Практична робота на тему: "Правила догляду за кімнатними рослинами"

Про матеріал

Навчити дітей правильно доглядати за кімнатними рослинами; ознайомити з умовами потрібними для життя рослин, з правилами догляду за кімнатними рослинами. Розвивати пізнавальний інтерес учнів. Виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу, прагнення доглядати за кімнатними рослинами.

Перегляд файлу

Тема: Практична робота. Правила догляду за кімнатними рослинами.

Мета: навчальна: навчити дітей правильно доглядати за кімнатними рослинами; ознайомити з умовами потрібними для життя рослин, з правилами догляду за кімнатними рослинами;

розвиваюча: розвивати пізнавальний інтерес учнів;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до оточуючого світу, прагнення доглядати за кімнатними рослинами.

Обладнання: кімнатні рослини, палички для розпушування грунту, щіточки для очищення пилу, пульверизатор.

Тип уроку: урок формування практичних вмінь і навичок

Міжпредметні зв’язки: природознавство – трудове навчання

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вечора — нині й щодня!

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце — як сонце, літо — як літо,

Дощик — як дощик, діти — як діти.

Кожному дому я щастя бажаю.

Маку — цвітіння, Житу — врожаю,

Небові — миру, Голубу — неба,

Кожній дитині — всього, що треба.

Хай усміхаються діти щодня.

Доброго ранку! Доброго дня!

(І.Жиленко)

(Вірш кожна дитина вчить напам'ять. Стоячи в колі, діти по черзі декламують кожен по одному рядку.)

 

          ІІ. Актуалізація знань учнів, повідомлення теми і мети уроку.

а)Гра «Де чий дім?»

На дошці  ілюстрації рослин лісу. поля, кімнатних рослин.(Додаток 1) Дітям пропонується по черзі відібрати рослини, що ростуть у лісі, потім у полі. Залишаються кімнатні рослини. Де ростимуть ці рослини?

б) Загадкова телеграма.

Діти, вранці листоноша передав нам телеграми. Подивимось від кого вона?

Звемось ми – кімнатні квіти,

І без сонця нам не жити.

Ви нас, діти, поливайте,

І водою напувайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити.

Любі діти, час не гайте,

Нам листочки протирайте,

Бо у школі для нас, квітів,

Найщиріші друзі – діти.

Ми отримали з вами телеграми з проханням допомогти нашим квітам. Тож не будемо гаяти часу і дружно візьмемось до роботи.

 

ІІІ. Ознайомлення з правилами догляду за кімнатними рослинами

З казки «Дюймовочка» ви знаєте, що наш гість ельф живе у квітах. А у нашому класі їх багато. То, може, він оселиться у нас на квітах? Щоб у його домівці завжди бу­ло чисто, він пропонує нам скласти пам'ятку по догляду за квітами. Ви будете нею користуватися під час догляду за рослинами, з її допомогою ви зможете навчити й інших правильно це робити.

Пригадаємо, що таке догляд за квітами?

 (Це полив квітів, розпушування землі, очищення листя від пилу і т. д.).

Робота над пам'яткою по догляду за кімнатними рослинами.(Додаток 2)

(Вчитель відкриває кожний пункт пам'ятки, а потім йде обговорення).

1. Поливай за потреби.

Як ви розумієте « за потреби»? (Коли суха земля...)

Якою водою поливаємо?(Водою кімнатної темпера­тури, відстояною, краще дощовою).

А якщо у рослини опущене листя? (Рослину поливаємо у піддон).

2. Розпушуй ґрунт.

Ми вивчали тему «Ґрунт». Згадайте, на якому ґрунті рослини ростуть краще? (На пухкому)

А чому? (У пухкий ґрунт краще проникають вода і повітря)

Як розпушуємо землю? (Дерев'яною загостреною па­личкою розпушуємо верхній шар землі навколо горщика, щоб не пошкодити коріння).

Розпушуємо ґрунт на другий день після поливу.

3.Очищуй рослини від пилу.

Пил на рослині перешкоджає проникненню у листя світла й повітря.

Що треба робити? (Очищувати від пилу)

Яким чином? (Велике листя протираємо вологою ганчіркою, дрібне листя обприскуємо, а з опущеного знімаємо пил м'якою щіткою)

4.Звільнюй від сухого листя.

Щоб рослина виглядала охайно, її треба звільнювати від сухого листя, сухих квітів. Їх ми обережно відриваємо або обрізаємо ножицями, дотримуючись правил техніки безпеки при роботі з ножицями..

Діти, ми з вами розглянули сьогодні ще не всі прийоми догляду. Інші будемо вивчати у 2 класі. Тоді продовжимо роботу над пам'яткою.

Підсумок. Пригадаємо, які прийоми догляду за рослина­ми ми розглянули.

 

IV. Фізкультхвилинка.

Лили, лили діти. (Імітація поливу з лійки).

Пили, пили квіти. (Руки до рота).

Виростали квіти.

(Присідають і повільно піднімаються).

Підростали й діти. (Руки вгору, потягнулися).

 

V. Практична робота

А тепер покажемо ельфу, як ми навчилися доглядати за квітами.

1.Робота в групах.

І група – догляд за фікусом.

Вологою ганчіркою познімаємо пил з листя і поллємо рослини, бо ґрунт сухий.

ІІгрупа – догляд за кактусом.

Кактуси полива­ти не треба, а треба тільки розпушити землю, обприска­ти рослини.

ІІІ група – догляд за сенполією.

Поливати таку рослину потрібно у піддон, а з листя знімати пил щіткою.(Діти працюють під керівництвом вчителя)

Молодці, діти. Ельф і його друзі квіти вдячні вам за турботу.

2.Пограємо у гру «Виконай прохання квітів».

Я починаю речення, а ви його закінчуєте.

1.Нам, квітам, сумно, коли нас мало, а тому (садіть нові).

2.Нам тісно у маленьких вазонах, тому ... (пересадіть у більші).

3.Любіть нас ... (доглядайте і ми будемо тішити вас).


3.Хвилинка творчості.

У вас на партах конверти з завданнями. Кожний з вас вибирає конверт за бажанням: ким хоче бути. Якщо художником — то складає малюнок розрізаної кімнатної рослини, якщо лікарем — розповідає, як нам допомагають кімнатні рослини боротися з хворобами. Наприклад: «Ліки від нежиті». А якщо фантазером, то розповідає, якою кімнатною рослиною він хотів би стати хоча б на один день і чому?

 

VII. Підсумок уроку.

Завершуючи урок, пропоную вам, діти, закінчити фра­зу: «На уроці я дізнався ...».

А спочатку закрийте очі. Подумайте. Підведіть руки, хто готовий відповідати. (Відповіді дітей).

Молодці! Ви довго працювали й багато чого навчи­лися.

Чого ви можете навчити сьогодні вдома маму й тата?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1                                                                                                   

 

пол 

 

липав2

 

 

беез 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

поле 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

вазсуницяфіал
Додаток 2

ПАМ'ЯТКА ПО ДОГЛЯДУ ЗА КІМНАТНИМИ

РОСЛИНАМИ

 

 

 

 

 

 

  •          Поливай при потребі.
  •          Розпушуй ґрунт.
  •          Очищуй листя від пилу.
  •          Звільнюй рослини від сухого листя.
  •          Підживлюй ґрунт.
  •          Пересаджуй при потребі.
  •          Люби квіти! Доглядай!

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 липня 2018
Переглядів
5443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку