Урок Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або».

Про матеріал
Урок гра для учнів третіх класів на тему Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або».
Перегляд файлу

Використання логічних висловлювань з «не», «і», «або».

Цілі:

  • навчальна:навчити будувати висловлювання з використанням зв'язок «не», «і», «або»;
  • розвивальна:розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, GCompris, Інформатика. 2-й рік навчання, браузер,підключення до мережі Internet,.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Сьогодні в нас з вами не звичайний урок. Протягом уроку ви ви будете заробляти бали у вигляді смайликів.

Якщо ви зможете протягом уроку назбирати веселих смайликів, то ви. отримаєте нагороду. Але пам’ятайте, що ви повинні працювати в дружній атмосфері, допомагати один одному і тоді у вас все вдасться.

 

Гра «Кошик завдань»

У кошику знаходяться запитання на листочках. Кожен з учнів витягує запитання, відповідає на нього. Якщо більше половини учнів відповіли правильно, до кошика прикріплюю веселий смайлик, якщо ні – то сумний. (Один одному можуть допомагати)

  1.               Що таке алгоритм?
  2.               Хто може бути виконавцем алгоритму?
  3.               Що таке твердження?
  4.               Які можуть бути висловлювання?
  5.               Наведіть приклад твердження, яке істине за одних умов, але хибне за інших?
  6.               Наведи приклад істинного висловлення
  7.               Наведи приклад хибного висловлення
  8.               Що таке логічне слідування?
  9.               Наведіть приклад логічного слідування?
  10.          За допомогою яких слів можна утворити логічне слідування?

 

Гра «Виправ помилку, заміни слово».

З хибного висловлювання утвори істинне:

1. Груші ростуть на березах.

2. Влітку можна пограти в сніжки.

3. Зайці бігають по деревах.

4. Яблука ростуть на кущах.

5. Шафу купують в магазині «Продукти».

6. Учні 8 років навчаються в інституті.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Робота в групах

Завдання 1 (учні отримують картки з завданнями)

І група

Встановити правильний порядок команд алгоритму «Придбання товару в крамниці»

  1. Оплатити товар.
  2. Підійти до прилавка.
  3. Підійти до каси.
  4. Вибрати потрібний товар.

 

ІІгрупа

Яку команду пропущено у алгоритмі «Яблуко»

1) Помий руки.
2) Візьми яблуко.
3) Помий яблуко.
4) Знайди урну для сміття.
5).Викинь недогризок.

ІІІ група

Знайдіть зайву команду алгоритму «Відкривання дверей».

  1. Витягнути ключ.
  2. Вставити ключ в замок.
  3. Зробити гімнастику.
  4. Повернути ключ двічі за годинниковою стрілкою.
  5. Вийняти ключ

ІV група

Встановити правильний порядок команд алгоритму «Складання портфелю до школи»

1.Поклади підручники до портфеля.

2.Поклади зошити до портфеля.

3.Відкрий портфель.

4.Поклади пенал до портфеля.

5.Закрий портфель.

 

Завдання 2 . (Дітям роздаються картки з висловлюваннями) Із запропонованих простих висловлювань складіть умовні висловлювання.

кіт ховає носика

вийде фіолетовий

рік має 366 днів

буде холодно

змішати синій колір із червоним

рік високосний

вмикач увімкнено

лампочка горить

сьогодні понеділок

завтра вівторок

йде дощ

візьми парасолю

сьогодні вихідний

не йди до школи

на вулиці холодно

одягайся тепло

Відповідь: 

Якщо кіт ховає носика, то буде холодно.

Якщо рік має 366 днів, то рік високосний.

Якщо змішати синій із червоним, то вийде фіолетовий. 

Якщо вмикач увімкнено, то лампочка горить

Якщо сьогодні понеділок, то завтра вівторок

Якщо йде дощ, то візьми парасолю

Якщо сьогодні вихідний, то не йди до школи

Якщо на вулиці холодно, то одягайся тепло

(Якщо учням вдастьсь правильно скласти висловлювання, то вони отримують веселий смайлик, інакше сумний)

ІV. Фізкультхвилинка

  • Ви добре попрацювали і тепер настав час для фізкультхвилинки.

Я називаю вам твердження, а ви уважно слухаєте і виконуєте, якщо твердження є істинним для вас.

  • Якщо ти хлопчик, то потупочи ногами.
  • Якщо ти дівчинка, то помахай руками.
  • Якщо блакитні очі маєш то плесни у долоні, інакше покрутись поволі.
  • Якщо ти любиш інформатику, то присядь три рази, інакше чотири рази.
  • Якщо ти у спідниці то покрути головою, інакше доторкнись носочків рукою.
  • Якщо в тебе темне волося, то плесни у долоні
  • Якщо ти людина, то тихенько за парту сідай.

 

V Вивчення нового матеріалу

Умови в логічних слідуваннях можуть бути і більш складними.

Наприклад мама попросила тебе купити свіжого білого хлібу. Давайте подумаємо, яке логічне слідування ми можемо скласти?

Якщо хліб свіжий і хліб білий, то купи його

Давайте уявимо ще іншу ситуаці. Мама попросила тебе купити білого хлібу або батон. Побудуємо логічне слідування

Якщо хліб білий або батон, то купи щось одне

Діти я впевнена, що вам не раз доводилося чути як діти сперечаються з батьками або ви самі це робили

Наприклад

Мама каже «Каша смачна», а дитина – «Каша не смачна».

Мама каже «На вулиці холодно», а дитина – «На вулиці не холодно»

Висловлювання, в якому заперечується зміст того, про що йшлося у вихідному висловлюванні, називають запереченням

Спробуйте сказати твердження та заперечення до нього.(Якщо учням вдається, вони отримують веселий смайлик)

Для опису алгоритмів із розгалуженням у середовищі Скретч можна використовувати блоки з групи Датчики. Ці команди передбачають виконання певних дій після перевірки висловлювання на істинність чи хибність.

 

 

 

VІ. Засвоєння нових знань

 

VІІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Вправа «Світлофор»

Підняти червону картку, якщо озвучене  правило неправильне і зелену, якщо озвучене правило вірне.

  • Гратися на комп’ютері можна досхочу.
  • Відстань до екрану повинна бути 50-60см.
  • Поїсти можна і біля комп’ютера.
  • Якщо комп’ютер вимкнувся, то не смикай за кабель.
  • Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп’ютера не можна.
  • На клавіші потрібно тиснути сильно.
  • Якщо до кабінету інформатики зайшов директор, швидко встань із-за комп’ютера та привітайся.
  • Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп’ютера і вмикай його.
  • До екрану доторкатися можна тільки пальцем.
  • До комп’ютерного кабінету не можна приноситиї жу та напої.
  • Можна розпочинати роботу за комп’ютером у будь-яку хвилину без дозволу вчителя.
  • Можна доторкатися до розеток, кабелю та вмикачів.
  • Можна бігати та бавитися в кабінеті інформатики.
  • Руки мають бути брудними та вологими.
  • Щоб запустити програму, треба двічі клацнути лівою кнопкою миші, підвівши вказівник до ярлика.
  • Програми запускаються самі по собі

 

  1. Інструктаж учителя.
  2. Практична робота за комп’ютерами.

Ігрова лабораторія Діснея.

За допомогою Ігрової лабораторії створіть гру або історію за участі персонажів Діснея.

studio.code.org/s/infinity/reset

 

  1. Вправи для очей.

 

IІ. Підбиття підсумків уроку

Спробуйте виконати ще один загадковий алгоритм

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image354.jpg

http://subject.com.ua/textbook/informatics/4klas/4klas.files/image356.jpg

Покажіть свій результат виконання алгоритму

Фронтальне опитування

1. Що вивчили на уроці?

2. З якими командами Рудого кота ви ознайомились?

3. Чого навчились під час роботи за комп’ютером?

4. Що сподобалось на уроці?

5. Що було важко на уроці?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подплєта Тетяна Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2019
Переглядів
6099
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку