Урок на тему : "Класифікація неорганічних сполук, їх склад та номенклатура"

Про матеріал

Цікавий, зрозуміий конспект уроку. Тут Ви дізнаєтесь про класифікацію неметалічних речовин, навчитесь давати назву сполукам та ознайомитеся з потрібними термінами.

Перегляд файлу

Хімія 8 клас  Урок 44   Дата__________________

Тема: Класифікація неорганічних сполук, їх склад та номенклатура

Мета:

  • Навчальнанавчити учнів правильно класифікувати неорганічні речовини, вміти давати визначення термінам, навчитися складати кислоти;
  • Розвиваючарозвивати вміння складати формули, користуватися термінологією та орієнтуватися у вивченому матеріалі;
  • Виховнавиховувати дбайливе ставлення до свого здоровя при вивченні хімії.

Обладнання: Таблиця «Неорганічні речовини», періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, ряд електрона пруг хімічних елементів, таблиця розчинності.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Терміни та поняття: неметали, оксиди, основи, кислоти, солі.

Методи та прийоми : розповідь, бесіда, демонстрація матеріалу, дискусія.

Структура уроку

І. Організаційний етап ……………………………………………..1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів………………………………3-5хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності……………………………….3-5хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу…………………………………….20 -25хв.

  1. Класифікація неорганічних речовин.
  2. Назви речовин та вміння складати назви самостійно

V. Закріплення набутих знань…………………………………………. 4 -6хв

VІ. Домашнє завдання ……………………………………………………1хв.

VІІ. Підсумок уроку………………………………………………………..2 хв.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання, створення робочого настрою, перевірка готовності до роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Як розрізняють прості та складні речовини?
  • Чи поділяються прості речовини?
  • Чи відрізняються між собою складні речовини?
  • Які речовини називаються основами?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Навіщо класифікувати складні речовини?

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Неорганічні складні речовини мають таку класифікацію:

 

Оксиди Кислоти

 

 

 

Основи  Солі

 

Робота з термінами та поняттями.

Оксиди – це складні речовини, що складаються з двох хімічних елементів, один з яких є Оксиген.

Основи – це складні речовини, які складаються з атомів металів та гідроксильних груп.

Кислоти – це складні речовини,  які складаються з атомів Гідрогену та кислотні залишки.

Солі – це складні речовини, що складаються з атомів металів та кислотних залишків.

2. Складання назв речовин.

Оксиди.

Щоб назвати оксид достатньо до назви першого елемента ( якщо він має змінну валентність, то вказати) додати слово «оксид», наприклад:

СаО - оксид кальцію , АІ2О3 – алюміній (ІІІ) оксид.

Основи.

Щоб назвати основи варто до назви металічного елемента додати гідрооксид, тобто ОН, наприклад:

КОН – калій гідрооксид, NaOH – гідрооксид натрію.

Кислоти.

Кислоти серед неметалічних елементів мають досить складні будови та назви. Кислоти називають не лише за традиційною назвою а й за традиційною. Варто, щоб учні знали важливі формули кислот напам’ять.

Сучасна номенклатура

Традиційна назва

Формула

нітратна

азотна

HNO3

силікатна

кремнієва

H2SiO3

сульфатна

сірчана

H2SO4

сульфідна

сірководнева

H2S

ортофосфатна

фосфорна

H3PO4

хлоридна

соляна

HCL

 

В залежності від кількості атомів Гідрогену в сполуці кислоти поділяють на одно-, дво- та багато основні.

Солі.

Так як сіль – це атом металу та кислотного залишку, солі називають саме відповідно до кислотного залишку, тобто сіль, яка має кислотний залишок СІ матиме назву – хлорид, І – йодид. СО3 – карбонат , тощо.

V. Закріплення набутих знань

1.На дошці записані формули оксидів, основ, солей, кислот( вчитель самостійно визначає речовини), а учні повинні розставити їх у відповідні стовпчики в таблиці:

Оксиди

Основи

Кислоти

Солі

 

 

 

 

 

2. Із наведених кислот, які записані на дошці скласти оксид, основу та сіль.

(Вчитель заздалегідь записує кислоти на дошці, або можна скористатися таблицею кислот)

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати параграф_______________________________________________

Додаткові завдання_________________________________________________

VІІ. Підсумок уроку

Слово вчителя. Отже, сьогодні на уроці ви дізналися класифікацію неорганічних речовин, навчилися самостійно складати формули та давати їм назви. Ви добре попрацювали на уроці тож сподіваюсь, що з виконанням домашнього завдання у вас не виникне труднощів.

docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
16 березня 2018
Переглядів
1407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку