Урок математики у формі гри - подорожі з теми Множення раціональних чисел. Зведення подібних доданків, метою якого є закріплення вмінь і навичок учнів застосовувати правила додавання, віднімання, множення і розкриття дужок до розв'язування вправ, зводити подібні доданки у виразах
Урок-подорож «Козацькими стежками».
Тема. Розв’язування вправ . Самостійна робота. (Множення раціональних чисел. Зведення подібних доданків).
МЕТА УРОКУ: закріплювати вміння і навички учнів застосовувати правила додавання, віднімання, множення і розкриття дужок до розв’язування вправ, зводити подібні доданки у виразах використовуючи нестандартну форму проведення уроку; розвивати обчислювальні навички, логічне мислення , вміння пояснювати власні дії; виховувати інтерес до вивчення математики, наполегливість, почуття патріотизму відповідальність за результати роботи.
УЧНІ ПОВИННІ:
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: урок-подорож
ТИП УРОКУ: урок вдосконалення вмінь і навичок.
НАОЧНІСТЬ ТА ОБЛАДНАННЯ: картки із завданнями, кросворд, мультимедійна презентація .
План уроку.
«Старт».
«Козацьке послання».
«Запорізька Січ».
«Будь уважним – не помились!»
«Поповнення запасів їжі і питної води».
« Релаксація».
«Фініш».
ХІД УРОКУ.
Розум полягає не лише в знаннях, але
й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель
«Старт».
Організація класу, заповнення листків настрою.
|
Оцініть свій настрій, користуючись раціональними числами.
В роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання». Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.
Сьогодні ми з вами проведемо незвичайний урок у формі подорожі на козацькій чайці за маршрутом: Запорізька Січ, Дніпро (Київ), Чорне море..
Чайка — безпалубний плоскодонний човен запорізьких козаків XVI—XVII ст. у вигляді величезної видовбаної колоди, по бортах обшитої дошками. Довжина – близько 18м, ширина й висота бортів – до 4м. Ззовні бортів для збільшення остійності і плавучості кріпився очеретяний пояс.
Усі ви козачата нашого шкільного куреня «Зелена криниця». Отож, ми з вами помандруємо козацькими стежками. Славна і багата історія нашого народу. Героїчну сторінку в неї вписали славні запорожці, степові рицарі, оборонці української землі. Давайте згадаємо про козаків, які колись безкрайніми степами вітром літали, шаблями ворогів змітали, на чайках по Дніпру гуляли, Крим руйнували, в Стамбул завертали.
Сьогодні ми з вами, як справжні козаки повправляємось у кмітливості, розумі, винахідливості. Та щоб наша подорож була вдалою необхідно підготувати свої знання до пригод, які нас чекають у нашій мандрівці. Я сподіваюся на вашу дисциплінованість, активність і уважність. Отож вирушаємо у дорогу.
Та в нашому човні лежить лист від січового писаря. Давайте його прочитаємо. (Вчитель читає лист)
« Шановні нащадки славних козаків! Благословляємо вас на вашу подорож. Та козацька чайка не зрушить з місця, поки ви не напишете у нашому літописі ключові слова. Удачі вам!»
«Козацьке послання». (кросворд).
Розгадайте кросворд.
По горизонталі:
По вертикалі:
Кросворд ми розгадали, то ж можемо вирушати у подорож. Перша наша зупинка «Запорізька Січ». Запорізька Січ! Мабуть немає жодної людини на нашій багатостраждальній Україні, яка б не знала про славну Запорізьку Січ, про січове лицарство, про героїчні звитяги, про інші походи і подвиги славних козаків.
«Запорізька Січ». (Дерево знань)
Учні виконують самостійну роботу на окремих картках. Самостійна робота складена в чотирьох варіантах: варіант 1 – початковий рівень, варіант 2 – середній, варіант 3 – достатній, варіант 4 – високий рівень. Учні повинні розв’язати приклади, а їх результати замінити буквами або числами, використовуючи шифр: «числовий вираз – буква – число»
Варіант 1. Прізвище__________________________________ Обчисліть: 16×(-3)= _____ ×(-)=_______ 4а× (-1,2)=_________ Оцінка: _____________ |
Варіант 2. Прізвище__________________________________ Спростіть вираз: 12,14-(3,5+6,14)= _________ -3(2а-5)+6а= ___________ 9а-(5а-3)-4а= __________________ -14а+4а-48+10а+ ___________________ Оцінка: _____________ |
Варіант 3. Прізвище__________________________________ Обчисліть зручним способом: 6,72× (-2 )+3,72× 2 =_____________________________________ Спростіть вираз і знайдіть його значення при у= -1,8. 0,8у+0,5у-0,9у-0,7у=_________________________ Оцінка: _____________ |
Варіант 4. Прізвище__________________________________ Знайдіть значення виразу, якщо: т= -4, п-у= 7. т(п-у)=___________ 1 (3у-9)-8 (у-6)+5у=_____________________________________ Оцінка: _____________ |
Та не все так просто. Щоб вороги не могли прочитати козацьке послання, вони зашифровували його. А ми з вами спробуємо його розшифрувати і дізнатися, що нам хотіли передати козаки.
Вправа «Шифрувальник»
Шифр.
|
15 |
2,5 |
-48 |
-4,8а |
3 |
-48 |
-28 |
-7 |
0,54 |
40 |
О |
и |
т |
Я |
Р |
Ц |
Х |
8 |
1 |
4 |
9 |
2 |
5 |
4 |
7 |
3 |
6 |
1 |
10 |
8 |
9 |
11 |
По закінченні учні здають картки а на екрані з’являються правильні відповіді. Назва острова Хортиця і рік заснування Запорізької Січі.
Перші згадки про козаків датовані 1489 роком.
Січ – то була простора площа на Дніпровім острові Хортиці. Довкола площі стояли побудовані хатки, так звані коші, або курені.
Кожному доступ на Січ був вільним, але вимагалось дотримуватись п’яти умов:
1) бути вільною нежонатою людиною;
2) розмовляти українською мовою;
3) присягнути на вірність народу;
4) сповідувати православну віру;
5) пройти повне навчання(приблизно 7 років).
Цікаві факти ми дізналися про козаків і про Запорізьку Січ. А от чи ви є справжніми козачатами, ми зараз перевіримо. Козак має бути кмітливим, розумним і уважним. То ж зараз ми перевіримо, наскільки ви уважні і кмітливі.
«Будь уважним – не помились!» (Хрестики- нулики)
Робота в парах.
Двоє учнів біля дошки, всі інші працюють в парах на місцях.
«Хрестики» «Нулики»
-6×4= 3×(-8)=
-10+60= 10×(-5)=
-30×4= -60×2=
-2+50= 2×(-24)=
-6×(-5)= -3×(-10)=
-18+6 = -8+20=
-5-4= -7-2=
-3,5×(-2)= -2+9=
-3×9= 30+(-3)=
-24 |
50 |
-120 |
48 |
30 |
-12 |
-9 |
7 |
-27 |
«Хрестики» «Нулики»
-70×7= -9×7=
-50×3 = -160+10=
40-100= -72+12=
-10+160= -50×(-3)=
-20×4= 2×(-40)=
-21×(-2)= -6×(-7)=
-6+60= -9×(-6)=
-6×8= -70+22=
-20+12= -15+7=
-63 |
-150 |
-60 |
150 |
-80 |
42 |
54 |
-48 |
-8 |
Молодці. А зараз продовжимо нашу подорож вверх по Дніпру до столиці нашої держави Києва. До пам’ятника славному козацькому гетьману Богдану Хмельницькому. Він довго боровся за волю України з її ворогами. А ми з вами давайте поборемося з помилками , застосувавши свої знання.
Вправа «Знайди помилку»
Учням пропонуються розв’язані завдання з помилками, які вони мають виправити.
Та перед тим, як ми вирушимо вздовж по Дніпру аж до Чорного моря, для подальшої подорожі нам потрібно поповнити запаси їжі і питної води.
«Поповнення запасів їжі і питної води».
Ось ми і прибули на берег Чорного моря. На березі ви бачите козацький курінь. В ньому живе козак-характерник, який знає дуже багато цікавих історій про козацькі подвиги і славу. Ми ж з вами ще козачата, але маємо також свої історії і казки.
« Релаксація».
Учні читають математичні казки, які підготували вдома. «Моя математична казка».
«Фініш».
Ось і закінчилася наша подорож. І закінчувати урок вже настала пора.
Сьогодні ви недарма витрачали час, тому є кандидати для нагород у нас.
(Дати якісну оцінку навчального заняття, роботи класу та окремих учнів)
Поділіться своїм враженням від уроку. Який у вас настрій позначте на сигнальній картці.
|
Що нового ви почерпнули на уроці?
Найбільший мій успіх на уроці:
Найбільші труднощі на уроці:
Домашнє завдання. №1392, 1407.