Юстейн Ґордер (біографія, творчість)

Про матеріал
Матеріали презентація можуть знадобитися в 8 класі, під час вивчення роману Юстейна Ґордера "Помаранчева дівчинка". Юстейн Ґордер (норв. Jostein Gaarder; нар. 8 серпня 1952, Осло, Норвегія) — норвезький письменник, автор прозових фантастичних та філософських творів для дітей та молоді, популяризатор філософії. «Помара́нчева ді́вчинка» – (норв. Appelsinpiken) — роман, написаний 2003 року. Українською мовою перекладено 2005 року Наталією Іваничук та видано того ж року видавництвом «Літопис».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Юстейн Ґордер08.08.1952

Номер слайду 2

Народився8 серпня 1952, Норвегія, Осло. Національністьнорвежець. Alma mater. Університет Осло. Magnum opus (головний твір)«Світ Софії»Період1986 — теперішній час. Напрямокписьменник, публіцист. Жанрпроза. МованорвезькаІнформація про Юстейна Гордера

Номер слайду 3

Відомий норвезький письменник і публіцист, автор романів, оповідань і книг для дітей. Юстейн Гордер народився 8 серпня 1952 року в столиці Норвегії Осло в родині педагогів. Його батько був директором школи, а мати — вчителькою і автором дитячих книг (Інгер Маргрете Гордер). Він закінчив університет Осло, де вивчав скандинавську літературу, теологію (богослов’я) та філософію.

Номер слайду 4

Писати Гордер почав після одруження в 1974 році, брав участь у створенні підручників з філософії та богослов'я. У 1981 році з сім'єю він переїхав в Берген, де кілька років викладав філософію. У 1986 році була опублікована його перша художня книга — збірник "Діагноз і інші оповідання". Потім пішли книги для дітей — "Діти Сухаваті" і "Жаб'ячий замок". Випущений в 1990 році роман "Таємничий пасьянс" був відзначений преміями літературних критиків Норвегії та міністерства культури Норвегії. Великий успіх випав на долю роману "Світ Софії", який протягом трьох років займав перший рядок національного списку бестселерів. Успіх "Світу Софії" дозволив автору цілком зосередитися на літературній праці, і до теперішнього часу Юстейн Гордер випустив близько десятка книг, серед яких — "Різдвяна казка", "Через скло", "Дочка циркача", "Vita brevis", "Апельсинова дівчина ".

Номер слайду 5

Цікаві факти з життя. Книга "Світ Софії" була переведена в 45 країнах і принесла автору всесвітнє визнання. В одній тільки Німеччині було продано близько 3 мільйони копій цієї книги. У 1997 році Юстейн разом з дружиною Сірі Данневіг заснував премію під назвою Sophie Prize за аналогією з назвою свого найвідомішого роману. Премія присуджується щорічно за досягнення в області "екології та розвитку". Грошовий еквівалент премії становить близько 100 тисяч доларів США.

Номер слайду 6

Нагороди письменника. У 1997 р. книга "Світ Софії" отримала премію імені відомого критика Соні Хагеманн. У 1996 р. Гордер був нагороджений медаллю Януша Корчака, а в 2002 році він отримав Міжнародну золоту медаль Ханса Крістіана Андерсена. Але його ім'я не значиться в списку лауреатів на офіційній сторінці Hans Christian Andersen Award. У 2005 р. Гордер був нагороджений в Норвегії Королівським орденом св. Олафа, і в кінці того ж року отримав почесний ступінь в Трініті коледжі (Дублін, Ірландія).

Номер слайду 7

Романи«Таємничий пасьянс» [Kabalmysteriet] (1990) «Світ Софії» [Sofies verden. Roman om filosofiens historie] (1991)«Дзеркало загадок» [I et speil, i en gåte] (1993)«Vita Brevis» (Vita brevis: лист Флорії Емілії Аврелія Августина) [Vita Brevis. Floria Aemilias brev til Aurel Augustin] (1996)«Maya» (1999)«Дочка циркача» [Sirkusdirektørens datter] (2001)«Апельсинова дівчинка» [Appelsinpiken] (2003)«Замок в Піренеях» [Slottet i Pyreneene] (2008)

Номер слайду 8

Повісті та оповідання. Електронний годинник. Коли з візитом прийшов письменник [Da forfatteren kom på besøk] (1986)Будда. Діагноз [Diagnosen] (1986)Світ вільний. Хибна тривога [Falsk alarm] (1986)Свобода. Небезпечний кашель [Farlig Hoste] (1986)Орган. Каталог [Katalogen] (1986)Крок назад. Критик [Kritikeren] (1986)Second hand. Місце зустрічі — Енгельсборг [Møtested Engelsborg] (1986)Вночі. Мама [Mamma] (1986)Вправа. Людина, який не хотів помирати [Mannen som ikke ville dø] (1986)Звільнення. Теобальд і Теодор [Theobald og Theodor] (1986)Рідкісна птиця. Сканер епохи [Tidsscanneren] (1986)Barna fra Sukhavati (1987)Bibbi Bokkens magiske bibliotek (1993) Співавтор: Клаус Хагеруп. Hallo? — Er det noen her? (1996)De gule dvergene (2006)Sjakk matt: gåter, eventyr og fortellinger (Sjakk matt) (2006)

Номер слайду 9

Казки«Жаб'ячий замок» [Froskeslottet] (1988)«Різдвяна містерія» («Різдвяна містерія: Таємниця старого календаря») [Julemysteriet] (1992)

Номер слайду 10

Книги Гордера можуть бути однаково цікаві як дітям, так і дорослим. В даний час Юстейн Гордер продовжує займатися письменницькою діяльністю, і, хто знає, скільки ще сюрпризів у вигляді нових яскравих і захоплюючих творів він нам піднесе.

Номер слайду 11

«Помара́нчева ді́вчинка» «Помара́нчева ді́вчинка» – (норв. Appelsinpiken) — роман, написаний 2003 року. Українською мовою перекладено 2005 року Наталією Іваничук та видано того ж року видавництвом «Літопис».

Номер слайду 12

У 2008 році норвезько-німецько-іспанська команда екранізувал твір (режисер — Єва Дар). Сюжет. Головним героєм твору є 15-річний хлопець на ім'я Ґеорґ, котрий проживає з мамою та вітчимом. Одного дня він отримує листа, адресованого йому батьком, що помер 11 років тому. З листа Ґеорґ дізнається зворушливу історію кохання батька й Помаранчевої дівчинки, котра виникла з раптової зустрічі у трамваї. Також батько ставить Ґеорґу питання про сенс життя та смерті, на які він має відповісти самостійно.

Номер слайду 13

Бесіда – первинне сприйняття твору. Чи було вам цікаво читати «Помаранчеву дівчинку» Ю. Гордера?Які труднощі з’являлися при читанні? Чим би ви це пояснили?Що ви дізналися про автора твору?В чому особливість роману «Помаранчева дівчинка?»Які почуття ви переживали під час читання? Обгрунтуйте свою відповідь. Поміркуйте над тим, яка головна думка твору?Дослідницьке завдання уроку: довести, що головна проблема роману «Помаранчева дівчинка» – проблема вибору.

Номер слайду 14

 Хто ж така Помаранчева Дівчинка? Проблемне запитання. З якою метою батько розповів синові історію Помаранчевої Дівчинки і залишив йому листа?Батько Георга задає ще маленькому, трирічному, синові головне запитання: який би вибір зробив він між життям і небуттям? Він запрошує сина зробити власний вибір. Отже, питання і проблема вибору – головна у творі норвезького письменника. Для Яна Улава любов – це його вибір. І тому син, довго розмірковуючи, вагаючись, інколи засуджуючи батька і за листа, і за таке важке підступне запитання, рішуче робить власний вибір: Георг вибирає життя, яке б воно не було! Бо він уже знає добро, бачить світ, вивчає Всесвіт, планує, мріє, закохується, живе – і підтвердженням цьому є слова Піта Хейна. ЗРОБИ ПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР – закликає автор читача – І ТИ БУДЕШ ЩАСЛИВИЙ, ти зустрінеш свою Помаранчеву Дівчинку. Як ми проживемо наше життя, залежить від нас самих, від нашого власного вибору. Ще одне цікаве відкриття можна зробити із прочитаного, якщо звернути увагу на сльози Веруніки при Яну Улаву. Згадайте, чому вона плакала в Іспанії під час зустрічі з коханим? Тому що він її, сусідку «з Хюмлевейєна чи Ірісвейєна», не впізнав! Вони обоє – родом з дитинства! Отже, ЩАСТЯ ЗАВЖДИ ПОРУЧ. Треба тільки вчасно його роздивитися. Крім того, Веруніка, будучи художником, говорила коханому: «Як немає двох однакових помаранчів, так немає другої Веруніки. Вона – одна-єдина! І ти за мною поїхав в Іспанію!» Знову ж таки, автор підкреслює неповторність, унікальність кожної людини. Знайти свою половинку – завдання не з легких, але необхідних. Завдання: додайте всі висновки і, спираючись на текст роману, виведіть формулу вибору Георга.

Номер слайду 15

ДОБРО + ВІРА + НАДІЯ + ЛЮБОВ = ВИБІР -> ЖИТТЯПроблематика твору:часвибірдобро і зложиття і смертькохання з першого поглядусамовизначеннялюдина і природанеобхідність мати надіюускладнення людиною найпростіших речейпізнання Всесвіту

Номер слайду 16

«Вічні питання» у творі:«Що таке час?»«Що таке людина?»«Навіщо піддаватися грі уяви?»«Що являє собою Всесвіт?»«В чому сила природи?»«Чи можна звикнути до того, що тебе скоро не буде на землі?»«Чи можна бути впевненим у тому, що після земного існування більш нічого нема?»«Що таке доля?»«Що таке життя?»

Номер слайду 17

Висновок. У «Помаранчевій дівчинці» історія кохання двох молодих людей переплітається з філософськими роздумами над «вічними питаннями», які роблять твір глибоким за змістом і не таким простим, як декому здається. Незвична форма оповіді відразу насторожує читача, проте не викликає почуття страху і пригніченості. Автор досить філософськи і романтично розкриває проблему вибору через історію кохання. Захоплююче і вражаюче!Думаю, що терези вибору часто будуть поставати перед вами. Вам неодноразово прийдеться робити вибір – таке життя! Не помиляйтеся. Зробіть правильний власний вибір – і будьте щасливі!

Номер слайду 18

Джерела:https://www.ukrlib.com.ua/bio-zl/printit.php?tidhttps://uk.wikipedia.org/wiki/Юстейн_Ґордерhttps://shron1.chtyvo.org.ua/Gaarder_Jostein/Pomarancheva_divchynka.pdfhttps://uk.wikipedia.org/wiki/Помаранчева_дівчинкаhttps://zl.kiev.ua/urok-pozaklasnogo-chytannya-za-romanom-yu-gordera-pomarancheva-divchynka/

pptx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
5 серпня
Переглядів
16
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку