Тема: Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності Мета: поглибити знання учнів про префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності; формувати вміння знаходити префікси, визначати їх роль у словах; розвивати увагу, уяву, усне та писемне мовлення; виховувати любов до рідного слова.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ ТА ОПОРНИХ ЗНАНЬ ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Префікс - це значуща частина слова, яка стоїть перед і коренем і слугує для утворення нових слів. РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ Опрацювати теоретичний матеріал. V. ВИКОНАННЯ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО РОБОТА НА КАРТКАХ
- Спишіть слова. Позначте префікс, корінь, суфікс і закінчення. З трьома словами складіть речення і запишіть. Розмальований, рибонька, білуватий, літечко, малесенький, переїдання, перерозподіляти.
- ТВОРЧА РОБОТА Доберіть до поданих слів антоніми, запишіть їх парами. Якого значення надають префікси цим словам? З поданих слів скласти два речення. Вмикати, зачинити, входити, перевантажити, хмарний, прихилитися.
- РОБОТА В ПАРАХ Ситуація. Уявіть, що вам потрібно пояснити комусь, як дістатися до школи (магазину, лікарні, вокзалу тощо). Опишіть детально маршрут, якою вулицею іти, куди повернути, де перейти дорогу. Використайте 3-4 дієслова з префіксами.
Доїхати, розвернутися, перейти, оминути, пройти, повернути, зупинитися.
- РОЗПОДІЛЬНИЙ ДИКТАНТ (або робота з сигнальними картками) Перевал, лоза, клен, приказка, порадник, сон, поле, вигін, політ, прогулянка, затишок, дідусь, прадід.
V. Підсумок уроку. Рефлексія.
Стратегія «Кубик Блума»
Порядок роботи з кубиком Блума
Назви |
Чому? |
Поясни |
Запропонуй |
Придумай |
Поділися |
VII. Домашнє завдання