Таврійський НРЦ Херсонської обласної ради.
Відкритий урок з квітникарства.
Провела вчитель-дефектолог Базикіна О.В.
Тема. Поняття про розсаду.
Мета: Навчити учнів вирощувати розсаду, ознайомити з особливостями конструкції та призначенням парників і теплиць, способами підготовки ґрунтових сумішей до висівання або висаджування в них розсади;
закріпити назви овочевих і квіткових рослин;
розвивати навички виконання робіт при вирощуванні овочевих та квіткових рослин у захищеному ґрунті;
виховувати екологічне ставлення до навколишнього середовища, бережливе відношення до результатів сільськогосподарської праці.
Ключові поняття: розсада, парник, теплиця, закритий ґрунт, поживні суміші.
Обладнання: Таблиці, ілюстрації, підручник, колекція „Грунти”, картки „Овочі”, грунти, совки, лотки,стакани, насіння, поливальниці.
Міжпредметні зв'язки: природознавство, математика.
Хід уроку.
I. Організаційний етап. Психологічний настрій учнів на урок.
1. Перевірка готовності учнів до уроку. Привітання.
2. Ще триває зима а люди починають вже планувати майбутній урожай. У вас є ділянки на яких ви будете вирощувати овочі навесні, тому ми теж почнемо підготовку до весняних робіт щоб отримати ранній урожай овочів, і посадити квіти на клумбах.
II.Актуалізація опорних знань учнів.
— Як отримати ранній урожай овочів?
— Що може статися з рослинами овочевих культур при настанні приморозків?
— Як уберегти теплолюбні рослини від приморозків?
— Які відомі вам споруди для цього призначені?
ІII. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
На уроці ми поговоримо про види захищеного грунту, узнаємо що таке розсада, які умови та способи вирощування розсади.
Записати в зошиті дату та тему уроку.
IV. Вивчення нового навчального матеріалу
Уважно розгляньте ілюстрації і скажіть, що зображено на них?
Робота з ілюстраціями. №1
1. Захищений грунт.
Для одержання ранніх урожаїв сільськогосподарських і декоративних культур використовують спеціальні споруди, у яких створюються сприятливі умови для росту і розвитку рослин, —утеплений грунт, парники і теплиці.( Дати поняття «відкритий» та «захищений» ґрунт). Розгляньте зображення та особливості конструкції парників і теплиць. Утеплений грунт використовують для отримання ранніх урожаїв овочів: редиски, кабачків.
Парники призначені для вирощування розсади теплолюбних рослин, а теплиці, окрім цього, і для вирощування урожаїв різних сільськогосподарських культур упродовж року. Також можна вирощувати розсаду на підвіконні. Висновок: розсаду можна вирощувати в парниках, теплицях і на підвіконні.
2. Що таке розсада? Навіщо вирощувати розсаду?
Використання розсади дає можливість зібрати врожай на 1-2 місяці раніше.
Розсада — це вирощена із насіння рослина, яка має 5-7 справжніх листочків.
(Розповісти про сімядольні та справжні листочки, чим розсада відрізняється від сходів використовуючи таблицю.)
Робота з ілюстраціями №2.
Розглянути ілюстрацію. Знайти сімядольні і справжні листочки.
3. Умови вирощування розсади.
- Які умови необхідні для вирощування розсади? (світло, тепло, волога, поживні речовини,грунт). Для вирощування розсади важливо який мікроклімат існує в захищеному грунті: температура, освітлення, волога, а також для нормального росту і розвитку рослин важливе значення має стан ґрунтової суміші для висівання насіння та вміст у ній поживних речовин.
4.Грунт.
Розглянемо різні види грунтів. Чи всі грунти підходять для вирощування розсади? (Відповіді учнів.) Грунт повинен бути родючим, з достатньою кількістю поживних речовин, пухким, добре пропускати воду й затримувати її. Для захищеного грунту використовують грунтові суміші з торфу, листкової землі, городнього грунту, перегною, піску, золи і т. д. Ми приготуємо суміш із купленого грунту, городнього грунту, піску і тирси у співвідношені 2:1:0,5:0,5.(Пояснити про розмір частин суміші.)
Практична робота.
Приготування грунтової суміші.
а) Складові частини суміші: торф, городній грунт, пісок, тирса. За допомогою мірного стаканчика насипати грунти в лоток у співвідношені 2:1:0,5:0,5.
б) Перемішати совком.
в) Заповнити грунтовою сумішшю горщик.
г) Полити грунт. Подивитися як грунт пропускає воду.
Аналіз змісту і послідовності виконання роботи. Запитати в учнів як вони будуть виконувати практичну роботу, виправити помилки.
Самостійна робота дітей. Повторення правил безпечної роботи. Санітарна гігієна учнів.
Після роботи запитати в учнів як вони виконували завдання. Зробити висновок про властивості грунтової суміші.
5. Способи вирощування розсади.
- в ящиках,
- касетах,
- горщиках,
- торфяних таблетках, та ін.
6. Рослини, які вирощують розсадою. Якісне насіння.
- Декоративні рослини: чорнобривці, айстри, петунії, і т. д.
- Овочеві : помідори, перець, кабачки, огірки,
Робота з картками „Овочі”.
Розглянути картки, розділити на дві групи: овочі,які вирощуються висіванням насіння у грунт; овочі, які вирощуються висіванням насіння у грунт і розсадою. Зробити висновок про рослини, які вирощуються розсадою.
Щоб виросла якісна розсада треба вибирати якісне насіння в спеціалізованих магазинах і звертати увагу на дату.
V.Закріплення нового матеріалу.
1. Що таке розсада? Робота з ілюстраціями №3.
Розглянути ілюстрації. На якій ілюстрації зображено розсаду?
2. Які рослини вирощують розсадою?
3. В який грунт треба сіяти насіння на розсаду?
4. Навіщо вирощувати розсаду?
5. На що треба звертати увагу при виборі насіння?
VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи.
1