Урок на тему: Групи прикметників за значенням. 6 клас

Про матеріал
узагальнення і систематизація вивченого про групи прикметників за значенням
Перегляд файлу

Конспект уроку на тему «Групи прикметників за значенням. 6 клас»

 

Мета уроку: узагальнити і систематизувати вивчене про групи прикметників за значенням; відпрацьовувати навички у визначенні розряду прикметників;

формувати навички грамотного письма; на мовному матеріалі виховувати любов до рідної мови, до своєї малої Батьківщини

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація знань.

1.В українській мові є прекрасні слова, які роблять нашу мову красивою, образною та багатою. Як ви думаєте: слова якої частини мови я маю на увазі? Вірно, сьогодні ми продовжимо роботу з вивчення цієї загадкової частини мови. Але спочатку згадаємо, що ми знаємо про прикметник. (Слайд 2)

2.Прикметник - одна з найуживаніших частин мови. Прикметники широко використовуються в усній народній творчості: в прислів'ях і приказках. Перед вами прислів'я та приказки. (Слайд3) Але в кожній з них пропущені прикметники. Запишіть їх, вставляючи відповідні прикметники. Як ви розумієте зміст даних виразів?

 

Все (...) з часом стає явним.

У (...) болоті чорти водяться.

(...) приклад заразливий.

У (...) будинку і стіни допомагають.

 

Перевірка (Слайд 4)

- Виконайте синтаксичний розбір 2 і 3 прислів'я. Яким членом речення найчастіше є прикметник?

3.Учені виділяють, як ми вже з'ясували на попередніх уроках, наступні групи прикметників: якісні, відносні та присвійні. Дайте визначення кожному з цих розрядів. (Слайд 5.)

4. Щоб правильно визначити групи прикметника за значенням, давайте познайомимося з алгоритмом. (Слайд 6).

5. Розподільний диктант. Визначте групу прикметників за значенням і впишіть в одну з трьох колонок (Я, В, П). (Підказка: для пояснення своєї точки зору використовуйте алгоритм.) (Слайд 7).

Зимовий вечір, малинове варення, теплий хліб, олов'яний солдатик, приємний співрозмовник, сталеве колечко, веселий настрій, солов'їні трелі, добра людина, кришталева ваза, батьківське благословення, солом'яний капелюшок, вороняче гніздо, лисячий комір, глибоке почуття, лисяча нора, сестрине рукоділля , волохатий джміль.

Перевірка. (Слайд8)

6. (Слайд 9). Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок. Знайдіть словосполучення: прикметник + іменник. Визначте групу прикметників за значенням. У якому значенні (прямому чи переносному) вжиті прикметники в останньому реченні?

     Біля самого лісу стоїть хатинка, в якій живе старий мисливець. Будинок його схожий не то на житло рибака, не те на мисливський намет. На полиці поруч з важкою мисливською рушницею лежать гумові чоботи, рибальські приладдя. На підлозі лежить спальний мішок з оленячих шкур. Старий мисливець - чудовий оповідач. Він добре розбирається у вовчих і ведмежих звичках, лисячих хитрощах.

7. Буквений диктант. (Слайд 10). Перевірка (Слайд 11).

8. Розподіл за групами (по 3 особи). Виконати тест (на листочках).

9. Підведення підсумків уроку. (Слайд 12)

10. Домашнє завдання: зверніться до твору В. Винниченка «Федько-халамидник» і випишіть 5 якісних і 5 відносних прикметників разом з іменниками. (Слайд 13).

 

ДОДАТОК 1

Тест

1 варіант

1. У якому словосполученні є якісний прикметник?

  1. Заячі вуха.
  2. Західний напрямок.
  3. Світла тканина.
  4. Солом'яне опудало.

2. Який прикметник не утворює ступені порівняння?

  1. Молоді люди.
  2. Широка стежка.
  3. Прохолодний день.
  4. Вечірня тиша.

3. Який прикметник може мати нульове закінчення?

  1. Лисий.
  2. Зелений.
  3. Сніговий.
  4. Довгий.

4.У якому слові на місці пропуску пишеться ь?

  1. Дерев … яний.
  2. Вічір ... ня.
  3. Шевченківс … кий.
  4. Пісоч ... ний.

 

2 варіант

1. У якому словосполученні є якісний прикметник?

  1. Поштовий ярмарок.
  2. Вчорашня газета.
  3. Собача будка.
  4. Гаряча кава.

2. Який прикметник не утворює ступені порівняння?

  1. Різкий вітер.
  2. Пляжний волейбол.
  3. Глибокий колодязь.
  4. Веселі малюнки.

3. Який прикметник може мати нульове закінчення?

  1. Мамин.
  2. Радий.
  3. Гучний.
  4. Ранковий.

4. У якому слові на місці пропуску пишеться ь?

  1. Соняч ... ний.
  2. Близ … кий.
  3. Молоч ... на.
  4. Колиш ... ня.

 

 

docx
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
1903
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку