Тема: «Пропорція і людина!»
Мета:
Навчальна:
Встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми. Узагальнити і систематизувати їх знання та вдосконалювати навички застосування при розв'язуванні задач.
Розвивальна:розвивати увагу, спостережливість і розширити кругозір учнів. Засобами навчального матеріалу створити умови для усвідомлення цілісності навколишнього світу.
Тема: «Пропорція і людина!»
Мета:
Навчальна:
Встановити рівень оволодіння учнями основними теоретичними знаннями з теми. Узагальнити і систематизувати їх знання та вдосконалювати навички застосування при розв’язуванні задач.
Розвивальна:розвивати увагу, спостережливість і розширити кругозір учнів. Засобами навчального матеріалу створити умови для усвідомлення цілісності навколишнього світу.
Тип уроку: урок перевірки та коригування знань, умінь і навичок.
Очікувані результати:
Учні знають: теоретичний матеріал з даної теми.
Учні вміють:
застосовувати набуті знання до розв’язування вправ і задач;
- поєднувати математичну та нематематичну
інформацію.
Учні мають більш точне уявлення про оточуючий світ.
Девіз уроку: «Працюй для того, щоб
насолоджуватися»
(Ж.Ж. Руссо).
Епіграф: Хто нічого не знає, той не має в чому помилятися.
(Давньогрецький поет Менандра)
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні на уроці:
• Я бажаю вам знання подвоїти,
• Уміння потроїти,
• Здібності піднести до квадрату,
• А поганий настрій давайте помножимо на нуль!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Методичний прийом «Поле чудес»
для того,щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку нам знадобиться розв’язати усно запропоновані завдання. Кожна літера відповідає єдиному значенню.
а) 36 : 12 = 6 : *; (2)
б) * : 6 = 27 : 18, (9)
в) 80 : 10 = * : 2, (16)
г) 16 . * = 8 : 6. (12)
7. Знайти х: 8,5 : х = 0,5 (17)
8. Знайти відношення величин:
а) 2 м до 2 см,(100)
б) 2 т до 4 кг; (500)
П |
Р |
О |
Ц |
І |
Я |
Л |
Ю |
Д |
И |
Н |
А |
4 |
|
6 |
40 |
5 |
2 |
16 |
9 |
12 |
100 |
500 |
17 |
4 |
|
6 |
4 |
6 |
|
40 |
5 |
2 |
5 |
16 |
9 |
12 |
100 |
500 |
17 |
ІІІ. Використання знань і вмінь при розв’язуванні задач.
Деякі речі навколо нас виглядають гармонійнішими(а значить, красивішими), якщо перебувають у певному відношенні
Наприклад:
На малюнку показані пропорції людського тіла з віковими особливостями. У дітей голова значно більші по відношенню до тіла, ніж у дорослих.
Ваша вікова категорія знаходиться поміж 6 роками та 15 роками. Тому ми візьмемо середнє значення 6,5 голів.
Практичне завдання № 1:
Визначити зріст за довжиною передпліччя. Якщо відношення висоти голови до довжини передпліччя дорівнює 1:1
Знаючи зріст та вагу людини можно обчислити індекс маси тіла.
І́ндекс ма́си ті́ла (ІМТ, англ. BMI, body mass index) — величина, що дозволяє оцінити ступінь відповідності маси людини та її зросту, й тим самим, непрямо оцінити, чи є маса недостатньою, нормальною, надмірною . ІМТ =
Практичне завдання № 2
Скориставшись формулою, обчисліть індекс маси тіла піддослідного й порівняйте його з нормою.
Ми працюємо, відпочиваємо, займаємось спортом, робимо уроки, а наш організм витрачає енергію, яка вимірюється в кілокалоріях. Вчені підрахували, що учень в день витрачає 2800 ккал. А енергією забезпечує людині їжа Отже, ви в день повинні з’їсти їжі на 2800 ккал., причому розподілити її так:
Режим харчування:
Сніданок |
25 % |
700 |
2800 ккал – 100%
|
Обід |
50% |
1400 |
|
Підвечірок |
20% |
560 |
|
Вечеря |
5% |
140 |
Сніданок |
25 % |
|
2800 ккал – 100%
|
Обід |
50% |
|
|
Підвечірок |
20% |
|
|
Вечеря |
5% |
|
Їжа, яку ми споживаємо, це не тільки енергія, а й будівельний матеріал. Наш організм складається з клітин, а клітина – з жирів, білків, вуглеводів і води. Ще нам потрібні вітаміни, мікроелементи і клітковина. Вітамінів і мікроелементів людині потрібно трохи, а найбільш потрібно такого будівельного матеріалу, як вуглеводи.
Задача. За все життя людина вживає 14 т вуглеводів - це джерело енергії для роботи м’язів. Причому, 65 % вуглеводів наш організм отримує із зерновими, 22 % - з цукром, 13 % - з овочами. Найулюбленіший ваш продукт - цукор. Підрахуємо скільки ж людина його з’їдає за життя.
14000 кг- 100%
х кг - 22 %
14000 : х= 100 : 22
х= 14000 * 22 : 100
х = 3080
ІV. Підсумок уроку:
На сьогоднішньому уроці ми ознайомились з деякими фактами, які стосуються життєдіяльності людського організму. Проте навіть найточніші числа й обчислення не можуть охарактеризувати людину. Кожна людина — індивідуальність зі своїми обдаруваннями, нахилами.
Тобто пізнай свої здібності, порівняй їх зі здібностями інших, подумай, у чому ти можеш самовиразитись, твори, пробуй. Отже, кожному слід шукати свою улюблену справу, тому що можливості людини, як ви переконалися за сьогоднішній урок, є безмежними.
Методичний прийом «Рефлексія».
Метод «Вулик»
Запитання до учнів:
Що з уроку найбільше запам’яталося
Оцініть свій емоційний стан за допомогою смайлів настрою
Якщо посмішок багато, то урок - вдався.
V. Домашнє завдання:
Задача. Знайти площу поверхні свого тіла. Відповідь округлити до десятих. Поверхня шкіри в середньому дорівнює близько 2 м2. Це потрібно знати, призначаючи деякі ліки та процедури. Для обчислення площі поверхні шкіри застосовують таку формулу:
( маса тіла *4) + 7
Поверхня шкіри = ----------------------------------
маса тіла + 90
( Масу слід брати в кг, поверхня вийде в м2)