Розробка уроку для 6 класу з української мови з використанням здоров"язберігаючих технологій на тему: "Особливості творення іменників. Морфологічний розбір іменників".
Дата проведення:
Обладнання, дидактичний матеріал:
ІКТ,підручник, зошит.
Тип уроку: урок закріплення вивченого.
Категорія: учні 6 класу.
Тривалість уроку: 45 хв.
Час уроку |
Форма організації роботи учнів |
Методи навчання |
Зміст |
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ: 3 ХВ. |
|||
3 хв. |
Фронтальна |
Практичний |
|
ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО АКТИВНОГО Й УСВІДОМЛЕНОГО ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ: 5 ХВ. |
|||
3 хв. |
Фронтальна
В парах |
Словесний
Індуктивний |
Словниковий диктант ( Додаток 2) Немає друга, як здоров’я, немає ворога, як хвороба! Завдання: знайти в цьому реченні іменники.
Девіз: «Немає друга, як здоров’я, немає ворога, як хвороба!» Валеологічна тема: Значення та необхідність піклуватися про своє здоров’я «Допоможи собі» |
2 хв. |
Фронтальна |
Індуктивний |
Комунікативний практикум (Додаток 3)
|
Закріплення вивченого матеріалу: 20-21 ХВ |
|||
5 хв. |
Фронтальна |
Частково-пошуковий |
|
5 хв. |
Фронтальна |
Словесно - практичнгий |
(Додаток 5) |
3 хв |
Групова |
Практичний |
|
7 хв |
Групова |
Практичний |
|
Систиматизація та узагальнення знань, умінь і навичок: 8 хв. |
|||
5 хв. |
Групова |
Словесний |
|
3 хв. |
Групова |
Практичний |
|
ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ. |
|||
2 хв. |
Фронтальна |
Практичний |
|
Підсумок уроку: 4 хв. |
|||
4 хв. |
Фронтальна |
Словесно - практичний |
|
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ: 3 хв. |
|||
3 хв. |
Фронтальна |
Словесний |
Оцінювання. Домашнє завдання (Додаток 12 ) Подяка учням за роботу на уроці.
|
Ми допитливі учні.
Ми – творчі особистості.
Знання – це те, що дуже необхідно нам у житті.
Ми бачимо миту і намагаємось дійти до неї, перемагаючи всі труднощі.
Додаток № 2 Записати наведені слова в орудному й знахідному відмінках, виділіть закінчення.
Батьківщина, ворог, друг, досягнення, вправа, родина, книга, школа, надія, здоров’я.
Додаток № 3 Комунікативний практикум.
Додаток № 4 Лінгвістичне дослідження.
Порівняйте зазначені слова. Зробіть висновок про значення суфіксів.
Серденько, клітиночка, дружечок, морквинка, вітамінка, розумничка.
Додаток № 5
Підручник http://pidruchnyk.com.ua/502-ukrayinska-mova-yermolenko-sichova-zhuk-6-klas-2014.html стр.131
Додаток № 6
Робота з таблицею.
Заповнити другу колонку таблиці. Зробити висновок про словотвір.
Приклади слів |
Способи творення |
Синок, дружина, навчання, здоров’я, лікар |
|
Приказка, відмова, забудова |
|
Нашийник, подорожник |
|
Синь, молодь, синь |
|
Хлібороб, землетрус, валеологія |
|
Продмаг, ВНЗ |
|
Черговий, лікарняний |
|
Додаток № 7 Робота з текстом.
Прочитати виразно текст.
Сьогодні в суспільстві все більше людей борються за здоровий спосіб життя. Вони не палять, займаються фізкультурою, не їдять шкідливих продуктів. Їх головна мета – зберегти здоров’я, щоб буди активним та довше жити. Я теж підтримую здоровий спосіб життя.
Щоб не робила людина, це позначається на її організмі. Якщо довго шкодити йому малими дозами, то рано чи пізно вся ця шкода складається до купи. Тоді людина хворіє. А оскільки ми хочемо буди здоровими, ми відмовляємося від шкідливих звичок. Тобто не палимо, не вживаємо наркотиків, не п’ємо алкоголь.
Ще варто гуляти на свіжому повітрі, регулярно провітрювати квартиру, робити ранкові вправи, займатися певним спортом. Так ми підтримуємо своє тіло в добрій спортивній формі.
Дати відповіді на запитання:
Додаток №8 Творче конструювання.
Поєднати початок і закінчення прислів’ї про здоров’я.
- Здоров’я –
- Було б здоров’я,
- У здоровому тілі
- Бережи здоров’я, -
коли його не помічаєш, значить, воно є.
того хвороба сторониться.
а все інше буде.
найбільший скарб у житті
- Здоров’я мати
- Здоров’я, як щастя, – здоровий дух.
- Хто праці не боїться, не шапка – на базарі не купиш.
– вік біди не знати.
- Здоров’я – найбільший скарб у житті.
- Було б здоров’я, а все інше буде.
- У здоровому тілі – здоровий дух.
- Бережи здоров’я, поки молодий.
- Здоров’я - не шапка – на базарі не купиш.
- Здоров’я мати – вік біди не знати.
- Здоров’я, як щастя, коли його не помічаєш, значить, воно є.
- Хто праці не боїться, того хвороба сторониться.
Додаток №9 Зробити морфологічний розбір
Слово здоров’я.
Додаток № 10 «Фізкультхвилинка»
Несиметрична гімнастика, проводить учень.
Додаток № 11 Скласти сенкан про здоров’я
Здоров’я
Дорогоцінне, необхідне
Тримай, бережи, зміцнюй
За гроші не купиш
Багатство
Додаток № 12
Домашне завдання (за вибором)