ТЕМА. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
МЕТА: виявити екологічні проблеми материка, сприяти розумінню причин виникнення екологічних проблем материка,
ознайомити з об’єктами, занесеними до світової спадщини ЮНЕСКО,
розвивати пізнавальний інтерес, навчити учнів вести діалог, коректно ставити запитання, логічно будувати відповідь, аргументувати, експромтом відповідати на запитання, виступати перед аудиторією, слухати один одного, розвивати вміння розв’язувати проблемні завдання, використовувати здобуті знання на практиці.
виховувати екологічну культуру.
ОБЛАДНАННЯ: матеріали до захисту проектів, аркуші ватману, стікери.
ТИП УРОКУ: урок засвоєння навичок і умінь.
МЕТОДИ: проект, робота в групах, прийоми: «Коло ідей», « Дерево-рішень», «Фішбоун».
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Психологічна вправа « Я бажаю вам»
Вчитель. Доброго дня. Сьогодні на уроці у нас присутні гості. Для того, щоб краще налаштуватися на урок, ми проведемо психологічну вправу «Я бажаю вам». Візьміться за руки, висловіть своєму сусіду праворуч побажання на урок.
II. Актуалізація опорних знань.
Географічний цифровий диктант ( взаємоперевірка)
На дошці записані пронумеровані відповіді
Запитання
Відповіді
3,1,2,3,6,1,3,5,1,2,4,7
Ми продовжуємо відкривати вікно в Америку, досліджувати та пізнавати нове.
Презентація досліджень
III. Мотивація навчальної діяльності.
На попередніх уроках ви дізналися, наскільки природа Пд. Америки різноманітна, багата і своєрідна. Проте природа дуже змінена господарською діяльністю людини.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Сьогодні на уроці ми визначимо вплив людини на природу, спрогнозуємо наслідки та спробуємо знайти шляхи розв’язання екологічних проблем, ознайомимось з об’єктами природної та культурної спадщини ЮНЕСКО.
Які очікування від сьогоднішнього уроку?
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Презентація проекту.
Надамо слово туристам. Поділіться будь-ласка своїми враженнями про об’єкти Світової природної спадщини материка.
Учні записують головні об’єкти та коротко про них.
Учні виписують екологічні проблеми материка у формі схеми.
VI. Первинне застосування придбаних знань
1.Вправа «Коло ідей»
Спрогнозуйте, чи можуть екологічні проблеми материка вплинути на весь світ, якщо не вживатимуть заходи щодо охорони природи материка.
VII. Творчий перенос знань і навичок з метою формування вмінь
1. Робота в групах.
Уявіть,що ви керівник або президент всієї Південної Америки.
Висловіть свою точку зору щодо подолання екологічних проблем на материку.
Кожна група отримує завдання, яке виконує 2-3 хвилини. Потім презентує ( стікери чіпляють на дереві)
1 група –Зменшення площі лісів, будівництво автомагістралі в Амазонії. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.
2 група –Знищення рослинності саван внаслідок надмірного випасу худоби. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.
3 група – Проблема зменшення кількості тварин, внаслідок розорювання території саван. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.
4 група – Проблема надмірного видобутку корисних копалин, забруднення промислових міст. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.
Завдання в групах. Повторити правила роботи в групі.
На стікерах написати шляхи розв’язання екологічних проблем і наклеїти на дерево.
Вчитель. Виникнення екологічних проблем стало необхідністю створення системи природоохоронної діяльності. Заповідники та національні парки на материку займають великі площі. На території Пд. Америки створюють об’єкти природної спадщини ЮНЕСКО.
VIII. Рефлексія
- Чи справдились ваші очікування?
Завдання: доберіть слова з різних частин мови для характеристики уроку.
IX. Підсумок уроку
Вправа «Продовж речення»
Сьогодні на уроці я
Зрозумів…………
Навчився……………..
Пишаюся………
Змінив своє ставлення…………..
Найбільший мій успіх…………..
Я зможу використати знання сьогоднішнього уроку………………
На наступний урок я хотів би………………
Я прагну поглибити……………………