Метою даної розробки є осмислення навчального матеріалу, пов'язаного з особливостями вживання категорії роду іменників в українській та російській мовах; ознайомлення учнів з незмінюваними іменниками ; відпрацювання навиків правильного використання категорій іменника в ситуації білінгвізму на територіях двомовності.
Урок на тему «НЕЗМІНЮВАНІ ІМЕННИКИ В УКРАЇНСЬКІЙ ТА РОСІЙСЬКІЙ МОВАХ»( 6 клас)
Мета
Навчальна:
-осмислення навчального матеріалу, пов’язаного з особливостями вживання категорії роду іменників в українській та російській мовах;
- ознайомлення учнів з незмінюваними іменниками ;
- відпрацювання навиків правильного використання категорій іменника в ситуації білінгвізму на територіях двомовності.
Розвиваюча :
Виховна:
– виховувати толерантне ставлення до носіїв інших мов та культури.
Тип: інтегрований урок.
Технології:
- інтерактивні (у тому числі –використання ІКТ), ігрові( урок –квест).
Обладнання: квитки- смайлики, дорожні листки;
проектор, слайди; карта світу; виставка книжок, словників.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
На вході в кабінет кожному видаємо квитки- смайлики. Дорожній листок (листок А-4) лежить на парті.
І. Мотивація навчальної діяльності (сценка з комедії Д. Фонвізіна «Недоросль»).
ІІ. Оголошення теми і мети уроку ( слайди № 1,2)
Дорогі діти, шановні гості, колеги!
Сьогодні в нас незвичайний урок- урок - квест. Подорож на таксі
( слайд № 3). Подорожуватимемо вдвох- адже так веселіше! Завдання будемо виконувати в парах. Отже, у путь! Отримайте квитки (билеты) (роздаємо заздалегідь приготовані 2- аркуші (один із них-домашнє завдвння).
ІІІ.Основний зміст роботи
1. Зупинка « Зоопарк»(слайд № 4)
Уважаемые пассажиры! Перед нами зоопарк. В нашем питомнике много животных . Большинство из них вам известны. Назовите их. А теперь запишем названия только тех, которые не изменяются:
Какаду шимпанзе
кенгуру колибри пони
Обратите внимание, что в русском языке эти существительные могут быть как мужского, так и женского рода. А в украинском названия животных иностранного происхождения - м.р.
Усний діалог за віршем П. Ребра « У зоопарку».
2. Зупинка «Кафе»( слайд № 5)
Уявіть, що ви зайшли до кафе. Зверніться до офіціанта, щоб замовити три страви із запропонованого меню (меню на слайді № 6).
3. Зупинка «Будинок барона Мюнхгаузена»( слайд № 7)
Розминка «вірю-не вірю». Підніміться, будь ласка,щоб виконати вправи.«Вірю»-руки піднімаємо; «не вірю»-1 раз плескаємо в долоні.
1.Существительное ТЮЛЬ -м.р. (-)
А в украинском? (+)
2.Іменник СТЕП-ч.р. (+)
А в російській мові?(-)
3.Сущ. СИБИРЬ-ж.р. (+)
А в укр.? (-)
4.Іменник ПІДПИС –ч.р.? (+)
А в російській?( -)
5.Сущ.ТОПОЛЬ –м.р. (+) а в укр? (-)
6.Іменник ЯРМАРОК – ч.р. (+) а в рос.? (-)
4. Зупинка «Бібліотека» ( слайд №9)
Виставка книжок авторів, прізвища яких по-різному відмінюються в українській та російській мовах). Вправа « Я перекладач» ( слайд № 10), взаємоперевірка ( слайд № 11).
5.Зупинка «Універмаг»( слайд № 12)
Завдання на відповідність (слайди №13,14 ).
Правильні відповіді ( слайд № 15)
6. Зупинка « Географічна»( слайд № 16)
Робота з картою: позначити прапорцями географічні об’єкти:
7. Зупинка « СШ № 63. Кінцева»( слайд № 17)
Рефлексія
Я дізналася(-вся) ….
Я зрозумів (-ла)…
Було цікаво…
Викликало труднощі….
ІV. Підсумки ( слайд № 18)
На дорожніх листках наклейте смайлики ,щоб позначити свої враження від уроку; здайте їх контролерам.
Перевіривши роботи, ми поставимо оцінку за результатами Вашого пересування маршрутом «Драматичний театр - СШ № 63». Про те, що ви доїхали до кінцевої зупинки, свідчитимуть Ваші правильні відповіді на всі завдання.