Білоцерківська гімназія – початкова школа №15
Урок зарубіжної літератури 5 клас Кушніренко С.М.
Тема уроку: «Моральні цінності у казці «Пані Метелиця»»
Мета: вчити виразно читати і переказувати твір; розкрити зміст казки, її образи; вміння давати відповідь на запитання, висловити враження і власне ставлення до героїв казки «Пані Метелиця», розвивати мовлення, мислення, уяву, творчість; вміння аналізувати образи героїв за їхніми вчинками та моральними якостями; виховувати працьовитість, чесність та інші моральні якості, що становлять загальнолюдські цінності.
Обладнання: текст казки, ілюстрації до казки «Пані Метелиця», сигнальні кружечки із зображенням емоцій, картки із прислів’ями, відео до уроку, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
БЛІЦ – ОПИТУВАННЯ
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ
Діти, а чи уважними ви були, коли читали вдома казку «Пані Метелиця»? До якої країни ми сьогодні мандруємо? (Так, до Німеччини)
А хто написав цю казку? (Брати Грімм)
СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. Великий внесок у популяризацію фольклорних казок зробили брати Вільгельм і Якоб Грімм з Німеччини.
(перегляд відео «Брати Грімм» та буктрейлера «Збірка казок братів Грімм»)
Запис у зошити дати та теми уроку
V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
1. Інтерактивна вправа «Вирази свої емоції»
Відповідно до змісту висловлювання вчителя учні піднімають сигнальні кружечки іззображенням різних емоційних станів або відтворюють їх мімікою.
Радість Сум Байдужість
2. «Плутанина». Учні, отримавши смайлики, об’єднуються у 3 групи Завдання: розмістити ілюстрації у хронологічному порядку ( переказ казки)
3. Характеристика образів казки (робота з таблицею)
Рідна дочка |
Пасербиця |
Мачуха |
Гидка, лінива, заздрісна, груба, байдужа, жадібна |
Гарна, роботяща, безкорислива, добра, чесна, ввічлива, милосердна, щира, відверта, любить свійдім, край |
Зла, груба, несправедлива, недобра, заздрісна |
4. СЛОВНИКОВА РОБОТА. Робота з підручником (с.52)
АНТИТЕЗА – це різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів тощо (запис до літературознавчого словничка)
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
У країні казочок
Жив веселий Колобок.
Разом з ними всі звірята
Вишикувались на зарядку.
Похитали головою,
Раз – притупнули ногою,
Руки в гору піднесли,
Трішки ними потрясли.
Нахилились вліво, вправо,
Та цього іще замало.
Руки – вгору, руки – вниз,
Раз присіли, піднялись.
Головою похитали
І читати знов почали.
5. РОБОТА В ГРУПАХ (гра «Розсипане намисто»). Завдання: виразно прочитати прислів’я, пояснити їхнє значення. Визначте, які прислів’я можна віднести до характеристики пасербиці, а які — до удовиної дочки чи до обох героїнь.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія. Оцінювання.
Мікрофон
VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати малюнок до казки, скласти простий план, записати в зошит
1