Дослідити будову рослини; формувати вміння визначати на практиці частини квіткової рослини. Розвивати мовлення, логічне мислення, спостережливість, уяву, вміння працювати в групах. Виховувати дбайливе ставлення до природи та толерантне ставлення один до одного.
Тема:Практична робота: Вивчення будови рослин.
Мета: навчальна: дослідити будову рослини; формувати вміння визначати на практиці частини квіткової рослини;
розвивальна: розвивати мовлення, логічне мислення, спостережливість, уяву, вміння працювати в групах;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до природи та толерантне ставлення один до одного.
Обладнання: рослини гербарію, ілюстрації рослин, малюнки окремих органів, пластилин, стеки, дощечки для ліплення, картон, клей.
Тип уроку: урок систематизації і узагальнення знань
Міжпредметні зв’язки: природознавство – трудове навчання, природознавство – образотворче мистецтво.
Перебіг уроку
І. Емоційна рефлексія.
1. Привітання.
- Доброго ранку, діти! Ви, мабуть, помітили, що у вас на партах лежать маленькі сонечка.(Додаток1) Чи зауважили ви, що вони якісь незвичайні?
- Так, у них немає ротиків. І я хочу, щоб кожен з вас намалював ротика своєму сонечку відповідно до свого настрою. (Додаток 1)
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Сьогодні ми з вами будемо не лише художниками, а і справжніми чудо – майстрами. Адже ми будемо з вами проживати життя разом із різними рослинками - чудом нашої матінки Землі.
ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу
Потрібно розглянути рослини, назвати їхні органи і пригадати, для чого вони рослині.
2.Робота у групах.
Завдання для об’єднання в групи: Відгадайте загадку. Діти обирають малюнок дерева, або ромашки. (Додаток 2)
Влітку у шубі, взимку – у шапці.
(Дерево)
В луках сестри молодії,
Очі золотії, ще й біляві вії.
(Ромашка)
Сідають у групи відповідно вибраного малюнка. Група «Дерева» - це у нас скульптори, група – «Ромашки» -дизайнери.
3.Творча робота (на партах дітей частини рослин: у одних намальовані, в інших – зроблені з пластилину):
Група «Дерева» має зліпити дерево з усіма частинами, а група «Ромашки» - створити аплікацію квітки.
IV. Фізкультхвилинка.
На зеленій галявині, (Діти ходять по колу.)
Де рясна трава,
Дзюркотить криниченька,
Чиста, лісова.
До води схиляються
Квіти запашні, (Нахили тулуба вперед.)
Камінці поблискують
В темній глибині. (Руки витягнуті вперед, стежать поглядом за витягнутими пальцями.)
V. Узагальнення і систематизація знань.
1.Розглянемо наші рослини і назвемо всі їхні органи.
Запам'ятай! Починати розгляд і називати органи рослини потрібно з кореня.
І дуб, і ромашка мають такі органи: корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням. Але їхні органи різняться між собою. Дуб має довший, грубший і міцніший корінь, ніж ромашка.. У них різні за висотою та розміщенням у просторі стебла: в дуба стебло велике, грубе,міцне, коричневе, у дерева воно називається - стовбур, а в ромашки— невисоке, м’яке, соковите, їхні листки різні за формою: в дуба – продовгуваті із заокругленнями, а в ромашки — видовжені. Квітки цих рослин різні за кольором та розміром: в дуба — жовті, невеликі, а в ромашки — білі, бувають великі, а бувають -дрібні. Плоди з насінням також різні за формою і розміром. Отже, органи рослин різних видів різняться довжиною, висотою, формою, розміщенням у просторі, кольором, розміром.
2. Перевір себе.
1. Які органи рослин ти знаєш?
2. В якій послідовності потрібно називати органи рослини?
3. Робота у зошиті.
- Розфарбуйте рослину кольоровими олівцями.
VI. Підсумок уроку.
Додаток 1
Гарний настрій
Стан спокою, емоційної рівноваги
Настрій бажано покращити
Додаток 2