Навчити дітей правильно доглядати за кімнатними рослинами; ознайомити з умовами потрібними для життя рослин, з правилами догляду за кімнатними рослинами. Розвивати пізнавальний інтерес учнів. Виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу, прагнення доглядати за кімнатними рослинами.
Тема: Практична робота. Правила догляду за кімнатними рослинами.
Мета: навчальна: навчити дітей правильно доглядати за кімнатними рослинами; ознайомити з умовами потрібними для життя рослин, з правилами догляду за кімнатними рослинами;
розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес учнів;
виховна: виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу, прагнення доглядати за кімнатними рослинами.
Обладнання: кімнатні рослини, палички для розпушування грунту, щіточки для очищення пилу, пульверизатор.
Тип уроку: урок формування практичних вмінь і навичок
Міжпредметні зв’язки: природознавство – трудове навчання
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Доброго ранку! Доброго дня!
Доброго вечора — нині й щодня!
Хай не псується годинник на вежі.
Хай буде все на землі, як належить:
Сонце — як сонце, літо — як літо,
Дощик — як дощик, діти — як діти.
Кожному дому я щастя бажаю.
Маку — цвітіння, Житу — врожаю,
Небові — миру, Голубу — неба,
Кожній дитині — всього, що треба.
Хай усміхаються діти щодня.
Доброго ранку! Доброго дня!
(І.Жиленко)
(Вірш кожна дитина вчить напам'ять. Стоячи в колі, діти по черзі декламують кожен по одному рядку.)
ІІ. Актуалізація знань учнів, повідомлення теми і мети уроку.
а)Гра «Де чий дім?»
На дошці ілюстрації рослин лісу. поля, кімнатних рослин.(Додаток 1) Дітям пропонується по черзі відібрати рослини, що ростуть у лісі, потім у полі. Залишаються кімнатні рослини. Де ростимуть ці рослини?
б) Загадкова телеграма.
Діти, вранці листоноша передав нам телеграми. Подивимось від кого вона?
Звемось ми – кімнатні квіти,
І без сонця нам не жити.
Ви нас, діти, поливайте,
І водою напувайте.
Щоб могли ми воду пити,
Треба землю розпушити.
Любі діти, час не гайте,
Нам листочки протирайте,
Бо у школі для нас, квітів,
Найщиріші друзі – діти.
Ми отримали з вами телеграми з проханням допомогти нашим квітам. Тож не будемо гаяти часу і дружно візьмемось до роботи.
ІІІ. Ознайомлення з правилами догляду за кімнатними рослинами
З казки «Дюймовочка» ви знаєте, що наш гість ельф живе у квітах. А у нашому класі їх багато. То, може, він оселиться у нас на квітах? Щоб у його домівці завжди було чисто, він пропонує нам скласти пам'ятку по догляду за квітами. Ви будете нею користуватися під час догляду за рослинами, з її допомогою ви зможете навчити й інших правильно це робити.
Пригадаємо, що таке догляд за квітами?
(Це полив квітів, розпушування землі, очищення листя від пилу і т. д.).
Робота над пам'яткою по догляду за кімнатними рослинами.(Додаток 2)
(Вчитель відкриває кожний пункт пам'ятки, а потім йде обговорення).
1. Поливай за потреби.
Як ви розумієте « за потреби»? (Коли суха земля...)
Якою водою поливаємо?(Водою кімнатної температури, відстояною, краще дощовою).
А якщо у рослини опущене листя? (Рослину поливаємо у піддон).
Ми вивчали тему «Ґрунт». Згадайте, на якому ґрунті рослини ростуть краще? (На пухкому)
А чому? (У пухкий ґрунт краще проникають вода і повітря)
Як розпушуємо землю? (Дерев'яною загостреною паличкою розпушуємо верхній шар землі навколо горщика, щоб не пошкодити коріння).
Розпушуємо ґрунт на другий день після поливу.
Пил на рослині перешкоджає проникненню у листя світла й повітря.
Що треба робити? (Очищувати від пилу)
Яким чином? (Велике листя протираємо вологою ганчіркою, дрібне листя обприскуємо, а з опущеного знімаємо пил м'якою щіткою)
Щоб рослина виглядала охайно, її треба звільнювати від сухого листя, сухих квітів. Їх ми обережно відриваємо або обрізаємо ножицями, дотримуючись правил техніки безпеки при роботі з ножицями..
Діти, ми з вами розглянули сьогодні ще не всі прийоми догляду. Інші будемо вивчати у 2 класі. Тоді продовжимо роботу над пам'яткою.
Підсумок. Пригадаємо, які прийоми догляду за рослинами ми розглянули.
IV. Фізкультхвилинка.
Лили, лили діти. (Імітація поливу з лійки).
Пили, пили квіти. (Руки до рота).
Виростали квіти.
(Присідають і повільно піднімаються).
Підростали й діти. (Руки вгору, потягнулися).
V. Практична робота
А тепер покажемо ельфу, як ми навчилися доглядати за квітами.
1.Робота в групах.
І група – догляд за фікусом.
Вологою ганчіркою познімаємо пил з листя і поллємо рослини, бо ґрунт сухий.
ІІгрупа – догляд за кактусом.
Кактуси поливати не треба, а треба тільки розпушити землю, обприскати рослини.
ІІІ група – догляд за сенполією.
Поливати таку рослину потрібно у піддон, а з листя знімати пил щіткою.(Діти працюють під керівництвом вчителя)
Молодці, діти. Ельф і його друзі квіти вдячні вам за турботу.
2.Пограємо у гру «Виконай прохання квітів».
Я починаю речення, а ви його закінчуєте.
1.Нам, квітам, сумно, коли нас мало, а тому (садіть нові).
2.Нам тісно у маленьких вазонах, тому ... (пересадіть у більші).
3.Любіть нас ... (доглядайте і ми будемо тішити вас).
3.Хвилинка творчості.
У вас на партах конверти з завданнями. Кожний з вас вибирає конверт за бажанням: ким хоче бути. Якщо художником — то складає малюнок розрізаної кімнатної рослини, якщо лікарем — розповідає, як нам допомагають кімнатні рослини боротися з хворобами. Наприклад: «Ліки від нежиті». А якщо фантазером, то розповідає, якою кімнатною рослиною він хотів би стати хоча б на один день і чому?
Завершуючи урок, пропоную вам, діти, закінчити фразу: «На уроці я дізнався ...».
А спочатку закрийте очі. Подумайте. Підведіть руки, хто готовий відповідати. (Відповіді дітей).
Молодці! Ви довго працювали й багато чого навчилися.
Чого ви можете навчити сьогодні вдома маму й тата?
Додаток 1
ПАМ'ЯТКА ПО ДОГЛЯДУ ЗА КІМНАТНИМИ
РОСЛИНАМИ