Пропонований матеріал призначений для вчителів, які працюють у 7 класі за новою програмою »Навчальна програма для учнів 5–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» 2015р(авт. М. Бурда, Ю. Мальований, Є. Нелін, Д. Номіровський, А. Паньков, Н. Тарасенкова, М. Чемерис, М. Якір).Робота містить презентацію, яка може бути використана при вивченні теми «Перша ознака рівністі трикутників».
Підручник Мерзляк А.Г, Полонський В.Б. Якір М.С. «Геометрія». 7клас.2015р
Методична розробка уроку геометрії (7 клас )на тему:
Перша ознака рівності трикутників
Вчитель вищої кваліфікаційної
категорії Сирота Любов Іванівна
2016р
Тема: Перша ознака рівності трикутників
Мета: домогтися, щоб учні розуміли зміст першої ознаки рівності трикутників та її відмінність від означення рівних трикутників; сформувати в учнів уміння відтворювати зміст теореми, свідомо доводити теорему, на готовому рисунку знаходити та відбирати рівні елементи трикутників, що відповідають умові першої ознаки рівності трикутників і робити висновок щодо рівності трикутників за знайденими елементами, за текстовим записом виконувати рисунок і, спираючись на отримані раніше знання про властивості відрізків та кутів, робити висновки щодо рівності трикутників на основі першої ознаки трикутників.
Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь.
Обладнання: набір креслярського приладдя, мультимедійна презентація
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1 Самостійна робота (Завдання, аналогічне домашньому)
Варіант 2
AВ = 5 см. Знайдіть решту сторін трикутників.
III. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
ДАЙ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ:
1.Які трикутники називаються рівними?
2. Як називаються пари кутів та сторін рівних трикутників, які суміщаються при накладанні
3. Які елементи рівних трикутників рівні?
4. Як на малюнках позначаються рівні відрізки та рівні кути?
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Формулювання мети і завдань уроку
Існує три ознаки рівності трикутників, записані як теореми. Сьогодні на уроці ми доведемо одну з них – першу ознаку рівності трикутників.
V. Засвоєння нових знань
VI. Первинне усвідомлення матеріалу
Доведення теореми( слайд 5)Перша ознака рівності трикутників
Якщо дві сторони і кут між ними одного трикутника дорівнюють відповідно двом сторонам і куту між ними другого трикутника, то такі трикутники є рівними.
Означення та побудова серединного перпендикуляра( слайд 6)
(Слайд 7)
VІІ. Вироблення вмінь учнів
1.Письмові вправи
Поради до розв’язування задач на трикутники.(слайд 9)
Якщо в умові задачі говориться, що задані трикутники рівні, то можна записати шість рівностей: три - про рівність відповідних сторін трикутників і три - про рівність відповідних кутів трикутників. Запишіть тільки ті з них, які пов’язані із заданими або шуканими елементами трикутників. Стежте за тим, щоб відповідні рівні кути у запису рівності трикутників займали однакові позиції.
1Практичні вправи .№ 158 стор. 68
(Знайди середину кожного відрізка, познач точку і проведи через неї перпендикуляр)
2. (слайд 10)
Розв’язання
1. Розглянь трикутники.
2. Згадай 1 ознаку рівності трикутників
3.Запиши рівні елементи за умовою задачі.
4.Рівності яких елементів не вистачає для доведення?
5. Чому рівні кути при вершині С ?
6. За якою ознакою рівні трикутники?
Задача№ 164
( слайд 11)
VIII. Підсумки уроку
1.За якими ознаками можна стверджувати, що трикутники рівні?
2.Сформулювати властивість точок, що належать серединному перпендикуляру.
IX. Домашнє завдання
§ 2, п.8,стор.64 відповіді на запитання
№161, 163