1
Весела пісенька дзвіночка покликала нас на урок
Я бачу ваші милі личка і очі з безліччю думок
А тепер ваші милі личка хай побачать наші гості, поверніться і привітайтесь.
- Приймаємо такі правила. Дякую. Тепер на вушко побажайте один одному щось хороше, приємне, підтримайте один одного на сьогоднішньому уроці.
Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Відгадайте загадку, допоможе її відгадати шифрограма.
-Прочитайте загадку
Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
Ж |
А |
Р |
Д |
Б |
У |
4 |
6 |
2 |
1 |
5 |
3 |
Так, це дружба (ПРИКЛЕЮЮ СЕРЕДИНКУ КВІТКИ)
ІІ. Оголошення теми і мети уроку
Вчитель. Наш урок присвятимо дружбі: дізнаємось, що означає «бути справжнім другом»., з`ясуємо, хто може називатися другом; що робити, щоб оточували завжди вірні друзі.
-Гадаю ,що ця пісенька додасть Вам настрою ( «Пісня про дружбу»)
-І ви слухаючи її подумайте, що для вас означає слово дружба
2. Вправа « Мозковий штурм»
- Підніміть руки, у кого є друг
- Чи потрібно взагалі мати друзів?
- А скільки може бути друзів в однієї людини?
- Як ви вважаєте наш клас дружний чи ні? Я дуже хочу, щоб наш клас був справді дружним Тож нехай в нашому класі зацвіте квітка дружби. Показую серединку У вас на партах лежать пелюсткИ, попрацюйте в групі, розгляньте написи на них, оберіть 1, найкращу, на вашу думку ,і прикрасьте нею нашу квітку. На роботу вам 30 сек.
1 група, готові ? Друга?
Прочитайте. Яку обрали ви! А від себе я теж додам кілька пелюсток .
Подивіться, яка чудова квітка, з нею у нас точно всі будуть справжніми друзями.
3. Створення асоціативного куща слайд Справжній друг)
Закрийте очі, промовте слово Друг
Які асоціації у вас виникли? Давайте спробуємо підібрати слова, які розкажуть нам, що думаємо, коли чуємо – «друг».
Говорять діти
Без друзів важко жити в усі часи
-а що означало поняття дружби в давні часи,
про це нам розкаже інформатор
Учень. В усі часи дружба вважалась великою цінністю. У стародавніх племенах вона перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлялась спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали кров у чашу і, змочивши у ній кінці-мечів, куштували цю кров. І клятва була непорушною, такі друзі ніколи не зраджували один одному.
Учитель
ФАЛЬШИВІ ДРУЗІ (слайд)
«Білий капелюшок»
-Яка тема і мораль байки?
«Чорний капелюшок.»
«Жовтий капелюшок».
«Зелений капелюшок»
Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.
3.Аналіз ситуацій.
Ситуація 1
Твій друг не зробив домашнє завдання і просить зошит, щоб списати. Твої дії…
Ситуація 2
Твій друг на уроці фізкультури підвернув ногу,над ним сміялись.. Твої дії
Ситуація 3
Твій друг отримує погані оцінки за семестр і тобі забороняють з ним дружити. Як ти вчиниш?
Ситуація 4
Твій друг розмалював парту ТВОЇ ДІЇ
5.Гра «Так чи ні»
- Я ПОБАЧИЛА, ЩО ви НЕ ЗАВЖДИ погоджуєтеся з думкою товариша
- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?
- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то плесніть в долоні
Друг – це той, з ким мені добре.
- Отже, поняття про дружбу у кожного своє. Але спільним є те, що друг – це людина, з якою нам добре, весело і цікаво; яка завжди прийде на допомогу.
Гра з коробочкою
-Але є ще й інші риси, ЯКІ ЗАВАЖАЮТЬ ДРУЖБІ, прошу Вас написати негативну рису на аркуші паперу. Цей аркуш скласти і вкинути в коробку. Зробимо це для того, щоб погані риси більше не заважали вам дружити.- це буде вашій дружбі добрий знак.
Фізкультхвилинка
Руханка під музику
6.Прислів'я про дружбу Робота в групі
З давніх давен наш народ склав величезну кількість приказок і прислів’їв про дружбу.
У вас на столах лежать хмаринки. Знайдіть хмаринки, які дружать між собою, зачитайте прислів’я і поясніть чого вони навчають.
Учні виходять до дошки і вишиковуються так, щоб утворилося прислів’я.
(Справжній друг — це той, хто поруч із тобою не лише в добрий час, а й у лиху годину.)
(Скільки б у тебе не з,явилося нових друзів, але давніх друзів завжди треба пам,ятати)
(друзів, як і родичів, можна вважати настільки близькими для людини, як і коріння для дерева.)
( друга не купиш ні за які гроші, тому що дружба- безцінна)
(Якщо у птаха сильні крила, то він зможе високо літати, а якщо в людини багато друзів, то їй все під силу, не страшні ніякі негаразди. Друзі завжди прийдуть на допомогу.)
Учитель. Подивіться на слайд, ЧОМУ ВІН ТАК НАЗИВАЄТЬСЯ
Слайд Незвичайна дружба
Що ж це за незвичайна дружба? У кого є такі друзі? І як по-особливому ми маємо до них ставитись?
Учитель. а як ви думаєте Чи може бути дружба між хлопцем і дівчиною?
Зараз ВСІ ХЛОПЧИКИ отримають завдання обрати ті риси, які на вашу думку повинні бути у дівчат, а дівчатка оберуть, риси, які хотіли би бачити у хлопців.Прошу підійти всіх ДІВЧАТ, а сюди ХЛОПЦІВ (Роздаю смужки, хтось один від дівчат і від хлопців кріпить магнітами у стовпчик.)
-Прочитайте риси, які ви обрали.
-Дякую, тепер віднайдіть спільні і відмінні риси і заповніть НИМИ кола Венна
Створення діаграми Венна
Хлопців дівчата хочуть бачити
- А тепер прочитайте спільні риси хором!
ТОЖ БУДЬТЕ ТАКИМИ, ЯКИМИ ХОЧУТЬ БАЧИТИ ВАС ВАШІ ДРУЗІ
А дружити можуть і казкові герої, об'єднайте їх у пару
-Чому так стало тихо навкруги? ( погашу світло і запалю аромолампу)
- До нас в гості йде казка
Жила-була на землі дівчина на ім'я Любов. Сумно їй було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, прожившого сто років чарівника:
- Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя.
Подумав чарівник і сказав:
- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають і роса ще не просохне.
Вранці, коли яскраво-червоне сонце освітило землю, прийшла Любов в назначене місце. Прийшла і бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна іншої красивіше.
- Ось вибирай, - сказав чарівник,– одну звуть Радість, іншу – Доброта, третю – Краса, четверту – Печаль, п'яту –Дружба.
- Вони всі прекрасні, - сказала Любов, – не знаю, кого і вибрати.
- Твоя правда, – відповів чарівник, - вони всі добрі, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подружкою на все твоє життя.
Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожної. Задумалася Любов.
- Чому Любов вибрала Дружбу? (Відповіді дітей).БО ЦЕ НАЙЦІННІШІ СТОСУНКИ ЯКІ МОЖУТЬ БУТИ,
- Яке прекрасне слово – “дружба”! Вимовляєш його – і відразу згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати в сніжки, читати нову книгу або поділитися секретом, друга, ЯКОМУ ТИ БАЖАЄШ ТІЛЬКИ ДОБРА
Вправа «Незакінчене речення»
У вас на парті долоньки дружби, прошу вас написати на них побажання другу і прикріпити їх біля нашої квітки дружби .(Діти йдуть до дошки)
. Рефлексія.
- А зараз всі станьте в коло.. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй. І ВІДЧУЄ ТЕПЛО СПРАВЖНЬОЇ ДРУЖБИ!
Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її !
-Ви дуже добре працювали на уроці і в подарунок вам і нашим гОстям звучить «Пісенька про дружбу». Подумайте зараз про свого друга, або якщо він тут, то присвятіть йому цю пісню, отже ,співаємо разом!