Урок на тему "Момотаро, або Хлопчик-Персик"

Про матеріал
Конспект уроку на тему "Момотаро, або Хлопчик-Персик". Тема дружби, сміливості, зв'язку з природою в казці.
Перегляд файлу

5 клас

 

Тема. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Тема 

          дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.

Мета – формувати компетентності: предметні (знання про життя, культуру і побут Японії; зміст казки, її тему та головну думку; навички роботи з текстом; культуру зв’язного усного мовлення, мислення); ключові (активно працювати в класі, критичне мислення, навички спілкуватися в колективі, читацький інтерес, повагу до світової культурної спадщини).

Тип уроку: вивчення нових знань.

Обладнання: збірки народних казок, фотографії про Японію, підручник О. Ніколенко «Зарубіжна література. 5 клас».

 

Перебіг уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Продовжіть речення.

-         Казка – це …

-         Види народних казок …

-         Героями казок про тварин є…

-         Чарівні предмети у казках …

-         Героями соціально побутових казок є …

 

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Повідомлення про Японію (виступають 2 учні, решта доповнюють).
  2. Робота з прислів’ями.

-         Закінчіть японське народне прислів’я.

  • В будинку, де димить піч, прожити можна, а де злість палає — не проживеш.
  • Великі діла з малих починаються.
  • Хто робить добро, той довше живе.
  • Краще бути ворогом доброї людини, ніж другом поганої.
  1. Читання казки.
  2. Бесіда за змістом твору.

-         Як жили дід і баба?

-         Що робила баба на річці?

-         Що вона побачила?

-         Що зробили люди з персиком?

-         Зачитайте, як ріс хлопчик?

-         Коли Момотаро став дорослим, куди він вирішив відправитися?

-         Зачитайте, кого він зустрів по дорозі?

-         Як героям вдалося перемогти чудовиськ?

 

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

-         Визначте тему казки.

-         Яка головна думка твору?

-         До якого виду казок відноситься японська казка «Момотаро»? Доведіть прикладами з тексту.

 

  1. Робота з карткою.
  1. Запишіть риси характеру Момотаро

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Яким має бути справжній друг?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

1. Обмін враженнями про прочитане.

- Чи сподобалася вам казка? Чим саме?

- Що здалося дивним?

- Кому б ви порекомендували її прочитати?

 

2.Робота з підручником. Читання статті «Момотаро в образотворчому мистецтві». С. 26-27.

- Чи співпало ваше уявлення героя з роботами художників?

- Яка картина вас вразила найбільше? Чому?

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Рефлексія

Сьогодні я дізнався…

Мені було цікаво…

Мені було важко опрацьовувати...

Я виконував завдання...

Я зрозумів, що…

Теперь я можу…

Я відчув, що…

Я навчився…

У мене вийшло…

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Для всіх: розповідати про Японію, виразно читати казку, переказувати, характеризувати Момотаро.

Творче завдання: намалювати свого Момотаро.

Індивідуальне завдання: прочитати японську народну казку (за вибором).

doc
Додав(-ла)
Бирюк Людмила
Додано
16 вересня 2023
Переглядів
1895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку