Тема. Прикмети зими. Як зимують рослини і тварини
Освітні галузі, які задіяні
- Мовно-літературна;
- Природнича;
- Математична.
Очікувані результати:
- Описує побачене та зображення;
- Розпізнає зимові зміни в неживій та живій природі;
- Співвідносить зображення/описи об’єктів та явищ живої та неживої природи відомими із довкілля;
- Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів;
- Спілкується з учителем, однокласниками;
- Уважно вислуховує думку співрозмовника,висловлює свій погляд, шануючи гідність інших;
- Погоджується з рішенням команди.
Обладнання: програмове забезпечення «Країна мрій», ілюстрований та роздатковий матеріал; відеоматеріали, малюнки із зображенням зимових пейзажів, картинки рослин та тварин, фішки звукових моделей.
ДАВАЙТЕ ПРИВІТАЄМОСЬ.
Ми дружний клас одна сім’я
І ти , і він, а також я.
Дружно за руки візьмемось
Один одному всміхнемось.
Хай проблеми нас минають,
А щирі посмішки сяють.
- Прошу сісти дівчаток, хлопчиків.
ЧИ ВСЕ НЕОБХІДНЕ ДЛЯ РОБОТИ ПРИГОТУВАЛИ?
- Мозок, щоб думати;
- вуха,щоб чути;
- руки, щоб піднімати;
- серце, щоб відчувати.
Холодно зараз в лісах і лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Затишно, тепло в класі у нас.
Доброго ранку, вітаю я вас!
Ми продовжуємо вивчення наскрізної теми «Зимова мозаїка»
Розповідь учителя.
ЗИМА .
Вправа «Асоціативний кущ».
- Що ви згадуєте, почувши слово «Зима»? (Лижі, завірюха ,снігова баба, лід ,мороз, сніжинки, ковзани, бурульки.)
У кожного це слово викликає свої спогади і у кожного вони різні. Але є спільні ознаки.
Сонце світить, але не гріє. Через те, температура повітря низька, настають сильні морози. Замість дощу йде сніг. А якщо дує вітер, то хуртовин…, завірюхи намітають кучугури. У цю пору року сплять дерева. На гілках зберегли листя-голки тільки хвойні дерева. Не чути пташиного співу, важко тваринам.
ПОМІРКУЙТЕ! Як на вашу думку, чому не чути пташиного співу? А чим зима радує дітлахів? А як зимують рослини, тварини?
Пропоную дібрати правильні відповіді до запитань.
1. Як ви вважаєте: взимку рослини сплять чи продовжують рости?
2.Поміркуйте.Трав’янистим рослинам взимку тепло чи холодно?
3.Які рослини на вашу думку зеленіють навіть взимку: хвойні чи листяні?
4.Поміркуйте, кому допомагають ягоди калини, горобини, шипшини взимку? Птахам чи звірам?
5.Послухайте прислів’я. Багато снігу – багато хліба. То хліб печуть із снігу чи сніг це волога і буде гарний урожай?
Всім дякую.
А ЧИ ВІДОМО ВАМ, ЯК ЗИМУЮТЬ ТВАРИНИ?
Перегляд відео
Природнича галузь.
Тваринний світ.
№154008 «Хто як зимує?»
Чи були ви уважними?
- В яку частину доби виходить на полювання лисиця?
- Що означає «лисиця мишкує»?
- Скільки кілограм м’яса за раз може з’їсти вовк?
ПРОПОНУЮ БУТИ УВАЖНИМИ ТА ПРАВИЛЬНО ПОЛІЧИТИ ТВАРИНОК.
Математична галузь.
Ігри.
№122009
Запитання.
- Яких тварин ви бачили найменше? (Корова). Найбільше?(Пінгвінів)?
- Яких тваринок нашої місцевості ви побачили ? (Білка, корова).
Пропоную поділити ці слова на склади та скласти звукові моделі назв цих тварин. (Діти викладають звукові моделі слів на партах, а двоє діток працює біля дошки).
Улюблений енерджайзер
- Як живеш?
- Як ідеш?
- Як біжиш?
- Як мовчиш?
- Як даєш?
- Як береш?
- Як навчаєшся?
Настрій чудовий?
А що ми знаємо про тварин?
Друзі, ви кмітливі і розумні тож пограємо гру «Все знаємо».
Правила гри. Послухайте запитання і оберіть правильні відповіді.
Природнича галузь
Ігри-узагальнення
№157006 «Все знаємо»
1.Як ви вважаєте, хто взимку впадає в сплячку: ведмідь чи вовк?
2.Хто, на вашу думку,змінює до зими хутро : лисиця чи їжак?
3.Поміркуйте, чим краще годувати пташок узимку: зерном чи смаженим насінням?
4.Де, на вашу думку,зимують мурахи? Під листям чи в мурашнику?
5.Піде сніжок, залишить слідок. Поміркуйте, це сніг залишить слідок чи звірята?
Зима багата святами.
А чи любите ви свята? Які ж свята на нас чекають невдовзі?
Пограємо гру.
Громадянська освіта.
Ігри та вправи.
№174004 «Відгадай свято»
Повторимо правила гри. Якщо на малюнку ви побачите Святого Миколая, то над головою помахаєте рукою, а якщо не бачите , то нічого не робите.
Вчитель.
Він ходить від хати до хати
Питається мами і тата.
Чи є у вас чемна дитина
Дівчатко мале чи хлопчина.
Для кожного має в торбинці
Найкращі у світі гостинці,
А хто без кінця бешкетує,
Тим чортик лиш різку дарує.
А Я СПОДІВАЮСЬ, ЩО СКОРО СВЯТИЙ МИКОЛАЙ ЗАВІТАЄ ДО ВСІХ ВАС, БО ВИ Є ЧЕМНИМИ ТА СЛУХНЯНИМИ ДІТКАМИ. ЧИ НЕ ТАК?
Рефлексія
Чи отримали ви на уроці знання?
Чи є вони для вас корисними?
Де і коли їх можна застосувати?