Урок-тренінг для учнів 3 класу з предмету «Я у світі»
Тема: Я у світі
Мета: формувати в дітей уявлення про себе як особистість, розуміння своєї неповторності, цінності для людини життя і здоров’я, сім’ї та родини, рідної мови, народних традицій і звичаїв, позитивного ставлення до національних цінностей українського народу та інших етносів і націй. Сприяти формуванню соціальної єдності в суспільстві; розвивати ключові компетентності : соціальну, громадянську, загальнокультурну, уміння вчитися, інформаційно-комунікативну.
Хід тренінгу
Вступне слово вчителя
У кожного учня на парті лежать заготовлені маленькі міньйони з сумним виразом обличчя , а у вчителя в мішечку міньйони з гарним настроєм )
Для того, щоб поділити дітей на групи можна використати національні символи України. ( Соняшник(вирізати), квітка маку(вирізати), калина(вирізати)). Клас буде об’єднано у три групи :Маки, Соняшники, Калина.
Створення лепбуку (15 хв)
Кожна група отримує матеріали за темами відповідного розділу.
1 група отримує розділ «Я – людина»
Основні теми: «Людина – невід’ємна частина природи», «Як людина росте і розвивається», «Зовнішність і краса людини», «Характер людини», «Успіх і навчання», « Я – людина. Мої знання й мої досягнення».
(Кожна назва теми роздрукована хаотично та вкладена у невеличкі конвертики з допоміжними матеріалами)
« Людина – невід’ємна частина природи» - паперові люди, фото природи(лісу, озера ті ін.)
« Розвиток людини» - малюк,дитина, підліток, молодий, дорослий, літня людина.
«Зовнішність і краса людини» - картинки, які характеризують зовнішність людини. Окремо фото обличчя.
«Характер людини» - роздруківки з рисами характеру людини.( товариськість, чуйність, повага до інших, і «протилежні» риси — замкнутість, черствість, грубість, зневага до людей)
«Успіх і навчання» - цитати про успіх та навчання.( Якщо вам запропонували місце на космічному кораблі, не запитуйте, яке місце! Встрибуйте всередину!
Людина, яка ніколи не здійснювала помилок, ніколи не пробувала зробити щось по-іншому.
Треба самому багато знати, щоб навчати інших
Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знаєш.)
« Я – людина. Мої знання й мої досягнення» - кубки, приклади грамот і т.д.
Група складає лепбук після чого презентує його загалу та розповідає, які саме теми будуть вивчатися у відповідному розділі.
Наступна група отримує таке ж саме завдання, але з розділу «Я та інші»
Основі теми: «Сім’я. Склад сім’ї», «Школа. Історія рідної школи», «Дружні стосунки», «Правила культурної поведінки», «Я в суспільстві».
Також група отримує матеріали:
«Сім’я. Склад сім’ї» - родинне дерево, малюнок сім’ї,
«Школа. Історія рідної школи» - малюнок школи з окремою інформацією про школу.
«Дружні стосунки» - малюнок чи картинку дружніх стосунків, також можна цитати чи прислів’я про дружбу.
«Правила культурної поведінки» - правила культурної поведінки (роздруковані і у малюнках)
«Я в суспільстві» - правила людей у суспільстві( Бути добрим, бути ввічливим, бути милосердним, бути щедрим, бути сумлінним)
Завдання таке ж саме: презентувати свій розділ, розповісти стислу історію школи
Третя група отримує аналогічне завдання з розділом «Я – Європеєць».
Теми розділу: «Країни світу. Україна на карті світу», «Україна – європейська держава», «Винаходи людства», «Славетні Українці минулого».
Матеріали:
«Країни світу. Україна на карті світу» - Карта світу. Карти різних країн світу (на вибір вчителя)
«Україна – європейська держава» - Карта Європи. Знайти на карті Європи Україну) картинки та символи Євросоюзу.
«Винаходи людства» - Роздрукувати різні картинки винаходів людства (на вибір вчителя)
«Славетні Українці минулого» - фото відомих українців минулого: Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко, Княгиня Ольга, Богдан Хмельницький,Іван Котляревський.
В кінці презентувати свій лепбук. Діти за допомогою вчителя роблять висновок про те, які теми будуть вивчати та навіщо їм. знадобиться це у житті.
Кожна з груп отримує матеріали для визначення основних тем розділу : ( 1 група – символи - калина, герб, гімн, прапор - «Символи України як держави» ) Назва теми роздрукована , але слова розірвані. Завдання учнів – на листочку А4 створити Назву теми, приклеїти на аркуш роздруковані матеріали і обґрунтувати свою відповідь.
Наступна група отримує вирізаних українців, у національному одязі. Також зразок книги чи конституції України. Тема « Громадянин України. Права і обов’язки громадян» Також на листочку А4 тему треба зобразити.
Третя група отримує вирізані картинки із святами України
А саме: День Незалежності, День Конституції, День захисника України. Роздруковані слова теми, але у розсип «Свята Моєї Батьківщини». По завершенню вправи кожна команда представляє свою тему і робить висновок, чому навчиться вивчаючи даний розділ.
Виступи дітей
Виконання вправи. Презентації тем дітьми.
(На дошці вчитель прикріплює плакат з темою розділу, один учень кожної з груп , виходить и прикріплює на цей плакат листочок, який зробила група, розповідаючи яка тема буде вивчатися у цьому розділі)
Вправа з лего «Башта дружби». (5-7 хв)
Кожен з учнів отримує по одній цеглинці лего. Завдання вправи: Розкрити сутність поняття «Друг. Дружба» Перші 5 учнів починають зі слів «Для мене дружба – це…..» і складають цеглинки одна на одну. Наступні 5 учнів продовжують фразою: «Друг ніколи не……». Наступні 5 продовжують: «Заради друга я готовий на……». Наступні 10 продовжують фразою « Усім своїм друзям я бажаю…….»
– Правильно, ми взяли веселого міньйона, але весь цей час з нами був і сумний міньйон. Як ви гадаєте? Чи змінився його настрій, коли він дізнався, що вивчить стільки нового? - Так, звичайно, змінився. Тому зараз, візьміть, будь ласка, олівці чи фломастери і на зворотньому боці намалюйте веселого міньйона, або ж просто домалюйте йому усмішку приклейте його до будь-якого розділу, який ми будемо вивчати. (Діти клеять на лепбуки, які висять на дошці)