Урок зарубіжної літератури у 7 класі на тему: "О.Генрі «Останній листок».
Взаємопорозуміння та прагнення зробити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів." допомагає виховувати у школярів високі моральні якості, на прикладі вчинків героїв О.Генрі учні вчаться співпереживати, співчувати, підтримувати товаришів у складних життєвих ситуаціях.
Перечинська гімназія II – IIIступенів суспільно-гуманітарного напрямку
О.Генрі «Останній листок».
Взаємопорозуміння та прагнення зробити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів.
Урок зарубіжної літератури у 7 класі
Вчитель зарубіжної літератури:
Козак Діана Михайлівна
О.Генрі «Останній листок». Взаємопорозуміння та прагнення зробити добро іншим як засіб подолання життєвих негараздів.
Мета уроку: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом американського письменника О.Генрі; домогтися засвоєння поняття «новела»; розкрити своєрідність сюжету та оповіді новели О.Генрі «Останній листок»; продовжувати вчитися аналізувати текст; розвивати навички виразного читання; самостійної роботи; усного та писемного мовлення; виховувати почуття доброти, любові , співчуття до ближнього.
Тип уроку: урок із обрамленням Обладнання уроку:
1. Портрет письменника.
2. Виставка книг. 3.Ілюстрації до твору. 4. Тексти. 5. Мелодія П. Чайковського, мольберт, палітра з фарбами
Епіграфи уроку: „Я не знаю вищого подвигу, аніж подати руку занепалому” М.Гоголь «Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу…» О. Генрі (слайд 1) „Прагнення робити добро іншому є засобом подолання будь-яких життєвих негараздів”О.Генрі (слайд 2)
Зміст уроку
І. Мотивація пізнавальної діяльності учнів.
Ми з вами прочитали та обговорили вже багато літературних творів. Кожен із вас має певний життєвий досвід. Ви, мабуть не раз замислювались над запитанням: що в людському житті найголовніше? Без чого людина не може бути людиною, незалежно від того, якою б сильною, сміливою, розумною вона не була б. Згадайте вже знайомих Робінзона Крузо, Маленького Принца. (Без друзів і спілкування)
Це все правильно і цікаво, спостерігаючи за поведінкою людей, їх вчинками, ми дійшли висновку:
Тому будемо говорити про красу чистих людських взаємин, а звідси і тема нашого уроку
ІІ. Оголошення теми уроку.
А веде нас до цієї розмови О. Генрі та його творчість. (слайд 4, 1-8)
Саме тому головним завдання уроку
Життя нелегка річ. Особливо стосується це людини, яка вболіває за долю інших. А письменники, як відомо є саме такими. Дуже часто їхнє життя – це суцільні труднощі. Складною виявилася й доля американського митця О.Генрі.
Творами захоплювались люди ХХ і читачі ХХІ століття. О.Генрі – це псевдонім. Справжнє ім'я - Віл'ям Сідні Портер.
Кажуть, людина живе в ті моменти, які залишились в пам'яті назавжди.
Чому?
Це перше ім'я, що прийшло йому в голову. У в'язниці він був аптекарем і часто користувався довідником Етьєна Остена Генрі. Дійсно, дехто вважає, що вибрано псевдонім випадково. Але мені здається, що в житті нічого випадкового не буває. Остен Генрі – автор довідника, що допомагав лікувати фізичні недуги.
Письменник О. Генрі – лікар душ, який став всесвітньо відомим.
Але це стало згодом, а тоді в Америці ніхто не міг розшукати того, хто ховався під псевдонім О. Генрі.
Але благополуччя закінчилося скоро – хвороби, діабет та цироз печінки рано звели його в могилу. Йому було всього 48, у 1910 році його останні словами були: «Запаліть вогонь, я не можу помирати у темряві».
Він мужньо боровся з труднощами. Любив повторювати:
«Життя – не трагедія і не комедія. У ньому поєднується і комічне, і трагічне одночасно». (слайд 5)
Можливо, саме тому. Читаючи твори письменника, людство ось уже майже століття, весело сміється і плаче одночасно. Чому? Це і є одним із його секретів, які ми спробуємо сьогодні розгадати.
О Генрі вважають неперевершеним майстром новели.
ІІІ. Засвоєння теоретично – літературних знань.
Кого із майстрів новели ви знаєте? (Чехов, Бунін)
ІV. Формування нових знань, умінь, навичок. Отже, переконатись в майстерності О.Генрі нам допоможе новела – «Останній листок». (слайд 8) Визначте тему твору.
(Сумна історія про дружбу і самопожертву).
Ідея твору: особливий героїзм: ( це не мужність воїна, який не змигнувши оком, приніс в жертву життя в ім'я перемоги.Повсякденний – не завжди помічений. Але моральні подвиги, часто стають вирішальними не тільки для долі літературних героїв, а і людей, які знаходяться поряд).
-пан Пневмонія;
-«крижані пальці»
-невідомий пришелець»
-підтоптаний, задишкуватий бовдур
-червоні кулацюги;
-такий собі чолов’яга, який звалив з ніг тендітну Джонсі.
(невдаха,пив, злющий стариган «знущався всілякою сентиментальністю, дивився на себе як на – пса – охоронця, що спеціально захищає художниць).
- був добрий, і по-батьківськи любив дівчат;
-нормальна поведінка;
-звичайний стан душі;
-життєві випробування не зробили його жорстоким;
-мав справжній скарб – любити, жертвувати в ім’я любові до іншої людини
Тож які сюжетні елементи допомагають автору створити шедевр?(слайд 22) А художні деталі? (слайд23)
V. Закріплення матеріалу. (слайд 24)
- Чому твір називається «Останній листок».
- останній листок – шедевр, який намалював автор,
- життя – книга – це остання сторінка книги Бермана.
О.Генрі – майстер: вмів відшукати у своїх героях іскру доброти, любові і співчуття. Герої О.Генрі – прості люди, звичайні американці. Вони не вирішують глобальних проблем, а живуть буденним життям. (слайд 25)
Я маю надію, що сьогоднішній урок ви запам'ятаєте назавжди і будете користуватися порадами О.Генрі, бо як вважав письменник: (слайд 26)
«Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу». прислухайтесь до цих слів. не залишайтеся байдужими, бо твори О.Генрі надихають до роздумів, правильних вчинків.
Висновок уроку: (слайд 27)
Дом.завдання. Твір-роздум „На які роздуми наштовхнув мене твір О.Генрі.” (слайд 28) Релаксація (слайд 29)