Урок на тему "Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об'єкти Південної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО

Про матеріал
В даній розробці уроку використані: цифровий диктант, прийоми "Коло ідей", "Дерево рішень", "Фішбоун", вказані проектна робота та робота в групах, що дають змогу розвивати пізнавальний інтерес, вміння розв'язувати проблемні завдання, виховувати екологічну культуру.
Перегляд файлу

ТЕМА. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової  природної спадщини ЮНЕСКО.

МЕТА:  виявити екологічні проблеми материка, сприяти розумінню причин виникнення екологічних проблем материка,

ознайомити з об’єктами, занесеними до світової спадщини ЮНЕСКО,

             розвивати пізнавальний інтерес, навчити учнів вести діа­лог, коректно ставити запитання, логічно будувати відповідь, аргументувати, експромтом відповідати на запитання, виступати перед аудиторією, слуха­ти один одного, розвивати вміння розв’язувати про­блемні завдання, використовувати здобуті знання на практиці.

виховувати екологічну культуру.

ОБЛАДНАННЯ: матеріали до захисту проектів, аркуші ватману, стікери.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння навичок і умінь.

МЕТОДИ: проект, робота в групах, прийоми: «Коло ідей», « Дерево-рішень», «Фішбоун».

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

   Психологічна вправа « Я бажаю вам»

Вчитель. Доброго дня. Сьогодні на уроці у нас присутні гості. Для того, щоб краще налаштуватися на урок, ми проведемо психологічну вправу «Я бажаю вам». Візьміться за руки, висловіть своєму сусіду праворуч побажання на урок.

 

II. Актуалізація опорних знань.

Географічний цифровий диктант ( взаємоперевірка) 

На дошці записані пронумеровані відповіді

  1. Анди
  2. Панамський канал
  3. Сельва
  4. Савани
  5. Гвіанське плоскогір’я
  6. Бразильське плоскогір’я
  7. Протока Дрейка

Запитання

  1. В Африці вона називається гілея, а як називається в Пд.Америці?( сельва)
  2. Район Пд.Америки, де бувають катастрофічні землетруси. (Анди)
  3. Що сполучає  Пд.Америку з Північною? (Панамський канал)
  4. В якій природній зоні водиться анаконда? ( сельва)
  5. Багате на золото і алмази плоскогір’я. ( Бразильське)
  6. Територія, назва якої на мові давніх місцевих жителів означає « мідні гори» (Анди)
  7. Природна зона, в річках якої водиться хижа риба піранья. ( сельва)
  8. Плоскогір’я, неприступні місця якого породили легенди про « загублені світи»( Гвіанське)
  9. Район Пд.Америки, що багатий на мідь і селітру. (Анди)
  10. Що дає змогу перепливти з Тихого океану в Атлантичний? ( Панамський канал)
  11. Природна зона, мешканцем якої є броненосець. ( савани)
  12. Відокремлює  Пд.Америку від Антарктиди. ( Протока Дрейка)

Відповіді

3,1,2,3,6,1,3,5,1,2,4,7

Ми продовжуємо відкривати вікно в Америку, досліджувати та пізнавати нове.

Презентація досліджень

  1. Природні унікуми Пд.Америки.
  2. Культурні рослини, батьківщиною яких є Пд.Америка.

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

На попередніх уроках ви дізналися, наскільки природа Пд. Америки  різноманітна, багата і своєрідна. Проте природа дуже змінена господарською діяльністю людини.

    

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Сьогодні на уроці ми визначимо вплив людини на природу, спрогнозуємо наслідки та спробуємо знайти шляхи розв’язання екологічних проблем, ознайомимось з об’єктами природної та культурної спадщини ЮНЕСКО.

 

Які очікування від сьогоднішнього уроку?

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Презентація проекту.

Надамо слово туристам.  Поділіться будь-ласка своїми враженнями про об’єкти Світової природної спадщини материка.

  1. Вправа «Фішбоун»

Учні записують головні об’єкти та коротко про них.

  1. Робота з підручником с. 114

Учні виписують екологічні проблеми материка у формі схеми.

 

VI. Первинне застосування придбаних знань

1.Вправа «Коло ідей»

Спрогнозуйте, чи  можуть екологічні проблеми материка вплинути на весь світ, якщо не вживатимуть заходи щодо охорони природи материка.

 

VII. Творчий перенос знань і навичок з метою формування вмінь

1. Робота в групах.

Уявіть,що ви керівник або президент всієї Південної Америки.

Висловіть свою точку зору щодо подолання екологічних проблем на материку.

Кожна група отримує завдання, яке виконує 2-3 хвилини. Потім презентує ( стікери чіпляють на дереві)

1 група –Зменшення площі лісів, будівництво автомагістралі в Амазонії. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.

2 група –Знищення рослинності саван внаслідок надмірного випасу худоби. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.

3 група – Проблема зменшення кількості тварин, внаслідок розорювання території саван. Наслідки. Заходи вирішення проблеми.

4 група – Проблема надмірного видобутку корисних копалин, забруднення промислових міст.  Наслідки. Заходи вирішення проблеми.

  1. Вправа «Дерево-рішень»

Завдання в групах. Повторити правила роботи в групі.

На стікерах написати шляхи розв’язання екологічних проблем і наклеїти на дерево.

 

Вчитель.       Виникнення екологічних проблем стало необхідністю створення системи природоохоронної діяльності. Заповідники та національні парки на материку займають великі площі. На території Пд. Америки створюють об’єкти природної  спадщини ЮНЕСКО.

VIII. Рефлексія

- Чи справдились ваші очікування?

Завдання: доберіть слова з різних частин мови для характеристики уроку.

 

 

 

IX. Підсумок уроку

Вправа «Продовж речення»

Сьогодні на уроці я

Зрозумів…………

Навчився……………..

Пишаюся………

Змінив своє ставлення…………..

Найбільший мій успіх…………..

Я зможу використати знання сьогоднішнього уроку………………

На наступний урок я хотів би………………

Я прагну поглибити……………………

 

docx
Додав(-ла)
Ткачук Ольга
До підручника
Географія 7 клас (Топузов О.М., Надтока О.Ф., Назаренко Т.Г., Вішнікіна Л.П., Шуканова А.А., Самойленко В.М.)
Додано
14 січня
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку