Урок на тему:Функція у = k/x та її графік

Про матеріал
Висновки: із збільшенням значення ширини у два рази , значення довжини зменшується в стільки разів. Пригадали 6 кл. - Як називаються такі величини? Знайдіть довжину кімнати у (м), якщо площа 24 м2, а ширина х м. у = 24/х
Перегляд файлу

                         Урок  з  алгебри  8  кл. 

Тема:  Функція  у =   та  її  графік

Цілі:  свідоме  засвоєння  учнями  поняття «обернена  пропорційність»;  вміти  встановлювати  на  основі  означення,  чи  є  функція  оберненою  пропорційністю;  навчити  будувати  графік  даної  функції  (гіперболу);  за  допомогою графіка  за  значенням  Х  знаходити  відповідне  значення  У;  та  за  значенням  У  знаходити  те  значення  Х ,  якому  відповідає.  Розвивати  математичну  мову  учнів;  культуру  запису;  формувати  в  учнів  розумову  діяльність.

Тип  уроку:  урок  засвоєння  знань,  умінь,  навиків.

Наочність:  таблиці.

                                         Хід  уроку

І  Організаційний  етап

 Девіз  уроку: «Не  сумувати,  все  пройти,  про  все  дізнатись!».

ІІ  Перевірка  домашнього  завдання

             ( Учні  здають  зошити )

ІІІ  Аналіз  самостійної  робот

ІV  Усні  вправи: 

  1.  Скоротить  дроби:   

А )                                                            Б) 

C)                                                 Г)  

  1. Розв’яжіть  рівняння:

А)  5х – 20 = 0

Б)  І Х І = 7

     3.  Знайдіть  область  визначення  функції :

         А)  х2 + 3х – 2                            Б) 

 

   V   Підготовчі  вправи:

  • Обчисліть  площу  класної  кімнати  ширина  6м,  а  довжина  5 м.
  •  Знайдіть  довжину  кімнати,  якщо  площа  24 м2 ,  ширина    ( якщо  ширина  6м)?

Висновки:  із  збільшенням  значення  ширини  у  два  рази ,  значення                                                                                  довжини  зменшується   в  стільки  разів.

Пригадали   6 кл.   -  Як  називаються  такі  величини? 

  • Знайдіть  довжину  кімнати  у (м),  якщо  площа  24 м2,  а  ширина  х м.

                     у =                    

VІ  Вивчення  нового  матеріалу 

Тема  уроку:  « Функція  у = ,  її  графік і  властивості »

 Надалі  ми  розглядатимемо  функції,  задані  формулою  виду  у = ,  в  яких  змінні  х  і  у ,  можуть  набувати  як  додатніх  так  і  від ’ємних  значень,  такі  функції  називають  обернено пропорційними.

/Означення  та  область  визначення   і  область  значень  функції /.

  • Побудуємо  графік  функції     у =   .
  • В  яких  координатних  кутах  міститься  графік  функції?
  • Що  являє  собою  графік  даної  функції?

Аналогічно,  будуємо  графік функції   у = - .

1. В яких  координатних  кутах  міститься  графік  функції?

2. Від  чого  залежить  положення  графіка?

3.  Що  являє  собою  графік  функції  у = ?

Оскільки  змінна  х  може  бути будь – яким  числом,  відмінним  від  0 ,  то  побудувати  всі  точки  графіка  практично  неможливо.  Тому  обмежуються  побудовою  кількох  точок  графіка ,  які  з’єднують  плавною  лінією.

VІІ  Засвоєння   знань,  умінь,  навиків

Вправи  № 366,  368,  369  - усно

№ 371 (самостійно)

№ 373,  375 (колективно)

VІІІ.  Підсумок  уроку.  Рефлексія.

  • Закінчіть  речення:
  1.  Оберненою  пропорційністю  називають  функцію,  яку  можна  задати  формулою  …
  2. Крива,  яка  є  графіком  даної  функції,  називається  …
  3. Областю  визначення  функції  є  …
  4. Положення  графіка  функції    у =    залежить  від  значення  …

ІХ  Домашнє  завдання

Опрацювати  § 12

Виконати  вправи:  372, 374,  376

Додатково:  № 389 (2 ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 8 клас (Істер О. С.)
Додано
5 лютого 2019
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку