Урок на тему "Поняття про розсаду"

Про матеріал
Мета: Навчити учнів вирощувати розсаду, ознайомити з особливостями конструкції та призначенням парників і теплиць, способами підготовки ґрунтових сумішей до висівання або висаджування в них розсади; закріпити назви овочевих і квіткових рослин; розвивати навички виконання робіт при вирощуванні овочевих та квіткових рослин у захищеному ґрунті; виховувати екологічне ставлення до навколишнього середовища, бережливе відношення до результатів сільськогосподарської праці.
Перегляд файлу

Таврійський НРЦ Херсонської обласної ради.

Відкритий урок з квітникарства.

Провела вчитель-дефектолог Базикіна О.В.

Тема. Поняття про розсаду.
 

Мета: Навчити учнів вирощувати розсаду, ознайомити з особливостями конструкції та призначенням парників і теплиць, способами підготовки ґрунтових сумішей до висівання або висаджування в них розсади;

закріпити назви овочевих і квіткових рослин;
розвивати навички виконання робіт при вирощуванні  овочевих та квіткових рослин у захищеному ґрунті;
виховувати екологічне ставлення до навколишнього середовища, бережливе відношення до результатів сільськогосподарської праці.

 

Ключові поняття: розсада, парник, теплиця, закритий ґрунт,  поживні суміші.
 

Обладнання: Таблиці, ілюстрації, підручник, колекція „Грунти”, картки „Овочі”, грунти, совки, лотки,стакани, насіння, поливальниці.
 

Міжпредметні зв'язки: природознавство, математика. 
 

                            

 

 

                                 Хід уроку.
 

 

I. Організаційний етап. Психологічний настрій учнів на урок.
 

1. Перевірка готовності учнів до уроку. Привітання.

     

2. Ще триває зима а люди починають вже планувати майбутній урожай. У вас є ділянки на яких ви будете вирощувати овочі навесні, тому ми теж почнемо підготовку до весняних робіт щоб отримати ранній урожай овочів, і посадити квіти на клумбах.
 

 

II.Актуалізація опорних знань учнів.
 

— Як отримати ранній урожай овочів?
— Що може статися з рослинами овочевих культур при настанні приморозків?
— Як уберегти теплолюбні  рослини від приморозків?
— Які відомі вам споруди для цього призначені?


 

ІII. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

На уроці ми поговоримо про види захищеного грунту, узнаємо що таке розсада, які умови та способи вирощування розсади.

Записати в зошиті дату та тему уроку.

 

IV. Вивчення нового навчального матеріалу
 

Уважно розгляньте ілюстрації і скажіть, що зображено на них?

Робота з ілюстраціями. №1

1. Захищений грунт.

Для одержання ранніх урожаїв сільськогосподарських і декоративних культур використовують спеціальні споруди, у яких створюються сприятливі умови для росту і розвитку рослин, —утеплений грунт, парники і теплиці.( Дати поняття «відкритий» та «захищений» ґрунт). Розгляньте зображення та особливості конструкції парників і теплиць. Утеплений грунт використовують для отримання ранніх урожаїв овочів: редиски, кабачків.
Парники призначені для вирощування розсади теплолюбних рослин, а теплиці, окрім цього, і для вирощування урожаїв різних сільськогосподарських культур упродовж року. Також можна вирощувати розсаду на підвіконні. Висновок: розсаду можна вирощувати в парниках, теплицях і на підвіконні.

 

2. Що таке розсада? Навіщо вирощувати розсаду?

Використання розсади дає можливість зібрати врожай на 1-2 місяці раніше.

 

Розсада — це вирощена із насіння рослина, яка має 5-7 справжніх листочків.

(Розповісти про сімядольні та справжні листочки, чим розсада відрізняється від сходів використовуючи таблицю.)

 

 

 

 

Робота з ілюстраціями №2.

Розглянути ілюстрацію. Знайти сімядольні і справжні листочки.
 

 

3. Умови вирощування розсади.

- Які умови необхідні для вирощування розсади? (світло, тепло, волога, поживні речовини,грунт). Для вирощування розсади важливо який мікроклімат існує в захищеному грунті: температура, освітлення, волога, а також для нормального росту і розвитку рослин важливе значення має стан ґрунтової суміші  для висівання насіння та вміст у ній поживних речовин.

 

4.Грунт.

Розглянемо різні види грунтів. Чи всі грунти підходять для вирощування розсади? (Відповіді учнів.) Грунт повинен бути родючим, з достатньою кількістю поживних речовин, пухким, добре пропускати воду й затримувати її. Для захищеного грунту використовують грунтові суміші з торфу, листкової землі, городнього грунту, перегною, піску, золи і т. д. Ми приготуємо суміш із купленого грунту, городнього грунту, піску і тирси у співвідношені 2:1:0,5:0,5.(Пояснити про розмір частин суміші.)

 

Практична робота.

Приготування грунтової суміші.

 

а) Складові частини суміші: торф, городній грунт, пісок, тирса. За допомогою мірного стаканчика насипати грунти в лоток у співвідношені 2:1:0,5:0,5.

 

б) Перемішати совком.

 

в) Заповнити грунтовою сумішшю горщик.

 

г) Полити грунт. Подивитися як грунт пропускає воду.

 

 

Аналіз змісту і послідовності виконання роботи. Запитати в учнів як вони будуть виконувати практичну роботу, виправити помилки.

 

Самостійна робота дітей. Повторення правил безпечної роботи. Санітарна гігієна учнів.

Після роботи запитати в учнів як вони виконували завдання. Зробити висновок про властивості грунтової суміші.

 

 

5. Способи вирощування розсади.

- в ящиках,

- касетах,

- горщиках,

- торфяних таблетках, та ін.

 

6. Рослини, які вирощують розсадою. Якісне насіння.

 

 - Декоративні рослини: чорнобривці, айстри, петунії, і т. д.

 - Овочеві : помідори, перець, кабачки, огірки,

Робота з картками „Овочі”.

 

Розглянути картки, розділити на дві групи: овочі,які вирощуються висіванням насіння у грунт; овочі, які вирощуються висіванням насіння у грунт і розсадою. Зробити висновок про рослини, які вирощуються розсадою.

Щоб виросла якісна розсада треба вибирати якісне насіння в спеціалізованих магазинах і звертати увагу на дату.

 

V.Закріплення нового матеріалу.


1. Що таке розсада? Робота з ілюстраціями №3.

Розглянути ілюстрації. На якій ілюстрації зображено розсаду?

2. Які рослини вирощують розсадою?

3. В який грунт треба сіяти насіння на розсаду?

4. Навіщо вирощувати розсаду?

5. На що треба звертати увагу при виборі насіння?

     

VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи.
 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
15 травня 2020
Переглядів
1949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку