14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок на тему: "Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником"

Про матеріал

Урок на тему: "Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником"

Перегляд файлу

Тема: Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником.

Мета: поглибити знання учнів про фразеологізми, ознайомити їх із джерелами українських фразеологізмів, з фразеологічним словником, принципами класифікації фразеологізмів; розвивати вміння пояснювати значення фразеологізмів; розширити лексичний запас шестикласників; удосконалювати вміння і навички правильно розтлумачувати фразеологічні звороти, використовувати їх у мовленні; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: підручники, зошити, фразеологічні словники, кольорові стрічки, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань ( урок-мозаїка )

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Гра-розминка «Пересадки».

- Станьте праворуч ті, у кого гарний настрій.

- Станьте ліворуч ті, хто очікує на уроці дізнатись щось цікаве.

- Станьте посередині ті, хто знає, що означає слово «фразеологія».

- Сядьте ті, хто готовий і хоче розпочати урок.

2. Слово вчителя

- Подивіться, будь ласка, на дошку ( прикріплено слово «урок») .

Якими ми маємо бути на сьогоднішньому уроці? ( Відповіді учнів )

II. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів

  1. Інтелектуальна розминка ( запитання, на як учні дають стислу відповідь). За записаними відповідями учні прочитають термін, з яким мають ознайомитися на уроці.
  1. 25 літера українського алфавіту.
  2. Іменник, який складається з трьох букв, входить до складу прислів’я, перша частина якого: « Десять разів відміряй, а …»
  3. Як вимовляється сьома буква алфавіту ?
  4. Орфограма, яка зустрічається у слові « молоко».
  5. Частина слова «магія», яку можна записати при переносі в наступному рядочку.

Відповідь : Фразеологія

- Отже, ви зрозуміли, що ми помандруємо до країни Фразеології.

III. Повідомлення теми та мети уроку

 

 IV. Сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу.

  1. Пояснення вчителя.

Діти отримують завдання ( пояснити значення фразеологізмів : пятами накивати, хлюпати носом та інші ) та, виходячи із пояснень, за допомогою вчителя підходять до вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником
  1. Опрацювання теоретичного матеріалу
  2. Виконання вправи з підручника ( на вибір )

V. Закріплення нового матеріалу

1. Робота в групах ( Списати. Користуючись довідкою пояснити, що означають фразеологізми ).

  1. Убивати двох зайців; ганяти як солоного зайця; ганятися за двома зайцями; далеко куцому до зайця; проїхати зайцем.
  2. Діти отримують незрозумілий їм фразеологізм. Намагаються зрозуміти його. ( Йде згадка про словники )
  1. Виразне читання напам’ять вірша М. Рильського « Не бійся заглядати у словник »  ( учениця ).
  2. Робота біля дошки ( гра « Сонечко », де кожний промінчик – це вже знайомий учням словник ).
  3. Випереджуюче домашнє завдання для одного учня ( повідомлення про фразеологічний словник).
  4. Робота з фразеологічним словником ( виписати два фразеологізми, пояснити їх значення).
  5. Релаксація

- Яка зараз пора року ? Давайте підійдемо до вікна. Які кольори переважають весною ? Сідайте. А зараз виконаємо завдання «Кольорова стрічка».

Учні вибирають кольорові стрічки, на яких записано початок і закінчення фразеологізмів, діляться на пари, складають і записують фразеологізми, пояснюють їх значення. Із отриманими фразеологізмами шестикласники складають речення, зачитують та записують їх.

  1. « Снігова куля»

Скласти твір – мініатюру « На уроці української мови», використовуючи фразеологізми.

  1. Творче конструювання

Складання пазлів із фразеологізмами, пояснення їх значення.

  1. Індивідуальне завдання ( « Чарівне яблуко » )

Кожна дитина витягує собі завдання, діти із високим рівнем знань отримують завдання творчого характеру.

  • Творча лабораторія

Закінчити речення, ввівши ідіому, що має співпадати з римою:

Приїхав з Харкова Сашко,

З Одеси прилетів Мишко.

Здружились хлопці в одну мить

Так, що …

Та раптом – що це ? Йде Мишко

В кіно – з кіно іде Сашко.

Один від одного далеко:

Мабуть…

Довідка: розбили хлопці глека, біла ворона, водою не розлить.

VI. Підсумок уроку

Бліц – опитування ( усно )

VII. Листок самооцінювання

VIII. Домашнє завдання

Вивчити правила про фразеологізми, виконати вправу з підручника (на вибір), скласти речення із фразеологізмами: кирпу гнути, крутити носом, каламутити воду. Ввести їх у звязну розповідь ( на вибір ).

Додаток

Листок самооцінювання

Клас 6

ПІБ

ТЕМА: Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологізми в ролі членів речення. Ознайомлення із фразеологічним словником.

  1. Чи сподобалась тобі тема?

ТАК!                                      НІ!                                    НЕ ЗНАЮ!

  1. На уроці мені найбільше сподобалось__________________________________________________
  2. Що нового та цікавого я дізнався під час вивчення теми ?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Чи задоволений ти результатами своєї роботи на уроці?

ТАК!                                      НІ!

  1. Як ти вважаєш, що ти повинен зробити, щоб зрозуміти цю тему краще?

 

 

 

doc
Додано
2 березня 2018
Переглядів
2168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку