Урок-подорож «Козацькими стежками». Тема. Розв’язування вправ . Самостійна робота. (Множення раціональних чисел. Зведення подібних доданків). Конспект уроку математики для 6 класу

Про матеріал

Урок математики у формі гри - подорожі з теми Множення раціональних чисел. Зведення подібних доданків, метою якого є закріплення вмінь і навичок учнів застосовувати правила додавання, віднімання, множення і розкриття дужок до розв'язування вправ, зводити подібні доданки у виразах

Перегляд файлу

Урок-подорож «Козацькими стежками».

Тема. Розв’язування вправ . Самостійна робота.  (Множення раціональних чисел. Зведення подібних доданків).

 

МЕТА УРОКУ:   закріплювати  вміння і навички учнів застосовувати правила додавання, віднімання, множення  і розкриття дужок до розв’язування вправ, зводити подібні доданки у виразах  використовуючи нестандартну форму проведення уроку; розвивати обчислювальні навички,  логічне мислення , вміння пояснювати власні дії; виховувати інтерес до вивчення математики, наполегливість,  почуття патріотизму відповідальність  за результати роботи.

УЧНІ ПОВИННІ:

  • ЗНАТИ:- правила додавання раціональних чисел;
  • - правила віднімання раціональних чисел;
  • - правила множення раціональних чисел;
  • - властивості множення;
  • - властивості дій;
  •  - правила розкриття дужок і зведення подібних доданків.
  • ВМІТИ: -  виконувати додавання, віднімання і  множення   раціональних чисел;
  • - розкривати дужки;
  • - зводити подібні доданки.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ:  урок-подорож

ТИП УРОКУ: урок  вдосконалення вмінь і навичок.

НАОЧНІСТЬ ТА ОБЛАДНАННЯ: картки із завданнями, кросворд, мультимедійна презентація .

План уроку.

  1. Організація класу, підготовка до уроку.

 «Старт».

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь.

 «Козацьке послання».

«Запорізька Січ».

  1. Формування вмінь і навичок

 «Будь уважним – не помились!»

  1. Робота за підручником

«Поповнення запасів їжі і питної води».

  1. В гостях у козака-характерника.

« Релаксація».

  1. Підсумок уроку та домашнє завдання.

 «Фініш».

ХІД УРОКУ.

Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

  1. Організація класу, підготовка до уроку.

   «Старт».

Організація класу, заповнення листків настрою.

 

 

Оцініть свій настрій, користуючись раціональними числами.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.

        Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок у формі подорожі на козацькій чайці за маршрутом: Запорізька Січ, Дніпро (Київ), Чорне море.. 

 Чайка — безпалубний плоскодонний човен запорізьких козаків XVI—XVII ст. у вигляді величезної видовбаної колоди, по бортах обшитої дошками. Довжина – близько 18м, ширина й висота бортів – до 4м. Ззовні бортів для збільшення остійності і плавучості кріпився очеретяний пояс.

Усі ви козачата нашого шкільного куреня «Зелена криниця». Отож, ми з вами помандруємо козацькими стежками. Славна і багата історія нашого народу. Героїчну сторінку в неї вписали славні запорожці, степові рицарі, оборонці української землі. Давайте  згадаємо про козаків, які колись безкрайніми степами вітром літали, шаблями ворогів змітали, на чайках по Дніпру гуляли, Крим руйнували, в Стамбул завертали.

        Сьогодні ми з вами, як справжні козаки повправляємось  у кмітливості, розумі, винахідливості.   Та щоб наша подорож була вдалою необхідно підготувати свої знання до пригод, які нас чекають у нашій мандрівці.  Я сподіваюся на вашу дисциплінованість, активність і уважність. Отож вирушаємо у дорогу.

  1. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів.

    Та в нашому човні лежить лист від січового писаря. Давайте  його прочитаємо. (Вчитель читає лист)

       « Шановні нащадки славних козаків! Благословляємо вас на вашу подорож. Та козацька чайка не зрушить з місця, поки ви не напишете у нашому літописі ключові слова. Удачі вам!»

«Козацьке    послання». (кросворд).

Розгадайте      кросворд.

По горизонталі:

  1. Значення додатного , від’ємного і числа нуль , яке завжди додатне.(модуль).
  2. Результат дії ділення. (частка).
  3. Результат дії  множення. (добуток).
  4. Результат дії віднімання. (різниця).
  5. Знак, що стоїть перед від’ємними числами. (мінус).
  6. Раціональні числа менші від нуля. (від’ємні).
  7. Раціональні числа більші від нуля. (додатні).

По  вертикалі:

  1. Результат дії додавання.(сума).
  2. Числовий множник, що стоїть перед буквеним виразом. (коефіцієнт).

Кросворд ми розгадали, то ж можемо вирушати у подорож. Перша наша зупинка «Запорізька Січ».   Запорізька Січ! Мабуть немає жодної людини на нашій багатостраждальній Україні, яка б не знала про славну Запорізьку Січ, про січове лицарство, про героїчні звитяги, про інші походи і подвиги славних козаків. 

«Запорізька Січ».  (Дерево знань) 

Учні виконують самостійну роботу на окремих картках. Самостійна робота складена в чотирьох варіантах: варіант 1 – початковий рівень, варіант 2 – середній, варіант 3 – достатній, варіант 4 – високий рівень. Учні повинні розв’язати приклади, а їх результати замінити буквами або числами, використовуючи шифр: «числовий вираз – буква – число»

Варіант 1.

Прізвище__________________________________

Обчисліть:

16×(-3)= _____       ×(-)=_______       4а× (-1,2)=_________

Оцінка: _____________

 

Варіант 2.

Прізвище__________________________________

Спростіть вираз:

 12,14-(3,5+6,14)= _________

-3(2а-5)+6а= ___________

9а-(5а-3)-4а= __________________

-14а+4а-48+10а+ ___________________

Оцінка: _____________

 

Варіант 3.

Прізвище__________________________________

Обчисліть зручним способом:

 6,72× (-2  )+3,72× 2  =_____________________________________

Спростіть вираз і знайдіть його значення при  у= -1,8.

0,8у+0,5у-0,9у-0,7у=_________________________

Оцінка: _____________

 

Варіант 4.

Прізвище__________________________________

Знайдіть значення виразу, якщо: т= -4, п-у= 7.

т(п-у)=___________

 1 (3у-9)-8 (у-6)+5у=_____________________________________

Оцінка: _____________

 

Та не все так просто. Щоб вороги не могли прочитати козацьке послання, вони зашифровували його. А ми з вами спробуємо його розшифрувати  і дізнатися, що нам хотіли передати козаки.

Вправа «Шифрувальник»

  Шифр.

15

2,5

-48

-4,8а

3

-48

-28

-7

0,54

40

О

и

т

Я

Р

Ц

Х

8

1

4

9

2

5

4

7

3

6

1

10

8

9

11

        По закінченні  учні здають картки а на екрані з’являються правильні  відповіді. Назва острова Хортиця і рік заснування Запорізької Січі.

      Перші згадки про козаків датовані 1489 роком.

Січ – то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.

  Кожному доступ на Січ був вільним, але вимагалось дотримуватись п’яти умов:

     1) бути вільною нежонатою людиною;

    2) розмовляти українською мовою;

    3) присягнути на вірність народу;

    4) сповідувати православну віру;

    5) пройти повне навчання(приблизно 7 років).

  1. Застосування знань, закріплення  вмінь і навичок

       Цікаві факти ми дізналися про козаків і про Запорізьку Січ. А от чи ви є справжніми козачатами, ми зараз перевіримо. Козак має бути кмітливим, розумним і уважним.  То ж зараз ми перевіримо, наскільки ви уважні і кмітливі.

«Будь уважним – не помились!» (Хрестики- нулики)

Робота в парах.

Двоє учнів біля дошки, всі інші працюють в парах на місцях.

 «Хрестики»                                               «Нулики»

-6×4=                                                        3×(-8)=

-10+60=                                                    10×(-5)=

-30×4=                                                       -60×2=

-2+50=                                                       2×(-24)=

-6×(-5)=                                                    -3×(-10)=

-18+6 =                                                    -8+20=

-5-4=                                                         -7-2=

-3,5×(-2)=                                                  -2+9=

-3×9=                                                        30+(-3)=

-24

50

-120

48

30

-12

-9

7

-27

 

«Хрестики»                                               «Нулики»

-70×7=                                                      -9×7=

-50×3 =                                                    -160+10=

 40-100=                                                   -72+12=

-10+160=                                                 -50×(-3)=

-20×4=                                                      2×(-40)=

-21×(-2)=                                                 -6×(-7)=

-6+60=                                                     -9×(-6)=    

-6×8=                                                        -70+22=

-20+12=                                                   -15+7=

-63

-150

-60

150

-80

42

54

-48

-8

     Молодці. А зараз продовжимо нашу подорож вверх по Дніпру до столиці нашої держави Києва. До пам’ятника славному козацькому гетьману Богдану Хмельницькому. Він довго боровся за волю України з її ворогами. А ми з вами давайте поборемося з помилками , застосувавши свої знання. 

Вправа «Знайди помилку»

   Учням пропонуються розв’язані завдання з помилками, які вони мають виправити.

  1. -8+(-25)= 34;
  2. 25-50=25;
  3. -12×4=48;
  4. 51×(-3)= -150;
  5. 12-(6-х)=12-6-х=6-х;
  6. 2а-4а+7а= -9а;
  7. -15(2-у)= -30-15у.

     Та перед тим, як ми вирушимо вздовж по Дніпру аж до Чорного моря,  для подальшої подорожі нам потрібно поповнити запаси їжі і питної води.

  1. Робота за підручником (№1269, 1386, (1394*))

«Поповнення запасів їжі і питної  води».

  1. Знайдіть різницю числа 9 і суми чисел -1,9 і -2,1.
  2. Від добутку чисел3,25 і -4 відніміть число -1/3.
  3. До частки чисел -7,5 і -3 додайте добуток чисел-0,3 і 30.
  4. На скільки сума чисел -1,64 і -0,36 більша від числа -10?
  5. На скільки сума чисел -13 і 4 більша від їх добутку?

     Ось ми і прибули на берег Чорного моря. На березі  ви бачите  козацький курінь. В ньому живе козак-характерник, який знає дуже багато цікавих історій про козацькі подвиги і славу. Ми ж з вами ще козачата, але маємо також свої історії і казки.

  1. В гостях у  козака-характерника.

« Релаксація».

Учні читають математичні казки, які підготували вдома. «Моя математична казка».

  1. Підсумок уроку та домашнє завдання.

«Фініш».

     Ось і закінчилася наша подорож. І закінчувати урок вже настала пора.

Сьогодні ви недарма  витрачали час, тому є кандидати для нагород у нас.

(Дати якісну оцінку навчального заняття, роботи класу та окремих учнів)

Поділіться своїм враженням від уроку. Який у вас настрій позначте на сигнальній картці.

 

           Що нового ви почерпнули на уроці?

            Найбільший мій успіх на уроці:

        Найбільші труднощі на уроці:

 Домашнє завдання.  №1392, 1407. 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пенчук Ольга Леонтіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
1966
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку