсутніх. |
|
1. Перевірка домашнього завдання. 2. Пропонує учням усні завдання: 1) 30 + (-25); 2) -2,5 + (-6,7); 3) 3,1 + ( – 4,9); 4) -1,8 + 0,8; 5) -0,3 + (-2,5); 6) -19 + 59; 7) 175, 3 + (-175); 8) -79 +56;
9) 10) -12 + 0;
11) - |
1.Один учень виконує завдання біля дошки – інші в зошитах. 2.Дають відповіді на запитання вчителя: 1) 5; 2) -9,2; 3) -1,8; 4) -1; 5) -2,8; 6) 40; 7) 0,3; 8) -23;
9) 10) -12; 11) 0. |
3. Первинне застосування набутих знань |
Вчитель пропонує учням розв`язати такі задачі: 1. Термометр показує +5 °С. Потім температура знизилась на 2 °С. Яку температуру показує термометр зараз? 2. Термометр показував -3 °С. Потім температура підвищилась на 1 °С. Яку температуру показує термометр зараз?
|
Записують умову в зошити. Розв`язують задачі. Один учень розв`язує біля дошки, працюючи з навчальною моделлю термометра, а всі інші розв`язують задачі в зошитах.
1. 5 + (-2) = 3, отже, зараз термометр показує температура +30С. 2. -3 +1 = -2, отже, зараз термометр показує температура -20С.
|
4. Застосування учнями знань та вмінь у стандартних умовах із метою набуття навичок |
Вчитель пропонує розв`язати такі вправи з підручника: № 956 Обчисліть значення виразу:
1)
2) -
3)
4) -4
5) -5
6) -5
7) -13 + 7
8) -2
9) -8 + 4
10) -2
11) -5
12) 4
№ 960 Складіть числовий вираз і обчисліть його значення: 1) до суми чисел 7 і -20 додати число 18; 2) до числа 7,9 додати суму чисел 2,1 і -10;
3) до суми чисел 3
|
Розв`язують вправи. Один учень виконує вправу біля дошки – інші в зошитах. № 956
1)
2) -
-
3)
4) -4
5) -5
= - (
6) -5
-
7) -13 + 7
= -
= -
8) -2
+ (-
=- (
=- 3
9) -8 + 4
=-
= -
10) -2
+
=
11) -5
= -
= -
12) 4
+ (-
= - 4
№ 960
1) 7 + (-20) = - (20-7) = - 13, -13 + 18 = 18 – 13 = 5; 2) 2,1 + ( - 10) = =- ( 10 – 2,1) = = - 7,9, 7,9 + (- 7,9) = 0;
3) 3
+ (-
=
4
1
= |
5. Підсумки уроку. Домашнє завдання.
|
Домашня робота: № 957, № 961, № 987. |
Записують домашнє завдання.
|
Домашня робота (розв`язання) № 957 Обчисліть значення виразу:
1) -
2)
3) -
4) -8
5) 7
6) -6
7) -5
8) -11
9) -3
10) 3
11) 9
12) -3 № 961 Складіть числовий вираз і обчисліть його значення: 1) до суми чисел -6 і -19 додати число 15; 2) до числа -3,6 додати суму чисел -7,2 і 4,5; 3) до суми чисел -1,4 і -1,8 додати суму чисел -5,2 і 8,1. 1) -6 +(-19) = -25, -25 + 15 = -10. 2) -7,2 + 4,5 = -2,7 , -3,6 + (-2,7) = - 6,3. 3) -1,4 +(-1,8) = - 3,2 , -5,2 і 8,1 = 2,9 , - 3,2 + 2,9 = -0,3.
№ 987 Сергій Іванович поклав у банк 4000 грн під 5% річних. Яка сума буде в нього на рахунку: 1) через 1 рік; 2) через 2 роки; 3) через 3 роки ? 1) 4200 грн, 2) 4410 грн, 3) 4630,5 грн. |