Урок на тему "Гидке каченя"

Про матеріал
Конспект уроку літературного читання з роботи з дитячою книжкою на тему "Гидке каченя" Г.К.Андерсена.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку літературного читання

по роботі з дитячою книжкою

в 3 класі

на тему : Г.К.Андерсен «Гидке каченя»

вчителя початкових класів Глодоського ліцею Глодоської сільської ради

Новоукраїнського району

Кіровоградської області

 Гресь Олени Миколаївни

 

 

 

 

 

2023 р.

 

Робота з дитячою книжкою

3 клас

Тема: Г.К.Андерсен «Гидке каченя»

Мета: Ознайомити учнів з особистістю славетного казкаря. Вчити орієнтуватися у структурі тексту. Розвивати техніку читання, зв’язне мовлення, мислення. Виховувати почуття толерантності.

Тип уроку: повідомлення нових знань.

Обладнання: виставка книжок Г.К.Андерсена, портрет казкаря, ілюстрації до казки «Гидке каченя», таблиця для словникової роботи.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація знань. Повідомлення теми і мети уроку.

-         Відновіть назви казок, які обмінялися частинами своїх слів:

Русавочка, Дюймолонька, Дика королева, Снігові лебеді.

-         Хто їх автор?

-         Складіть зі слів речення:

в світі усьому Король казки.

(Король казки в усьому світі.)

-         Сьогодні ми ознайомимося з казкарем Г.К.Андерсеном, його творчістю, прочитаємо казку «Гидке каченя».

-         Що ви вже знаєте про Г.К.Андерсена?

-         А що б хотіли взнати? (Відповіді учнів)

ІІІ. Повідомлення нових знань.

1.Повідомлення заздалегідь підготовлених учнів про життя і творчість казкаря. Доповнення вчителя.

Ганс Крістіан Андерсен народився в 1805 р. в Данії в м. Оденсі в бідній родині. Батько його був шевцем. Ганс був єдиним сином у сім’ї.

Хлопчик ріс вільно і без особливого нагляду. Ніхто ним не займався, тому навчився читати і писати пізніше за своїх однолітків.

Ганс з дитинства багато мріяв і складав казки та вірші. У 23 роки він випустив першу книгу «Прогулянка на острів Амагер». Помер Андерсен у 1875 році.

2.  Робота в групах

Клас поділили на 4 групи. Кожна група дає відповідь на своє питання.

І – Де і в якій родині народився ?

ІІ – Як пройшла юність?

ІІІ – Чим любив займатися?

Іv – Як люди вшановують пам’ять про нього?

3. Передбачення.

- Як ви думаєте , про що чи про кого йтиме мова? Що може відбутися, статися?

4. Виразне читання казки «Гидке каченя» вчителем.

- Що справдилося з передбачень , а що ні?

5. Словникова робота.

- Прочитайте хором:

Хоч

Хутір

Милість

Незграбно

Пригнічував

Найздатніша

Стрибнула

Потвора

Галас

Неї

Ясна

Каченя

Набридне

Нічогеньке

Випроставшись

Посміховисько

Бережіться

Селезень

Родина

Дитя

6.

-         Поясніть слова: хутір, милість, селезень.

Хутір – селянське господарство, відокремлене від села.

Милість – хороше ставлення до когось.

Селезень – самець качки, качур.

7. Читання луною у парі.

Вбога                               серце

Жирна                             птах

Щире                               сум

Прекрасні                       шиї

Гнучкі                               качка

Незвичайний               створіння

Незграбний                    хатинка

- Які слова не стали словосполученням?

8. Повторне  читання мовчки з простим олівцем.

- Знайдіть описи птахів, саду.

9. Вибіркове читання.

- Чому каченя вважали гидким?

- Хто його захищав?

- Де народилося каченя?

- Що найбільше вразило малят, які тільки вилупилися?

- Яким було останнє яйце? Чого боялася качка-мама?

- Які настанови дала дітям качка?

- Прочитайте, як птахи прийняли «каченя»?

- Чому воно вирішило втекти?

10. Гра «Хто швидше»?

- Прочитайте абзаци, в яких є такі речення:  «Ках-ках!- покликала вона…»,

«Вона тут найзначніша» , «Ще ціла юрба!» , «І каченята стали…» 

11. Читання естафетою.

12. Бесіда.

 - Як каченя потрапило до бабусі та як йому жилося разом з куркою і котом?

- Кого побачило каченя? Прочитайте опис лебедів.

- Які почуття пережило каченя? Яка мрія поселилася у серці?

- Чого каченя охопив сум, коли він побачив лебедів?

- Яке рішення воно прийняло?

- Яке перетворення трапилось з гидким каченям? Чи були тут використані якісь чари?

- Як стали сприймати птаха оточуючі?

- Чи змінилося серце птаха?

- Яка головна думка казки?

- Чи трапляються такі ситуації в реальному житті?

- Який художній фільм схожий за сюжетом з даною казкою?

13. Характеристика дійових осіб.

- Якою  була головна качка?

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Які риси характеру в «гидкого каченяти»? (аналогічно)

 

14. Поділ твору на частини. Складання плану.

План

  1.      Вилуплення каченят.
  2.      Прогулянка до канави.
  3.      Похід на пташинне подвір’я.
  4.      Знущання над птахом.
  5.      У бабусі.
  6.      Зустріч з лебедями.
  7.      Чарівне перетворення.

15. Знаходження зачину, основної частини, кінцівки.

16. Переказ казки.

       Переказ казки від імені мами-качки.

       Переказ казки від імені «гидкого каченяти».

ІV. Підведення підсумку уроку.

-         Яку казку ми прочитали?

-         Яка головна думка казки?

-         Як треба було б поводитися в казці всім птахам, щоб не завдавати душевного болю «гидкому каченяті»?

-         Чи завжди люди бувають толерантними?

-         Що автор хотів довести людям? (Ставитися толерантно до оточуючих. Не завдавати болю іншим, навіть якщо вони не такі, як ми.)

-         Хто автор казки?

-         Що ви запам’ятали про нього?

V. Домашнє завдання.

Читати казку та переказувати від І особи.

VІ. Оцінка своєї роботи на уроці.

Оцінка роботи за деревом успіху.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 жовтня 2023
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку