Евристична бесіда. Які риси характеру ви найбільше цінуєте в людині?Чим і як, на ваш погляд, перевіряється дружба?Уявіть собі світ, в якому не буде добра, чуйності, милосердя. Чим пояснити те, що для Г. Тютюнника — добро, чуйність, взаєморозуміння, злагода є найвищими людськими цінностями?Чи легко виховувати порядну, добру людину? Що для цього необхідно?Чому проблема добра і зла завжди є актуальною?
Літературний диктант із взаємоперевіркою1. Яка епоха відтворена в повісті? 2. Харч, який герої твору вважали найціннішим.3. Місто, до якого подорожує Климко. 4. Що продавала Наталя Миколаївна на базарі? 5. Де жив Климко після смерті дядька Кирила? 6. По що необхідно було сходити Зульфату до Файзуліних? 7. Хто завдав шкоди мешканцям поселення? 8. Що приніс дідусь Гарєєв у торбинці хлопцям і Наталі Миколаївні ? 9. За допомогою Зульфата Климко позбавився у своєму помешканні... 10. Хто зацікавив Климка на базарі?11. Яке дерево мріяв посадити Климко на могилі дядька? 12. Пізнайте героя за його зовнішністю: «Сивий, вусатий….у широких смугастих штанях, у довгій, ледь не до колін, синій косоворотці, підперезаний крученим шовковим поясом з білими китицями….»
Колективна творча робота. Орієнтовний план до характеристики образу Климка.1. Климко-сирота.2. Портрет і зовнішність героя.3. Риси характеру: а) чуйний і добрий; б) благородний і щирий; в) винахідливий, мужній, вольовий; г) уважний і працьовитий.4. Поведінка і прагнення хлопця: а) бажання навчатися; б) турботливий,співчутливий; в) відповідальний за доручену справу; г) шанобливе ставлення до дружби.5. Значення образу Климка.