7 клас
Тема: Роберт Бернс «Любов».
Мета – формувати компетентності: предметні (ознайомлення здобувачів освіти з особистістю поета, його поезією; навички аналізу ліричного твору; уміння висловлювати власні судження; прагнення пізнати світ і себе в ньому); ключові (уміння вчитися, знаходити потрібну інформацію; формувати, пізнавальну активність, навички спілкування в колективі, прагнення літературної освіченості).
Тип уроку: урок отримання нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок.
Обладнання: портрет Р. Бернса, видання його творів, репродукції картин.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Одного разу Роберт Бернс сказав: «Безлюдство людини до людини змушує незліченні тисячі сумувати!» Ці слова можна вважати одним із правил його життя. Ми продовжуємо вивчати твори розділу «Дружба і кохання». Кілька наступних уроків будемо читати прекрасні вірші про кохання. А розпочнемо своє знайомство з шотландського поета Р. Бернса.
Визначте, що б ви хотіли дізнатися на уроці, чому навчитися або які навички і вміння вдосконалити (учні прикріплюють свої записи на дошці або стіні).
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Коли хлопчикові було 6 років, його батько взяв в оренду фермерське господарство, тому майбутньому поетові вже з такого віку довелося працювати нарівні з дорослими.
Джерело: https://dovidka.biz.ua/robert-berns-tsikavi-fakti
Перші вірші Бернс почав писати ще з 15-річного віку, але перша його книга вийшла в 1786 році, коли Бернсові виповнилося 27. Ця книга називалася «Вірші переважно на шотландському діалекті».
Джерело: https://dovidka.biz.ua/robert-berns-tsikavi-fakti
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК
Конкурс сенканів «Р. Бернс».
V. ПІДСУМОК УРОКУ
1. Слово учителя: «Безлюдство людини до людини змушує незліченні тисячі сумувати!» Саме такими словами ми починали урок. І хоча основну його частину ми говорили про кохання, та не варто забувати, що кохання це чи дружба, робочі стосунки чи перша бесіда незнайомих людей, люди повинні залишатися терплячими один до одного, вірними своєму слову, чесними та благородними.
2. Рефлексія
Сьогодні я дізнався…
Мені було цікаво…
Мені було важко опрацьовувати...
Тепер я можу…
Я навчився…
У мене вийшло…
Ці знання я зможу використати (поза уроками)...
Мені захотілося...
3. Сомооцінювання
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ