2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок на тему: "Людина на фронті і в тилу".

Про матеріал

Розробка уроку у формі презентації дозволить якісно провести практичне заняття з всесвітньої історії у 10 класу, опрацьовуючи тематику Першої світової війни

Зміст слайдів
Номер слайду 1

10-й клас Всесвітня історія Практичне заняття на тему: «Людина на фронті і в тилу» Автор: вчитель історії і правознавства ЗЗСО «КСЛІ» Гук Олександр Іванович

Номер слайду 2

Демонстрація в Берліні в перші дні війни Демонстрація у Парижі в перші дні війни Прощання з солдатами 1. Що об’єднує джерела? Який настрій у людей, зображених на фото? Чому? 2. Що вас вражає на фото? 3. Як ви думаєте, на що сподівалися учасники берлінської та паризької демонстрацій, а про що ці чоловіки не здогадувалися?

Номер слайду 3

Із висловлювань президента Франції Р. Пуанкаре (серпень 1914 р.) Оголошення війни Німеччиною викликало в нації значний спалах патріотизму. Ніколи за всю свою історію Франція не була настільки прекрасною, як у ті часи, свідками яких нам випало бути. Мобілізація, що розпочалася 2 серпня, завершилась уже сьогодні, вона пройшла з такою дисципліною, в такому порядку, з таким спокоєм, з таким піднесенням, що викликають радість уряду і військової влади... Думка дослідника Як розповідав один спостерігач, коли почалася війна, в Юзівці на головній вулиці зібрався натовп, агітатори виголошували патріотичні промови «Смерть Австрії та Німеччині! Хай живе Росія! Ура!!!» ... Багато робітників вірили у війну. На ринку продавали безліч портретів «царів, королів, президентів, та різних генералів». Люди вважали за необхідне повісити портрет царя не тільки вдома, а й у бараках. У бараках цей спостерігач бачив, як чоловік на ім’я Суржик Тишка, що доти проклинав і Бога, і царя, забив цвяха і повісив на стіну портрет Миколи. Порівняйте джерела. Чому населення недооцінювало небезпеку війни? Яку роль у цьому відігравала пропаганда

Номер слайду 4

З листа до матері солдата німецької армії (25 вересня 1914 р.) ...Чи є небезпека на війні? Небезпека. Хто її зневажає, той від неї вислизає. Набігає неспокій. Однак я в окопному загоні. Героїчна смерть – ось для мене найбільше бажання. Щоправда, героїчній смерті життя важливіше. Всі зневажають смерть. Моїм обов’язком є життя. Моїм обов’язком є боротьба, на яку мене принудили росіяни і французи. Якби війна була агресивною, загарбницькою, то моя служба не була б добровільною... Все це реалії війни. З листа до батька солдата французької армії (жовтень 1914 р.) Любий батьку, зараз схарактеризую своє нове положення. Роблю все можливе, щоби добути собі лакея... Якщо б мама виїхала з Парижа, то могла б мене провідати в Майні. Я був би дуже вдячний, але нехай вона бережеться залізничного транспорту, який ходить досить нерегулярно через перевіз поранених, амуніції для військових частин. Радив би мамі їхати самостійно, залежно від ситуації. В таборі багато поранених... Шпиталь тут організований дуже добре. До побачення, любий батьку. Якими були настрої солдатів армій різних країн на початковому етапі війни? Сформулюйте одним двома словами. Чим, на вашу думку, зумовлене таке ставлення військових до війни, адже кожен солдат знав, що міг загинути?

Номер слайду 5

Лист солдата Йоганна Мюллера Люба мамо! Тепер я знаю, чим є війна. Ми сидимо вже вісім днів у шанцях, і тут дуже холодно. Вже десять днів ми не їли теплої їжі, тільки галетиз паштетом, бо польова кухня не може до нас доїхати. На горі біля нас лежить багато вбитих. Із 240 чоловік ще 40 лежать там. Моїм єдиним бажанням є якнайшвидше завершення війни. Як змінюються настрої солдат в ході Першої світової війни?

Номер слайду 6

Жахіття війни Німецька газова атака на східному фронті зафіксована російським авіатором у 1916 році . Ця атака названа: «Німецький жах з повітря».

Номер слайду 7

Жахіття війни Британські окопи після німецької газової атаки на Фромелесс 19 липня 1916 року

Номер слайду 8

Жахіття війни Французькі вояки збирають тіла своїх загиблих товаришів під Верденом, Франція 1 жовтня 1917 року

Номер слайду 9

Жахіття війни Австрійський солдат в траншеї, обв'язаній хмизом, Східний фронт, 1915 рік Французька 320-мм гармата встановлена ​​на залізничній платформі Використання квітки маку як символу пам'яті інспіроване віршем канадського військового лікаря Джона Мак-Крея «У полі Фландрії» (1915)

Номер слайду 10

Жахіття війни Нерозірвані німецькі снаряди, якими обстрілювались позиції французів

Номер слайду 11

Жахіття війни Французи в траншеї з ослом, що везе провіант. 1916 рік

Номер слайду 12

Жахіття війни Початок битви при Соммі. Ранок 1 липня 1916-го. Британці підривають міну, підведену під землею до німецьких позицій. Вона залишила кратер діаметром 70 і глибиною 21 метр. Фото ВВС

Номер слайду 13

Жахіття війни Руїни Реймса. Франція 1917 року

Номер слайду 14

Жахіття війни Французький офіцер стоїть біля свіжих могил загиблих у Шампані, на сході Франції. 19 грудня 1916 року

Номер слайду 15

Передова лінія на Західному фронті Які емоції переважають у враженнях учасників війни? Як і чому змінилося ставлення до війни військових у 1915 р. у порівнянні з 1914 р.? Чим це, на вашу думку, викликане?

Номер слайду 16

Після битви під Верденом Убиті німецькі солдати в окопах. 1916 р. Солдати після газової атаки. 1915 р. Польовий шпиталь (російська армія)

Номер слайду 17

Співставте фотодокументи. Знайдіть у них спільне і відмінне. З’ясуйте, що вплинуло на психологію та поведінку солдата під час війни. Які зміни відбуваються у свідомості та поведінці людини під впливом участі у війні? Запишіть свої міркування. Придумайте долі людей, зображених на фотографіях.

Номер слайду 18

У війни жіноче обличчя

Номер слайду 19

Розгляньте фоторяд. Про які нові професії та сфери діяльності жінок у суспільстві можна дізнатися з цих фотографій? Як і чому війна змінила роль жінки в суспільстві? Запишіть свої міркування у вигляді газетної статті або приватного листа від імені однієї з жінок на фото.

Номер слайду 20

Англійський плакат часів Першої світової війни «Кухня – ключ до перемоги (Їж менше хліба)» Як ви поясните появу подібних плакатів? Простежте зміни у повсякденному житті європейців у роки війни. Чим вони були викликані? Як вплинули ці зміни на настрої цивільного населення у той час?

Номер слайду 21

Сербський хлопчик у військовому вбранні Німецька листівка: «Біжи на ворога!» Як ви думаєте, чому діти з’являються на листівках і фотографіях з атрибутами війни? Яку роль виконували такі зображення?

Номер слайду 22

Напишіть листа від імені військового з фронту додому або від імені дружини солдата з дому на фронт. Конкретизуйте, який це військовий, яка це жінка (країна, соціальний стан, період війни, солдат чи офіцер тощо).

ppt
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
2735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку