поглиблення тасистематизація знань учнів про форми рельєфу земної поверхні; їх особливості та відмінності; розвиток первинних умінь характеризувати географічне положення гір на фізичній карті та складати їх комплексну характеристику; формування пізнавального інтересу, логічного мислення та пам'яті; продовжити формування вмінь працювати з географічною картою; виховувати оригінальне творче мислення;подальший розвиток умінь учнівпрацювати з підручником, картами та схемами, прийомам роботи з комп'ютером; виховувати навички колективної творчості та взаємодопомоги.
Урок № 8
Тема уроку: Основні форми рельєфу Землі. Гори.
Практична робота № 7 (продовження)
Практична робота № 6 (встановлення взаємозв’язків між будовою земної кори та формами рельєфу)
Мета: поглиблення та систематизація знань учнів про форми рельєфу земної поверхні; їх особливості та відмінності; розвиток первинних умінь характеризувати географічне положення гір на фізичній карті та складати їх комплексну характеристику; формування пізнавального інтересу, логічного мислення та пам’яті; продовжити формування вмінь працювати з географічною картою; виховувати оригінальне творче мислення; подальший розвиток умінь учнів працювати з підручником, картами та схемами, прийомам роботи з комп’ютером; виховувати навички колективної творчості та взаємодопомоги.
Основні засоби навчання: карти та схеми атласу, підручники, зошити, відеозаписи.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційно – мотиваційний етап:
Проектна діяльність:
Очікувані результати діяльності на уроці – розуміння учнями поняття «гори», вміння виділяти особливості гір та їх утворення, вміння класифікувати гори за певними особливостями.
Основні питання теми:
1. Рельєф гір
2. Утворення гір
3. Класифікація гір за висотою
4. Зміна гір
Актуалізація опорних знань і досвіду учнів:
Прийом «Взаємоперевірка» (За фізичною картою учні ставлять один одному запитання, визначаючи положення рівнин)
Прийом «Доповни фразу»
Рівнина – це…
Рівнини бувають…
Низовина не перевищує висоту…
Височина – це…
Первинні рівнини –це …
Вторинні рівнини утворюються на місці…
Прийом «Вірю не вірю»
Чи вірите ви в те, що на Україні більшу територію займають рівнини?
Чи вірите ви в те, що на місці гір можуть утворитися гори?
Чи вірите ви в те, що рівнини показують коричневим кольором?
Чи вірите ви в те, що дно моря може стати рівниною?
Прийом «Проблемне питання»
Чим можна пояснити, що на більшій території України розміщенні рівнини?
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності:
В пісні В. Висоцького є такі слова « Краще гір, можуть бути тільки гори, на яких ще ніхто не бував…». Чим приваблюють гори? Чому таке захоплення вони викликають? Сьогодні на уроці ми спробуємо відгадати деякі загадки природи, охарактеризувавши особливості гір.
ІІ. Етап забезпечення виконання основних завдань уроку
Гори і їх класифікація:
Завдання: Визначити за допомогою підручника поняття «гори».
Гора Кіліманджаро Гірська країна Схил гори
Гірський хребет Перевал Долина Пік
Скласти схему елементів гори:
Гірська країна
Вершина пік
Гребінь
Підніжжя Долина Схил Перевал
Як утворюються гори?
Скласти схему класифікації гір за утворенням, віком, висотою.
ДО 1000 м 1000 -2000 м Більше 2000 м
ІІІ. Етап осмислення матеріалу і корекції знань
Прийом «Географічний практикум»
Робота над практичною роботою № 7:
Завдання 3, висновок, додаткове завдання.
Робота над практичною роботою № 6:
Установлення взаємозв’язків між будовою земної кори та формами рельєфу, визначення їхнього геологічного часу
ІV. Підсумок уроку та оцінювання досягнень учнів
Слово вчителя
V. Домашнє завдання
Опрацювати текст параграфа.
Продовження роботи над практичною роботою № 6 .