Урок на тему "Дружба"

Про матеріал
Дружба –це особливі стосунки,що виникають між людьми, які мають спільні погляди та інтереси. Ця розробка уроку присвячена для розвитку критичного мислення в учнів початкових класів НУШ.
Перегляд файлу

1

 

 

Весела пісенька дзвіночка покликала нас на урок

Я бачу ваші милі личка і очі з безліччю думок

А тепер ваші милі личка хай побачать наші гості, поверніться і привітайтесь.

  • Для успішної роботи на сьогоднішньому уроці  нам необхідно укласти правила – правила, яких ми з вами будемо дотримуватися. Запропонуйте, будь ласка, правила, які, на вашу думку, найбільш потрібні нам сьогодні.
  • Говорити по черзі.
  • Не перебивати.
  • Не критикувати .
  • Дотримуватися правила « піднятої» руки.
  • Поважати думку іншого.
  • Бути активними.

- Приймаємо такі правила. Дякую. Тепер на вушко побажайте один одному щось хороше, приємне, підтримайте один одного на сьогоднішньому уроці.

Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим і малим. Відгадайте загадку, допоможе її відгадати шифрограма.

-Прочитайте загадку

        Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

 

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

Так, це дружба (ПРИКЛЕЮЮ СЕРЕДИНКУ КВІТКИ)

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель. Наш урок присвятимо дружбі: дізнаємось, що означає «бути справжнім другом»., з`ясуємо, хто може називатися другом; що робити, щоб оточували завжди вірні друзі.

-Гадаю ,що ця пісенька додасть Вам настрою ( «Пісня про дружбу»)

-І ви слухаючи її подумайте, що для вас означає слово дружба

  • ( «Пісня про дружбу»)
  • То Що таке дружба? відповіді
  • Увага! На екрані  наш інформаційний центр       ролик
  • А тепер Розгорніть підручник на сторінці 56 і прочитайте, як науковці трактують поняття «Дружби»
  • Прочитайте. Відкладіть підручник.

2. Вправа « Мозковий штурм»

- Підніміть руки, у кого є друг

- Чи потрібно взагалі мати  друзів?

- А скільки може бути друзів в однієї людини?

- Як ви вважаєте наш клас дружний чи ні? Я дуже хочу, щоб наш клас був справді дружним Тож нехай в нашому класі зацвіте квітка дружби. Показую серединку У вас на партах лежать пелюсткИ, попрацюйте в групі, розгляньте написи на них, оберіть 1, найкращу, на вашу думку ,і  прикрасьте нею нашу квітку. На роботу вам 30 сек.

 1 група, готові ? Друга?

 

Прочитайте. Яку обрали ви! А від себе я теж додам кілька пелюсток .

Подивіться, яка чудова квітка, з нею у нас точно всі будуть справжніми  друзями.

3. Створення асоціативного куща     слайд Справжній друг)

Закрийте очі, промовте слово Друг

Які асоціації у вас виникли? Давайте спробуємо підібрати слова, які розкажуть нам, що думаємо, коли чуємо – «друг».

Говорять діти

Без друзів важко жити в усі часи

-а що означало поняття дружби в давні часи,

про це нам розкаже інформатор

Учень. В усі часи дружба вважалась великою цінністю. У стародавніх племенах вона перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлялась спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці, побратими зливали кров у чашу і, змочивши у ній кінці-мечів, куштували цю кров. І клятва була непорушною, такі друзі ніколи не зраджували один одному.

Учитель

  • Так, але нажаль друзі бувають різні. Про таких друзів існує багато гуморесок і байок. Ось одна з них.

ФАЛЬШИВІ ДРУЗІ (слайд)

  • Вчитель. Ось ви прослухали байку. Чи сподобалась вона вам?
  • Хто головні герої байки?
  • Що трапилось з друзями?
  • Хто вам більше сподобався і чому?
  • У вас на партах капелюхи, дістаньте завдання, обговоріть їх в групі, коли закінчите, сигналізуйте. На роботу 1 хвилина

«Білий капелюшок»

           -Яка тема і мораль байки?

«Чорний капелюшок.»

  • Які погані вчинки зробили герої казки?

«Жовтий капелюшок».

  • Діти, а які добрі позитивні вчинки зробили герої?
  • «Чевоний капелюшок.»
  • Які почуття у вас виникли на початку байки ?
  • В середині байки ?
  • В кінці байки?

 

 «Зелений капелюшок»

  • Діти,пофантазуйте , і придумайте  свій кінець байки. Як по іншому могла закінчитися байка ?
  • Синій капелюшок
  • Який висновок можна зробити?
  •  
  • Послухаємо наших спікерів, одягніть капелюх і дайте відповідь,на поставлене запитання Вашій групі

 

Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.

3.Аналіз ситуацій.

Ситуація 1

Твій друг не зробив домашнє завдання  і просить зошит, щоб списати. Твої дії…

Ситуація 2

Твій друг на уроці фізкультури  підвернув ногу,над ним сміялись.. Твої дії

Ситуація 3

Твій друг  отримує  погані оцінки  за семестр і  тобі забороняють  з ним дружити. Як ти вчиниш?

Ситуація 4

Твій друг розмалював парту ТВОЇ ДІЇ

 

5.Гра «Так чи ні»

- Я ПОБАЧИЛА, ЩО ви НЕ ЗАВЖДИ погоджуєтеся з думкою товариша

- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?

- А чи погодитесь ви з моїми думками? Якщо так, то плесніть в долоні

Друг – це той, з ким мені добре.

  • Мій друг дружить тільки зі мною.
  • Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.
  • Друг завжди робить те, що я хочу.
  • Друзі ніколи не сваряться.
  • Друг завжди допоможе в біді.
  • Я не дружу з тими, хто негарний.
  •  Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.
  • Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.
  • Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.
  • Справжній друг насміхається, коли в його товариша невдача.
  • Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.

- Отже, поняття про дружбу у кожного своє. Але спільним є те, що друг – це людина, з якою нам добре, весело і цікаво; яка завжди прийде на допомогу.

Гра з коробочкою

-Але є ще й інші риси, ЯКІ ЗАВАЖАЮТЬ ДРУЖБІ, прошу Вас написати негативну рису на аркуші паперу. Цей аркуш скласти і вкинути в коробку. Зробимо це для того, щоб погані риси більше не заважали вам дружити.- це буде вашій дружбі добрий знак.

Фізкультхвилинка

Руханка під музику

6.Прислів'я про дружбу   Робота в групі

      З давніх давен наш народ склав величезну кількість приказок і прислів’їв про дружбу.

     У вас на столах лежать хмаринки. Знайдіть хмаринки, які дружать між собою, зачитайте прислів’я і поясніть чого вони навчають.

    Учні виходять до дошки і вишиковуються так, щоб  утворилося  прислів’я.

  • 1 група – Справжній друг пізнається в біді.

(Справжній друг — це той, хто поруч із тобою не лише в добрий час, а й у лиху годину.)

  • 2 група – Нових друзів май, а старих не забувай.

(Скільки б у тебе не з,явилося нових друзів, але давніх друзів завжди треба пам,ятати)

  • 3 група – Дерево міцне корінням, а людина – друзями.

(друзів, як і родичів, можна вважати настільки близькими для людини, як і коріння для дерева.)

  • 4 група-  Вірний приятель – то найбільший скарб.

( друга не купиш ні за які гроші, тому що дружба- безцінна)

  • 5 група - Сила птаха у крилах, а людини — у дружбі.

(Якщо у птаха сильні крила, то він зможе високо літа­ти, а якщо в людини багато друзів, то їй все під силу, не страшні ніякі негаразди. Друзі завжди прийдуть на допомогу.)

  • МОЛОДЦІ, Я ПЕРЕКОНАЛАСЯ ЩО ВИ ЗНАЄТЕ ПРИСЛІВ,Я

Учитель. Подивіться на слайд, ЧОМУ ВІН ТАК НАЗИВАЄТЬСЯ

Слайд Незвичайна дружба

Що ж це за незвичайна дружба?  У кого є такі друзі? І як по-особливому ми маємо до них ставитись?

Учитель. а як ви думаєте Чи може бути дружба між хлопцем і дівчиною?

Зараз ВСІ ХЛОПЧИКИ отримають завдання обрати ті риси, які на вашу думку повинні бути у дівчат, а дівчатка оберуть, риси, які хотіли би бачити у хлопців.Прошу підійти всіх ДІВЧАТ, а сюди ХЛОПЦІВ (Роздаю смужки, хтось один від дівчат і від хлопців кріпить магнітами у стовпчик.)

-Прочитайте риси, які ви обрали.

-Дякую, тепер віднайдіть спільні і відмінні риси і заповніть НИМИ кола Венна

Створення діаграми Венна

Хлопців дівчата хочуть бачити

  • Розумними             забіяками
  • Ввічливими            сміливими
  • сильними               толерантними
  • чесними                 плаксивими
  • добрими                 спортивними
  • Дівчат хлопці хочуть бачити
  • Привабливими      балакучими      
  • Розумними           щирими
  • Толерантними      чесними
  • Веселими              добрими
  • Плаксивими         ябідами

- А тепер прочитайте спільні  риси хором!

ТОЖ БУДЬТЕ ТАКИМИ, ЯКИМИ ХОЧУТЬ БАЧИТИ ВАС ВАШІ ДРУЗІ

А дружити можуть і казкові герої, об'єднайте їх у пару

-Чому так стало тихо навкруги? ( погашу світло і запалю аромолампу)

- До нас в гості йде казка

Жила-була на землі дівчина на ім'я Любов. Сумно їй  було жити на світі без подружки. Ось і звернулася вона до старого, сивого, прожившого сто років чарівника:

- Допоможи мені, дідусь, вибрати подружку, щоб я могла дружити з нею все відпущене мені Богом життя.

Подумав чарівник і сказав:

- Приходь до мене завтра вранці, коли перші птахи заспівають і роса ще не просохне.

Вранці, коли яскраво-червоне сонце освітило землю, прийшла Любов в назначене місце. Прийшла і бачить: стоять п'ять прекрасних дівчат, одна іншої красивіше.

- Ось вибирай, - сказав чарівник,– одну звуть Радість, іншу – Доброта, третю – Краса, четверту – Печаль, п'яту –Дружба.

- Вони всі прекрасні, - сказала Любов, – не знаю, кого і вибрати.

- Твоя правда, – відповів чарівник, - вони всі добрі, і ти в житті ще зустрінешся з ними, а може, і дружити будеш, але вибери одну з них. Вона і буде тобі подружкою на все твоє життя.

Підійшла Любов до дівчат ближче і подивилася в очі кожної. Задумалася Любов.

  • А кого вибрали б ви? Чому?
  • Любов підійшла до дівчини на ім'я Дружба і протягнула їй руку.

- Чому Любов вибрала Дружбу? (Відповіді дітей).БО ЦЕ НАЙЦІННІШІ СТОСУНКИ ЯКІ МОЖУТЬ БУТИ,

- Яке прекрасне слово – “дружба”! Вимовляєш його – і відразу  згадуєш свого друга, з яким тобі цікаво грати в сніжки, читати нову книгу або поділитися секретом, друга, ЯКОМУ ТИ БАЖАЄШ ТІЛЬКИ ДОБРА

Вправа «Незакінчене речення»

У вас на парті долоньки дружби, прошу вас написати на них побажання другу і прикріпити їх біля нашої квітки дружби .(Діти йдуть до дошки)

. Рефлексія.

- А зараз всі станьте в коло.. Нехай кожен візьме за руку свого сусіда і потримає її у своїй. І ВІДЧУЄ ТЕПЛО СПРАВЖНЬОЇ ДРУЖБИ!

Будьте дружніми, люблячими, добрими, турботливими і надійними. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом! Бережіть її !

 

-Ви дуже добре працювали на уроці і в подарунок вам і нашим гОстям звучить «Пісенька про дружбу». Подумайте зараз про свого друга, або якщо він тут, то присвятіть йому цю пісню, отже ,співаємо разом!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
26 січня 2021
Переглядів
3108
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку