Урок на тему "Радіо як мас-медіа. Формати радіо. Онлайн радіо."

Про матеріал

Даний урок розроблений для факультативних занять з медіакультури особистості.

Мета його дослідити роботу радіостанцій, розвивати у дітей навички аналізувати інформацію та визначати формати радіостанцій.


Перегляд файлу

Тема: Радіо як мас-медіа. Формати радіо. Онлайн радіо.

Мета: Сформувати в учнів поняття про радіо як особливий вид мистецтва, що має свою мову .

 Ознайомити з основними етапами розвитку радіомовлення

 Формувати потребу бути компетентним слухачем, розумітися на медіамистецтві.

 Виховувати вміння добирати якісні радіопередачі.

Обладнання: Мережа Інтернет, таблиці рейтинги радіостанцій.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

В наш час радіомовлення набуває своєї популярності. Ми з вами, навіть попри своє бажання вимушені слухати те що нам пропонують в ефірі, бо радіо супроводжує нас усюди: у транспорті, на роботі, навчанні, вдома – звучить і сприймається у фоновому режимі та діє на підсвідомість різних верств населення.

Кожен слухач  має можливість вибирати радіохвилю за своїми вподобаннями. В українському ефірі існує велика кількість радіостанцій.

ІІІ. Сприймання й засвоєння учнями навчального матеріалу.

Першим етапом виникнення радіо в Україні було 16 листопада 1924 року в Харкові (тодішній столиці УРСР) відбувалась перша передача Українського радіо.

Радіо існує у багатьох країнах світу та набуває своє популярності. Навіть попри нашого бажання ми вимушені нав’язливо слухати, те що нам пропонують у ефірі, бо радіо супроводжує нас усюди: у транспорті, на роботі, навчанні, вдома – звучить і сприймається у фоновому режимі та діє на підсвідомість різних верств нселення. Розглянемо світові тенденції розвитку радіомовлення.

Всесвітня служба Бі-Бі-Сі заснована 18 жовтня 1922 року. Передачі на коротких хвилях для аудиторії за кордоном (Empire Service) розпочались 11 листопада 1927 року. Українські програми в ефірі з 1 червня 1992 року. Бі-Бі-Сі має своє бюро й студії в Києві. Зараз мовлення ведеться 33 мовами світу

 Національною радою України з питань телебачення та радіомовлення до єдиного реєстру внесено близько 800 телерадіоорганізацій, з яких лише 28 є державними. Радіомережа поширюється й активно розвивається. З'являються все більше прихильників, бо на відміну від телебачення, яке ми сприймаємо у аудіовізуальному режимі, радіо – дає можливість помислити, продумати, передбачити, представити в уяві ту чи іншу ситуацію, осмислити слова, які подаються з радіопередач.

Назвіть будь ласка радіостанції, які слухаєте ви?

Рейтинг радіостанцій за 2016, 2017 роки.

 

 

 

 

 

 

 

Вправа 1.

Дивлячись на рейтинги найпопулярніших радіостанцій, зробіть припущення чому змінюється рейтинг і деякі радіостанції виходять за межі рейтингу. Спробуйте створити рейтинг 2018 р. Дивлячись на свої вподобання.

Формати радіо

1. Інформаційне мовлення

Формат "All news" є основним складником для інформаційного типу мовлення. Тому, коли розглядається специфіка цього типу мовлення, варто спочатку говорити про специфіку формату "All news". Тобто про типові випуски новин з постійним оновлен-ням інформації плюс рекламні вставки.

Музичні композиції в інформаційному типі мовлення практично не звучать. Хоча, як правило, музичних заставок, джинглів, фонової музики є достатньо для того, щоб говорити про помітну роль музичного матеріалу. До цього типу мовлення належить також формат "Financial".

2. Інформаційно-музичне мовлення

Співвідношення інформації і музики у цьому типі мовлення приблизно 70% до 30 %. Тобто інформаційно-музичний тип мовлення характеризується переважаючим співвідношенням інформаційних і розмовних програм над музичним контекстом. Цей тип мовлення є характерним для радіостанцій з державною і громадською формою власності, його переважно складають такі розмовні формати, як "Public", "Children's Radio" та "Ethnic Radio"

3. Музично-інформаційне мовлення

У цьому типі мовлення співвідношення інформації і музики діаметрально протилежне, приблизно 30 % до 70 %. Деякі державні радіоканали і громадські радіо-станції використовують цей тип мовлення. Окремі недержавні радіостанції теж прагнуть працювати у такому співвідношенні інформації і музики, що дозволяє їм урізноманітнити ефір і залучити різнопланову за соціально-демографічною характеристикою аудиторію. Музично-інформаційний тип мовлення складають розмовні формати "College", "Public" і більшість музичних форматі

4. Музичне мовлення

Не можна говорити про те, що цей тип мовлення абсолютно виключає інформаційний контекст. Як правило, 10-20 % інформаційних програм (короткі рубрики, випуски 3-5-хвилинних новин, реклама) протягом доби звучить в ефірі недержавних, приватних радіостанцій, які є музичними і використовують музичні формати. Таким чином, цей тип мовлення складають всі відомі музичні формати.

IV. Робота в групах.

Учні розділяються на 4 групи.

В залежності від формату радіо, ви повинні підготувати онлайн випуск новин за минулий тиждень.

 

Файл-заготовка «інформаційного випуску»

  1. Кількість часу потрібного для випуску__________;
  2. Кількість новин озвучених в ефірі_____________;
  3. Короткий опис новин    _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________;

V. Підсумки уроку.

Обговорення питання:

Чи витіснить Інтернет простір радіо ефір?

 

 

Список використаних джерел.

  1. http://www.kozakorium.com
  2. http://proradio.colocall.com/radioformats/
  3.  

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Колодинська Яна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
3147
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку