Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини,Гриби, Бактерії.

Про матеріал

Дана презентація є допоміжним супроводом до уроку в 5 класі при вивченні живих організмів . Вона допоможе учням: ознайомитися з властивостями живих організмів, їх різноманітністю. Зрозуміти поняття «організм», «орган» та «система органів», порівнювати організми тварини та рослини; визначати їх схожість та відмінність; вивчити класифікацію систем органів відповідно до функцій, які вони виконують. розширити знання про живу природу, клітинну будову організмів, властивості живого, різноманітність організмів – тварини, рослини, гриби, бактерії.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Скородистицька ЗОШ І – ІІ ступенів Чорнобаївської райдержадміністрації Черкаської області Тема2: Планета Земля як середовище життя організмів Тріада № 1 ( 25) або уроки № 50 і 51 Тема: Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини,Гриби, Бактерії. Автор: Загубинога Оксана Олексіївна - вчитель хімії, біології та природознавства, вчитель вищої кваліфікаційної категорії, вчитель-методист

Номер слайду 2

Тема і мета заняття: Тема: Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Різноманітність організмів: Рослини, Тварини,Гриби, Бактерії. Мета: формування ключових компетенцій; природничо-наукової - продовжувати розкривати місце біології серед інших наук, її значення в житті людини; вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, роботі в групах; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; Формування предметних компетенцій: дати поняття «організм», «орган» та «система органів», порівнюючи організми тварини та рослини; визначити їх схожість відмінність; дати класифікацію систем органів відповідно до функцій, які вони виконують. розширити знання учнів про живу природу, клітинну будову організмів, властивості живого, різноманітність організмів – тварини, рослини, гриби, бактерії.

Номер слайду 3

План - схема заняття І - ІІ мініади І. Організаційний етап 2 хв. ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь. 15 хв ІІІ Мотивація діяльності, сповіщення теми, завдань 3 хв. ІV Отримання нових знань. Розповідь учителя, заповнення таблиць, робота в групах і парах 40 хв ІІІ мініада V. Виконання тренувальних вправ. Робота із живими об’єктами чи фотографіями 26 хв. VІ Підсумок вивченого. 2 хв VІІ Домашнє завдання 1 хв VІІІ Рефлексія 1 хв

Номер слайду 4

Гра « Ознаки живого і неживого» . Ситуація: Ви зайшли у кімнату і побачили, що ваш улюбленець котик Мурко лежить на дивані у дивній позі. Як дізнатися: чи він живий чи ні? Які ознаки живого?

Номер слайду 5

Можливі відповіді Уважно подивитися – чи котик дихає? Чи ворушиться його животик і груди? Доторкнутися – якщо реагує на дотик, то живий. Легенько штовхнути – якщо встане і побіжить, то живий. Дати під ніс щось смачненьке – якщо відкриє очі, то живий. Ляснути голосно в долоні – звук збудить котика, якщо він спить.

Номер слайду 6

Гра «Хто швидше». Слово вчителя: 1. Отже, ми будемо сьогодні вчити про живі обєкти природи. А ось іще одне із наших завдань. Прочитавши шифрограму, ви зможете відповісти на питання,що ми ще будемо вивчати на даному занятті? Ц к ц у у ц О л і р о р Т и в а в а П н о а о п Відповідь: клітина. Літери один раз зустрічаються у строчках завдання

Номер слайду 7

Що таке “організм”? Організми – тіла живої природи, які живляться, дихають, ростуть, розмножуються, реагують на зовнішні подразнення.

Номер слайду 8

2. Робота в групах з підручником: 1. Вивчення окремої ознаки живого. Група “Статисти” - розмноження Група “Агрономи і зоотехніки” – ріст і розвиток Група “Кухарі і ресторатори” – живлення Група “Фізкультурники” – подразливість і рух 2. Звіт одного із членів групи перед класом, наведення прикладів.

Номер слайду 9

3. Робота в парах. Розминка – ознаки живого. Пояснення термінів, наведення прикладів: А) Ріст Б) Розмноження В) Подразливість, Г) Живлення, Д) Дихання

Номер слайду 10

4. Клітинна будова Усі організми складаються з клітин. Цим вони відрізняються від тіл неживої природи. Основні частини клітини – ядро, цитоплазма, клітинна мембрана

Номер слайду 11

Тварини Гриби Бактерії Одноклітинні Або Мікроорганізми Багатоклітинні Рослини Організми Різноманітність організмів

Номер слайду 12

Акула Амеба Гриб Ромашка Тигр Бактерія Комар Дуб Жито Кінь Людина Багатоклітинні Одноклітинні Організми Робота в зошитах

Номер слайду 13

Рослини Дерева Кущі Трави Різноманітність рослин

Номер слайду 14

Теплокровні Холоднокровні Тварини Різноманітність тварин Тварини

Номер слайду 15

Відмінності рослин і тварин Рослини живляться органічними речовинами, які створюють самі Тварини живляться готовими органічними речовинами

Номер слайду 16

Плід Квітка Корінь Стебло Листок Органи рослин Органи рослин

Номер слайду 17

Частини тіла тварин Тулуб Кінцівки Голова Хвіст Органи тварин

Номер слайду 18

Системи органів тварин Рослини не мають систем органів, замість цього в них є тканин які успішно виконують усі функції. 2. Тварини мають системи органів. Основні: опорно-рухова, травна, дихальна, вивідна, нервова, кровоносна, ендокринна, статева.

Номер слайду 19

Органи чуття тварин і рослин Тварин Рослин Зір органи Слух чуттів Нюх відсутні Смак Дотик

Номер слайду 20

(У зошитах учні ділять сторінку на 4 частини (одна — Рослини, друга — Тварини, третя – Гриби і четверта - Бактерії) та заносять всі ознаки, про які розповідає вчитель.) Наявність хлорофілу Органи чуття Рух Живлення готовими органічними речовинами Живлення самостійно виробленими речовинами Холоднокровні Теплокровні Однорічні Багаторічні Трави Кущі дерева Багатоклітинні Одноклітинні бактерії Тварини Гриби Рослини Орган Робота в зошитах. Заповнення таблиці

Номер слайду 21

а) Робота в кутку живої природи з живими об’єктами або з гербарними зразками чи фотографіями. 1. Розгляньте кожну квіткову рослину, яку запропонував учитель, знайдіть їхні назви. 2. Знайдіть корінь, пагін. На пагоні знайдіть стебло, листки, бруньку, квітки і плоди. 3 Порівняйте органи рослин: корінь, листки, стебла, бруньки, квітки, плоди. Знайдіть загальне та відмінне. 4 Намалюйте схематичну будову однієї із запропонованих рослин. Позначте її органи.

Номер слайду 22

б). Гра «Розселіть по квартирах.» Розгляньте оточуючий живий світ чи фотографії. Виділіть групи Грибів, Бактерій, Рослин і Тварин, які зустрілися вам під час роботи. Їх назви.

Номер слайду 23

Підсумок уроку Всі організми побудовані із клітин. Рослина і тварини — система, всі частини якої взаємозв'язані. Основні органи рослини — корінь, стебло, листки, квітки, плоди. Основні органи тварин — серце, мозок, матка, яйцеклад, скелет та інші. Живі органнізми обєднані в царства – Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.

Номер слайду 24

Домашнє завдання Опрацювати відповідний текст підручника. Створити міні – проект «Бактерії корисні та шкідливі», чи «Тварини минулого» (за вибором).

Номер слайду 25

Рефлексія Яку кількість рибок ви б зловили за свою активність у сьогоднішньому занятті?

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чала Світлана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
15 липня 2018
Переглядів
6577
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку