Урок на тему: "Підготовка та написання твору — характеристики улюбленого персонажу ".

Про матеріал
Цей матеріал стане в нагоді п'ятикласникам на уроках розвитку мовлення, коли вони будуть працювати над характеристикою улюблених літературних персонажів. Учні ознайомляться з основними вимогами до написання твору — характеристики героя, а також навчаться складати анкету героя. Приймуть участь в "аукціоні слів", які характеризують даний персонаж та навчаться складати розповідь про улюбленого персонажа за анкетою, використовуючи цитати з тексту.
Перегляд файлу

  Тема. Підготовка та написання твору — характеристики улюбленого персонажу ( на прикладі повістіКіплінга «Мауглі»)
Мета: поглиблювати знання і розуміння тексту твору»; розвивати навички складання плану характеристики героя, усної характеристики персонажа; виховувати інтерес до творчості автора.
Обладнання: дидактичний матеріал «Анкета мого улюбленого героя».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
                                                  Перебіг уроку
I. Актуалізація опорних знань.
Учитель. Як добре, коли поруч друг, який ніколи не підведе, не зра-дить, допоможе в скрутний час, порадіє твоїм успіхам, як власним, пос-півчуває в горі.
     У хлопчика Мауглі серед мешканців Джунглів були приятелі, як, наприклад, пітон Каа чи слон Хаті. Мав Мауглі й заклятого ворога — тигра Шер-Хана, але були в нього й справжні друзі.
- Кого зі звірів можна називати найкращими друзями Мауглі? {Багіру й Балу.)
- Чи лише друзями для Мауглі були чорна пантера і старий ведмідь? (Ні, вони були і вчителями.)
- Чого навчили Мауглі Балу та Багіра? (Балу вчив Закону Джунглів, від нього Мауглі дізнався, якою смачною їжею є горіхи й мед, Багіра нав¬чила лазити по деревах, полювати.)
- Хто з героїв повісті-казки «Мауглі» сподобався вам найбільше? Чому?
II.    Робота за темою уроку.
Повторення вимог до написання твору — характеристики героя. Учитель. Перш ніж писати твір, слід пригадати вимоги до його написання. Ознайомтеся з пам'ятками, які я для вас приготувала.


Основні вимоги до написання твору — характеристики героя
1.    Добре знати текст твору.
2.    Дотримуватись правил побудови твору.
I.    Вступ.
(Слід висвітлити коли, за яких обставин учень ознайомився з твором,

познайомився з героєм; чим твір (герой) привернув його увагу).
II.    Основна частина. Опрацювання теми твору за планом.
      План може бути таким:
1.    Хто герой?
2.    Портрет персонажа.
3.    Риси характеру героя. Які вчинки їх розкривають?
4.    Мова персонажа. Про що вона свідчить?
5.    Ставлення героя до інших персонажів.
6.    Ставлення інших персонажів до героя.
III.    Висновок.  Авторська оцінка героя.  Чи збігається вона з
оцінкою учня? Чому?
3.    Не переходити на викладення (переказ) змісту твору.
4.    Міркування слід формулювати повно, послідовно, грамотно.
5.    Кожний новий пункт плану починати викладати з абзацу.
6.    Написавши твір, уважно прочитати його, виправити помилки.
2.    Анкета героя. (Відповіді учні записують у робочому зошиті.)
Приклад заповнення анкети.
Анкета героя
Ім'я — Багіра.
Місце проживання — джунглі Індії.
Місце народження — князівські клітки в Удейпурі.
Зовнішність — чорна як сажа, але з гарними плямами на хутрі, які виблискували у світлі місяця, мов намальовані; голос її солодкий, мов мед, а шерсть м'якіша за пух; має чудово загострені пазурі сталево-синього кольору; очі Багіри світяться, мов два нефрити.
Риси характеру — смілива, рішуча, нестримна, хитра, справедлива, добра до друзів, мудра.
Захоплення — полювати, спілкуватися з Мауглі.
Друзі — Мауглі, Балу.
Вороги — Шер-Хан, Табакі, Бандар-Логи.
Ставлення до Закону Джунглів — завжди дотримується його.
3.    Робота з текстом.
Учитель. Які вчинки Багіри можуть проілюструвати її риси характеру? Знайдіть підтвердження своїм словам у тексті, зачитайте уривки.
4.    «Аукціон слів».
Добираиь і записути засоби виразності до образу Багіри. Переможцем аукціону вважається той, хто назвав слово останнім.
Наприклад, щодо Багіри: швидка, мов блискавка; промайнула чорною стрілою; сяюче хутро; схожа на сталеве лезо; її мова заколисує; очі горять вогнем; в очах світиться мудрість; волелюбна; нескорена....
5. Бесіда.
Учитель задає запитання, учні відповідають на них і висловлюють своє ставлення до чорної пантери.
а)    Чому Багіру вважають у Джунглях страшнішою за Шер-Хана?
б)    Чи відповідає це дійсності?
в)    Чому Багіра не може витримати погляду Мауглі? Можливо, вона
його боїться?
г)    Як ставиться Мауглі до Багіри?
Як висновок, усна характеристика Багіри.
IV. Самостійне складання анкети улюбленого персонажа.
Доцільно запропонувати учням скласти розповідь про улюбленого героя за анкетою, використовуючи цитати з тексту повісті-казки «Мауглі».

V. Письмова характеристикае героя
 

 

docx
Додано
31 жовтня 2021
Переглядів
2026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку