Дана презентація є допоміжним супроводом до уроку в 5 класі при вивченні живих організмів . Вона допоможе учням: ознайомитися з властивостями живих організмів, їх різноманітністю. Зрозуміти поняття «організм», «орган» та «система органів», порівнювати організми тварини та рослини; визначати їх схожість та відмінність; вивчити класифікацію систем органів відповідно до функцій, які вони виконують. розширити знання про живу природу, клітинну будову організмів, властивості живого, різноманітність організмів – тварини, рослини, гриби, бактерії.
Скородистицька ЗОШ І – ІІ ступенів Чорнобаївської райдержадміністрації Черкаської області Тема2: Планета Земля як середовище життя організмів Тріада № 1 ( 25) або уроки № 50 і 51 Тема: Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини,Гриби, Бактерії. Автор: Загубинога Оксана Олексіївна - вчитель хімії, біології та природознавства, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист
Тема і мета заняття: Тема: Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини,Гриби, Бактерії. Мета: формування ключових компетенцій; природничо-наукової - продовжувати розкривати місце біології серед інших наук, її значення в житті людини; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, роботі в групах; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; Формування предметних компетенцій: дати поняття «організм», «орган» та «система органів», порівнюючи організми тварини та рослини; визначити їх схожість відмінність; дати класифікацію систем органів відповідно до функцій, які вони виконують. розширити знання учнів про живу природу, клітинну будову організмів, властивості живого, різноманітність організмів – тварини, рослини, гриби, бактерії.
План - схема заняття І - ІІ мініади І. Організаційний етап 2 хв. ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь. 15 хв ІІІ Мотивація діяльності, сповіщення теми, завдань 3 хв. ІV Отримання нових знань. Розповідь учителя, заповнення таблиць, робота в групах і парах 40 хв ІІІ мініада V. Виконання тренувальних вправ. Робота із живими об’єктами чи фотографіями 26 хв. VІ Підсумок вивченого. 2 хв VІІ Домашнє завдання 1 хв VІІІ Рефлексія 1 хв
Можливі відповіді Уважно подивитися – чи котик дихає? Чи ворушиться його животик і груди? Доторкнутися – якщо реагує на дотик, то живий. Легенько штовхнути – якщо встане і побіжить, то живий. Дати під ніс щось смачненьке – якщо відкриє очі, то живий. Ляснути голосно в долоні – звук збудить котика, якщо він спить.
Гра «Хто швидше». Слово вчителя: 1. Отже, ми будемо сьогодні вчити про живі обєкти природи. А ось іще одне із наших завдань. Прочитавши шифрограму, ви зможете відповісти на питання,що ми ще будемо вивчати на даному занятті? Ц к ц у у ц О л і р о р Т и в а в а П н о а о п Відповідь: клітина. Літери один раз зустрічаються у строчках завдання
2. Робота в групах з підручником: 1. Вивчення окремої ознаки живого. Група “Статисти” - розмноження Група “Агрономи і зоотехніки” – ріст і розвиток Група “Кухарі і ресторатори” – живлення Група “Фізкультурники” – подразливість і рух 2. Звіт одного із членів групи перед класом, наведення прикладів.
(У зошитах учні ділять сторінку на 4 частини (одна — Рослини, друга — Тварини, третя – Гриби і четверта - Бактерії) та заносять всі ознаки, про які розповідає вчитель.) Наявність хлорофілу Органи чуття Рух Живлення готовими органічними речовинами Живлення самостійно виробленими речовинами Холоднокровні Теплокровні Однорічні Багаторічні Трави Кущі дерева Багатоклітинні Одноклітинні бактерії Тварини Гриби Рослини Орган Робота в зошитах. Заповнення таблиці
а) Робота в кутку живої природи з живими об’єктами або з гербарними зразками чи фотографіями. 1. Розгляньте кожну квіткову рослину, яку запропонував учитель, знайдіть їхні назви. 2. Знайдіть корінь, пагін. На пагоні знайдіть стебло, листки, бруньку, квітки і плоди. 3 Порівняйте органи рослин: корінь, листки, стебла, бруньки, квітки, плоди. Знайдіть загальне та відмінне. 4 Намалюйте схематичну будову однієї із запропонованих рослин. Позначте її органи.
Підсумок уроку Всі організми побудовані із клітин. Рослина і тварини — система, всі частини якої взаємозв'язані. Основні органи рослини — корінь, стебло, листки, квітки, плоди. Основні органи тварин — серце, мозок, матка, яйцеклад, скелет та інші. Живі органнізми обєднані в царства – Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.