Тема уроку: «Середнє арифметичне».
Тип уроку: удосконалення умінь і навичок.
Мета уроку:
Навчальні:
- удосконалити уміння знаходити середнє арифметичне чисел при розв’язуванні задач.
Розвивальні:
- розвивати інтерес до математики з використанням між предметних зв’язків;
- активізувати діяльність учнів на уроці за рахунок залучення їх до життєвих ситуацій;
- розвивати комунікативну компетентність;
- розвивати логічне мислення, увагу учнів, вміння аналізувати, робити висновки на підставі отриманих результатів;
- формувати правильну математичну мову;
- стимулювати учнів до співпраці, самовираження.
Виховні:
- виховувати культуру здоров’я, сприяти формуванню потреби в здоровому способі життя, відчуття впевненості в свої сили.
Обладнання: ноутбук, телевізор, презентація, картки з завданнями, мережа Інтернет, табличка результатів самооцінювання в групах.
Хід уроку.
1. Організаційний момент. Мотивація. Привітання. Підготовка до уроку.
(2 хв.)
Вступне слово вчителя:
- Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок. Подивіться на екран (слайд № 2). Ці слова будуть епіграфом нашого уроку
«Люди, що засвоїли великі принципи математики мають на один орган чуття більше, ніж прості смертні!».
Ч.Дарвін
Блез Паскаль так висвітив свою думку щодо вивчення математики: «Серед рівних розумом, за однакових інших умов, переважає той, хто знає математику» - А як ви розумієте ці вислови? (відповіді учні). В людини розвиваються навики до більш детального та різностороннього аналізу інформації.
Тому, щоб мати на один орган чуття більше нам потрібно добре знати математику.
2. Перевірка домашнього завдання
3. Актуалізація знань.(7 хв)
Учитель:Але
Яку тему ми з вами почали вивчати на минулому уроці?
Що називається середнім арифметичним?
Знайти середнє арифметичне за лінком https://learningapps.org/watch?v=pv0sfpqw520
4. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні ми продовжуємо працювати над темою «Середнє арифметичне». Метою нашого уроку буде удосконалити свої знання з даної теми, навчитися знаходити середнє арифметичне чисел; розвивати логічне мислення, увагу, і насамперед ще більше розвинути ваш інтерес до інтерес до математики;
5. Вивчення нового матеріалу
Мотиваційна вправа(1 хв.)
Поглянемо на екран. Розглянемо таку задачу
Припустимо, що необхідно знайти масу однієї квасолини. У нас є ваги, набір гирьок і декілька квасолин. Але найменша гирька 2мгр, а маса квасолини менша. Щоб ви зробили в цій ситуації?
Учитель:
- Звичайно, деякі квасолини мають меншу, або більшу масу. Ми знайшли середнє значення маси однієї квасолини.
В багатьох життєвих ситуаціях нас влаштовує середнє значення величини, і ці ситуації ми з вами сьогодні розглянемо.
Учитель: Зараз ми розділимося на дві групи.
Пізнавальна вправа( 5 хв)
Кожна група отримає завдання, які пов’язані з корисними властивостями рослин і прийшли до нас із біології.
І група учнів отримує завдання: Рослини, які понижують склад мікробних клітин в повітрі приміщень, краще за все розміщувати в кімнаті відпочинку, навчальних кабінетах, рекреації. До цієї групи рослин належать:
- бегонія (очищує повітря від патогенних мікроорганізмів на 85%), діффенбахія (85%), традесканція (70%). На скільки % в середньому ці рослини очищують повітря від патогенних мікроорганізмів? Що треба зробити, щоб в класі було свіже повітря? (80%)
ІІ група отримує завдання: Зробіть підрахунки, скільки буде коштувати в середньому 1 горщик з кімнатними рослинами, якщо земля коштує – 75 гр., горщики – 300 гр., квіти – 250 гр. в розрахунку на 25 горщиків з рослинами.
Зробіть висновок, як треба ставитися до рослин та навколишнього середовища. (25грн)
Кожна група виконує завдання і відповідає на запитання. Представник кожної групи біля дошки розв’язує завдання, яке всі учні після перевірки записують в робочий зошит.
Давайте розглянемо приклади застосування середнього арифметичного.
Середній зріст, середня маса тіла, середня заробітна плата, середня швидкість і т.д.
6. Формування вмінь та навичок.(8 хв)
Учитель:
І зараз ми з вами розглянемо саме такі задачі, на застосування середнього арифметичного.
В цей час учні, які поділені на дві групи і виконують завдання.
Задача 1.
Група 1. Протягом 5 днів о 8 годині вимірювали ранкову температуру повітря. Вона була: 14ºС, 12ºС, 16ºС, 10ºС, 18°С. Визнач середню ранкову температуру повітря за ці 5 днів?(14 градусів)
Група 2. Протягом 5 днів о 7 годині ранку Оксана вимірювала температуру повітря. Вона отримала такі результати: 19°С, 21°С, 18°С, 22°С,20°С. Якою була середня температура за 5 днів? (20 градусів)
Задача 2.
Група 1. За першу годину лижник пройшов 10,8 км, за другу – 9,26 км, а за третю – 9,1 км. Яку в середньому відстань проходив лижник за годину?
(9,72 км)
Група 2
Логічна зупинка
Учитель: - Хто може мені розкрити секрет довголіття? Учні відповідають.(Займатися спортом, не мати шкідливих звичок, любити природу, мати хороший настрій, …правильне харчування.)
Задача №3
Група 1
В 100 грамах абрикосового соку міститься 39 калорій, в апельсиновому- 36 калорій, в гранатовому- 58, та в вишневому- 49 калорій. Яка середня калорійність даних соків? (45,5 калорій)
Група 2
В 100 грамах гречаної каші міститься 137 калорій, у манній- 77, у вівсяній 93 калорії та у рисовій- 79 калорій. Яка середня калорійність даних видів каш?
(96,5 калорій)
7. Підсумок уроку (6хв)
Підбити бали схеми оцінювання роботи учнів в групах
Оцінювання учнем власної участі в роботі групи
Учитель:
- Сьогодні ми з вами розв’язували життєві задачі на знаходження середнього арифметичного. Середнє арифметичне часто використовують в сільському господарстві, коли говорять про урожайність, надої молока.
І це далеко не все.
Середнє арифметичне використовується також в таких наукових областях як економіка, соціологія та історія.
8. Рефлексія
Учитель:
Я пропоную вам продовжити речення:
Якщо сьогодні в когось щось не вийшло – не засмучуйтесь.
Головне – прагніть до нового!
1