Урок на тему: "Охорона поверхні та охорона надр Землі".

Про матеріал

поглиблення тасистематизація знань учнів про літосферу шляхом вивчення охорони надр, формування в учнів уміння працювати зі статистичними даними і тематичними картами, формування вміння учнів робити висновки, використовуючи отримані знання і додаткові джерела інформації, підведення учнів до розуміння необхідності раціонального ставлення до природних багатств, сприяти розвитку екологічного мислення учнів.

Перегляд файлу

            Урок № 10

 

       Тема уроку:  Охорона поверхні та охорона надр Землі

 

                   Мета: поглиблення та   систематизація знань учнів про літосферу шляхом вивчення охорони надр, формування в учнів уміння працювати зі статистичними даними і тематичними картами, формування вміння учнів робити висновки, використовуючи отримані знання і додаткові джерела інформації, підведення учнів до розуміння необхідності раціонального ставлення до природних багатств, сприяти розвитку екологічного мислення учнів.

           Основні засоби навчання: карти та схеми атласу, додаткова література, фотографії,   підручники, зошити,  відеозаписи.

    Тип уроку:  вивчення нового матеріалу.

 

                   Хід уроку:

 

І. Організаційно – мотиваційний  етап:

     Проектна діяльність:

 Очікувані результати діяльності на уроці – розвиток умінь учнів працювати з додатковими джерелами інформації, аргументувати свою відповідь, аналізувати вплив господарської діяльності людини, систематизація набутих знань.

Основні питання теми:

  1. Причини необхідності охорони земної поверхні
  2. Охорона унікальних форм рельєфу.

     Актуалізація опорних знань і досвіду учнів:

Прийом «Бліц – опитування»

  1. Що таке земна кора?
  2. З чого складається земна кора?
  3. З якою метою вивчають земну кору?
  4. На які групи діляться гірські породи?
  5. Що таке корисні копалини?
  6. Наведіть приклади паливних, рудних, нерудних корисних копалин, де і як їх використовує людина?

Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності:

    Ми живемо серед різних каменів, які відносяться до неживої природи, але і вони «живуть» своїм життям. Це найдивовижніші творіння природи. Вони всі різні, мають різний колір, твердість. Вивчення мінералів і гірських порід дозволяє вченим відтворювати геологічну історію формування нашої планети.

 Надра – це верхня частина земної кори, в межах якої можливий видобуток корисних копалин. Надра містять мінеральні ресурси – основу для господарської діяльності. Як ви думаєте чи загрожує світу виснаження мінерально – сировинних ресурсів, адже вони не відновлювані? Якщо так, то як вирішити ці проблеми?

ІІ. Етап забезпечення виконання основних  завдань уроку

Прийом «Проблемне питання»

Поміркуйте яким чином і в яких галузях діяльності людини люди можуть використовувати гірські породи і мінерали?

 

мисипапрачсчпармсимси

Прийом «Творча лабораторія»

Завдання: Наведіть приклади, що оточують вас або використовуються в повсякденному житті.

Розробіть власні заходи щодо збереження та раціонального використання корисних копалин.

Прийом «Фантастична добавка»

Короткі виступи учнів: Унікальні форми рельєфу та їх охорона.

ІІІ. Етап осмислення матеріалу і корекції знань

Прийом «Мозкова атака»

У чому виявляється негативний вплив господарської діяльності людини на земну поверхню і надра?

Як можна зменшити негативний вплив діяльності людини на земну поверхню?

Як можна зберегти унікальні форми рельєфу?

ІV. Підсумок уроку та оцінювання досягнень учнів

Заключне слово вчителя.

V. Домашнє завдання

Опрацювати текст параграфа.

Повторити параграфи даної теми.

Скласти кросворд по даній темі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку