Урок на тему "Східний театр"

Про матеріал
Урок 9. клас 4 Тема: Східний театр Мета: • навчальна: збагатити уявлення учнів про східну музику, про використання народних мелодій у творах композиторів різних національностей. • розвивальна: розвивати в четвертокласників предметні та міжпредметні компетентності, творчі здібності, здатність розуміти і аналізувати музичні твори. Поширювати загальний та мистецький кругозір, збагачувати слуховий досвід школярів. • виховна: Виховувати в учнів любов до музики, поважне ставлення до культурних традицій різних народів. Засобами музики здійснювати полікультурне виховання четвертокласників, формувати висококультурну й ерудовану особистість. Музичний матеріал: П. Чайковський. Китайський танець «Чай» (із балету «Лускунчик»). Музика з м/ф «Покемон» (фрагменти). К/ф «Зіроньки на землі» (музичні фрагменти). Музика Шанкар Махадеван, Лойя Мендонс, Ехсан Нурані, автор текстів Прасон Джоші. «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінцаровської) — розучування Тип уроку: комбінований урок. Основні поняття: Дивертисмент Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники. ХІД УРОКУ Учні входять до класу під музичний супровід 1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Музичне вітання. 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ І ось знову ми подорожуємо до східних країн. Синтетичні мистецтва — цирк, театр, кіно — набули в Індії, Китаї, Японії та інших країнах Сходу неповторних рис і різноманітних форм. Повідомлення теми, мети, завдання уроку. (Тема семестру та тема уроку записані на дошці) 3. ОСНОВНА ЧАСТИНА Уявіть собі театр без декорацій! У традиційному східному театрі їх не було. Тому акторам доводилося розкривати зміст постановки лише завдяки власній майстерності. І це ще не всі особливості. У традиційному східному театрі всі ролі, навіть жіночі, грають лише чоловіки. Персонажі втілюють певні характеристики — амплуа: Жартівник, Добродій, Скривджений, Злий тощо. Кожний персонаж має свій особливий костюм, грим, перуку. У Пекінській опері чотири основні амплуа: герой (шен) і героїня (дань), «розфарбована особа» (цзін) і комік (чоу). Актор веде діалог не лише словом і співом, а й «мовою жестів». Творчість китайського народу багата на оригінальні пісні й танці. Пригадай балет «Лускунчик», який написав композитор Петро Чайковський. Друга дія балету відбувається в Королівстві солодощів. На святі танцюють всі: шоколад, кава та чай, — утворюючи веселий дивертисмент, тобто розваги. Головною традицією Китаю є вирощування чаю, якого існує дуже багато сортів. Особливості клімату і різноманітність грунтів створюють неповторний букет. Кожний сорт чаю унікальний. Кожен танець має свою назву: арабський танець («Кава»), китайський танець («Чай»), іспанський танець («Шоколад») тощо. Китайський танець у «Лускунчику» звучить жваво і весело завдяки флейтам, піцикато (гра не смичком, а щипанням) струнних інструментів і низьким переливам фаготів. Таким способом композитор відтворив звучання китайських народних музичних інструментів. П. Чайковський. Китайський танець «Чай» (із балету «Лускунчик»), Цей танець справляє незабутнє враження, він живий, веселий і навіть комічний. Складається враження, що його виконавці ніби механічні ляльки, що весь час стрибають, кружляють та перевертаються. Їх рухи різкі, гострі. Учитель. Для того, щоб отримати комічний ефект. Композитор А ось народні китайські мелодії – гнучкі та виразні, вони нагадують візерунки східного орнаменту. Китайські музиканти створили свій особливий лад, який називається пентатоніка. Він також характерний і для багатьох інших східних народів – японців, корейців.. Пентатоніка – п’ятиступеневий лад. Щоб утворилась пентатоніка необхідно із звичайного семиступеневого ладу вилучити четверту та сьому ступені. Так, вірно…Тоді залишаться лише п’ять ступенів: до-ре-мі-соль –ля. Це і є пентатоніка . Заспіваємо її всі хором.(учні співають пентатоніку за релятивом). Уявіть себе китайськими музикантами… Ми граємо на китайській флейті, яка дуже схожа на європейську(показ зображень інструментів на презентації). Її навіть тримають так само. (Учні імітують гру на китайській флейті на фоні гри вчителя).Який інструмент виконує мелодію? Який характер танцю? Що виникло в уяві під час прослуховування? Японська анімація захоплює дітей усіх країн. Кодомо — жанр дитячої японської анімації, зазвичай позитивний і життєстверджуючий. Великого значення в аніме має музика. Музика з м/ф «Покемон» (фрагменти). Поміркуй, як музика допомагає передати події мультфільму К/ф «Зіроньки на землі» (музичні фрагменти). Музика Шанкар Махадеван, Лойя Мендонс, Ехсан Нурані, автор текстів Прасон Джоші. Поміркуй, як заняття мистецтвом допомогло хлопчику змінити своє життя? Які характерні особливості індійського кіно? Які жанри об’єдналися? ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА Вокально-хорова робота Розспівування Розучування. «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінцаровської) 4.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА Як музика втілила образи героїв твору? Доведіть, що опера —це синтез різних мистецтв. 5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Розучи пісню «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінца-ровської). Дізнайся характерні властивості чаю. Переглянь у мережі Інтернет особливості проведення чайної церемонії. Влаштуй удома для рідних чаювання за східними звичаями. Вибери музику для його проведення.
Перегляд файлу

Урок  9.        клас 4

Тема: Східний театр

Мета:

  • навчальна: збагатити уявлення учнів про східну музику, про використання народних мелодій у творах композиторів різних національностей.
  • розвивальна: розвивати в четвертокласників предметні та міжпредметні компетентності, творчі здібності, здатність розуміти і аналізувати музичні твори. Поширювати загальний та мистецький кругозір, збагачувати слуховий досвід школярів.
  • виховна: Виховувати в учнів любов до музики, поважне ставлення до культурних традицій різних народів. Засобами музики здійснювати полікультурне виховання четвертокласників, формувати висококультурну й ерудовану особистість.

Музичний матеріал:  П. Чайковський. Китайський танець «Чай» (із балету «Лускунчик»). Музика з м/ф «Покемон» (фрагменти). К/ф «Зіроньки на землі» (музичні фрагменти).              Музика              Шанкар Махадеван, Лойя Мендонс, Ехсан Нурані, автор текстів Прасон Джоші. «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінцаровської) — розучування

Тип уроку: комбінований урок.

Основні поняття: Дивертисмент

Обладнання: музичний інструмент, ноти, фонохрестоматія, програвач, ілюстрації, портрети композиторів, підручники.

 

ХІД УРОКУ

Учні входять до класу під музичний супровід

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

             Музичне вітання.

 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

І ось знову ми подорожуємо до східних країн. Синтетичні мистецтва — цирк, театр, кіно — набули в Індії, Китаї, Японії та інших країнах Сходу неповторних рис і різноманітних форм.

Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

(Тема семестру та тема уроку записані на дошці)

3.  ОСНОВНА ЧАСТИНА

Уявіть собі театр без декорацій! У традиційному східному театрі їх не було. Тому акторам доводилося розкривати зміст постановки лише завдяки власній майстерності. І це ще не всі особливості. У традиційному східному театрі всі ролі, навіть жіночі, грають лише чоловіки. Персонажі втілюють певні характеристики — амплуа: Жартівник, Добродій, Скривджений, Злий тощо. Кожний персонаж має свій особливий костюм, грим, перуку.

У Пекінській опері чотири основні амплуа: герой (шен) і героїня (дань), «розфарбована особа» (цзін) і комік (чоу). Актор веде діалог не лише словом і співом, а й «мовою жестів».

Творчість китайського народу багата на оригінальні пісні й танці. Пригадай балет «Лускунчик», який написав композитор Петро Чайковський. Друга дія балету відбувається в Королівстві солодощів. На святі танцюють всі: шоколад, кава та чай, — утворюючи веселий дивертисмент, тобто розваги.

Головною традицією Китаю є вирощування чаю, якого існує дуже багато сортів. Особливості клімату і різноманітність грунтів створюють неповторний букет. Кожний сорт чаю унікальний.

Кожен танець має свою назву: арабський танець («Кава»), китайський танець («Чай»), іспанський танець («Шоколад») тощо. Китайський танець у «Лускунчику» звучить жваво і весело завдяки флейтам, піцикато (гра не смичком, а щипанням) струнних інструментів і низьким переливам фаготів. Таким способом композитор відтворив звучання китайських народних музичних інструментів.

П. Чайковський. Китайський танець «Чай» (із балету «Лускунчик»),

Цей танець справляє незабутнє враження, він живий, веселий і навіть комічний.

Складається враження, що його виконавці ніби механічні ляльки, що весь час стрибають, кружляють та перевертаються. Їх рухи різкі, гострі.

Учитель. Для того, щоб отримати комічний ефект. Композитор

А ось народні китайські мелодії – гнучкі та виразні, вони нагадують візерунки східного орнаменту. Китайські музиканти створили свій особливий лад, який називається пентатоніка. Він також характерний і для багатьох інших східних народів – японців, корейців..

Пентатоніка – п’ятиступеневий лад. Щоб утворилась пентатоніка необхідно із звичайного семиступеневого ладу вилучити четверту та сьому ступені.

Так, вірно…Тоді залишаться лише п’ять ступенів: до-ре-мі-соль –ля. Це і є пентатоніка . Заспіваємо її всі хором.(учні співають пентатоніку за релятивом).

Уявіть себе китайськими музикантами…  Ми граємо на китайській флейті, яка дуже схожа на європейську(показ зображень інструментів на презентації).  Її навіть тримають так само. (Учні імітують гру на китайській флейті на фоні гри вчителя).Який інструмент виконує мелодію? Який характер танцю? Що виникло в уяві під час прослуховування?

Японська анімація захоплює дітей усіх країн. Кодомо — жанр дитячої японської анімації, зазвичай позитивний і життєстверджуючий. Великого значення в аніме має музика.

Музика з м/ф «Покемон» (фрагменти).

Поміркуй, як музика допомагає передати події мультфільму

К/ф «Зіроньки на землі» (музичні фрагменти). Музика Шанкар Махадеван, Лойя Мендонс, Ехсан Нурані, автор текстів Прасон Джоші.

Поміркуй, як заняття мистецтвом допомогло хлопчику змінити своє життя? Які характерні особливості індійського кіно? Які жанри об’єдналися?

ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА

Вокально-хорова робота

Розспівування

Розучування. «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінцаровської)

4.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Як музика втілила образи героїв твору?

Доведіть, що опера —це синтез різних мистецтв.

5. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Розучи пісню «Як з’явився чай?» (музика і вірші А. Бінца-ровської).

Дізнайся характерні властивості чаю. Переглянь у мережі Інтернет особливості проведення чайної церемонії. Влаштуй удома для рідних чаювання за східними звичаями. Вибери музику для його проведення.

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
4021
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку