Урок з використанням Інтерактивних методів та прийомів мотивації навчання (метод презентацій, кольоротерапія, рефлексія «Кольорове зображення настрою», метод «Мікрофон», метод «Мозкова атака», метод «Закінчи речення», гра «Так чи ні», кросворд)
Відкрите заняття з математики
Тема заняття: Подільність цілих невід’ємних чисел. Найбільший спільний дільник та найменше спільне кратне натуральних чисел
Мета заняття:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Вид заняття: практичне
Інтерактивні методи та прийоми мотивації навчання: метод презентацій, кольоротерапія, рефлексія «Кольорове зображення настрою», метод «Мікрофон», метод «Мозкова атака», метод «Закінчи речення», гра «Так чи ні», кросворд
Форми роботи: колективна, самостійна робота, тестова перевірка знань
Обладнання: Інтерактивна дошка Smart Board, презентація, картки із завданнями, ППЗ Математик 5-6 клас, комп’ютерні тести
Основні поняття і терміни: просте і складене число, ознаки подільності, найбільший спільний дільник та найменше спільне кратне натуральних чисел
Література:
Програмові педагогічні засоби:
Час проведення: 80 хвилин (пара)
Конспект заняття
І. Організаційний момент (7 хв)
Привітання (1 хв) |
|
|
Пароль заняття (1 хв) |
|
Учні називають поняття, які пов’язанні з дисципліною ОПКМ |
Кольоротерапія (3 хв)
|
|
|
Рефлексія «Кольорове зображення настрою» (2 хв) |
|
(Фіксую у картці настрою. (Додаток 1))
|
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності студентів
(3 хв)
Девіз заняття
|
|
Міркуємо – швидко! Відповідаємо – правильно! Лічимо – точно! Пишемо – гарно!
|
Повідомлення теми заняття |
|
|
ІІІ. Перевірка рівня засвоєння учнями основних теоретичних положень теми заняття, відтворення і корекція опорних знань (35 хв)
Метод «Мікрофон»
|
|
||||||||||
Метод «Закінчи речення» (слайд)
|
|
||||||||||
Метод «Мозкова атака» (слайд)
(ППЗ Математика 5-6 клас)
|
(1 + 3 + 5 + 7 + 9 = 25)
Вправа 1 (ППЗ Математика 5-6 клас Урок 2. Ознака подільності 2, 5 і 10 (фрагмент: Задача 2))
Вправа 2 (ППЗ Математика 5-6 клас Урок 3. Ознака подільності 3 і 9 (фрагмент: Задача 1))
Вправа 3 (ППЗ Математика 5-6 клас Урок 4. Прості та складені числа. Решето Ератосфена (фрагмент: Задача 2))
|
||||||||||
Фізкультхвилинка (4 хв)
|
|
||||||||||
Цікаві факти про прості числа: «Що таке Решето Ератосфена?» |
(ППЗ Математика 5-6 клас Урок 4. Прості та складені числа. Решето Ератосфена (відеофрагмент: Решето Ератосфена))
|
||||||||||
Знаходження НСД розкладом на прості множники |
(ППЗ Математика 5-6 клас Урок 6. Найбільший спільний дільник (відеофрагмент: Знаходження НСД (210, 294) розкладанням на множники) |
||||||||||
Знаходження НСК розкладом на прості множники |
(ППЗ Математика 5-6 клас Урок 7. Найменше спільне кратне (відеофрагмент: Правило знаходження НСК (90, 210))
|
||||||||||
Знаходження НСД і НСК (слайд)
(розв’язує учень з коментуванням біля дошки)
|
|
ІV. Практична частина (20 хв)
Виконання тестів за комп’ютерами (для учнів низького та середнього рівня знань).
Самостійна робота із самоперевіркою на слайді (робота з картками для учнів достатнього і високого рівня знань).
Перевіряють з розв’язками на слайді і оцінюють: 1-ше завдання – 3 бали, 2-ге завдання – 3 бали, 3-тє завдання – 5 балів.
Варіант 1
1. Написати ознаку подільності на 9.
2. Поставити замість зірочки таку цифру, щоб виконувалася умова:
63*2 : 4 293* : 5
3. Знайти НСД і НСК чисел 252 і 264, розкладом на прості множники.
Варіант 2
1. Написати ознаку подільності на 4.
2. Поставити замість зірочки таку цифру, щоб виконувалася умова:
621* : 3 108* : 4
3. Знайти НСД і НСК чисел 372 і 588, розкладом на прості множники.
Відповіді
Варіант 1
6312 : 4 2930 : 5
6332 : 4 2935 : 5
6352 : 4
6372 : 4
6392 : 4
3.
252 126 63 21 7 1 |
2 2 3 3 7 |
|
264 132 66 33 11 1 |
2 2 2 3 11 |
|
|
|
Варіант 2
6210 : 3 1080 : 4
6213 : 3 1084 : 4
6216 : 3 1088 : 4
6219 : 3
372 186 93 31 1 |
2 2 3 31
|
|
588 294 147 49 7 1 |
2 2 3 7 7 |
|
|
|
V. Підведення підсумків практичного заняття (13 хв)
Гра «Так чи ні» (слайд)
№ п/п |
Твердження |
Позначка |
1. |
Число 1235 є парним |
ні |
2. |
Число 80124 ділиться на 3 |
так |
3. |
Число 71217 ділиться на 9 |
так |
4. |
Число 15320 ділиться на 10 |
так |
5. |
1 – дільник будь-якого натурального числа |
так |
6. |
Усі парні числа діляться на 10 |
ні |
7. |
Число 51 – просте |
ні |
8. |
Добуток 24 17 ділиться на 12 |
ні |
9. |
Число 54 має такий розклад на прості множники: 54 = 2 3 9 |
ні |
10. |
Найменше спільне кратне чисел 6 і 8 дорівнює 24 |
так |
11. |
Найбільший спільний дільник чисел 12 і 18 дорівнює 3 |
ні |
12. |
0 – дільник будь-якого натурального числа |
ні |
Кросворд (слайд)
1. Давньогрецький математик, який запропонував спосіб знаходження простих чисел. (Ератосфен)
2. Скільки дільників у числа 0. (Безліч)
3. Число, яке має тільки два дільника. (Просте)
4. Найменше просте число. (Два)
5. Будь-яке натуральне число, яке ділиться на подане натуральне число. (Кратне)
6. Скільки дільників у числа 1? (Один)
7. Число, яке має більше двох дільників. (Складене)
8. Приладдя, за допомогою якого Ератосфен «відсіював» прості числа. (Решето)
9. Яке число не має жодного кратного? (Нуль)
10. Будь-яке натуральне число, на яке ділиться подане натуральне число. (Дільник)
Оголошення оцінок
Рефлексія «Закінчіть будь-яке речення»
Рефлексія «Кольорове зображення настрою» (фіксуємо у картці настрою і робимо висновки, як змінився настрій студентів на кінець заняття). (Додаток 1)
VІ. Домашнє завдання (слайд) (5 хв)
Д/з: Бевз, В.Г. Математика: 6 клас [Текст] : підруч. для загальноосвіт. навч. закл. навч. / Г.П. Бевз, В.Г. Бевз. – К. : Генеза, 2006. – 304 с.
Декламування вірша про математику учнем
Вірш “Математика”
Ти визнана давно главою всіх наук –
Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.
Без математики ми нині як без рук.
З тобою з казки дійсність творять люди.
Освоївши тебе – рвемося у політ.
Створили вже розумні ми машини,
Штурмуємо космічний світ
І різних фактів визнаєм причини.
З тобою ми невпинно ростемо,
З тобою – підкоряємо природу.
Твої досягнення ми віддамо
На благо будівничого народу.