Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або».
Цілі:
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 2-й рік навчання, браузер,підключення до мережі Internet,.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Сьогодні в нас з вами не звичайний урок. Протягом уроку ви ви будете заробляти бали у вигляді смайликів.
Якщо ви зможете протягом уроку назбирати веселих смайликів, то ви. отримаєте нагороду. Але пам’ятайте, що ви повинні працювати в дружній атмосфері, допомагати один одному і тоді у вас все вдасться.
Гра «Кошик завдань»
У кошику знаходяться запитання на листочках. Кожен з учнів витягує запитання, відповідає на нього. Якщо більше половини учнів відповіли правильно, до кошика прикріплюю веселий смайлик, якщо ні – то сумний. (Один одному можуть допомагати)
Гра «Виправ помилку, заміни слово».
З хибного висловлювання утвори істинне:
1. Груші ростуть на березах.
2. Влітку можна пограти в сніжки.
3. Зайці бігають по деревах.
4. Яблука ростуть на кущах.
5. Шафу купують в магазині «Продукти».
6. Учні 8 років навчаються в інституті.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Робота в групах
Завдання 1 (учні отримують картки з завданнями)
І група
Встановити правильний порядок команд алгоритму «Придбання товару в крамниці»
ІІгрупа
Яку команду пропущено у алгоритмі «Яблуко»
1) Помий руки.
2) Візьми яблуко.
3) Помий яблуко.
4) Знайди урну для сміття.
5).Викинь недогризок.
ІІІ група
Знайдіть зайву команду алгоритму «Відкривання дверей».
ІV група
Встановити правильний порядок команд алгоритму «Складання портфелю до школи»
1.Поклади підручники до портфеля.
2.Поклади зошити до портфеля.
3.Відкрий портфель.
4.Поклади пенал до портфеля.
5.Закрий портфель.
Завдання 2 . (Дітям роздаються картки з висловлюваннями) Із запропонованих простих висловлювань складіть умовні висловлювання.
кіт ховає носика |
вийде фіолетовий |
рік має 366 днів |
буде холодно |
змішати синій колір із червоним |
рік високосний |
вмикач увімкнено |
лампочка горить |
сьогодні понеділок |
завтра вівторок |
йде дощ |
візьми парасолю |
сьогодні вихідний |
не йди до школи |
на вулиці холодно |
одягайся тепло |
Відповідь:
Якщо кіт ховає носика, то буде холодно.
Якщо рік має 366 днів, то рік високосний.
Якщо змішати синій із червоним, то вийде фіолетовий.
Якщо вмикач увімкнено, то лампочка горить
Якщо сьогодні понеділок, то завтра вівторок
Якщо йде дощ, то візьми парасолю
Якщо сьогодні вихідний, то не йди до школи
Якщо на вулиці холодно, то одягайся тепло
(Якщо учням вдастьсь правильно скласти висловлювання, то вони отримують веселий смайлик, інакше сумний)
ІV. Фізкультхвилинка
Я називаю вам твердження, а ви уважно слухаєте і виконуєте, якщо твердження є істинним для вас.
V Вивчення нового матеріалу
Умови в логічних слідуваннях можуть бути і більш складними.
Наприклад мама попросила тебе купити свіжого білого хлібу. Давайте подумаємо, яке логічне слідування ми можемо скласти?
Якщо хліб свіжий і хліб білий, то купи його
Давайте уявимо ще іншу ситуаці. Мама попросила тебе купити білого хлібу або батон. Побудуємо логічне слідування
Якщо хліб білий або батон, то купи щось одне
Діти я впевнена, що вам не раз доводилося чути як діти сперечаються з батьками або ви самі це робили
Наприклад
Мама каже «Каша смачна», а дитина – «Каша не смачна».
Мама каже «На вулиці холодно», а дитина – «На вулиці не холодно»
Висловлювання, в якому заперечується зміст того, про що йшлося у вихідному висловлюванні, називають запереченням
Спробуйте сказати твердження та заперечення до нього.(Якщо учням вдається, вони отримують веселий смайлик)
Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці команди передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.
VІ. Засвоєння нових знань
VІІ. Формування вмінь та навичок
Робота за комп’ютером
Вправа «Світлофор»
Підняти червону картку, якщо озвучене правило неправильне і зелену, якщо озвучене правило вірне.
Ігрова лабораторія Діснея.
За допомогою Ігрової лабораторії створіть гру або історію за участі персонажів Діснея.
studio.code.org/s/infinity/reset
VІIІ. Підбиття підсумків уроку
Спробуйте виконати ще один загадковий алгоритм
Покажіть свій результат виконання алгоритму
Фронтальне опитування
1. Що вивчили на уроці?
2. З якими командами Рудого кота ви ознайомились?
3. Чого навчились під час роботи за комп’ютером?
4. Що сподобалось на уроці?
5. Що було важко на уроці?