Урок на тему "Київська держава (Русь-Україна ) наприкінці Х - у першій половині ХІ ст .""

Про матеріал

Конспект уроку з історії України , 7 клас.. Урок закріплення вивченого матеріалу . Форма проведення - гра. Використані різні види завдань .

Перегляд файлу

 

7  клас  Історія  України

 

Тема уроку.Узагальнення  і  систематизація  вивченого  матеріалу із  теми «Київська  держава (Русь –Україна) наприкінці  Х- у  першій  половині  ХІ ст..

 

Мета: узагальнити  і  систематизувати  знання  учнів  із  вивченої  теми; оцінити  рівень  навчальних  досягнень ; формувати хронологічні  , логічні  та  аксіологічні  компетентності ; розвивати в  учнів уміння  аналізувати  та  узагальнювати  історичні  факти , працювати  з картою ,  вільно  оперувати  історичними  поняттями ; сприяти формуванню  національної  самосвідомості   учнів

 

 

Обладнання : електронний  атлас  , дидактичні  картки, підручник, ІКТ

 

Тип уроку : закріплення  вивченого  матеріалу

 

Форма  проведення :  урок – гра

 

                                   Хід  уроку

 

І. Узагальнення  вивченого  матеріалу

 

1 . Гра «  Картографічна  розминка»

- Робота  з електронним  атласом.

(Учням  пропонується  карта  Русі  - України  на  різних  етапах  її розвитку.)

  • Як  змінилась  територія  Русі  -України ?
  • За  часів  якого  князя  вона  стала найбільшою  ?

 

 

2. Гра  «Історичний  футбол»   (учні  поділяються  на  дві  команди  і  ставлять  запитання  один  одному)

3 .Гра  «Літописці» (кожна  група  дістає  завдання)

-Із  поданих  слів  і  словосполучень  скласти  речення ,  що  стосуються  внутрішньої  політики  князя  Володимира

  1.  Адміністративна  реформа , християнство ,  судова  реформа , Десятинна  церква , дитинець ,  «Устав  земляний» , «срібник» ,  «златник»
  2. Дипломатичні  контакти , Червенські  міста , землі  ятвягів ,болгари ,  Візантія , «шлюбна  диплом

 4. Гра  «Відгадай»

-Що  означають  дати: 988р. , 1019-1054р., 1036р. ,1051р. ?

 

 5 .Музична  пауза

  -  Учні  слухають  пісню  «Київська  Русь»  у  виконанні  К .  Бужинської.

 6 .Обоворення  прослуханого

  -   Про яку  державу  йдеться  у  пісні ?

  -   Який  народ  створив  цю  державу ?

  -   Які  емоції  викликає  у  вас  ця  пісня ?

 

 

   7. Гра  «Кращий  оповідач»

 

- Скласти  оповідання  на  конкурс «Князь  Ярослав  Мудрий  як  людина і  державний  діяч»

 

   8.Гра «Кращий  коректор»  (  у  поданому  тексті  виправити  історичні  помилки)

 

   9 .  Гра  «Хронологічний  ланцюжок» ( учні  об’єднуються  у  4  групи . За  1  хв.  вони  повинні  написати  якомога  більше  дат  із  теми  , що  повторюється,  а  потім  мають  називати , яких  подій  стосуються  ці  дати)

 

  10 .Гра  «Завдання  від  князя»  (  учні  у  ролях  князів  Володимира  та  Ярослава  розповідають  про  себе  і ставлять запитання   )

   - Поясніть ,  звідки  пішло  моє  прізвисько  «Святий»

   - Історики  часто  називають  мене  «тестем  Європи» . Поясніть  , чому?

 

  11.Запитання  від учнів/ учениць «гостям»

          - Що  було  вашим  покликанням ,   князе  Ярославе ?

-  Котра  реформа вам  давалася  найважче , князю  Володимире ?

-  Чи  відповідає  ваша  діяльність  , Ярославе  Мудрий  , вашому  імені  -  «енергійний» ,  «уславлений»?

-  З  якими  ворогами  довелось  воювати  вам , князе  Володимире ?

   12 . Гра «Історичне  лото»

- Учні  по  черзі  дістають з  мішечка  картки  із  завданнями – назвами  понять  ,  яким вони  мають  дати  визначення )

-Поняття :  князь , князівство,  релігія , християнство, митрополія ,  єпископ  ,  митрополит  ,правові  норми , лавра  тощо

 

   13.Проходження  учнями  онлайн – тестування  по  темі  «  Київська  держава  ( Русь – Україна)  наприкінці  Х –у  першій  половині  ХІ  ст..»  на  сайті

http//interaktive.ranok.com.ua

 

          ІІ Домашнє  завдання

-Написати  твір – роздум  «На  кого  з  князів  Русі –України  я хотів/ хотіла  бути  схожим. Чому ?»  або  скласти  ребуси  (  за  вибором )

ІІІ . Підсумок  уроку

- Що  для  вас  було  цікавим  чи  нецікавим  на  уроці ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
1827
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку