Урок на тему: "Моральні цінності у казці "Пані Метелиця""

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему: "Моральні цінності у казці "Пані Метелиця""
Перегляд файлу

Білоцерківська гімназія – початкова школа №15

 

Урок зарубіжної літератури   5 клас    Кушніренко С.М.

 

Тема уроку: «Моральні цінності у казці «Пані Метелиця»»

Мета: вчити виразно читати і переказувати твір; розкрити зміст казки, її образи; вміння давати відповідь на запитання, висловити враження і власне ставлення до героїв казки «Пані Метелиця», розвивати мовлення, мислення, уяву, творчість; вміння аналізувати образи героїв за їхніми вчинками та моральними якостями; виховувати працьовитість, чесність та інші моральні якості, що становлять загальнолюдські цінності.

Обладнання: текст казки, ілюстрації до казки «Пані Метелиця», сигнальні кружечки із зображенням емоцій, картки із прислів’ями, відео до уроку, роздатковий матеріал.

Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

  1. ОРГМОМЕНТ. Привітання

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

БЛІЦ – ОПИТУВАННЯ

 

  1. Скільки доньок було у бідної вдови?
  2. Як було звати доньок?
  3. Яка була рідна донька?
  4. Яка була падчірка?
  5. Як ставилась вдова до рідної доньки?
  6. Як ставилась вдова до падчірки?
  7. Куди впав починок падчірки?
  8. Хто попросив допомоги у падчірки?
  9. Чому падчірка допомогла їм?
  10. Що робила падчірка у Пані Метелиці?
  11.  Які нагороди за свою працю отримали рідна донька та падчірка від Пані Метелиці?
  12. Чого навчає казка «Пані Метелиця»?

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ

 Діти, а чи уважними ви були, коли читали вдома казку «Пані Метелиця»? До якої країни ми сьогодні мандруємо? (Так, до Німеччини)

А хто написав цю казку? (Брати Грімм)

 

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. Великий внесок у популяризацію фольклорних казок зробили брати Вільгельм і Якоб Грімм з Німеччини.

(перегляд відео «Брати Грімм» та буктрейлера «Збірка казок братів Грімм»)

  1. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

Запис у зошити дати та теми уроку

V. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.

1. Інтерактивна вправа «Вирази свої емоції»

Відповідно до змісту висловлювання вчителя учні піднімають сигнальні кружечки іззображенням різних емоційних станів або відтворюють їх мімікою.

Результаты поиска изображений для запроса "смайлик сум "Результаты поиска изображений по запросу "смайлик радість, задоволення" 

 

 

 

 

 

          Радість                                      Сум                                     Байдужість

  • Пасербиця порізала ниткою пальці до крові.
  • Мачуха почала лаяти пасербицю.
  • Дівчинка впала у криницю й опинилася на чудовій луці.
  • Дівчинка допомогла печі й витягла хліб, щоб не згорів.
  • Дівчинка добре вибивала подушки, й на світі йшов сніг.
  • На пасербицю за її невтомну працю й доброту полився золотий дощ.
  • Ледащиця сиділа біля криниці й пряла.
  • Дочка вже другого дня почала лінуватися, не працювала як слід у пані Метелиці.
  • Смола так пристала до ледащиці, що та не відмилася, скільки й жила на світі.

2. «Плутанина». Учні, отримавши смайлики, об’єднуються у 3 групи  Завдання: розмістити ілюстрації у хронологічному порядку ( переказ казки)

 

 

 

3. Характеристика образів казки (робота з таблицею)

 

Рідна дочка

Пасербиця

Мачуха

Гидка, лінива, заздрісна, груба, байдужа, жадібна

Гарна, роботяща, безкорислива, добра, чесна, ввічлива, милосердна, щира, відверта, любить свійдім, край

Зла, груба, несправедлива, недобра, заздрісна

4. СЛОВНИКОВА  РОБОТА. Робота з підручником (с.52)

АНТИТЕЗА – це різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів тощо (запис до літературознавчого словничка)

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ними всі звірята

Вишикувались на зарядку.

Похитали головою,

Раз – притупнули ногою,

Руки в гору піднесли,

Трішки ними потрясли.

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки – вгору, руки – вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

І читати знов почали.

 

5.  РОБОТА В ГРУПАХ (гра «Розсипане намисто»). Завдання: виразно прочитати прислів’я, пояснити їхнє значення. Визначте, які прислів’я можна віднести до характеристики пасербиці, а які — до удовиної дочки чи до обох героїнь.

  1. Щастя в повітрі не в’ється, а працею дістається.
  2. Хто зле робить, той собі шкодить.
  3. Хто багато працює, тому і щастить.
  4. Дерево міцне корінням, а людина – працею.
  5. У гостях добре, а вдомакраще.
  6. Яка служба, така й плата.
  7. Хочеш бути щасливим, то не будь лінивим.
  8. Хто дрімає, той щастя не має.
  9. Ім’я — не одяг, заплямуєш — не відмиєш.
  10. Не одежа красить людину, а добрі діла.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. Рефлексія. Оцінювання.

Мікрофон

  • Що сподобалось і запам’яталось на уроці?
  • Чого навчає казка «Пані Метелиця»?
  • Зачитайте улюблений епізод казки

 

VIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Намалювати малюнок до казки, скласти простий план, записати в зошит

 

 

 

 

 

 

 

D:\Мои документы\Cвітова\5 клас НОВА ПРОГРАМА\Пані метелиця\139736_1----.jpgD:\Мои документы\Cвітова\5 клас НОВА ПРОГРАМА\Пані метелиця\139736_1----.jpg 

 

1

 

docx
Додано
14 травня 2022
Переглядів
968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку