Урок "Основні властивості числових нерівностей"

Про матеріал
Розробка уроку з теми : "Нерівності" для восьмого класу з поглибленним вивченням алгебри . Також можна використовувати данну розробки при вивченні алгебри в 9 класі з гуманітарним профілем.
Перегляд файлу

 


Урок №2

Тема: Основні властивості числових нерівностей

Мета :Працювати над засвоєнням учнями властивостей, числових нерівностей, наслідків із властивостей числових нерівностей; формувати вміння і навички відтворювати зміст вивчених понять, застосовувати числові нерівності та їх наслідків при розвязувані вправ; здійснити поточний контроль знань для виявлення прогалин з теми,виховувати працьовитість, поступовість при розв’язувані вправ

Тип уроку: застосовування знань,формування вмінь та навичок, поточний контроль

Обладнання: роздатковий матеріал

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Перевірка проходить наступним чином.

  1. Мозговий штурм

* Як порівняти між собою два числа?

* У якому випадку число а більше від числа b?

*У якому випадку число m менше від числа n?

*Яке з чисел лежить на координатній прямій між двома іншими, якщо a>c та c>b?

2)Учні високого рівня знань  виконують завдання за картками,в цей час інші учні перевіряють домашнє завдання за записом на дошці, детально розглядається № 20.28.

При перевірки 20.18 учні повторюють властивості числових нерівностей.

Картка № 1

  1. Розташуйте в порядку спадання числа: х+9, у-4, х+4, х,у-2,у, якщо х>у
  2. Порівняйте, якщо x>y>0  :  
  • 12x  *10y
  • 6x*y
  • -14x* -13y
  • -3x *-2y

 

 

Картка № 2

  1. Розташуйте в порядку спадання числа: х+2, у-8, х+11, х,у-6,у, якщо х>у
  2. Порівняйте, якщо x>y>0  :  
  • 8x  *5y
  • 10x*y
  • -4x* -3y
  • -13x *-2y

ІІІ. Формування мети та завдання уроку.

Для детальнішого усвідомлення  значимості теми: «Числові нерівності»  учням я запропоную розв’язати наступну задачу:

Є фотокартка наступним розміром,  419<a<420, ( де a - довжина,ширина( в см)). Яка повинна бути довжина деревинної рейки  для виготовлення фото рамки?

Для виконання цього завдання учні повинні згадати властивості числових нерівностей, вивчених на минулому уроці, формулу знаходження периметру квадрата. Аналізуючи зміст задачі, учні приходять до наступного висновку -  існують ряд практичних задач , де застосовуються теоретичні відомості з даної теми, усвідомлюють необхідність знань з заданої теми. Це  і є головною мотивацією вивчення в курсі алгебри заданої теми

ІІІ Актуалізація опорних знань та вмінь

На повторення раніше вивчених знань учні розв’язують наступні завдання:

1). Виділіть із тричлена квадрат двочлена:

  • ;

2). Що можна сказати

2).

ІV   Формування вмінь

Задача№1:  В правильному шестикутнику відома його сторона :  12.25<a<12.27.Знайти його периметр

№20.26- з  коментування та записом у зошит

V Поточний контроль

Самостійна робота:

За кожне завдання учень отримує -  1бал, 2 бали отримує той учень, що наведе свій приклад з життя, де використовується задана тема.(Критерыъ оговорюються уням)

ВАРІАНТ 1

  1. Порівняйте числа a і b, якщо a – b = –0,73.
  2. Оцініть значення виразу a – 2, якщо 4 < a < 5.
  3. Продовжіть речення: 2>-3, то…
  4. Якщо -34<2  і  2<6, то…
  5. Якщо а>3, в>5, то а + в…
  6. Оцініть вираз -2а,  якщо а>5.
  7. Оцініть вираз  а+2   , - 3в, якщо а>12, в>4.
  8. Оцініть вираз -5х, якщо  -1<х<4.
  9. Оцініть вираз 3/х ,-2/х якщо 4<х<6.
  10. Дано х>8. Порівняти з нулем значення виразу

 

ВАРІАНТ 2

  1. Порівняйте числа a і b, якщо a – b = –0,12.
  2. Оцініть значення виразу a – 2, якщо 6 < a < 8.
  3. Продовжіть речення: 2>-9, то…
  4. Якщо -34<21  і  21<63, то…
  5. Якщо а>3, то а + 2…
  6. Оцініть вираз -2а,  якщо а>6.
  7. 8. Оцініть вираз  а+2   , - 3в, якщо а>11, в>8.
  8. Оцініть вираз -6х, якщо  -1<х<4.
  9. Оцініть вираз 4/х ,-3/х якщо 4<х<6.
  10. Дано х>12. Порівняти з нулем значення виразу

Перед здачою  самостійної роботи оцініть себе. Поставте оцінку за пророблену роботу та смайлик, що характеризує рівень засвоєння:

- відмінно

 

- добре

 

не зрозуміло мені нічого

А тепер обміняйтесь своїми роботами, звірте з розв’язками, що записані на дошці та поставте оцінку зеленою ручкою своєму сусідові по парті

V  Підсумки уроку та оцінювання

В кінці уроку збираю зошити для перевірки, та подальшого виставлення оцінок

 

Інтерактивна вправа Незакінчені речення.

  • Самостійну роботу я виконував тому, що
  • Я  навчилася(вся)за два уроки…
  • Мені було найважчим….
  • Найбільше сподобалось…..

 

 

VIII. Домашнє завдання

  1. Повторити параграф-20, означення понять, розглянутих на два уроках.
  2. Повторити: правила додавання , віднімання, множення раціональних чисел, формули для розкладання на множники виразів виду   і 
  3. Учень високого рівняння ознайомлюються з наступною темою та готують міні конспект на тему: Додавання і множення числових нерівностей, з наступною корекцією вчителя.

 

  1. Розв’язати наступне завдання : 

 

  • Відомо, що 17,2<x<17,3. Оцінити -2x,х-1,3х,2х+3
  • Відомо, 0<x3. Оцініть значення виразу:  -х, -3х+2,
  • Оцінити периметр правильного  п’ятикутника, якщо  1,2<a<1,4, де  a сторона п’ятикутника(в см)
  • Розв’язати систему:
  • 19.37(1,3)

Використано наступну літературу:

  • Мерзляк А.Г., Полонський В. Б,., Якір М. С. Алгебра : Підручник для 8 класу з поглибленим вивченням математики. - Х. : Гімназія, 2008
  • Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів.-  - Х. : Гімназія, 2009
docx
До підручника
Алгебра (підручник для класів із поглибленим вивченням математики) 8 клас (Мерзляк А. Г., Полонський В. Б., Якір М. С)
До уроку
§ 5. Нерівності
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку