Урок з алгебри 8 кл.
Тема: Функція у = та її графік
Цілі: свідоме засвоєння учнями поняття «обернена пропорційність»; вміти встановлювати на основі означення, чи є функція оберненою пропорційністю; навчити будувати графік даної функції (гіперболу); за допомогою графіка за значенням Х знаходити відповідне значення У; та за значенням У знаходити те значення Х , якому відповідає. Розвивати математичну мову учнів; культуру запису; формувати в учнів розумову діяльність.
Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь, навиків.
Наочність: таблиці.
Хід уроку
І Організаційний етап
Девіз уроку: «Не сумувати, все пройти, про все дізнатись!».
ІІ Перевірка домашнього завдання
( Учні здають зошити )
ІІІ Аналіз самостійної робот
ІV Усні вправи:
А ) Б)
C) Г)
А) 5х – 20 = 0
Б) І Х І = 7
3. Знайдіть область визначення функції :
А) х2 + 3х – 2 Б)
V Підготовчі вправи:
Висновки: із збільшенням значення ширини у два рази , значення довжини зменшується в стільки разів.
Пригадали 6 кл. - Як називаються такі величини?
у =
VІ Вивчення нового матеріалу
Тема уроку: « Функція у = , її графік і властивості »
Надалі ми розглядатимемо функції, задані формулою виду у = , в яких змінні х і у , можуть набувати як додатніх так і від ’ємних значень, такі функції називають обернено пропорційними.
/Означення та область визначення і область значень функції /.
Аналогічно, будуємо графік функції у = - .
1. В яких координатних кутах міститься графік функції?
2. Від чого залежить положення графіка?
3. Що являє собою графік функції у = ?
Оскільки змінна х може бути будь – яким числом, відмінним від 0 , то побудувати всі точки графіка практично неможливо. Тому обмежуються побудовою кількох точок графіка , які з’єднують плавною лінією.
VІІ Засвоєння знань, умінь, навиків
Вправи № 366, 368, 369 - усно
№ 371 (самостійно)
№ 373, 375 (колективно)
VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
ІХ Домашнє завдання
Опрацювати § 12
Виконати вправи: № 372, 374, 376
Додатково: № 389 (2 ).