Практична робота на тему: "Вивчення будови рослин"

Про матеріал

Дослідити будову рослини; формувати вміння визначати на практиці частини квіткової рослини. Розвивати мовлення, логічне мислення, спостережливість, уяву, вміння працювати в групах. Виховувати дбайливе ставлення до природи та толерантне ставлення один до одного.

Перегляд файлу

Тема:Практична робота: Вивчення будови рослин.

Мета: навчальна: дослідити будову рослини; формувати вміння визначати на практиці частини квіткової рослини;

розвивальна: розвивати мовлення, логічне мислення, спостережливість, уяву, вміння працювати в групах;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи та толерантне ставлення один до одного.

Обладнання: рослини гербарію, ілюстрації рослин, малюнки окремих органів, пластилин, стеки, дощечки для ліплення, картон, клей.

Тип уроку: урок систематизації і узагальнення знань

Міжпредметні зв’язки: природознавство – трудове навчання, природознавство – образотворче мистецтво.

                                                  Перебіг уроку

І. Емоційна рефлексія.

1. Привітання.

- Доброго ранку, діти! Ви, мабуть, помітили, що у вас на партах лежать маленькі сонечка.(Додаток1) Чи зауважили ви, що вони якісь незвичайні?

- Так, у них немає ротиків. І я хочу, щоб кожен з вас намалював ротика своєму сонечку відповідно до свого настрою. (Додаток 1)                                                                                         

          2. Утворення кола.

  • Давайте утворимо коло. Діти стають у коло.
  •  Передайте тепло своїх сердець одне одному. Діти беруться за руки, заплющують очі.
  1.                     Блок погоди.
  • Усі ви дуже спостережливі. Що цікавого ви по­мітили сьогодні по дорозі до школи? (Відповіді учнів)
  • Чи подобається вам погода за вікном? (Відповіді учнів)
  •                    Якби ви були художниками, які кольори ви б використали, щоб намалювати сьогоднішній день? (Відповіді учнів)

         ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: Сьогодні ми з вами будемо не лише художниками, а і справжніми чудо – майстрами. Адже ми будемо з вами проживати життя разом із різними  рослинками - чудом нашої матінки Землі.

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота з рослинами гербарію.

Потрібно розглянути рослини, назвати їхні органи і пригадати, для чого вони рослині.

2.Робота у групах.

Завдання для об’єднання в групи: Відгадайте загадку. Діти обирають малюнок  дерева, або ромашки. (Додаток 2)

                                   Влітку у шубі, взимку – у шапці.

                                                                                          (Дерево)

                                    В луках сестри молодії,

                                    Очі золотії, ще й біляві вії.

                                                                                           (Ромашка)

Сідають у групи відповідно вибраного малюнка. Група «Дерева» - це у нас скульптори, група – «Ромашки» -дизайнери.

3.Творча робота (на партах дітей частини рослин: у одних намальовані, в інших – зроблені з пластилину):

Група «Дерева» має зліпити дерево з усіма частинами, а група «Ромашки» - створити аплікацію квітки.

IV. Фізкультхвилинка.

На зеленій галявині, (Діти ходять по колу.)

Де рясна трава,

Дзюркотить криниченька,

Чиста, лісова.

До води схиляються

Квіти запашні, (Нахили тулуба вперед.)

Камінці поблискують

В темній глибині. (Руки витягнуті вперед, стежать поглядом за витягнутими пальцями.)

V. Узагальнення і систематизація знань.

1.Розглянемо наші рослини і назвемо всі їхні органи.

Запам'ятай! Починати розгляд і називати органи рослини потрібно з кореня.

І дуб, і ромашка мають такі органи: корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням. Але їхні органи різняться між собою. Дуб має довший, грубший і міцніший корінь, ніж          ромашка.. У них різні за висотою та розміщенням у просторі стебла: в дуба стебло велике, грубе,міцне, коричневе, у дерева воно називається - стовбур, а в ромашки— невисоке, м’яке, соковите, їхні листки різні за формою: в дуба – продовгуваті із заокругленнями, а в ромашки — видовжені. Квітки цих рослин різні за кольором та розміром: в дуба — жовті, невеликі, а в ромашки — білі, бувають великі, а бувають -дрібні. Плоди з насінням також різні за формою і розміром. Отже, органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром.

2. Перевір себе.

1. Які органи рослин ти знаєш?

2. В якій послідовності потрібно називати органи рослини?

3. Робота у зошиті.

- Розфарбуйте  рослину кольоровими олівцями.

VI. Підсумок уроку.

  • Назвіть свої улюблені рослини.
  • З яких органів вони складаються.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

Гарний настрій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                Стан спокою, емоційної рівноваги

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Настрій бажано покращити

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
1308
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку