5 клас
Тема. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Тема
дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.
Мета – формувати компетентності: предметні (знання про життя, культуру і побут Японії; зміст казки, її тему та головну думку; навички роботи з текстом; культуру зв’язного усного мовлення, мислення); ключові (активно працювати в класі, критичне мислення, навички спілкуватися в колективі, читацький інтерес, повагу до світової культурної спадщини).
Тип уроку: вивчення нових знань.
Обладнання: збірки народних казок, фотографії про Японію, підручник О. Ніколенко «Зарубіжна література. 5 клас».
Перебіг уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Продовжіть речення.
- Казка – це …
- Види народних казок …
- Героями казок про тварин є…
- Чарівні предмети у казках …
- Героями соціально побутових казок є …
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- Закінчіть японське народне прислів’я.
- Як жили дід і баба?
- Що робила баба на річці?
- Що вона побачила?
- Що зробили люди з персиком?
- Зачитайте, як ріс хлопчик?
- Коли Момотаро став дорослим, куди він вирішив відправитися?
- Зачитайте, кого він зустрів по дорозі?
- Як героям вдалося перемогти чудовиськ?
- Визначте тему казки.
- Яка головна думка твору?
- До якого виду казок відноситься японська казка «Момотаро»? Доведіть прикладами з тексту.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
|
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
1. Обмін враженнями про прочитане.
- Чи сподобалася вам казка? Чим саме?
- Що здалося дивним?
- Кому б ви порекомендували її прочитати?
2.Робота з підручником. Читання статті «Момотаро в образотворчому мистецтві». С. 26-27.
- Чи співпало ваше уявлення героя з роботами художників?
- Яка картина вас вразила найбільше? Чому?
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
Сьогодні я дізнався…
Мені було цікаво…
Мені було важко опрацьовувати...
Я виконував завдання...
Я зрозумів, що…
Теперь я можу…
Я відчув, що…
Я навчився…
У мене вийшло…
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Для всіх: розповідати про Японію, виразно читати казку, переказувати, характеризувати Момотаро.
Творче завдання: намалювати свого Момотаро.
Індивідуальне завдання: прочитати японську народну казку (за вибором).