Урок-тренінг для учнів 3 класу з предмету «Я у світі»

Про матеріал
Урок-тренінг для учнів 3 класу з предмету «Я у світі» Тема: Я у світі Мета: формувати в дітей уявлення про себе як особистість, розуміння своєї неповторності, цінності для людини життя і здоров’я, сім’ї та родини, рідної мови, народних традицій і звичаїв, позитивного ставлення до національних цінностей українського народу та інших етносів і націй. Сприяти формуванню соціальної єдності в суспільстві; розвивати ключові компетентності : соціальну, громадянську, загальнокультурну, уміння вчитися, інформаційно-комунікативну. Хід тренінгу Вступне слово вчителя - Дорогі діти! Ви вже третьокласники. Ви подорослішали, змужніли і звичайно відкриті до нового. Сьогодні в нас особлива зустріч та не звичайний урок. Ми відправляємося з вами в чудову подорож пізнання себе у світі. Подорожувати будемо протягом усього навчального року. А саме сьогодні ми дізнаємося про основні теми з якими будемо знайомитись протягом усієї мандрівки. 1. Емоційне налаштування (3 хв) У кожного учня на парті лежать заготовлені маленькі міньйони з сумним виразом обличчя , а у вчителя в мішечку міньйони з гарним настроєм ) - Для того, щоб наша подорож була цікавою та веселою я запросив до нас чудових друзів. А яких друзів? Вам зараз треба відгадати. (Вмикнути будь-який відеозапис з виступом міньйонів) - Отже, діти! Хто це? (відповідь дітей) - Вони разом з нами будуть подорожувати, дізнаватися багато цікавого та у деяких моментах допомагати. Але у вас на парті лежать міньйони з сумним настроєм, їх поки не треба чіпати, ми з Вами сьогодні повинні зробити так, щоб поганий настрій міньйонів змінився на хороший, і я впевнений, що в нас усе вийде, а ви? А щоб нам було веселіше,я дарую вам ось таких усміхнених міньйонів. - (Вчитель витягає з чарівного мішечку по одному міньйону і роздає їх дітям) 2. Відгадування теми уроку.(1-2 хв) (На дошці прикріпити невелику карту світу, вирізану людину та вирізану букву «у». Все це у хаотичному порядку. Дати дітям відгадати назву, та показати, що курс може мати ще й іншу назву - Людина і світ. ) - Перш ніж ми відправимося з вами в подорож, нам треба дізнатися повну назву нашого нового предмета. Ви на дошці бачите прикріплені предмети. З цих предметів треба відгадати, яка ж це назва. ? - Отже, що ми бачимо? (Відповіді дітей - Я у світі) - Так! Ви праві! Але існує ще одна назва – Людина і світ. 3. Поділ дітей на групи. Для того, щоб поділити дітей на групи можна використати національні символи України. ( Соняшник(вирізати), квітка маку(вирізати), калина(вирізати)). Клас буде об’єднано у три групи :Маки, Соняшники, Калина. - Слово вчителя: Від самого початку ми з Вами об’єдналися у групи. Кожна група має свою назву. Але назви обрані не просто так, у кінці тренінгу вам необхідно буде дізнатися, до чого тут використані дані назви. Та це буде пізніше. Зараз я маю для вас цікаве завдання. Кожна група має на парті великий плакат з приклеєною до нього назвою прочитайте ці назви, і кожна група озвучує їх по черзі. Також має декілька конвертів. У кожному з цих конвертів зашифрована назва теми, яку ми будемо вивчати. Вам необхідно розмістити допоміжні матеріали з конвертиків, дати правильну назву кожній темі і презентувати свій леп бук. Обов’язковим завданням є обґрунтована відповідь, чому ж ви навчитеся вивчаючи цей розділ, чим він допоможе вам у житті? На виконання цього завдання у вас є 15 хвилин. Виконувати це завдання треба, відкриваючи кожен конвертик по черзі. Не всі відразу!!! Створення лепбуку (15 хв) Кожна група отримує матеріали за темами відповідного розділу. 1 група отримує розділ «Я – людина» Основні теми: «Людина – невід’ємна частина природи», «Як людина росте і розвивається», «Зовнішність і краса людини», «Характер людини», «Успіх і навчання», « Я – людина. Мої знання й мої досягнення». (Кожна назва теми роздрукована хаотично та вкладена у невеличкі конвертики з допоміжними матеріалами) « Людина – невід’ємна частина природи» - паперові люди, фото природи(лісу, озера ті ін.) « Розвиток людини» - малюк,дитина, підліток, молодий, дорослий, літня людина. «Зовнішність і краса людини» - картинки, які характеризують зовнішність людини. Окремо фото обличчя. «Характер людини» - роздруківки з рисами характеру людини.( товариськість, чуйність, повага до інших, і «протилежні» риси — замкнутість, черствість, грубість, зневага до людей) «Успіх і навчання» - цитати про успіх та навчання.( Якщо вам запропонували місце на космічному кораблі, не запитуйте, яке місце! Встрибуйте всередину! Людина, яка ніколи не здійснювала помилок, ніколи не пробувала зробити щось по-іншому. Треба самому багато знати, щоб навчати інших Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш.) « Я – людина. Мої знання й мої досягнення» - кубки, приклади грамот і т.д. Група складає лепбук після чого презентує його загалу та розповідає, які саме теми будуть вивчатися у відповідному розділі. Наступна група отримує таке ж саме завдання, але з розділу «Я та інші» Основі теми: «Сім’я. Склад сім’ї», «Школа. Історія рідної школи», «Дружні стосунки», «Правила культурної поведінки», «Я в суспільстві». Також група отримує матеріали: «Сім’я. Склад сім’ї» - родинне дерево, малюнок сім’ї, «Школа. Історія рідної школи» - малюнок школи з окремою інформацією про школу. «Дружні стосунки» - малюнок чи картинку дружніх стосунків, також можна цитати чи прислів’я про дружбу. «Правила культурної поведінки» - правила культурної поведінки (роздруковані і у малюнках) «Я в суспільстві» - правила людей у суспільстві( Бути добрим, бути ввічливим, бути милосердним, бути щедрим, бути сумлінним) Завдання таке ж саме: презентувати свій розділ, розповісти стислу історію школи Третя група отримує аналогічне завдання з розділом «Я – Європеєць». Теми розділу: «Країни світу. Україна на карті світу», «Україна – європейська держава», «Винаходи людства», «Славетні Українці минулого». Матеріали: «Країни світу. Україна на карті світу» - Карта світу. Карти різних країн світу (на вибір вчителя) «Україна – європейська держава» - Карта Європи. Знайти на карті Європи Україну) картинки та символи Євросоюзу. «Винаходи людства» - Роздрукувати різні картинки винаходів людства (на вибір вчителя) «Славетні Українці минулого» - фото відомих українців минулого: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Княгиня Ольга, Богдан Хмельницький,Іван Котляревський. В кінці презентувати свій лепбук. Діти за допомогою вчителя роблять висновок про те, які теми будуть вивчати та навіщо їм. знадобиться це у житті. - Слово вчителя: Діти! Ви всі дуже гарно попрацювали. Але є ще один дуже важливий розділ, який ми повинні з вами вивчити. Скажіть, будь ласка, якою є наша країна? (відповіді дітей). Які державні символи має наша країна? (відповіді дітей) 4. Спільне вивчення тем розділу «Я –українець» (5 -7 хв) Кожна з груп отримує матеріали для визначення основних тем розділу : ( 1 група – символи - калина, герб, гімн, прапор - «Символи України як держави» ) Назва теми роздрукована , але слова розірвані. Завдання учнів – на листочку А4 створити Назву теми, приклеїти на аркуш роздруковані матеріали і обґрунтувати свою відповідь. Наступна група отримує вирізаних українців, у національному одязі. Також зразок книги чи конституції України. Тема « Громадянин України. Права і обов’язки громадян» Також на листочку А4 тему треба зобразити. Третя група отримує вирізані картинки із святами України А саме: День Незалежності, День Конституції, День захисника України. Роздруковані слова теми, але у розсип «Свята Моєї Батьківщини». По завершенню вправи кожна команда представляє свою тему і робить висновок, чому навчиться вивчаючи даний розділ. Виступи дітей - Слово вчителя: Зараз у мене для вас є наступне завдання. Ви маєте конверт жовтого кольору . У ньому знаходиться чистий аркуш та допоміжні матеріали, які допоможуть вам відгадати з якими темами ми будемо знайомитись вивчаючи розділ «Я – українець» . Вам необхідно на білий аркуш приклеїти тему розділу та матеріали, за якими ви здогадалися, що це саме ця тема. На виконання цієї вправи є 7 хвилин. Виконання вправи. Презентації тем дітьми. (На дошці вчитель прикріплює плакат з темою розділу, один учень кожної з груп , виходить и прикріплює на цей плакат листочок, який зробила група, розповідаючи яка тема буде вивчатися у цьому розділі) 5. Слово вчителя: - Молодці, ви все правильно зробили. А зараз подивіться знову на назви своїх груп. Знаючи теми, які ми будемо вивчати, ми можемо зрозуміти, до якого розділу віднести дані назви. Отже, до якого розділу їх можна віднести? (Відповіді дітей – «Я – українець» тема «Символи України як держави» - Молодці, все правильно. - Отже, дивлячись на нашу дошку ми бачимо, що наша подорож буде неймовірно цікавою, на нас чекає багато відкриттів, правил, які допоможуть нам у житті. Також можна зробити висновок, що курс «Я у світі» познайомить нас з культурною спадщиною нашої країни, нашого краю, важливими винаходами людства. Ми дізнаємося багато цікавого про розвиток та саморозвиток людини, як досягти успіху. - На завершення тренінгу я пропоную взяти по одній цеглинці лего, стати в коло і збудувати велику Башту дружби. Перші 5 учнів по праву руку від мене починають будувати зі слів: «Для мене дружба – це…», і складають цеглинки одна на одну. Наступні 5 учнів продовжують фразою: «Друг ніколи не……». Наступні 5 продовжують: «Заради друга я готовий на……». Наступні 10 продовжують фразою « Усім своїм друзям я бажаю…….» Вправа з лего «Башта дружби». (5-7 хв) Кожен з учнів отримує по одній цеглинці лего. Завдання вправи: Розкрити сутність поняття «Друг. Дружба» Перші 5 учнів починають зі слів «Для мене дружба – це…..» і складають цеглинки одна на одну. Наступні 5 учнів продовжують фразою: «Друг ніколи не……». Наступні 5 продовжують: «Заради друга я готовий на……». Наступні 10 продовжують фразою « Усім своїм друзям я бажаю…….» 6. Вправа з сумним міньйоном (2 хв) - Слово вчителя: Діти! Нагадайте, будь ласка, кого з наших друзів ми беремо з собою у подорож? (відповідь дітей) – Правильно, ми взяли веселого міньйона, але весь цей час з нами був і сумний міньйон. Як ви гадаєте? Чи змінився його настрій, коли він дізнався, що вивчить стільки нового? - Так, звичайно, змінився. Тому зараз, візьміть, будь ласка, олівці чи фломастери і на зворотньому боці намалюйте веселого міньйона, або ж просто домалюйте йому усмішку приклейте його до будь-якого розділу, який ми будемо вивчати. (Діти клеять на лепбуки, які висять на дошці)
Перегляд файлу

Урок-тренінг для учнів 3 класу з предмету «Я у світі»

                                             Тема: Я у світі

Мета:  формувати в дітей уявлення про себе як особистість, розуміння своєї неповторності, цінності для людини життя і здоров’я, сім’ї та родини, рідної мови, народних традицій і звичаїв, позитивного ставлення до національних цінностей українського народу та інших етносів і націй. Сприяти формуванню   соціальної єдності   в суспільстві; розвивати ключові компетентності : соціальну, громадянську, загальнокультурну, уміння вчитися, інформаційно-комунікативну.

Хід  тренінгу

Вступне слово вчителя

  • Дорогі діти! Ви вже третьокласники. Ви подорослішали, змужніли і звичайно відкриті до нового. Сьогодні в нас особлива зустріч та не звичайний урок. Ми відправляємося з вами в чудову подорож пізнання себе у світі. Подорожувати будемо протягом усього навчального  року. А саме  сьогодні ми дізнаємося  про основні теми з якими будемо знайомитись протягом усієї мандрівки.
  1. Емоційне налаштування (3 хв)

 У кожного учня на парті лежать заготовлені маленькі міньйони з сумним виразом обличчя , а у вчителя в мішечку міньйони з гарним настроєм )

  •  Для того, щоб наша подорож  була цікавою та веселою я запросив до нас чудових друзів. А яких друзів? Вам зараз треба відгадати. (Вмикнути будь-який відеозапис з виступом міньйонів)
  • Отже, діти! Хто це? (відповідь дітей)
  •  Вони разом з нами будуть подорожувати, дізнаватися багато цікавого та у деяких моментах допомагати. Але у вас на парті лежать міньйони з сумним настроєм, їх поки не треба чіпати, ми з Вами сьогодні повинні зробити так, щоб поганий настрій міньйонів змінився на хороший, і я впевнений, що в нас усе вийде, а ви? А щоб нам було веселіше,я дарую вам ось таких усміхнених міньйонів.
  • (Вчитель витягає з чарівного мішечку по одному міньйону і роздає їх дітям)
  1. Відгадування теми уроку.(1-2 хв) (На дошці прикріпити невелику карту світу, вирізану людину  та вирізану букву «у». Все це у хаотичному порядку. Дати дітям відгадати назву, та показати, що курс може мати ще й іншу назву - Людина і світ. )
  • Перш ніж ми відправимося з вами в подорож, нам треба дізнатися повну назву нашого нового предмета. Ви на дошці бачите прикріплені предмети. З цих предметів треба відгадати, яка ж це назва. ?
  • Отже, що ми бачимо?  (Відповіді дітей -  Я у світі) -  Так! Ви  праві! Але існує ще одна назва – Людина і світ. 

 

  1. Поділ дітей на групи.

Для того, щоб поділити дітей на групи можна використати національні символи України. ( Соняшник(вирізати), квітка маку(вирізати), калина(вирізати)). Клас буде об’єднано у три групи :Маки, Соняшники, Калина.

  • Слово вчителя:  Від самого початку ми з Вами об’єдналися у групи. Кожна група має свою назву. Але назви обрані не просто так, у кінці тренінгу вам необхідно буде дізнатися, до чого тут використані дані назви. Та це буде пізніше. Зараз я маю для вас цікаве завдання. Кожна група має на парті великий плакат з приклеєною до нього назвою прочитайте ці назви, і кожна група озвучує їх по черзі. Також має декілька конвертів. У кожному з цих конвертів зашифрована назва теми, яку ми будемо вивчати. Вам необхідно  розмістити  допоміжні матеріали з конвертиків, дати правильну назву кожній темі і презентувати свій леп бук. Обов’язковим завданням   є обґрунтована відповідь, чому ж ви навчитеся вивчаючи цей розділ, чим він допоможе вам у житті? На виконання цього завдання у вас є  15 хвилин. Виконувати це завдання треба, відкриваючи кожен конвертик по черзі. Не всі відразу!!!

Створення лепбуку (15 хв)

 Кожна група отримує матеріали за темами відповідного розділу.

1 група отримує розділ «Я – людина»

Основні теми: «Людина – невід’ємна частина природи», «Як людина росте і розвивається», «Зовнішність і краса людини», «Характер людини»,  «Успіх і навчання», « Я – людина. Мої знання й мої досягнення».

 (Кожна назва теми роздрукована хаотично та вкладена у невеличкі конвертики з допоміжними матеріалами)

« Людина – невід’ємна частина природи»  -  паперові люди, фото природи(лісу, озера ті ін.)

« Розвиток людини»  - малюк,дитина, підліток, молодий, дорослий, літня людина.

«Зовнішність і краса людини» -  картинки, які характеризують зовнішність людини. Окремо фото обличчя.

«Характер людини» -  роздруківки з рисами  характеру людини.( товариськість, чуйність, повага до інших, і «протилежні» риси — замкнутість, черствість, грубість, зневага до людей)

«Успіх і навчання» -  цитати про успіх та навчання.( Якщо вам запропонували місце на космічному кораблі, не запитуйте, яке місце! Встрибуйте всередину!

Людина, яка ніколи не здійснювала помилок, ніколи не пробувала зробити щось по-іншому.

Треба самому багато знати, щоб навчати інших

Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш.)

 « Я – людина. Мої знання й мої досягнення» - кубки, приклади грамот і т.д.

 Група складає лепбук після чого презентує його загалу та розповідає, які саме теми будуть вивчатися у відповідному розділі.

Наступна група отримує таке ж саме завдання, але з розділу «Я та інші»

  Основі теми: «Сім’я. Склад сім’ї», «Школа. Історія рідної школи», «Дружні стосунки», «Правила культурної поведінки», «Я в суспільстві».

Також група отримує матеріали:

«Сім’я. Склад сім’ї» - родинне дерево, малюнок сім’ї,

«Школа. Історія рідної школи» -  малюнок школи з окремою інформацією про школу.

«Дружні стосунки» -  малюнок чи картинку дружніх стосунків, також можна цитати чи прислів’я про дружбу.

 «Правила культурної поведінки» - правила культурної поведінки (роздруковані і у малюнках)

«Я в суспільстві»  - правила людей у суспільстві( Бути добрим, бути ввічливим, бути милосердним, бути щедрим, бути сумлінним)

Завдання таке ж саме: презентувати свій розділ, розповісти стислу  історію школи

Третя  група отримує аналогічне завдання з розділом «Я – Європеєць».

 Теми розділу: «Країни світу. Україна на карті світу», «Україна – європейська держава», «Винаходи людства», «Славетні Українці минулого».

 Матеріали:

 «Країни світу. Україна на карті світу»  -  Карта світу. Карти різних країн світу (на вибір вчителя)

«Україна – європейська держава» -  Карта Європи. Знайти на карті Європи Україну) картинки та символи Євросоюзу.

 «Винаходи людства» -  Роздрукувати різні  картинки винаходів людства (на вибір вчителя)

 «Славетні Українці минулого» - фото відомих українців минулого: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Княгиня Ольга, Богдан Хмельницький,Іван Котляревський.

 В кінці презентувати свій лепбук. Діти за допомогою вчителя роблять висновок про те, які теми будуть вивчати та навіщо їм. знадобиться це у житті.

  • Слово вчителя:  Діти! Ви всі дуже гарно попрацювали. Але є ще один дуже важливий розділ, який ми повинні з вами вивчити. Скажіть, будь ласка, якою є наша країна? (відповіді дітей). Які державні символи має наша країна? (відповіді дітей)
  1. Спільне вивчення тем розділу «Я –українець» (5 -7 хв)

Кожна з груп отримує матеріали  для визначення основних тем розділу : ( 1 група – символи - калина, герб, гімн, прапор  -  «Символи України як держави» ) Назва теми роздрукована , але слова розірвані. Завдання учнів – на листочку А4 створити Назву теми, приклеїти на аркуш роздруковані матеріали  і обґрунтувати свою відповідь.

 

 Наступна група отримує  вирізаних  українців, у національному одязі. Також  зразок книги  чи конституції України.  Тема « Громадянин України. Права і обов’язки громадян»  Також на листочку А4 тему треба зобразити.

 

 Третя група отримує  вирізані картинки із святами України

А саме:  День Незалежності, День Конституції,  День захисника України.  Роздруковані слова теми, але у розсип  «Свята Моєї Батьківщини».  По завершенню вправи кожна команда представляє свою тему і робить висновок, чому навчиться вивчаючи даний розділ.

Виступи дітей

 

  • Слово вчителя:  Зараз у мене для вас є наступне завдання.  Ви маєте конверт жовтого кольору . У ньому знаходиться чистий аркуш та допоміжні матеріали, які допоможуть вам відгадати з якими темами ми будемо знайомитись вивчаючи розділ «Я – українець» . Вам необхідно на білий аркуш приклеїти  тему розділу  та матеріали, за якими ви здогадалися, що це саме ця тема. На виконання цієї вправи  є 7 хвилин.

Виконання вправи. Презентації тем дітьми.

(На дошці вчитель прикріплює плакат з темою розділу, один учень кожної з груп , виходить и прикріплює на цей плакат листочок, який зробила група, розповідаючи яка тема буде вивчатися у цьому розділі)

  1. Слово вчителя:  - Молодці, ви все правильно зробили. А зараз подивіться знову на назви своїх  груп.  Знаючи  теми, які ми будемо вивчати, ми можемо  зрозуміти, до якого розділу віднести дані назви. Отже, до якого розділу їх можна віднести? (Відповіді дітей – «Я – українець» тема «Символи України як держави»  - Молодці, все правильно.
  • Отже, дивлячись на нашу дошку ми бачимо, що наша подорож буде неймовірно цікавою, на нас чекає багато відкриттів, правил, які допоможуть нам у житті. Також можна зробити висновок, що курс «Я у світі» познайомить нас з культурною спадщиною нашої країни, нашого краю, важливими винаходами людства. Ми дізнаємося багато цікавого про розвиток та саморозвиток людини, як досягти успіху.
  • На завершення тренінгу я пропоную взяти по одній цеглинці лего, стати в коло і збудувати велику Башту дружби.  Перші 5 учнів по праву руку від мене починають будувати зі слів: «Для мене дружба – це…», і складають цеглинки одна на одну. Наступні 5 учнів продовжують фразою: «Друг ніколи не……». Наступні 5 продовжують: «Заради друга я готовий на……». Наступні 10 продовжують фразою « Усім своїм друзям я бажаю…….»

Вправа з лего «Башта дружби». (5-7 хв)

 Кожен з учнів отримує по одній цеглинці лего. Завдання вправи: Розкрити сутність поняття «Друг. Дружба» Перші 5 учнів починають зі слів «Для мене дружба – це…..» і складають цеглинки одна на одну. Наступні 5 учнів продовжують фразою: «Друг ніколи не……». Наступні 5 продовжують: «Заради друга я готовий на……». Наступні 10 продовжують фразою « Усім своїм друзям я бажаю…….»

 

  1. Вправа з сумним міньйоном (2 хв)
  • Слово вчителя:  Діти! Нагадайте, будь ласка, кого з наших друзів ми беремо з собою у подорож? (відповідь дітей)

– Правильно, ми взяли веселого міньйона, але весь цей час з нами був і сумний міньйон. Як ви гадаєте? Чи змінився його настрій, коли він дізнався, що вивчить стільки нового?  - Так, звичайно, змінився. Тому зараз, візьміть, будь ласка, олівці чи фломастери і на зворотньому боці намалюйте веселого міньйона, або ж просто домалюйте йому усмішку приклейте його до будь-якого розділу, який ми будемо вивчати. (Діти клеять на лепбуки, які висять на дошці) 

 

docx
Додано
19 січня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку