Урок на тему "Додавання раціональних чисел. Розв'язування вправ"

Про матеріал

Тема уроку: Додавання раціональних чисел. Розв`язування вправ.

Мета уроку.

Дидактична: формування вмінь і навичок розв'язувати задачі на додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.

Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття знань з математики.

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.

Обладнання: підручник, робочий зошит, роздруковані правила та навчальна модель термометра.

Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.

Перегляд файлу

Клас: 6

Рівень стандарту

Тема уроку: Додавання раціональних чисел. Розв`язування вправ.

Мета уроку.

Дидактична: формування вмінь і навичок розв'язувати задачі на додавання раціональних чисел з однаковими та різними знаками; виробити вміння застосовувати це правило для розв'язування типових задач з даної теми.

Розвивальна: розвивати пізнавальний інтерес до здобуття знань з математики.

Виховна: виховувати культуру математичного мовлення та сумлінне ставлення до навчання.

Обладнання: підручник, робочий зошит, роздруковані правила та навчальна модель термометра.

Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.

Хід уроку

Етап уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

  1.   Організаційний

Вітається з дітьми та просить зайняти свої місця за партами.

Перевірка відсутніх.

Вітаються з вчителем, повідомляють про к-ть присутніх та відсутніх.

  1.   Актуалізація попередніх знань та їх корекція.

 

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Пропонує учням усні завдання:

1) 30 + (-25);

2) -2,5 + (-6,7);

3) 3,1 + ( – 4,9);

4) -1,8 + 0,8;

5) -0,3 + (-2,5);

6) -19 + 59;

7) 175, 3 + (-175);

8) -79 +56;

9) + ;

10) -12 + 0;

11) - + .

1.Один учень виконує завдання біля дошки – інші в зошитах.

2.Дають відповіді на запитання вчителя:

1) 5;

2) -9,2;

3) -1,8;

4) -1;

5) -2,8;

6) 40;

7) 0,3;

8) -23;

9) ;

10) -12;

11) 0.

3. Первинне застосування набутих знань

Вчитель пропонує учням розв`язати такі задачі:

1. Термометр показує +5 °С. Потім температура знизилась на

2 °С. Яку температуру показує термометр зараз?

2. Термометр показував -3 °С. Потім температура підвищилась на 1 °С. Яку температуру показує термометр зараз?

 

Записують умову в зошити. Розв`язують задачі. Один учень розв`язує біля дошки, працюючи з навчальною моделлю термометра, а всі інші розв`язують задачі в зошитах.

 

1. 5 + (-2) = 3, отже, зараз термометр показує температура +30С.

2. -3 +1 = -2, отже, зараз термометр показує температура -20С.

 

4. Застосування учнями знань та вмінь у стандартних умовах із метою набуття навичок

Вчитель пропонує розв`язати такі вправи з підручника:

№ 956

Обчисліть значення виразу:

1) + (-);

2) - + ;

3) + (-);

4) -4 + (-7);

5) -5 + (-6);

6) -5 + 12 ;

7) -13 + 7;

8) -2 + (-1);

9) -8 + 4;

10) -2 + 5;

11) -5 + 1;

12) 4 + (-8).

 

 

 

 

№ 960

Складіть числовий вираз і обчисліть його значення:

1) до суми чисел 7 і -20 додати число 18;

2) до числа 7,9 додати суму чисел 2,1 і -10;

3) до суми чисел 3 і -2 додати суму чисел 4 і -1.

 

Розв`язують вправи. Один учень виконує вправу біля дошки – інші в зошитах.

№ 956

1) + (-) = + (- ) = =-( - ) = -;

2) - + = - + = -

 - = ;

3) + (-) = + (- ) = = - =;

4) -4 + (-7) = -+ (-)= = - + (-) = - ( +  +) = -= -11;

5) -5 + (-6) = - +      +(- ) = - + (-) =

= - ( + ) = - =      = - 12;

6) -5 + 12 = - + + = - +  = -

- = ;

7) -13 + 7 = -13 + =

= - + = -( - )=

= - = - 5 ;

8) -2 + (-1) = - +

+ (-) = - ( + ) =

=- ( + ) = - =

=- 3 ;

9) -8 + 4 = -8 + =

=- +  = - ( - ) =

= - = -3 ;

10) -2 + 5 = - +

+ = - + =

= - =  = 2;

11) -5 + 1 = - + =

= - + = -( - ) =

= - = - 3;

12) 4 + (-8)= +

+ (-)=-(-) = - =

= - 4.

 

№ 960

 

1) 7 + (-20) = - (20-7) = - 13,

    -13 + 18 = 18 – 13 = 5;

2) 2,1 + ( - 10) =

=- ( 10 – 2,1) =

= - 7,9,

7,9 + (- 7,9) = 0;

3) 3 + (-2)= +

+ (-) =  -= =

= = 1,

4 + (-1) = 3 ,

1 + 3 = + =

= + = = 3 .

5. Підсумки уроку. Домашнє завдання.

 

Домашня робота:

№ 957, № 961, № 987.

Записують домашнє завдання.

 

 

Домашня робота

(розв`язання)

№ 957

Обчисліть значення виразу:

1) - + = ;

2) + (-) = ;

3) - + = -;

4) -8 + 3= -;

5) 7 + (-3)= 4;

6) -6 + (-8 )= -15;

7) -5 + 10= 4;

8) -11 + 8= -3;

9) -3 + = -2;

10) 3 + (-6)= -2;

11) 9 + (-5)= 13;

12) -3 + (-2)= - .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

№ 961

Складіть числовий вираз і обчисліть його значення:

1) до суми чисел -6 і -19 додати число 15;

2) до числа -3,6 додати суму чисел -7,2 і 4,5;

3) до суми чисел -1,4 і -1,8 додати суму чисел -5,2 і 8,1.

1) -6 +(-19) = -25,

    -25 + 15 = -10.

2) -7,2 + 4,5 = -2,7 ,

    -3,6 + (-2,7) = - 6,3.

3) -1,4 +(-1,8) = - 3,2 ,

    -5,2 і 8,1 = 2,9 ,

    - 3,2 + 2,9 = -0,3.

 

№ 987

Сергій Іванович поклав у банк 4000 грн під 5% річних. Яка сума буде в нього на рахунку: 1) через 1 рік; 2) через 2 роки; 3) через 3 роки ?

1) 4200 грн,

2) 4410 грн,

3) 4630,5 грн.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   


 

docx
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку