Урок на тему: "Розв’язування задач, прикладів та рівнянь на множення і ділення звичайних дробів.

Про матеріал
Закріпити знання, вміння,навички учнів у розв’язанні задач,прикладів,та рівнянь на множення і ділення звичайних дробів, ознайомити учнів із історією українського віночка, звичаями та обрядами, пов'язаними з цим чудовим оберегом.
Перегляд файлу

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\завантаження.jpg

 

Математичний віночок знань.

 

Тема :  Розв’язування задач,    прикладів  та рівнянь

на     множення   і  ділення  звичайних  дробів.

урок  математики у 6 класі.

провела :

вчитель математики

Золота С.Я

 

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\images.jpg

Тема уроку:  Розв’язування задач, прикладів та рівнянь   на           множення   і  ділення  звичайних  дробів

Мета:

  • Освітня: закріпити знання, вміння,навички учнів у розв’язанні задач,прикладів,та рівнянь на множення і ділення звичайних    дробів,  ознайомити учнів із  історією українського віночка, звичаями та обрядами, повязаними з цим чудовим оберегом. Поглибити знання учнів про про рослини-символи,український віночок, про значення кожної стрічки у вінку;
  • Виховна: виховувати працьовитість,наполегливість, патріотичні почуття, національну свідомість; любов до рідного краю, спадщини предків, пошани до традицій нашого народу.
  • Розвиваюча: Розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, кмітливість, творчі здібності учнів, викликати цікавість до уроків математики;. 

Обладнання: вінки із штучних квітів, ілюстрації українських віночків. окремо вирізані квітки та стрічки для віночка, зображення квітів, ілюстрації картин з зображенням дівчат у віночках, комп’ютерна презентація; 

Тип уроку: урок закріплення знань,умінь,навичок

 

Хід уроку

Епіграф до уроку:

Заплету віночок, заплету шовковий,

На щастя, на долю, на чорнії брови.
Та й пущу віночок на биструю воду,
f409b596606a.jpgНа щастя, на долю, на милого вроду

(народна пісня).

 

 

 

 

І. Організаційний момент.

Поетична хвилинка.

Які в народу звичаї крилаті,

 Який багатий наш духовний світ!

 Традиції живуть у кожній хаті

 І їх вивчають діти з юних літ.

 Щоб українцями по світу крокувати,

 Й на цій землі прожити недарма.

 І, щоб ніхто не зміг нам дорікати,

 Що в нас коріння власного нема.

 Традиції ніколи не вмирали,

 Їх українці свято берегли.

 А в світлий час їх з пам’яті дістали

 І, наче стяг, в майбутнє понесли.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Інтерактивна вправа «Очікування»

Чого кожен з вас очікує від уроку?

  • Я очікую, що ( Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати в групах, парах)
  • Цей урок навчить мене … (Цей урок навчить мене робити висновки, складати розповіді, висловлювати своє ставлення до почутого… )

Вчитель.

Обговорення плану уроку. Сьогодні на уроці ми:

  • закріпимо знання, вміння,навички учнів у розв’язанні задач,прикладів,та рівнянь на множення і ділення звичайних  дробів;
  • будемо розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, кмітливість, творчі здібності учнів;
  • більше дізнаємось про одну цікаву давню українську традицію;
  • поговоримо про обряди та звичаї наших предків.

 

C:\Users\ТОЛЯ\Desktop\5555555555\5353207_353198be(1).jpgСьогодні ми матимемо можливість бачити красу квітів і красу математики. Квіти – вічні супутники нашого життя. Квіти створюють піднесений настрій надихають на творчість. Ми побудуємо наш урок так, що будемо сплітати віночок. А з чого ви дізнаєтесь відгадавши загадку:

На базарі їх не купиш,

На дорозі не знайдеш,

Їх не зважиш на терезах,

І ціни не підбереш

                                                                                  (знання)

Ми сплетемо віночок із наших знань.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

1.  

 2.  

3.  В класі 12 хлопчиків. Це становить усіх учнів у класі. Скільки учнів у класі?

4.  Розв’яжіть рівняння:

    .

5.  Виконати дії:

 

6.  Вітя накреслив два кути. Один з них дорівнює 1300, а другий – в 2 рази   менший. Чому дорівнює другий кут?

              В результаті роботи учні отримують слово ОБЕРІГ

Математичне  лотто   відповідь -буква

19

52

1

1,1

32

1,2

Б

Г

І

О

Е

Р

О

Б

Е

Р

І

Г

 

ІV. Оголошення культурологічної теми.

Вчитель .

Оберіг  долі  -  предмет життя, що оберігає.

  • Які обереги ви знаєте? (підкова, гілочки осики на зелену неділю, домовички, часник, рушники, ікони).
  •  А який оберіг долі ми будемо виготовляти- ви дізнаєтеся з віршика:

Сплетемо вінок український сьогодні

Із ромашок, барвінку, калини.

Із волошок, незабудок, цвіту яблуні.

Це народний символ України.

Вчитель.

Сьогодні незвичайний урок, діти, недаремно на початку його прозвучав віршик

про традиції нашого народу. Світ народних традицій українців – це невичерпна тема. Отож, сьогодні ми поговоримо про традицію вінкоплетіння. Зверніть увагу на рядки на дошці:

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\завантаження.jpgЗаплету віночок, заплету шовковий,
На щастя, на долю, на чорнії брови.
Та й пущу віночок на биструю воду,
На щастя, на долю, на милого вроду

(народна пісня).

 

Мистецтво плести вінок — ціла наука, яку сьогодні майже забули. А раніше вона передавалася з покоління в покоління. Важливо було знати, як і коли збирати квіти, як вплітати і зберегти, яке зілля з яким поєднувати, як замочувати квіти у рослинних соках щоб вони довше були свіжими, оскільки свіжий вінок — на добро, а зів’ялий — недобрий знак; якщо вінок розвився чи розірвався — чекай біди.

    Давайте зазирнемо до «Скриньки народної мудрості». В ній схований народний вислів.  (Діти дістають зі скриньки вислів – «Хто вміє віночок вити – той вміє життя любити»).

  • А чи знєте ви, скільки видів квітів  вплітали до українського віночка?

 Вчитель.    

Усього у вінку могло бути до 12 різних квіток, кожна з яких мала свій символ.

Мак - символ родючості, краси та молодості.

Ромашка - символ дівочої чистоти. 

Соняшник відданості й вірності.

Любисток і волошка - відданості та вірності .

Ружа , мальва та півонія - віри , надії і любові .

Лілея — дівочі чари, чистота, цнота.

Цвіт вишні та яблуні - символ материнської відданості .

Калина - символ краси та дівочої краси. 

Барвінок - життя і безсмертя людської душі .

Безсмертник - символ здоров'я. 

Деревій – нескореності. 

Хміль ( вусики ) - символ гнучкості та розуму. 

Однак повернемося до теми нашого уроку.

Ми спробуємо зібрати вінок з квітів (вирізаних), але для цього нам треба буде розв’язати різноманітні завдання.

Перед вами вінок з простих гілок і його краса залежить від вашої працьовитості.

(на кожній квітці є завдання).

Кожну відповідь проілюструйте прикладами.

V. Актуалізація опорних знань.

Бесіда. «Інтерв'ю». Обирається учень на роль журналіста і  кілька учнів на ролі тих, у яких буде братися інтерв'ю за запитаннями.

  1. Сформулюйте правило множення  двох дробів.
  2. пер урок.jpgЯкі властивості множення мають місце при множенні дробів?
  3. Як помножити два мішаних числа?
  4. Як знайти дріб від числа?
  5. Які числа називають взаємно оберненими?
  1. C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\images (6).jpgСформулюйте правило ділення дробів.
  2. Як поділити два мішаних числа?
  3. Як  поділити  натуральне або мішане число на дріб?
  4. Як знайти число за значенням його дробу?
  5.  Сформулюйте  властивості ділення.

 

Розв’язування  вправ (біля дошки).

78237592_large_105785.jpg75478999_large_5041bba51e56.jpg

 

                      3               90378335.jpg

 

          

         vinca_minor3.jpg               tisi.jpg          Humulus_lupulus_L.-2.jpg               RX-DK-GDN27604_crab-apple_s4x3_lg.jpg

 Групова робота.

Клас поділено на  групи кожна група отримає завдання на картках, але перш ніж розв’язати це завдання потрібно скласти пазл, на зворотній стороні прочитаєте вірш  Л.Савчук «Український віночок.»

Виконати дії :

УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК

У віночку нашім 
Різнобарвні квіти — 
Символ України 
І дарунок літа. 
Тож усім на нього 
Подивитись любо: 
Гілочку зелену 
Узяли у дуба, 
Квіточку любистку, 
Щоб усіх любили, 
У барвінку листя, 
Аби довго жили. 
Чорнобривців квіти, 
Щоб чорніли брови, 
Кетяги калини — 
Для краси й любові.
У вінок вплітають 
Колосочки жита, 
Щоб могли багато 
І в достатку жити. 
А в червонім маку, 
Що цвіте у полі, 
Кров людей, пролита 
У боях за волю. 
Є ще різні квіти 
В нашім ріднім краї, 
Їх веселе літо 
У вінок вплітає.
Л. Савчук

Фізкультхвилинка.

Сплетемо віночок з квітів та стрічок   -  коло руками, вдихаємо повітря

Візьмемо в дубочка трохи гілочок        - максимально тягнемось вгору

У барвінка гілочки пружні та гнучкі    - присідання додолу

Зв’яжемо докупи гілочки тонкі              - імітуємо руками в’язання вінка

На вітру гойдаються мак, ромашка, хміль. – нахили вліво-вправо

Додолу нагинаються трави золоті.        – нахили вперед

Колом обертається святковий наш вінок, - рухи головою по колу

Сядемо за парти, продовжимо урок.           – сідаємо на місця

  Вчитель.    

- Як ви гадаєте, чого не вистачає в нашому віночку? (стрічок) 
- Окрім того, що кожна квітка, вплетена у вінок, щось означала,символічними були і стрічки, якими зв’язували вінки.  Кожна дівчина повинна була знати, в якій послідовності вплітати стрічки у віночок, і  що колір стрічки означає . І сором був тій дівчині , яка не знала, яка після якої має бути вплетена стрічка. 

Обряд в’язання стрічок.

Найпершу у віночку – посередині, в’яжуть світло-брунатну стрічку – символ землі – годувальниці.

Побіч від брунатної стрічки – жовті стрічки – символ сонця.

За жовтими стрічками в’яжуться світло-зелені стрічки – символ краси і молодості.

За світло-зеленими стрічками в’яжуться блакитні стрічки – символ неба.

За блакитними стрічками в’яжуться сині – символ води.

Далі в’яжуть жовто - гарячу стрічку – символ хліба.

Далі в’яжуть фіолетову стрічку – символ мудрості людини.

Наступна стрічка – малинова – символ душевності, щирості.

Після малинової стрічки в’язали рожеву – символ достатку.

  Вчитель.    

- У мене на стрічках записані задачі, вибираючи кожну стрічку ви будете розв’язувати задачі усно і письмово (на вибір вчителя), стрічку з розв’язаною задачею ми будемо чипляти до нашого віночка.

C:\Documents and Settings\Admin\Мои документы\Мои рисунки\images (1).jpgРозв’язування задач (самостійно по 2 задачі).

 

  1. Знайдіть швидкість поїзда,якщо за год він проїхав 34 км.
  2. Відстань між двома містами дорівнює 350км. Автомобіль проїхав відстані. Скільки кілометрів проїхав автомобіль?
  3. У двох цистернах було 120 т нафти. Скільки тонн нафти було в кожній цистерні ,якщо в одній з них було в 1 рази більше нафти,ніж у другій?
  4. Скільки банок місткістю 0,3 л потрібно,щоб розлити в них 6 л варення?
  5.  Магазин продав 560 кг огірків і помідорів, причому огірки становили цих   овочів. Скільки кілограмів огірків продали?
  6. До обіду робітник виготовив денної норми, а після обіду – решту 36 деталей. Скільки деталей становить денна норма?
  7. Маляр Іван Іванович може відремонтувати кабінет математики за 24 год ,а маляр Петро Петрович – за 48 год. За скільки годин працюючи разом,вони відремонтують цей кабінет?
  8. Посланий з важливим донесенням з Києва до Парижа,барон Мюнхаузен проскакав на коні 2400 км за чотири дні.За перший день він подолав   відстані,за другий - , за третій - . Скільки кілометрів проскакав барон Мюнхаузен за четвертий день?

Задачі  для  кмітливих.

  1. Як набрати рівно 1 л води, користуючись банками місткістю 3 л і 5 л?
  2. Буханка хліба важить півкілограма і півбуханки. Скільки важить ціла буханка?

Звірити відповідь:

 

 

Учні чіпляють стрічки.

Вчитель.

Люди вірили у силу стрічок. Стрічки – обереги волосся од чужих людей; відмірювалися вони по довжині дівочої коси і відрізалися трохи нижче коси, щоб її сховати.

Коли дівчинка росла сиротою, то в косу вона вплітала блакитні стрічки. І люди при зустрічі обдаровували таку дівчинку подарунками, хлібом, грошима, тканиною, одежею. Бажали їй стати щасливою та багатою. Бездітні люди прохали бути їм за доньку. А дівчинка за повагу дарувала тим людям стрічку з віночка чи вишиту хустинку, в якій носила насіння любистку.

 

VІ. Підсумок уроку.

Наш віночок знань – сплетений. І урок підійшов до завершення.

.

Ось наш урок підходить до кінця. Можливо хтось хоче ще додати щось цікаве до нашого уроку?
 

Вірш
Всі ми люди – як звичайні дроби,
Правильні й неправильні, як є…
Кожен щось та й значить, щось та й робить,
В кожного життя іде своє.

П’ять десятих а чи десять п’ятих,
Знаєш суть призначення свого?
Над і під… так просто розіп’яті
Рискою від дробу одного.

Що про себе думаєш – знаменник,
І чеснот тих не перелічить,
А чого ти вартий – то чисельник,
Та про це історія мовчить…


Тут і без науки зрозуміло,
Як чисельник більший, то тоді
Й більша твоя сутність на землі…

Дуже добре! А тепер підведемо підсумки нашої роботи і оцінимо її.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
25 лютого
Переглядів
128
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку