Урок-подорож на тему: «Додавання раціональних чисел"

Про матеріал
Удосконалити вміння учнів додавати, віднімати та порівнювати раціональні числа.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Розв’язування вправ

на виконання додавання

і віднімання раціональних чисел»

 

 

 

 

                                                       Підготувала

                                                            вчитель  математики                                                                                                                          Золота С.Я.

 

 

 

 

 

Урок-подорож

 

Тема:   Розв’язування вправ на виконання  додавання і віднімання
            раціональних чисел

 

МЕТА:

  • удосконалити вміння учнів додавати, віднімати та порівнювати    раціональні числа;
  • розвивати логічне мислення і обчислювальні навички;
  • формувати культуру математичних записів та мови;
  • виховувати позитивне ставлення до навчання,
    упевненість у своїх силах
  •  виховувати в учнів почуття прекрасного;
  •  прищеплювати любов до рідного краю.

 

ТИП: удосконалення вмінь і навичок

 

ОБЛАДНАННЯ:  картки з завданнями, літери  слова УРОК, вислови вчених, комп’ютер.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

    -   Доброго ранку, друзі мої! Сідайте, будь ласка.

     -  Розпочинаємо наш урок. 

     -  Слово урок… Таке звичне для нас, але дуже вагоме. Скільки слів можна утворити з його літер. І всі ці слова потрібні нам будуть для успішної роботи на уроці.

 Інтерактивний Метод – «Мікрофон»

    - Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. 

 У – успіх, увага

 Р – радість, робота

 О – обдарованість, організованість

 К – кмітливість, колективізм

Сподіваюсь, що на уроці на  нас чекає   успіх.

 

ІІ.  Повідомлення теми та мети уроку.
 

  • За якою темою ми працювали на останніх уроках?
  • Так, додавання і віднімання раціональних чисел.
  • Сьогодні ми   продовжимо вдосконалювати   вміння додавати і віднімати раціональні числа.
  • Відкрийте, будь ласка, зошити, запишіть число

 

 Минуле і майбутнє… Таємниці історії великих відкриттів і сучасні досягнення науки. Різні області застосування знань… Усе хочеться побачити і про все довідатися. А найкращій спосіб пізнання – це подорож.

 Сьогодні ми з вами відправляємось у захоплюючу подорож до країни Раціональних Чисел, де ми поринемо у  хвилі цікавих задач, але ці завдання не прості, вони пов’язані з історичними епохами  Тернопільщини і його околиць. А ще ми дізнаємось які чуда природи у нас є.

 Але, щоб взяти участь у подорожі, слід придбати путівки, вартість яких виражається не грішми. А чим? Ви дізнаєтесь відгадавши загадку.

   На базарі їх не купиш,

   На дорозі не знайдеш,

   Їх не зважиш на терезах,

                               І ціни не підбереш.

(ЗНАННЯ)

 Правильно, вартість путівок виражається вашими знаннями. Не забудьте захопити з собою спритність, допитливість, кмітливість і  просто гарний настрій.

 З кожної подорожі мандрівники повертаються з приємними враженнями та  везуть друзям подарунки. Ви теж маєте змогу  привезти гостинець – оцінку за урок. 

 

ІІІ.   Актуалізація опорних знань.

 

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
      -   Оголошую аукціон розпродажу путівок.    

      -  Правильне виконання   д/з і є підтвердження наявності путівки. Зараз  з’ясуємо чи нема серед нас «зайців».

1.Вправа «мікрофон» (слайд 5)

1). Які числа називаються натуральними?

2). Які числа називаються раціональними?

3). Які числа називаються протилежними?

4). Яке число немає протилежного?

5). Що називається модулем числа?

6). Чому дорівнює модуль додатного числа,відємного числа?

7). Як додати два від’ємних числа?

8). Як додати два числа з різними знаками?

2.Робота з сигнальними карточками «так», « ні ». (слайд 6)

 

     1)                 3) -2               5) -2

                 4) 0                  6) -6

3.За допомогою сигнальних карточок «+» та «-»   заповніть пропуски в реченнях  (слайд 7)

1)щоб додати -2 та -3,треба…їх модулі та перед результатом поставити знак… .

2)щоб додати -3 та 5,потрібно…їх модулі та перед результатом поставити знак … .

3)щоб додати 2 та -3, потрібно…їх модулі та перед результатом поставити знак … .

 

       Отже,  зрозуміло, що всі завчасно придбали путівки. І серед нас нема «зайців». Тому, скоріше відправляємось у подорож.

 

IV. Оперування знаннями та використання умінь і навичок.
 Цікава  країна Раціональних чисел. Красива українська природа: долини, поля, узлісся, галявини.

    І ось ми потрапили на галявину усної лічби. Треба повідомити батькам, що ми доїхали і в нас все добре. Але ж ми в країні Раціональних чисел, тому повідомимо їм по математичному телефону.

 

  1. Галявина усної лічби  - дидактична гра «Математичний телефон».

 

 

 

                                       

 

 

                    

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               

 

                              І сувора, й солов’їна

   Математики країна
   Праця тут іде завзята

   Вмій лиш спритно рахувати.

 

 

          При правильних відповідях отримуємо слово. «Водоспади»

 

    Червоногоро́дський (Джу́ринський) водоспа́д  гідрологічна пам'ятка природи місцевого значення 

Розташований між селами Нирків і Устечко Заліщицького району Тернопільської області, на річці Джурин, яка проходить через село Устечко та впадає в річку Дністер.Повна висота водоспаду 16 м, ширина — до 20 м, кількість каскадів — 3.Площа пам'ятки природи 0,7 га. Водоспад має наукову, естетичну та пізнавальну цінність, є одним із найпривабливіших туристичних об'єктів Тернопільщини.

          Червоногородський  водоспад вважається найвищим рівнинним водоспадом України.

 

http://www.tourclub.com.ua/image/local_lore/dniester/dzuryn_waterfall.jpgВодоспад Джурін. Фото 2006 р.

 

Передзвонили батькам і відправились далі. Не  менш  цікавою є і долина «Наукова»

Щоб ми продовжили мандрувати  треба нам  порівняти раціональні числа.

Письмові вправи

  1. Поставте замість * знак «>» або «<», щоб утворилась правильна нерівність:

а) 8,9 * 9,2;

б) -240 * 3,2;

в) 4,5 * -800;

 г) -5,5 * -7,2;

д) -96,9 * -90,3;

 

ж) -1000 * 0;  

з) *;

з) *.


        За два кілометри від села Скоморохи Бучацького району з-під схилу заболоченого яру витікає декілька джерел, які поєднуючись утворюють невеликий потік. Протікає цей потічок через ліс, долаючи уступи девонського пісковику і вливається у Стрипу.На своєму шляху утворює каскад водоспадів, які мають різну висоту – від 0,5 м до 8 метрів. Найвищий 8-ми метровий „Срібний” дав назву всьому каскадові.Лише опівдні сонце може торкнутись своїми промінцями потужних струменів, що сховались у глибокому каньйоні .

 І тільки в цю мить міріади краплинок забарвлюються в срібний колір

 

Срібний водоспад поблизу села Скоморохи. Фото 2007 р.Срібний водоспад. Фото 2006 р.Срібний водоспад поблизу села Скоморохи. Фото 2007 р.

 

Щоб дізнатись куди ми помандруємо далі , розв’яжіть ось ці завдання, які причеплені  до пелюсток  квітки

 

2. «Ромашка».

 

1)3,2+(+8,42)+(-3,2)+(-6,4)+(-8,42)=

 

2)-4

 

3)-2,8+3,75+2,8+(-16,24)+(-2,51)=

 

4)

 

5)37+(-50)+22+13+(-23)=

 

6)-1,32+2,41+3,77+(-4,68)+0,59= 

 

 

А

Е

Р

П

Ч

Е

 

 

 

 

 

 

 

0,77

-6

-3

-3,2

-15

 

 

 

 

 

Печера Млинки. Кристали. Фото 2007 р.У печері Млинки. Фото 2007 р.Печера Млинки. Кристали. Фото Ірина Осіпова. 2010 р.

«Чи знаєте ви, які цікаві місця є в Чортківському районі? Побувайте в хуторі Млинки  біля села Залісся Чортківського району Тернопільської області.

Здаля ви помітите два отвори в схилі гори, що темніють на фоні яскравої зелені. Це — вхід до Млинецької печери -гіпсової печери , довжиною 46125 м...

 Печера Млинки    знаходиться на висоті приблизно 270 метрів над рівнем моря. Потужність шару гіпсів становить близько 20 метрів. Печера розвивається вздовж долини річки Млинки з південного сходу на північний захід, та заглиблюється у гіпсовий масив у північному напрямку.

Лабіринти залягають не дуже глибоко: 10-20 метрів від поверхні землі. Вгору підіймаються сніжно-білі гіпсові та вапнякові? Стіни. Вони прикрашені химерними випуклими візерунками. Іноді видно широкі тріщини, крізь які просочується вода. Тому глиниста підошва печери завжди вогка. Подекуди водою нанесено намул або білий пісок. Температура повітря в печері коливається (залежно від періоду року) від 1 до 18 градусів тепла. Іноді тут можна побачити летючі миші. В норах живуть лиси. Колись місцеві жителі кустарним способом добували тут вапняк, гіпс, брали пісок, розширяючи таким чином підземелля, утворене природою.

3.При яких цілих значеннях  Х  нерівність буде правильною: (Слайд)

  1. 0                        в) -10

     б)   -3                      г)-4

 

Голова буйвола зараз...Коридор на початку екскурсії.&Pcy;&iecy;&chcy;&iecy;&rcy;&acy; &Kcy;&rcy;&icy;&shcy;&tcy;&acy;&lcy;&iecy;&vcy;&acy;, &Kcy;&ocy;&rcy;&icy;&dcy;&ocy;&rcy; &CHcy;&ucy;&dcy;&iecy;&scy;. &Fcy;&ocy;&tcy;&ocy; 2002 &rcy;.

 

    Криштале́ва — печера в селі Кривче Борщівського району Тернопільської області. Геологічна пам'ятка природи загальнодержавного значення.Досліджена довжина — 23 км. Середня ширина ходів — 2,0 м, середня висота — 2,7 м.

Відома з 1721 року. Вона практично суха і є легкою для проходження. Тут спостерігається впродовж року стала температура (+10,6 °C).

Особливістю печери є те, що в ній підвищена іонізація повітря і води, абсолютна відсутність патогенних організмів, а недавно виявлено мінеральний болотний мул і воду. Усе це робить «Кришталеву» найперспективнішим об'єктом для лікувальних та рекреаційних цілей. Екскурсійний маршрут печери має електричне освітлення і досить зручний.

Перед гостями печери — два з половиною кілометри екскурсійної траси, півтори години шляху у світі казки. Перші 480 м вхідного коридору спочатку насторожують кожного відвідувача. Під ногами кольоровими плямами жевріють тьмяні відблиски світильників. Склепіння та стінки вилискують крупнокристалічним темно-коричневим гіпсом, гладенько відшліфованим стародавніми водами. Ліворуч і праворуч зачаївся морок, ховаючи напівзасипані отвори бічних відгалужень

 - Що цікаво? Але, мабуть, трохи стомилися

   - То ж зробимо зупинку на полі «Спортивному»

 Руки вже за головою,
 Тож дивись перед собою.
 Виправляємо хребет,
 Лікті зводимо вперед,
 Мов, метелики, літаємо,
 Крильця зводим, розправляєм.
 Будем вправу завершати,
 Легше всім нам працювати.

Продовжимо.

4.Записати число  -12  у вигляді суми   (Слайд)

а) двох від’ємних чисел ;

б) двох чисел з різними знаками.

 

А зараз ми з вами поринемо в далеку історичну епоху.

 

    Білокрини́ця  село Кременецького району Тернопільської області. Розташоване на півночі району. Перша згадка по Білокриницю - 1438 рік. Тоді ці землі належали до володінь Кременецького замку. Вже ж другої половини XVI століття Білокриниця переходить у власність князів Збаразьких, які зводять тут мурований замок. Хоча замок був укріпленим, його в 1603 році руйнують татари. Через три роки замок відбудовується. В 1617 році замок відвідує польський королевич Володислав. Зараз у приміщенні палацу розташованийКременецький лісотехнічний коледж

&Zcy;&acy;&mcy;&ocy;&kcy; &ucy; &Bcy;&iukcy;&lcy;&ocy;&kcy;&rcy;&icy;&ncy;&icy;&tscy;&iukcy;. &Fcy;&ocy;&tcy;&ocy; 2006 &rcy;.C:\Documents and Settings\Sveta\Рабочий стол\Новая папка\220px-Білокриничний_палац.JPG

 

 За скульптурним оздобленням та органічним синтезом мистецтв Бучацька ратуша не має аналогів в архітектурі України XVIII століття

Буча́цька ра́туша — унікальна пам'ятка архітектури середини 18 століття в м. Бучачі Тернопільської області. Зведена 1751 р. в стилі рококо.Архітектор Бернард Меретин, скульптор Й.Г.Пінзель, фундатор - Микола Василь Потоцький

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e9/Ua_butschatsch_rathaus.jpg

 

У 1893 році граф Станіслав Бадені, краківський маршалок, купує від Альфреда Мисловського маєтності Коропця. Станіслав Бадені був рідним братом Казимира Бадені – "залізного" губернатора Галичини у 1888-1895 рр. Придбавши землі Коропця, граф розпочинає поблизу старого палацу (1864 р.) нову будову, масштабні роботи по розбудові резиденції тривали з 1893 по 1906 рік.
   Палац у Коропці побудували у стилі "Віденського Ренесансу

 

&Pcy;&acy;&lcy;&acy;&tscy; &gcy;&rcy;&acy;&fcy;&acy; &Bcy;&acy;&dcy;&iecy;&ncy;&iukcy;, &Kcy;&ocy;&rcy;&ocy;&pcy;&iecy;&tscy;&softcy;. &Fcy;&ocy;&tcy;&ocy; 2006 &rcy;.C:\Documents and Settings\Sveta\Рабочий стол\Новая папка\6к\загруженное.jpg

 

V. Контроль засвоєння знань.

 

- Цікаві місця ми відвідали й вийшли на узлісся «Кмітливе»

 

Логічна розминка

Знайти суму цілих послідовних чисел від -1000 до 1000, поясніть відповідь.

 

 

 Самостійна робота (тести з відкритою формою відповідей , які    містять тільки одну правильну відповідь з чотирьох) на комп’ютері.

 

 

VІ  Домашнє завдання.

 

  - Нам слід повертатися. Як кажуть, у гостях гарно, а вдома краще. Або: вдома і стіни допомагають. Сподіваюсь, що домашнє завдання ви виконаєте успішно. Запишіть у щоденники:

 

VІІ  Оцінювання учнів.

 

 -  Подорож закінчилася.  Хто ж зумів повернутися додому з гостинцями? 

    Діти за допомогою сигнальних карточок показують свій настрій. (смайлики)

 

VІІІ Підсумки уроку

 

  • Якою країною ми подорожували?
  • Чи сподобалася ця подорож?
  • А що ми повторили під час мандрування?
  • На уроці ми досягли успіху завдяки
    У- увазі
    Р – роботі
    О – організованій
    К – кмітливості.

 

Урок закінчено.

Дякую за урок! Учитель. Молодці сьогодні ви гарно попрацювали, тому успіху вам не тільки з математики а й у всьому. А тому бажаю вам завжди бути …

Новый рисунок (20)

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\1\6\P2130299.JPG

1

 

docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку