Сценарій перевернутого уроку в 6 класі з інтегрованого курсу «Історія України. Всесвітня історія»
Тема: «Поява і розселення людини на планеті Земля»
|
Ціль: Домогтися засвоєння матеріалу теми в межах навчальної програми; створити умови для розвитку і формування базових та предметних компетентностей (див. Робочий лист учня: “Знаю/Розумію/Умію”). |
Діяльність учителя |
|
Вдома: - опрацьовує програму; - готує питання для опрацювання вдома:
Робочий лист Перевірка домашнього завдання (5 хв.)
Презентуйте пригодницьку оповідку з життя первісної людини в різних природних умовах та пізнавальну загадку (хмаринку слів). Актуалізація опорних знань (2 хв.) Пригадайте, який період історії розвитку людства називають первісною добою. Поясніть, як між собою пов’язані ілюстрації колажу.
Мотивація навчальної діяльності (0,5 хв.) Оберіть свій настрій:
Цілепокладання (1 хв.)
Сьогодні ми дізнаємось про життя наших найдавніших предків. Це - часи, коли, власне, й почалася історія людства. Як жили і розвивались найдавніші люди на Землі - ми дізнаємось, шукаючи відповіді на питання:
Формування умінь, навичок (29,5 хв.)
1. Розгляньте карту “Місця стоянок найдавніших людей в Україні”
та виконайте вправу https://learningapps.org/16838023
|
На уроці: - організовує та керує процесом обговорення певних питань (теми) у групах; - організовує спілкування всіх учасників обговорення; - налагоджує ефективний обмін думками - стимулює та спрямовує процес самостійного пошуку інформації та спільної діяльності учнів
|
2. Виконайте завдання: https://learningapps.org/display?v=pxxupnr8c23
Прокоментуйте обрану позицію: яка з теорій походження людини є найбільш вірогідною?
3. Дайте назву хмаринці. Запишіть значення термінів:
Руханка (1 хв.) Встаньте, діти, посміхніться, Землі нашій уклоніться За щасливий день вчорашній Всі до сонця потягніться, Вліво, вправо нахиліться, Веретенцем покрутіться. Раз присядьте, два присядьте І за парти тихо сядьте. Узагальнення засвоєного матеріалу (2 хв.) Пронумеруйте назви видів предків людини в хронологічній послідовності їх існування на Землі: Людина вміла Австралопітек Неандерталець/палеоантроп Архантроп/людина прямоходяча Homo sapiens, людина розумна Рефлексія (2 хв.) Вправа «Піца» Поставте 4 цятки біля кожного твердження (чим ближче цятка до середини «піци», тим більше ви згодні з твердженням).
Повідомлення домашнього завдання (2 хв.)
1. Перегляньте навчальне відео “Палеоліт. Мезоліт. Форми господарювання первісної людини” https://www.youtube.com/watch?v=IlIDObTza_s 2.Опрацюйте § 4 підручника та дізнайтеся, де в сучасному світі використовуються такі відкриття первісних людей: спис, лук і стріли, човен, рибальське приладдя, вогонь? 3. Підготуйте фотогалерею, що висвітлює «життя» цих винаходів у сучасному світі. |
|
Діяльність учнів |
|
Вдома: Знайомляться з темою за джерелами інформації: 1. Переглядають відео “Еволюція людини. Розселення людей на Землі” https://youtu.be/aC8rFX-Ln-o
та створюють пригодницьку оповідку з життя первісної людини в різних природних умовах, проілюструвавши відповідними картинками
2. Укладають пізнавальну загадку (хмаринку слів) за допомогою сервісу https://wordart.com/ 3. Опрацьовують відповідний § підручника. |
На уроці: - шукають відповіді на питання - фіксують інформацію у форматі, запропонованому учителем, або ж пропонують свій
- створюють колективний, або ж індивідуальний продукт - презентують його - рефлексують |