Урок на тему ": Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість"

Про матеріал
Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, показати її морально-філософське значення, прослідкувати зміни у характері героїв під впливом кохання, розвивати творчі здібності учнів, навички виразного читання напам’ять та декламації твору, уміння працювати в групі та формувати свої думки, виховувати повагу до людських почуттів.
Перегляд файлу

Тема: Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість

Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, показати її морально-філософське значення, прослідкувати зміни у характері героїв під впливом кохання, розвивати творчі здібності учнів, навички виразного читання напам’ять та декламації твору, уміння працювати в групі та формувати свої думки, виховувати повагу до людських почуттів.

Тип уроку : урок – освідчення.

Обладнання: портрет В.Шекспіра, малюнки учнів, роздатковий матеріал з індивідуальними завданнями, таблиці з оформленням цитат героїв, костюми для рольової гри, записи увертюри П.І.Чайковськрго «Ромео і Джульєтта» та кінофільму. 

 ХІД  УРОКУ

І.  Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Поетичний калейдоскоп. 

     Читання учнями напам’ять поезії В.Шекспіра  про кохання – сонет

      № 30.

Прекрасні слова про щире кохання належать відомому італійському поету та драматургу епохи Відродження Вільяму Шекспіру.

  1. «Мікрофон» : «Справжнє кохання – яке воно»?  На прикладі  твору «Ромео і Джульєтта» підберіть епітети до слова кохання.

      Учні висловлюють власні думки: взаємним, невзаємним, небесним, земним,    

     справжнім; щире, відверте, чисте.

  1. Слово вчителя:      Для героїв трагедії Шекспіра кохання – це спалах, який зайнявшись   вогнем, спопелив життя юних закоханих, але дав крила їхнім душам, возвеличив їх над світом. Кохання Ромео і Джульєтти стало всесвітньовідомим прикладом краси і сили почуття. Змінювалися епохи, з’являлися все нові покоління юних мрійників, але історія шекспірівських закоханих і сьогодні продовжує жити і хвилювати серця.

3.Зачитування висловлювань про кохання (індивід. завдання).

 -   Все, все покинуть, до тебе полинуть

   Мій єдиний, мій зламаний квіте,

   Все, все покинуть, з тобою загинуть,

   То було б щастя, мій згублений світе.   Укр. поетеса   Леся Українка

  •            Кохання – це квітка, якій ти маєш дозволити зрости.  Амер. письм. Джек 

   Лондон

  •          Найбільше щастя в житті - це впевненість, що тебе люблять.
       Франц. письм. Віктор Гюго
  •          Любити - це жити життям того, кого любиш.  Рос. письм.   Лев Толстой
  •          Любов, як сонце, світу відкриває
    Безмежну велич людської краси.   Укр. поет       Василь Симоненко

   Кохання може все і все здолає.            Італ. поет      Вільям Шекспір

Дійсно, кохання – найсвітліше почуття, яке осяває життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне.   

Чому цей твір актуальний сьогодні, незважаючи на те, що пережив не одне століття? 

 Дійсно, сьогодні молодь часто не розуміє цінність справжнього  щирого кохання, сприймає його, на жаль, в спотвореному вигляді.

  •           «Ромео і Джульєтта» - гімн справжньому коханню, а образи головних героїв вічні.

ІІІ.  Оголошення теми. Визначення завдань уроку:

  • розглянути як змальовується у трагедії справжнє кохання, як воно впливає на становлення і розвиток людської особистості;
  • визначити головні ідеї п’єси.
  1.  «Мозковий штурм» (бесіда з вибірковим читанням фрагментів твору)
  •          Де відбуваються події твору?
  •          Які міста Італії ви ще можете назвати?
  •          Як називається півострів, де розташована Італія?
  •          Який головний кофлікт трагедії?
  •          Як молоді закохані вимушені боротися за своє щастя?
  •          Чому брат Лоренцо їм допомагає?
  •          Хто з оточення Джульєтти розуміє дівчину?
  •          Як батьки вирішують долю доньки?
  •           Як ви розцінюєте поведінку Джульєтти, що вона першою відкрила свої почуття? Чи це пристойно для дівчини її кола?
  •          Чому Шекспір закінчує трагічно кохання Ромео та Джульєтти?

3.Дослідницька робота (колективно): Визначте за текстом трагедії “Ромео і Джульєтта”, які сюжетні фрагменти відповідають прологу(експозиції), зав`язці, розвитку дії, кульмінації та розв`язці.

Інші учасники груп отримують індивідуальні завдання:

  •          Під час уроку заповнити таблицю «Вплив кохання  на становлення і розвиток людської особистості;
  •          Підготувати по 1-2  запитання до Ромео та Джульєтти;
  •          Скласти психологічний портрет героя через знакову систему імені:
  •           Довірлива                                 Рішучий
  •           Життєрадісна                           Образливий
  •           Упевнена                                  Мрійливий
  •           Любляча                                   Енергійний
  •           Ь                                                Оптиміст
  •           занепокоЄна
  •           Тактовна
  •           Таємнича
  •           Активна

 

  1. (Пролог — вихід хору зі стислим повідомленням сюжетної лінії трагедії та позначенням конфліктів, які розвиватимуть дію.
  2. Зав`язка — ми вже відзначали, що істинна зав`язка трагедії “Ромео і Джульєтта” відбувається лише у сцені на балу у домі Капулетті, коли зустрічаються Ромео і Джульєтта і між ними спалахує кохання.
  3. Розвиток дії — від почуття, що так несподівано охопило юних Ромео і Джульєтту, розвиток дії проходить сцени їхнього вечірнього побачення, що закріплює їхнє рішення бути разом; таємного одруження; сутички між Тібальтом і Меркуціо і загибель Меркуціо; втручання у сварку Ромео, і вже від його руки гине Тібальт; за цим відбувається вигнання Ромео до Мантуї, а у Вероні готуються до весілля Джульєтти з Парісом.
  4. Кульмінація — момент дії, коли конфлікт сягає найбільшого загострення, а характери персонажів розкриваються найяскравіше — під тиском батьків, які наполягають на шлюбі Джульєтти з Парісом, героїня зважується на не зовсім безпечний план брата Лоренцо. Вже саме рішення Джульєтти випити снодійне і стати “удаваною померлою”, коли про це майже ніхто не знає, наближує розв`язку і розкриває силу характеру Джульєтти.
  5. Розв`язка — нею у трагедії стає подвійна смерть головних героїв. Конфлікти доведено до останнього етапу, вони залишаються невирішеними. Їхню смерть супроводжує ще низка смертей.
  6. Епілог (або кінцівка) — фінальний елемент твору, що слідує за розв`язкою.

 

  •          Зачитайте епізод твору, в якому звучить осуд щодо наслідків ворожнечі між двома  родинами.

У “Ромео і Джульєтті” це сцена примирення двох родин над тілами мертвих закоханих.

4. Інсценізація  «Зустріч біля балкону» під звуки музики П.І.Чайковського «Ранок. Ромео і Джульєтта».

5. Інтерв’ю з Джульєттою та Ромео. 

Клас дає запитання: Чим привабив Ромео? Які були інтереси до зустрічі з ним? Як вас змінило кохання?

6. Перегляд епізоду з кінофільму «Ромео і Джульєтта» (39 хв) з метою з’ясування динаміки почуттів героїв.

7.Таблиця «Ставлення героїв трагедії до кохання». Динаміка взросління молодих закоханих.

Джульєтта:  - «Моє лице ховає маска ночі,

                        Але на нім пала дівочий стид».

               - « Як море, доброта моя безкрая,

                 Як море, дна не має і любов».

               -  «Любове, сили дай! У ній рятунок».

 

http://oin.in.ua/wp-content/uploads/2015/05/Roskos-4.jpg

Висновок: Чим стало кохання для Ромео і Джульєтти ?

 Заповніть таблицю:

Джульєтта

До знайомства з Ромео

                          Після знайомства з Ромео

не закохана

закохана

молоденька дівчина

енергійна

наївна

мудра

безтурботна

активна жінка

 

Ромео

До зустрічі з Джульєттою

                         Після знайомства з Джульєттою

Мрійник

мужній

Подобалися багато молодих дівчат

відданий

Висновок: Як кохання змінило ставлення героїв до життя?

Кохання не знає кордонів. Оселившись у серцях Ромео і Джульєтти воно творить справжні дива: змушує забути про протистояння родин, міняє їхні характери. Читач бачить, як Джульєтта із романтичної вразливої дівчини перетворюється на сильну жінку, яка здатна боротися за право  кохати і бути коханою.

Зміни торкаються і Ромео. Він розуміє, що кохання до Розаліни було надуманим, не справжнім. Романтична сцена під балконом, що так хвилює силою і красою почуттів, веде героїв до цілком логічного рішення – шлюбу. Як не дивно, більш практичною і вдумливою автор змальовує саме Джульєтту. Ромео, потрапивши у полон почуттів, не відразу зміг зрозуміти, наскільки ілюзорне і крихке їхнє щастя, право на яке ще належить відвоювати

8.Створення «інформаційного грона» щодо визначення ідей твору

 

Screenshot_7

- Якими вийшли головні герої з битви за кохання – переможеними чи переможцями?

Перегляд фінальної частини трагедії кінофільму «Ромео і Джульєтта» 1г. 57 хв.

ІY. Підсумок уроку

Скласти сенкан до слова кохання

Кохання

Чисте, всеперемагаюче

Возвеличує, вдосконалює, примиряє

Ромео, Джульєтта – гармонія сердець

Вірність.

  • У чому ж полягає «оптимізм» трагедії?

Та незважаючи на трагічний кінець твору сприймають її як “світлу трагедію”. Поясніть, у чому ви бачите оптимістичність звучання “Ромео і Джульєтти”. (Незважаючи на те, що прекрасні юні закохані загинули, ставши невинними жертвами давньої, майже безпричинної ворожнечі двох багатих веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель (а отже до певної міри й життя) були марні. “Ромео і Джульєтта” — не лише трагічний урок, але й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможності. Кохання є дужчим за смерть, щоправда, воно її не долає, але й не скоряється їй..

Y. Домашнє завдання.

Написати лист Ромео або Джульєтті.

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
26 липня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку