Урок на тему «НЕЗМІНЮВАНІ ІМЕННИКИ В УКРАЇНСЬКІЙ ТА РОСІЙСЬКІЙ МОВАХ»( 6 клас)

Про матеріал

Метою даної розробки є осмислення навчального матеріалу, пов'язаного з особливостями вживання категорії роду іменників в українській та російській мовах; ознайомлення учнів з незмінюваними іменниками ; відпрацювання навиків правильного використання категорій іменника в ситуації білінгвізму на територіях двомовності.

Перегляд файлу

Урок на тему  «НЕЗМІНЮВАНІ ІМЕННИКИ  В УКРАЇНСЬКІЙ ТА РОСІЙСЬКІЙ МОВАХ»( 6 клас)

 Мета

       Навчальна:

 -осмислення навчального матеріалу, пов’язаного з особливостями вживання категорії роду іменників в українській та російській мовах;

- ознайомлення  учнів з  незмінюваними  іменниками ;

- відпрацювання навиків правильного використання категорій іменника в ситуації  білінгвізму на територіях двомовності.

       Розвиваюча :

  • сприяти розвитку уваги, уяви школярів;
  • формувати вміння співпрацювати в парах та четвірках;
  • розширювати просторові уявлення дітей .

    Виховна:

  • прищеплювати інтерес до вивчення мов з метою їх подальшого рівноцінного використання на території  української та російської двомовності;

 – виховувати толерантне ставлення до носіїв інших мов та культури.

 

    Тип: інтегрований урок.

  Технології:

   - інтерактивні (у тому числі –використання ІКТ), ігрові( урок –квест).

 

     Обладнання: квитки- смайлики, дорожні листки;

проектор, слайди; карта світу; виставка книжок, словників.

 

                                      ПЕРЕБІГ УРОКУ

  На вході в кабінет кожному видаємо квитки- смайлики. Дорожній листок (листок А-4) лежить на парті.

 

І. Мотивація навчальної діяльності  (сценка з  комедії  Д. Фонвізіна «Недоросль»).

ІІ. Оголошення теми і мети уроку ( слайди № 1,2)

 Дорогі діти, шановні гості, колеги!

        Сьогодні в нас незвичайний урок-  урок - квест. Подорож на таксі

( слайд № 3). Подорожуватимемо вдвох- адже так веселіше! Завдання  будемо виконувати в парах. Отже,  у  путь!  Отримайте квитки (билеты) (роздаємо заздалегідь приготовані 2- аркуші (один із них-домашнє  завдвння).

               ІІІ.Основний зміст роботи

      1.   Зупинка « Зоопарк»(слайд № 4)

    Уважаемые пассажиры! Перед нами зоопарк. В нашем питомнике  много животных . Большинство из них вам известны. Назовите их. А теперь запишем   названия только тех, которые не изменяются:

           Какаду            шимпанзе

            кенгуру          колибри        пони

  Обратите внимание, что в русском языке эти  существительные могут быть как мужского, так и женского рода. А в украинском  названия животных иностранного происхождения - м.р.

Усний діалог за віршем  П. Ребра « У зоопарку».

       2.   Зупинка «Кафе»( слайд № 5)

Уявіть, що ви зайшли до кафе. Зверніться до офіціанта, щоб замовити три страви із запропонованого меню (меню на слайді № 6).

    3. Зупинка «Будинок барона Мюнхгаузена»( слайд № 7)

Розминка «вірю-не вірю». Підніміться, будь ласка,щоб виконати вправи.«Вірю»-руки піднімаємо;    «не вірю»-1 раз плескаємо в долоні.

           1.Существительное ТЮЛЬ -м.р.  (-)

                                А в украинском? (+)

2.Іменник СТЕП-ч.р. (+)

                                  А в російській мові?(-)

3.Сущ. СИБИРЬ-ж.р. (+)

                                     А в  укр.? (-)

4.Іменник ПІДПИС –ч.р.? (+)

                                   А в російській?( -)

5.Сущ.ТОПОЛЬ –м.р. (+)       а в укр? (-)

6.Іменник ЯРМАРОК – ч.р. (+)   а в рос.? (-)

  4. Зупинка «Бібліотека» ( слайд №9)

 Виставка книжок авторів, прізвища яких по-різному відмінюються в українській та російській мовах). Вправа « Я  перекладач» ( слайд № 10), взаємоперевірка ( слайд № 11).

           5.Зупинка «Універмаг»( слайд № 12)

Завдання на відповідність (слайди №13,14 ).

 Правильні відповіді ( слайд № 15)

           6. Зупинка « Географічна»( слайд № 16) 

Робота з картою: позначити прапорцями географічні об’єкти:

  • Міссісіпі ;
  • Токіо;
  •  Перу;
  • Борнео (назви записати, визначити рід).

 7. Зупинка « СШ № 63. Кінцева»( слайд № 17)

              Рефлексія

Я дізналася(-вся) ….

Я зрозумів (-ла)…

Було цікаво…

Викликало труднощі….

                    ІV.  Підсумки ( слайд № 18)

      На дорожніх листках  наклейте смайлики ,щоб позначити свої   враження від уроку; здайте їх контролерам.

       Перевіривши  роботи, ми поставимо оцінку за результатами  Вашого пересування маршрутом «Драматичний театр - СШ № 63». Про те, що ви доїхали до кінцевої зупинки, свідчитимуть Ваші правильні  відповіді на всі завдання.

 

 

docx
Додано
12 січня 2018
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку