Тема: Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив на людську особистість
Мета: розкрити ідейно-художній зміст п’єси, показати її морально-філософське значення, прослідкувати зміни у характері героїв під впливом кохання, розвивати творчі здібності учнів, навички виразного читання напам’ять та декламації твору, уміння працювати в групі та формувати свої думки, виховувати повагу до людських почуттів.
Тип уроку : урок – освідчення.
Обладнання: портрет В.Шекспіра, малюнки учнів, роздатковий матеріал з індивідуальними завданнями, таблиці з оформленням цитат героїв, костюми для рольової гри, записи увертюри П.І.Чайковськрго «Ромео і Джульєтта» та кінофільму.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Читання учнями напам’ять поезії В.Шекспіра про кохання – сонет
№ 30.
Прекрасні слова про щире кохання належать відомому італійському поету та драматургу епохи Відродження Вільяму Шекспіру.
Учні висловлюють власні думки: взаємним, невзаємним, небесним, земним,
справжнім; щире, відверте, чисте.
3.Зачитування висловлювань про кохання (індивід. завдання).
- Все, все покинуть, до тебе полинуть
Мій єдиний, мій зламаний квіте,
Все, все покинуть, з тобою загинуть,
То було б щастя, мій згублений світе. Укр. поетеса Леся Українка
Лондон
Кохання може все і все здолає. Італ. поет Вільям Шекспір
Дійсно, кохання – найсвітліше почуття, яке осяває життєвий шлях людини яскравим світлом, дає сили, живить розум. І кожного разу воно неповторне, єдине, чаруюче, але завжди чисте, прекрасне.
Чому цей твір актуальний сьогодні, незважаючи на те, що пережив не одне століття?
Дійсно, сьогодні молодь часто не розуміє цінність справжнього щирого кохання, сприймає його, на жаль, в спотвореному вигляді.
ІІІ. Оголошення теми. Визначення завдань уроку:
3.Дослідницька робота (колективно): Визначте за текстом трагедії “Ромео і Джульєтта”, які сюжетні фрагменти відповідають прологу(експозиції), зав`язці, розвитку дії, кульмінації та розв`язці.
Інші учасники груп отримують індивідуальні завдання:
У “Ромео і Джульєтті” це сцена примирення двох родин над тілами мертвих закоханих.
4. Інсценізація «Зустріч біля балкону» під звуки музики П.І.Чайковського «Ранок. Ромео і Джульєтта».
5. Інтерв’ю з Джульєттою та Ромео.
Клас дає запитання: Чим привабив Ромео? Які були інтереси до зустрічі з ним? Як вас змінило кохання?
6. Перегляд епізоду з кінофільму «Ромео і Джульєтта» (39 хв) з метою з’ясування динаміки почуттів героїв.
7.Таблиця «Ставлення героїв трагедії до кохання». Динаміка взросління молодих закоханих.
Джульєтта: - «Моє лице ховає маска ночі,
Але на нім пала дівочий стид».
- « Як море, доброта моя безкрая,
Як море, дна не має і любов».
- «Любове, сили дай! У ній рятунок».
Висновок: Чим стало кохання для Ромео і Джульєтти ?
Заповніть таблицю:
Джульєтта |
|
До знайомства з Ромео |
Після знайомства з Ромео |
не закохана |
закохана |
молоденька дівчина |
енергійна |
наївна |
мудра |
безтурботна |
активна жінка |
Ромео |
|
До зустрічі з Джульєттою |
Після знайомства з Джульєттою |
Мрійник |
мужній |
Подобалися багато молодих дівчат |
відданий |
Висновок: Як кохання змінило ставлення героїв до життя?
Кохання не знає кордонів. Оселившись у серцях Ромео і Джульєтти воно творить справжні дива: змушує забути про протистояння родин, міняє їхні характери. Читач бачить, як Джульєтта із романтичної вразливої дівчини перетворюється на сильну жінку, яка здатна боротися за право кохати і бути коханою.
Зміни торкаються і Ромео. Він розуміє, що кохання до Розаліни було надуманим, не справжнім. Романтична сцена під балконом, що так хвилює силою і красою почуттів, веде героїв до цілком логічного рішення – шлюбу. Як не дивно, більш практичною і вдумливою автор змальовує саме Джульєтту. Ромео, потрапивши у полон почуттів, не відразу зміг зрозуміти, наскільки ілюзорне і крихке їхнє щастя, право на яке ще належить відвоювати
8.Створення «інформаційного грона» щодо визначення ідей твору
- Якими вийшли головні герої з битви за кохання – переможеними чи переможцями?
Перегляд фінальної частини трагедії кінофільму «Ромео і Джульєтта» 1г. 57 хв.
ІY. Підсумок уроку
Скласти сенкан до слова кохання
Кохання
Чисте, всеперемагаюче
Возвеличує, вдосконалює, примиряє
Ромео, Джульєтта – гармонія сердець
Вірність.
Та незважаючи на трагічний кінець твору сприймають її як “світлу трагедію”. Поясніть, у чому ви бачите оптимістичність звучання “Ромео і Джульєтти”. (Незважаючи на те, що прекрасні юні закохані загинули, ставши невинними жертвами давньої, майже безпричинної ворожнечі двох багатих веронських родин, навряд чи можна стверджувати, що їхня загибель (а отже до певної міри й життя) були марні. “Ромео і Джульєтта” — не лише трагічний урок, але й приклад для наслідування у тій площині, де трагедія звучить як гімн коханню, стає ствердженням його непереможності. Кохання є дужчим за смерть, щоправда, воно її не долає, але й не скоряється їй..
Y. Домашнє завдання.
Написати лист Ромео або Джульєтті.