Урок на тему:«Об’єдную слова в групи за певною ознакою. Складання речень».

Про матеріал
Тема. Об’єдную слова в групи за певною ознакою. Складання речень. Мета: формувати ключові компетентності: • компетентність уміння вчитися (виконувати розумові операції й практичні дії); • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, морально-етичне, естетичне виховання); • загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі); • інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань; • здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі, дбати про власне здоров’я). формувати предметні компетентності: ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; виховувати уважність. Обладнання: малюнки, пазли, презентація Тип уроку: комбінований Очікувані результати: діти познайомляться з різними тематичними групами слів; навчаться розподіляти самостійно, в групах чи парах на тематичні групи, складати речення зі словами різних тематичних груп ; діти навчаться розпізнавати з ряду слів слова з однієї тематичної групи; учні продовжуватимуть вчитися співпрацювати в групах, допомагати один одному, бути уважним у команді та прагнути до перемоги.
Перегляд файлу

               Відділ  освіти  Васильківської  районної  державної  адміністрації

Глевахівська загальноосвітня школа
І – ІІІ ступенів

              

 

 

 

 

 

                         

 

 

 

 Урок із української мови ( 2 клас)

на тему: «Об’єдную слова в групи за певною ознакою. Складання речень».

 

 

 

 

          

 

                                                                                      Автор: Циганок  Тетяна  Віталіївна                

               вчителів початкового навчання,

               вчитель початкових класів

                Глевахівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів

                 Васильківського району

 

 

 

 

Тема. Об’єдную слова в групи за певною ознакою. Складання речень.

 

Мета: формувати ключові  компетентності:

  • компетентність уміння вчитися  (виконувати розумові операції й практичні дії);
  • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, морально-етичне, естетичне виховання);
  • загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);
  • інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань;
  • здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі, дбати про власне здоровя).

формувати предметні компетентності: 

ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; виховувати уважність.

Обладнання:  малюнки, пазли, презентація

Тип уроку: комбінований

Очікувані результати: діти  познайомляться з різними тематичними групами слів; навчаться розподіляти самостійно, в групах чи парах на тематичні групи, складати речення зі словами різних тематичних груп ; діти навчаться розпізнавати з ряду слів слова з однієї тематичної групи; учні продовжуватимуть вчитися співпрацювати в групах, допомагати один одному, бути уважним у команді та прагнути до перемоги.

 

 

Хід уроку


I. Організаційний момент
Шкільний дзвінок уже лунає,

до роботи школярів скликає.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Ланцюжок»
— Назвіть ввічливе слово.

( будь ласка, дякую, спасибі, вибачте…)

- Молодці, ви були уважні на минулому уроці і дуже добре  засвоїли матеріал.


2. Гра «Добери ознаку»
— До поданих слів доберіть назви ознак. Запишіть їх.
Зразок.  Яблуко — кругле, стигле, соковите, зимове.
Осінь — …, …, … .
Листя — …, …, …
Сонце— …, …, …

Дерево - …, …, ….

Калина - …, ….,….

  • Молодці!


3. Гра «Злови слово»

— Послухайте загадки. Про що вони?

 

Сидить баба, одягнулась,

в сто сорочок загорнулась,

ціле літо достигає,

до нас в борщик поспішає. ( Капуста)

 

 

Сидить панна  у світлиці

молода, червонолиця.

Хто до неї завітає-

Вітамінами вгощає. ( Морква)

 

Під землею народилась,

і для борщику згодилась.

Мене чистять, ріжуть, труть,

смажать, варять і печуть. ( Картопля)

 

Ні дверей, ані віконця,

ціле любить дощик, любить сонце.

Вироста, неначе діжа,

ну й смачна із нього їжа! ( Гарбуз)

 

4. Каліграфічна хвилинка

- Запишіть у зошити каліграфічно ці слова. (Учні записують, коментуючи кожне слово). А тепер давайте складемо речення з одним з цих слів. ( Діти пропонують свої варіанти речень)

 

( прослуховування пісні « Ходить Гарбуз по городу»)

( діти разом співають пісню)

 

III.  Повідомлення теми й мети уроку
— Яким одним словом ми можемо назвати слова ( на дошці висять малюнки овочів)?( Овочі). Сьогодні ми з вами будемо об’єднувати слова за певною ознакою.

 

ІV. Вивчення та усвідомлення нового матеріалу
1. Продовжте  ряд слів.
Пальто, шапка, сукня— це …..(одяг).
Ведмідь, лисиця, заєць — це…( тварини)
Ворона, синичка, горобець — це…( птахи)
Яблуко, банан, вишня -  це…..( фрукти)

Волошка, , троянда, орхідея - ……( квіти)
Висновок: ми утворили тематичні групи, у яких слова мають спільне значення.


2. Гра «Вилучи “зайве” слово».
Зима, літо, осінь, ніч, весна.( пори року)
Жовтий,  червоний, лагідний, багряний.( кольори)

Кислий, солодкий, зелений, смачний. ( смаки)

Сукня, сорочка, спідниця, чоботи. ( одяг)

Оленка, Світланка, Іванко, Тетянка. (дівочі імена)

Венера,  небо, Сатурн, Марс. ( планети)

 

— Яке слово «зайве»? Чому?

 

3. Гра «Відгадай, що це?»

Легенькі, білі, пухнасті, сріблясті, ніжні, лапаті …(сніжинки).

Холодний, сильний, тріскучий, міцний …(мороз)
Жовтий, невеликий,  овальний, кислий…( лимон)

Прохолодна, безбарвна, прозора…( вода)

Маленьке, пухнасте, миленьке….( котик або цуценя)

 

Фізкультхвилинка( на слайді)

 

 

VIІ. Осмислення й узагальнення отриманих знань.

 

  1. Гра «Зимуючі — перелітні»

 Відгадайте загадки. Якщо птах перелітній — помахайте руками, якщо зимуючий — поплещіть в долоні.

   Маленький, сіренький 

По гаях літає.

Уночі співає.

Як сонце заходить.

Він чарівний спів заводить… (Соловей).

 

   Вона животик жовтий має. 

Ще й чорну краватку одягає. 

Пташина жвава і маленька. 

Співає дзвінко, веселенько,— 

Той спів узимку кожен чує. 

Шматочок сальця їй смакує. 

Що ж це за пташка невеличка, 

Чи здогадались ви?.. (Синичка).

 

 

  В лісі лине дивний звук:

Тук-тук-тук!  Тук-тук-тук!

Гострий дзьоб, як молоток:

Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!

Буде лісу помагати

Працьовита пташка …(дятел).  

 

  Дивний ключ у небі лине. 

Не залізний, а пташиний. 

Цим ключем в осінній млі 

Відлітають... (журавлі).

 

   Хто це каже: «Кар-кар-кар!»

Хто літає поміж хмар?

Це дзьобата горда пані

Ходить в сірому жупані.

Як зоветься ця матрона?

Знають всі, що це … (ворона).

— Як допоможемо зимуючим пташкам пережити люті холоди, завірюхи?

( Діти дають відповіді на запитання)

 

( Соловей, синичка, дятел, журавель, ворона - птахи)

Завдання: скласти речення з перелітними птахами в групі і записати в зошит.

 

  1.  Тренувальна вправа
    — Прочитайте текст. Випишіть виділені слова. Назвіть їх одним словом.

Як чудово на прогулянці в зимовому лісі! Берізки, дуби одягли білі шапки. На горобині висять кетяги червоних ягід. Ялини красуються у зеленому вбранні.

 

Берізки, дуби, горобина, ялина - дерева.

 

«Цікаво знати!»
Горобина – широко поширене в Україні дерево, та й в інших країнах вона теж зустрічається. Ягоди найбільш часто зустрічається в наших краях виду цього дерева не цінуються через свою гіркоти, але саме дерево росте повсюдно, до того ж горобинова деревина теж знаходить своє застосування.

Цікаві факти про горобину

  • Гіркі ягоди звичайної горобини втрачають свою гіркоту після перших заморозків. Морозилка, до речі, теж підійде.
  • Ягоди великоплідних горобини, що виростає в тому числі і в Криму, важать до 20 грам і відрізняються приємним солодким смаком.
  • Чорна горобина, так звана «черноплодка», з точки зору ботаніки горобиною не є.
  • Чим тепліше клімат, тим більше висота, якої може досягати горобина. У теплих умовах горобина виростає до 15 метрів, а в холодних і суворих рідко досягає хоча б одного метра.
  • Горобина здатна рости навіть у вічній мерзлоті. Це одне з небагатьох дерев, які вміють так добре пристосовуватися до навколишнього середовища (цікаві факти про дерева).
  • Будова ягоди горобини схоже за конструкцією яблука.
  • Горобинові ягоди містять багато кислоти, яка є природним антисептиком.
  • Роза, шипшина і горобина – родинні рослини, що належать до одного сімейства.
  • Свіжі ягоди гіркою горобини отруйні, вони цілком можуть вбити навіть дорослої людини, якщо їх поїсти.
  • Горобина віком хоча б в 20 років здатна приносить до сотки кілограм ягід щорічно.
  • Деревина горобини використовується в безлічі різних виробів. З неї навіть роблять меблі.
  • Традиційні слов’янські рецепти приготування з горобини компотів, варення, киселів та іншого досі цілком актуальні.

 

3.  Групова робота

Завдання:  скласти пазл, відгадати тематичне слово і скласти з ним речення.


VIIІ. Підсумок уроку
— Що ж таке тематичні групи слів? (Це слова, які мають спільне значення.)
— Як назвати одним словом: вересень, липень, січень, травень? ( місяць)
 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 березня 2020
Переглядів
1267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку