Урок на тему "Health is above wealth" 6 клас

Про матеріал

Тема: Health is above wealth''

Мета: активізувати лексичний матеріал у мовленні учнів, підготувати до самостійного висловлювання в рамках теми, практикувати учнів в аудіюванні тексту та розуміння прослуханого, розвивати діалогічне та монологічне мовлення,розвивати навички письма та читання , сприяти вихованню культури мовної поведінки та заохочувати учнів до здорового способу життя.

Перегляд файлу

Тема: Health is above wealth’

Мета: активізувати лексичний матеріал у мовленні учнів, підготувати до самостійного висловлювання в рамках теми, практикувати учнів в аудіюванні тексту та розуміння прослуханого, розвивати діалогічне та монологічне мовлення,розвивати навички письма та читання , сприяти вихованню культури мовної поведінки та заохочувати учнів до здорового способу життя.

Обладнання: картки із завданнями, малюнки з видами хвороб, плакат « Лікар», картки з словами, відеозапис «Good Habits», аудіозапис пісні «If you happy».

 

Хід уроку

  1. Організація класу

- Good morning, children! How are you?

- Good morning! We are fine! Thank you!

2. Повідомлення теми та мети уроку

- The topic of our lesson is “Health is above wealth “. During this lesson we’ll speak about health and illness. We’ll recognize lots of words and word-combinations, make up new sentences, do  lots  of exercises and play different games.

3. Фонетична зарядка

Proverbs and sayings

- Now look at the blackboard and match the beginning of the proverbs with their endings.

1. Early to bed and early to rise 

1.a healthy mind in a healthy body.

 

 

2 .A sound mind in a sound body …

2 keeps the doctor away..

 

3 .An apple a day …

3 .makes a man healthy, wealthy and wise.

 


 

4. Основна частина

а) повторення лексичного матеріалу ( читання слів з карток)

- Look at the cards and put  letters in the correct order : l,e,n,y,h,a,t ,  c,i,s,k,  g,o,c,u,h,  a,i,n,p,  e,g,m,r,s,  r.d,i,t,  n,a,r,l,g,f,n,i,e,i, 

 

b) утворення слова

- Find the end of the words:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 c) зєднання віршів із значеннями

-And now tell me what should you do for your health. Let’s listen to the pupils and match each health poem with its meaning:

 

1 ) Early to bed, early to rise makes a man healthy and wise.

 

You should get a good sleep.

2 ) Exercise can make you strong. It can be fun and won’t take long.

 

You should do morning exercises.

3 ) An apple a day keeps a doctor away.

 

You should eat god food to stay healthy.

4 ) Brush your teeth and did you hear? See your dentist every year.

 

You should care of your teeth.

 


d) перегляд  відеозапису «Good Habits»

- Now you must tell me what should you do for your health.

 

5. Читання тексту

a) – Now let’s read the text about doctor’s advices. So open your books page 108 and exercise №2 .Let’s read and translate.

b) Complete and finish the sentences from the text:

1) Suddenly I felt… I had…

2) My mother …

3) My teacher…

6. Фізкультхвилинка

Аудіозапис пісні «If you happy…»

 

7. Опис малюнків

- We have read the text about the girl and she had a bad cold . Look at the pictures and tell me what’s   Jenny, Ann, Beth and other boys the matter.

8. Інсценування діалогу

- And now listen to the real doctor.

D: Come in , please

A: Good morning, doctor

D: Good morning! Can I help you? What’s the matter with you?

A: Oh, doctor! I feel really ill. I feel very cold and have a terrible headache and my eyes hurt.

D: So, let’s examine you. Now show me your throat… Oh, not very well. Now I want to listen to your heart and lungs… Breath and don’t breath. Show me your eyes and ears. Hmm.

A: Oh, dear doctor! What’s wrong?

D: Well, it is a bad cold. You have to stay in bed for a week.

A: And what about medicines?

D: Of course, I’ll write a prescription and should take pills three times a day. You also must drink hot milk with butter and honey or hot tea.

A: Oh thank you doctor. I hope I will better soon.

 

 

 

8. Складання діалогу

- You have the sentences, you should put them into right order.

9. Письмова робота

- We have a guest and this is a doctor. He has lots of sentences, translate them into English and write down:

1) Нам потрібно дихати свіжим повітрям.

2) Причиною хвороби є бруд.

3) ми повинні підтримувати чистоту тіла.

4) Він виглядає сонним.

5) Лікар зазвичай слухає серце та легені.

 

 

10. Аудіювання тексту

а) слухання тексту

Mark has quite a healthy life. He likes eating healthy food. He eats some fruit or green vegetables every day and he loves fish. Usually Mark gets nine hours sleep a night. Most days he goes to bed at 10 o’clock and gets up at 7 o’clock. He doesn’t like sport- he’s not very good at it. But he walks to school every day.

b) True or False

- Mark has quite unhealthy life.

- He eats some fruit or green vegetables.

- He doesn’t like sport.

- He doesn’t love fish.

- Most days he goes to bed at 12 o’clock.

- But he walks to school every day.

11. Робота з картками

a) Match the pairs

b) Make up the sentences

 

12. Гра  “ Find the words”

- film, pills, toothache, pain, doctor, patient;

- backache, skin, tired, car, illness, sleepy;

- wealth, hurt, dirt, table, cuts, cause;

 - human, pencil, cough, body, cause, aid;

- ill, sick, strong, germs, dirt, book.

13. Підсумок уроку

-So we spoke about health and I think that after the lesson you’ll do morning exercises and eat healthy food. Thank you for your work. Your homework will be to write about your last visit to a doctor.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
15 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку