Основи здоров’я 7 клас
Тема: Шкіра і здоров’я
Мета: Ознайомити учнів з функцією та будовою шкіри, головними чинниками, що впливають на її здоров’я; розвивати уміння доглядати за шкірою, навички здорового способу життя.
Завдання:
Обладнання:тести для перевірки д\з, листки А-3, фломастери,відео «Будова шкіри», «Проблемна шкіра у підлітків», фотографії різних проблем шкіри.
Хід уроку
І. Орг. момент
ІІ. Перевірка д\з.
На картках виконати тестові завдання. Взаємоперевірка.
Твердження |
Так |
Ні |
1.Підлітки – це діти з 9 до 14років . |
|
|
2.Вперше підлітків було виділено у Німеччині. |
|
|
3. Біологічне дозрівання – це припинення росту і розвитку всіх систем організму. |
|
|
4. Акселерація – це затримка фізичного розвитку. |
|
|
5.Соціальна зрілість завершується з досягненням інтелектуальної зрілості. |
|
|
6.Соціальна зрілість – здатність утримувати себе, створювати родину. |
|
|
7.У статевому дозріванні дівчаток вирішальну роль відіграє прогестерон. |
|
|
8. У статевому дозріванні хлопчиків вирішальну роль відіграє тестостерон. |
|
|
9.Розвиток кожного підлітка проходить індивідуально. |
|
|
10.Підлітки повністю контролюють свої почуття та емоції. |
|
|
11. Підлітки повністю незалежні від дорослих. |
|
|
Відповіді:
1.Ні 6.Так
2.Ні 7.Так
3.Так 8.Так
4.Ні 9.Так
5.Ні 10.Ні
11.Ні
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Шкіра – дзеркало організму. На ній відображається те , що корисно для нашого здоров’я і те , що шкодить йому.
( повернемося до цього вислова ще після вивчення теми)
ІV. Повідомлення теми, мети уроку
V. Засвоєння нових знань, умінь, навичок
1. Інформаційне повідомлення
Шкіра - це найбільший орган, загальна площа якого в дорослої людини становить приблизно 1,5-2 м2, її маса - 2-3 кг, товщина (без клітковини) в середньому - 2-5 мм. Шкіра тонша на тих ділянках тіла, які менше піддаються дії тертя (наприклад, внутрішня поверхня передпліччя), грубіша там, де навантаження більші (приміром, підошви ніг).
Шкіра складається з трьох шарів (мал.1): зовнішнього - епідермісу, власне шкіри - дерми та підшкірної жирової клітковини.
2.Переляд фільму «Будова шкіри»
3.Робота в групах
1) Вплив харчування на здоров’я шкіри.
2) Вплив фізичних вправ.
3) Вплив шкідливих звичок.
4) Сон, стрес, кліматичні умови, їх вплив на шкіру.
4. Фізхвилинка « Приймаємо душ»
5.Захист презентацій
6. Хвилинки - цікавинки про шкіру
1)Історія про «золотого хлопчика»
В 1496 році в замку міланського герцога Л. Моро відбулася передноворічна хода під керівництвом художника Леонардо да Вінчі. Одним з головних героїв ходи був напівоголений син бідного пекаря, якого пофарбували золотою фарбою. Під час свята хлопчик повинен був вилізти з фігури лицаря. Але свято перервалося через раптову хворобу жінки герцога. Замок спустошився. Хлопчик цілу ніч провів на кам’яній підлозі і захворів. Вранці його знайшов Леонардо да Вінчі і відніс до себе додому, намагаючись врятувати. Але на четверту добу хлопчик помер.
( - Чому? Як ви вважаєте? )
Довгий час причина його смерті залишалася загадкою. Однією з причин вважали загибель від недостатньої кількості повітря або самоотруєння організму внаслідок припинення виділення поту.
Пояснив усе експеримент, проведений у Німеччині у ХІХ ст. Двох піддослідних дорослих чоловіків покрили лаком: одного на добу, а іншого на 8 діб. Під час досліду чоловікам важко було переносити холод. Це пояснили тим, що подразнення шкіри лаком викликало різке розширення іі кровоносних судин, як наслідок збільшилася тепловіддача, тому температура тіла знизилася. Таким чином до смерті «золотого хлопчика» призвело переохолодження.
2) Цікаво знати,що:
Нігті-похідні рогового шару епідермісу.
Волосся – похідні дерми.
VІ.Практичні завдання
Життєва ситуація
Руслана дуже незадоволена своєю зовнішністю. На лобі час від часу з’являються вугри. Волосся сухе, на голові – лупа. Навколо нігтів, які вона гризе, задирки. Дівчина змащує вугрі маминим тональним кремом, часто миє голову. Від консультації лікаря дівчина категорично відмовляється.
- Чи правильно чинить Руслана?
-Що на вашу думку повинна зробити дівчина?
.VІІ .Підсумок уроку
Шкіра – дзеркало організму. На ній відображається те , що корисно для нашого здоров’я і те , що шкодить йому.
Як зараз ви можете пояснити ці слова?
Ти щодня миєш тіло,
Щоб чистим було,
Бо від бруду - неспокій,
Хвороби і зло.
Ну а як же душа?
Для її чистоти -
Треба гідності душ
І рушник доброти
VІІІ. Домашнє завдання
Вивчити параграф 11, визначити тип своєї шкіри. Принести упаковки косметичних засобів, якими ви користуєтеся.