Урок на тему: "Правила особистої гігієни, їх значення для здоров'я"

Про матеріал
Урок соціально-побутового орієнтування на тему: "Правила особистої гігієни, їх значення для здоров'я"
Перегляд файлу

КЗО “Спеціальна школа №12” ДОР

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

 

Тема: “Правила  особистої  гігієни, їх  значення  для  здоров’я”

 

Соціально-побутове орієнтування

1 - В клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Студентка-практикантка:

 Біліченко Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро

 

 

 

СПО            Дата: 21.09.2023

 Тема: Правила  особистої  гігієни, їх  значення  для  здоров’я

Мета: 

освітня: формувати знання, уміння і навички особистої гігієни й здорового способу життя. Підготувати дітей з порушеннями зору до самостійного життя. Розвивати увагу, пам'ять, спостережливість, відповідні практичні навички по догляду за руками, волоссям, зубами, тілом, очима. Формувати компетентності вміння вчитися впродовж життя; стимулювати учнів до висловлювань без побоювань помилитися; формування компетентності спілкування державною мовою (формування умінь ставити запитання, розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки, грамотно висловлюватися рідною мовою). Збагачувати словниковий запас назвами засобів особистої гігієни; активне включення в процес пізнання збережених аналізаторів; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; розвивати пізнавальну активність, дрібну моторику рук, координацію та точність рухів засобами загальнорозвивальних вправ в процесі виконання практичних дій; виховувати потребу у чистоті, розвивати впевненость в своїх силах. Формувати уміння слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів.

виховна: формування соціальної компетентності; виховувати позитивне ставлення до здорового способу життя, накопичувати навички моральної поведінки, піклування про своє особисте здоров’я.

корекційна: корегувати порушення емоційно-вольової сфери; корегувати індивідуальні прогалини в знаннях та практичних навиках; відновлювати позитивні якості, які одержали незначну девіацію; стимулювати сенсорні функції (зорового, слухового, кінестетичного сприйняття); розвивати зорово-рухові координації і функціональні можливості кисті і пальців.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Обладнання: набір рельєфних картинок «Особиста гігієна», предмети особистої гігієни, ноутбук (фрагмент мультфільму «Мийдодир»), інтерактивна дошка, (музична пальчикова гра "Дощик накрапає"), планшет для рельєфного малювання, трафарети, ручка, олівець.

 

                                              Хід  уроку.

  1. Організаційний етап

Привітання

В цьому класі друзі всі: (три хлопки)

Я і ти, і ми, і ви. (три хлопки)

Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)

Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)

Ми - одна сім'я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі: (три клацання пальцями)

Я і ти, і ми, і ви. ( три клацання пальцями)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Хвилинка  емоційного  настрою

 — Я  всміхаюсь  сонечку:

 — Здрастуй,  золоте!

Я  всміхаюсь  квіточці —    

Хай  вона  росте!

Я  всміхаюсь  дощику:

— Лийся,   мов  з  відра!

Друзям  усміхаюся — 

Зичу  вам добра!

 

«Мозковий  штурм».

Перегляд (прослуховування)   двох  фрагментів   мультфільму «Мийдодир» про охайного хлопчика та неохайного. (обговорення  і підведення  до  теми  «Правила  особистої  гігієни»; їх  значення  для  здоров’я ).

Питання до прослуханого:

-         Що можна  сказати  про  цього  хлопчика?

-         Чим  відрізняється його зовнішній вигляд в першому та  другому  фрагментах?

-         Чи хотіли б на нього бути схожим?Чому?

-         А що для  цього  потрібно  робити?

-         Як  кожного з  них  можна   назвати?

-         Що  таке   особиста  гігієна?

-         Як  ви  розумієте  ці  слова?   (метод   мікрофону -  відповіді  учнів)

-         А ви дотримуєтесь правил гігієни? Як саме?

3. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

-         Сьогодні ми розглянемо правила особистої гігієни. Дізнаєтесь, які існують засоби догляду за собою.    

4. Актуалізація  знань: загадки про  предмети особистої  гігієни.

  • Що  завжди  правду  каже?  (Дзеркало)
  • Зуби є, а  рота  нема. (Гребінець)
  • Вранці і ввечері
    Чистить - чистить зуби нам,
    А днем ​​відпочиває,
    У склянці нудьгує (Зубна щітка)
  • Гумка Акулинка
    Пішла гуляти по спинці.
    І поки вона гуляла,
    Спинка рожевою стала. (Губка)

 

  1. Вивчення нової теми

Слово вчителя. Великий  вплив  на здоров'я  людини ,ще   в   дитинстві, має  дотримання правил  особистої  гігієни. Організм  дитини не  може достатньо  опиратися    впливу   зовнішнього  середовища, на  відміну  від  організму  дорослого. І  тому  важливо  ще  в  дитячому  віці  дотримуватись правил  особистої  гігієни.

   Особиста  гігієна — це догляд  за своїм тілом та  підтримання  його в чистоті. ( записати  на  дошці)       

     Велике значення в  профілактиці  різних  захворювань  має  особиста  гігієна.   

 Згадайте, за  допомогою яких предметів хлопчик  дотримувався  правил  особистої  гігієни?   (відповіді)

  Ще наш  організм захищає  від  хвороб шкіра. Але тільки в тому  випадку  якщо  вона  чиста. Коли  дитина  бігає, стрибає  і їй  стає  гаряче , то на її  шкірі  з’являються  крапельки поту. Крім того, на   шкірі  є  тонкий шар жиру, підшкірного  сала. Якщо  шкіру  довго не мити , то на ній збирається  жир і піт, на яких  затримуються частинки  пилу. Від  цього шкіра  стає  брудною, грубою  і  перестає  захищати  тіло.

Отже, можна   зробити    висновок , що   брудні,  неохайні   люди   завжди   неприємні   всім  оточуючим. Тому  шкіру  потрібно  мити   і  за  нею  необхідно   доглядати. Кожний   ранок   всі    діти     повинні  вмиватися:  мити   обличчя,  руки,  шию,  вуха   з  милом. Вмиватися  також  потрібно  після  прогулянок   ввечері.

Офтальмологічна хвилинка

«Будиночок з долоньок». Вправа для  поліпшення кровопостачання.

 

Діти разом з вчителем запам’ятовують правила для школяра

Правила особистої гігієни школяра: пам'ятка (коротко)

    Починати і закінчувати день необхідно з чищення зубів.

    Виконавши зарядку, необхідно заправити ліжко і відсунути штори, розкривши вікно.

    Підстригати нігті на руках і ногах потрібно щотижня. Найкраще робити це ввечері в неділю перед початком навчального тижня, а потім йти в душ.

    Щовечора необхідно підмиватися, як дівчаткам, так і хлопчикам - про це свідчать правила особистої гігієни школяра.

    Пам'ятка нагадує, що кілька разів на тиждень потрібно терти тіло намиленою мочалкою. Ця процедура змиє бруд і мікроби з поверхні епідермісу, а також видалить частинки ороговілої шкіри.

    Дітям мити голову покладено не більше 2 разів на тиждень. При частих простудних захворюваннях дозволяється зменшити кількість процедур.

    Щоранку дитина зобов'язаний надягати чисті відпрасовані трусики і шкарпетки (панчохи).

    У шкільній їдальні не можна пити з чужого склянки, а також не можна користуватися чужими столовими приладами.

    Не слід ділитися змінним взуттям.

    Відомо, що школярі на уроках люблять гризти ковпачки на ручках, а також гумки на маківці олівця. Робити цього категорично не можна.

    Наявність власної гребінця у школяра допоможе уникнути зараження педикульозом.

Слово вчителя.

Все тіло необхідно мити  не рідше одного разу  в день . Для того, щоб  зняти з шкіри  жир і  бруд, митися треба обов’язково  теплою  водою, натирати  тіло мочалкою  з  милом. Після  миття слід вдягнути чисту білизну.   Щоб  завжди  мати  охайний  вигляд колготки  та шкарпетки потрібно  змінювати  кожен день.
       Також  велике значення  для  здоров’я  людини  має  ранкова  гімнастика.  Кожного ранку ви всі  разом  робите  зарядку. Для  чого  це  потрібно?    

 

Відповіді учнів.    

          

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (вправи на розвиток загальної моторики).

«Права рука – вгору, ліва рука -  вперед»

      «Права рука – вперед,  ліва рука -  вгору»

      «Нахили корпусу вперед-назад, вліво-вправо»

      Поступово різноманітність та кількість рухів збільшуємо.

 

  1. Закріплення матеріалу

Дидактична вправа.  «Знайди пару»

Завдання. На  столі  знаходяться  рельєфні картки, речі особистої гігієни та інше. До кожного предмету підберіть відповідну картку. Виберіть  тільки  ту пару (предмет – картка), які  допомагають  доглядати  за  чистотою  тіла. З'ясуй, які предмети особистої гігієни належать тільки тобі, а якими можна поділитися з товаришем.

Виберіть ті предмети, які необхідні для миття рук.

 

 Практична робота: Миття рук.

 

 Музична пальчикова гра «Дощик накрапає» (розминка пальчиків, самомасаж пальчиків, рук та зап’ястя), https://www.youtube.com/watch?v=RxQG-O-qXas

Мета: розвиток дрібної моторики пальців, активізація дотику, вчити точності виконання рухів, координацію рухів пальців та розвиток емоційно-вольової сфери.

 

  Малювання «Особиста гігієна». За допомогою планшету для рельєфного малювання та трафаретів намалювати рушник.

 

  1. Підсумок уроку.
    - Як потрiбно доглядати за руками?
    - Як часто необхідно мити все тіло?

- Що необхідно робити кожного ранку?

- Як часто необхідно підстрігати нігті?
- Для чого потрiбно розчiсувати волосся?     

  1. Релаксація (слухання релаксаційної музики).

 

doc
Додано
3 лютого
Переглядів
99
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку