Поглиблення тасистематизація знань учнів про форми рельєфу земної поверхні; їх особливості та відмінності; розвиток первинних умінь характеризувати географічне положення рівнин на фізичній карті та складати їх комплексну характеристику; формування пізнавального інтересу, логічного мислення та пам'яті; виховувати естетичне сприйняття природи й бережливе ставлення до неї,подальший розвиток умінь учнівпрацювати з підручником, картами та схемами, прийомам роботи з комп'ютером; виховувати навички колективної творчості та взаємодопомоги.
Урок № 7
Тема уроку: Основні форми рельєфу Землі. Рівнини. Практична робота № 7 (продовження)
Мета: поглиблення та систематизація знань учнів про форми рельєфу земної поверхні; їх особливості та відмінності; розвиток первинних умінь характеризувати географічне положення рівнин на фізичній карті та складати їх комплексну характеристику; формування пізнавального інтересу, логічного мислення та пам’яті; виховувати естетичне сприйняття природи й бережливе ставлення до неї, подальший розвиток умінь учнів працювати з підручником, картами та схемами, прийомам роботи з комп’ютером; виховувати навички колективної творчості та взаємодопомоги.
Основні засоби навчання: карти та схеми атласу, підручники, зошити, мультимедійне обладнання.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку:
І. Організаційно – мотиваційний етап:
Проектна діяльність:
Очікувані результати діяльності на уроці – розуміння учнями поняття «рельєф», «рівнина», вміння виділяти особливості поверхні рівнин та їх утворення, вміння класифікувати рівнини за певними особливостями.
Основні питання теми:
1. Рельєф
2. Рівнини
3. Класифікація рівнин за висотою
4. Особливості утворення рівнин
5. Зміна рівнин
Актуалізація опорних знань і досвіду учнів:
- Назвіть процеси, що належать до зовнішніх.
- Що таке вивітрювання?
- Які види вивітрювання вам відомі?
- Наведіть приклади фізичного, хімічного і органічного вивітрювання.
- Що таке ерозія?
- Які види ерозії ви знаєте?
- Які негативні явища можуть виникати в результаті водної та вітрової ерозії?
- Яким чином можна зменшити або запобігти негативним наслідкам водно - ерозійних та еолово – ерозійних процесів?
Прийом «Географічна мозаїка»
Скласти речення:
Нерівності, рельєф, все, поверхня, земна, це.
Гори, основні, рівнини, рельєф, форми, це.
Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності:
Прийом «Проблемне питання»
Ви знаєте з курсу «Я і Україна», рельєф – це сукупність нерівностей. Але як утворюються різні форми рельєфу? Чому одні ділянки простягаються на велику відстань рівними просторами, а інші – підносяться вгору у вигляді гострих піків? Шукати відповідь на ці питання ми будемо протягом декількох уроків. Сьогодні ми вивчимо особливості рівнин, адже вони займають більшу частину поверхні України.
ІІ. Етап забезпечення виконання основних завдань уроку
Складаємо схему:
Внутрішні процеси
|
Зовнішні процеси |
Форми рельєфу (нерівності Землі) |
Материки |
|
Океанічні западини |
Планетарні
Рівнини - малі коливання висот; - малий ухил |
Гори - різкі коливання висот; - значний ухил |
|
Підводні рівнини |
Основні
Серединно - океанічні хребти
|
Яри, річкові долини, бархани, дюни та ін.
|
|
Глибоководні жолоби |
Дрібні
Прийом «Картографічний практикум»
Робота з атласом :
Завдання: Знайдіть назви рівнин на фізичній карті світу та України.
Практична робота №7 (Завдання № 5)
Використовуючи відеоматеріали визначаємо основні ознаки рівнин
Проблемне питання:
Якою буває поверхня рівнин?
(Плоскі рівнини) (Горбисті рівнини)
Як різняться рівнини за висотою?
Зображення рівнин на карті України
Як утворюються рівнини?
Чи можуть рівнини мінятися?
ІІІ. Етап осмислення матеріалу і корекції знань
Робота в групах ( за вибором вчителя)
Завдання : Складіть характеристику географічного положення рівнини за планом:
ІV. Підсумок уроку та оцінювання досягнень учнів
Учні самостійно підводять підсумки роботи на уроці, називають основні поняття, з якими познайомилися, шляхи утворення рівнин.
V. Домашнє завдання
Опрацювати текст параграфа.
Продовження роботи над практичною роботою № 7 (завдання 5)
Скласти кросворд, використовуючи назви рівнин