Конспект уроку
з алгебри
(поглиблене вивчення, з елементами інтегрованого навчання з англійською мовою)
ВЛАСТИВОСТІ СТЕПЕНЯ ІЗ ЦІЛИМ ПОКАЗНИКОМ
Properties of the degree with the whole іndicators
Вчитель математики:
Антощук Л.А.
ВЛАСТИВОСТІ СТЕПЕНЯ ІЗ ЦІЛИМ ПОКАЗНИКОМ
Properties of the degree with the whole іndicators
Мета: працювати над засвоєнням учнями означення степеня з цілим показником та його властивостей; формувати вміння застосовувати означення і властивості степеня з цілим показником до обчислення значень виразів і перетворення виразів зі змінними ; продовжити формувати вміння працювати з навчальною літературою, складати конспект; удосконалювати навички усних обчислень; розвивати логічне мислення, вміння порівнювати, аналізувати і робити висновки.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Наочність: підручник (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С. Алгебра. 8 клас); збірник для ДПА, 9 клас; конспект; картка обліку; роздавальний матеріал (диференційовані картки, картки із самостійною роботою), мультимедійна презентація
Девіз уроку
Не достатньо мати добрий розум. Головне – це раціонально використовувати його.
Рене Декарт
It is not enough to have good mind. The main thing is in rational way to use it.
Rene Descartes
I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Я щоранку заходжу в клас,
На дитячих обличчях – усміх.
Чого варта я, діти, без вас?
Ви – натхнення моє, мій успіх!
За плечима – минулі роки,
Але й досвід прийшов із літами.
Що я варта без вас, дітлахи?
Я безмежно люблю вас, я з вами!
Щоб любові вогонь не згас,
Щоб віддать дітям серце і душу,
Я щоранку заходжу в клас:
Я – учитель, я вчити мушу!
Мій розумний учню, великий критик, улюблений співавторе проекту!
Цінуй набуті знання, час, наполегливість, уважність.
Продемонструй грамотність у виконанні поставлених завдань.
Сприймай інформацію зацікавлено, вдумливо.
Не бійся помилятися.
Повір у свої сили!
Май гарний настрій!
My clever student, the great critic, and the favourite project author!
Appreciate your knowledge and time, persistence and attentiveness. Demonstrate literacy in the performance of tasks.
Receive information with interest, thoughtfully.
Don’t be afraid to make mistakes.
Believe in your strength!
Be in a good mood!
II.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Запитання для фронтального опитування
Картка високого рівня
Картка основного рівня
2. Усні обчислення (колективна робота)
1.Обчисліть: 3-3; (-5)-2; 1-10; ; (-1)15; 0
2.Подайте у вигляді степеня з основою 2: 8; 4; 2; 1; ; ; ;
3.Подайте у вигляді степеня: x5·x7; a3·a0; y4y6y; 5·52; a8:a2; x6:x6; 34:3; a2n·an
Отже, знань про степінь достатньо для того, щоб познайомитися з властивостями степеня із цілим показником. Саме властивості допомагають пришвидшити роботу над математичними завданнями. Розв’язування цієї проблеми є водночас мотивацією й метою навчальної діяльності.
ІV. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, СТРУКТУРИ УРОКУ (2 ХВ)
Учитель. На уроці діятиме накопичувальна система оцінювання (дидактична гра «Копилка»), кожний вид діяльності оцінюватимемо окремо.
За перший вид роботи вчитель спільно з учнями заповнює картку обліку.
V. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ ЗА ПЛАНОМ, СКЛАДАННЯ КОНСПЕКТУ
Конспект
Якщо a≠0, n –натуральне число, то
Якщо п – натуральне число,
Властивості степенів із цілим показником
Якщо m і n - цілі числа, a≠0, b≠0, то:
Приклади:
3 · a -6·b 2·=3 · a -6·b 2·· a -4b 6=·a -10b 8=
= · a -10b 8 = a -10b 8
= = = 5 -14: 5 -15= 5
VІ. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
VІІ. ВІДПОЧИНОК НА УРОЦІ
Відпочинок — це зміна дії.
Відпочинок — це проведення деякого часу без звичних занять.
(За тлумачним словником)
Recreation is a change of action.
Recreation is carrying out the time without the usual lessons.
(From the explanatory dictionary)
ГРА «ВІРИШ — НЕ ВІРИШ»
— Чи віриш, що...
1. ... Піфагор був учасником 58 Олімпійських ігор? (Так)
2. ... існує геометрія, у якій паралельні пере¬тинаються? (Так)
3. ... Л. М. Толстой порівнював людину зі зви¬чайним дробом? (Так)
4. ... піфагорову трійку чисел (3; 4; 5) нази¬вають «примітивною»? (Так)
5. ... будь-який прямокутний трикутник нази¬вають єгипетським? (Ні)
6. ... якщо покласти людину на спину з роз¬простертими руками і ногами, то кінчики пальців рук і ніг опиняться на колі, центр якого — пуп? (Так)
7. ... квадрат дав назву відомому танцю — кадриль? (Так)
8. ... вивченню властивостей трикутника при¬святив свої дослідження Напстлеон? (Так)
9. ... число 1001 є простим? (Ні)
10. ... Фалес був уболівальником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора? (Так)
VІІІ. ПЕРВИННИЙ КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ
Самостійна робота
Мета: перевірити рівень засвоєння означення і властивостей степенів із цілим показником.
ІХ. ПЕРЕВІРКА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ЗА ЗРАЗКОМ
Виставляємо бали за самостійну роботу
Х. МІНІ-ПРОЕКТ “ГОТУЄМОСЬ ДО ДПА”
Мета. Ознайомити учнів із завданнями ДПА з даної теми.
ХІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Метод “Незакінчені речення”
На уроці я...
At thehe lesson I have...
found ...
understood...
learned ...
My biggest success is ...
It was very difficult for me to ...
I could not but now I am able to...
I changed my attitude to ...
At the next lesson I want to...
Виставляємо бали за активну роботу на уроці, за виконання додаткових завдань.
Учні заповнюють і здають учителеві «Копилку», картку із самостійною роботою.
Аналіз емоційного стану з використанням обличчя та сходів
“Обличчя” роздаю кожному учневі до початку уроку. Під час підбиття підсумків учні розташовують його або радісним, або сумним на сходинку, яку вважають відповідною своєму рівню:
Усе зможу
Я вмію
Я знаю
ХІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
§3, п. 18, ІІІ – вправа 18.6, 18.8
ІІ – вправа 18.4, 18.6
І – вправа 18.2, 18.4