Урок на тему "Транспорт України"

Про матеріал
Завдання транспортної системи — забезпечення стійких зв’язків між окремими галузями й районами країни, своєчасне й повне задоволення потреб господарства й населення у перевезеннях. Транспортна система — це сукупність усіх видів транспорту, пов’язаних між собою з метою задоволення потреб населення і держави в перевезеннях пасажирів і вантажів. Вона містить у собі транспортні пункти (станції, пристані, аеропорти), транспортні вузли й транспортні магістралі. Транспортний вузол — це населений пункт, у якому сходяться кілька видів транспорту і здійснюється обмін вантажами між ними.
Перегляд файлу

9 клас

Урок 1

Дата:12.02.2021 р.                                        Підпис вчителя:______________

Тема уроку: Транспорт України та його види.

Мета уроку: формувати знання учнів про особливості транспортного комплексу України; показати своєрідність окремих видів транспорту, засвоїти основні поняття з теми.

Засоби навчання: атлас, підручник, навчальний електронний посібник, карта «Транспортна система України», відео фрагменту: «Транспорт України», презентація.

Тип уроку: формування і застосування нових знань.

Терміни та поняття: «транспортний вузол», «транспортна магістраль», «обсяг перевезень», «вантажообіг», «пасажирооборот».

ХІД  УРОКУ

І. Підготовка учнів до навчально- пізнавальної діяльності .

1 . Організація уваги і роботи учнів.

Інструктаж та перевірка наявності необхідних засобів навчання географії.

2. Повідомлення теми, завдань і переліку предметно - географічних компетентностей уроку.

3. Пояснення критеріїв  контролю навчальної діяльності учнів.

На уроці діє система накопичення балів-сума балів,зароблених учнями під час поточного контролю навчальних досягнень за минулий урок та домашню роботу оцінюється від 1-12 балів; виконання навчальних завдань у процесі вивчення нового матеріалу оцінюється  від 1 до 6-ти балів. Кількість набраних балів фіксується упродовж уроку. Сумарна кількість балів визначить оцінку, яку отримують учні за урок.

ІІ. Мотивування  навчально-пізнавальної діяльності учнів.

 

 

Ви вже знаєте, що господарство будь-якої країни не може розвиватися без розвинутої інфраструктури і тут дуже важливим є наскільки розвинутий транспорт. Транспорт образно називають «кровоносною системою» економіки країни. Розміщення України на перетині шляхів з Європи в Азію та наявність власних родовищ нафти і газу стало передумовою формування мережі нафто - і газопроводів. А необхідність тримати зв'язок з іншими країнами світу вплинуло на розвиток повітряного транспорту.  Більшість із вас, безумовно, користувалася послугами різних видів транспорту, тому ви легко дасте відповіді на таке питання:

 Яку роль відіграє транспорт у житті людей?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

   1.Актуалізація почуттєвого та практичного досвіду і знань учнів.

Бесіда на тему: «Наш географічний досвід».

  1. Назвіть основні способи руху(По суші, по воді й у повітрі)?
  2. Які види транспорту розвинені в Україні?
  3. Які види транспорту відносяться до міських?

     2.Сприймання та початкове усвідомлення географічних понять.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування: «Види транспорту».

image2

Завдяки рівнинній території в Україні добре розвинена транспортна мережа. За географічним положенням Україна перебуває в дуже вигідних умовах. Цей факт впливає на розвиток її господарства.

Розгляньмо основні особливості транспортної мережі України.

Перегляд відео фрагменту: «Транспорт України»

Завдання учням: Характеристика основних видів транспорту України

Назва виду транспорту

Особливості

Переваги

Недоліки

Основні види вантажів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вибіркова перевірка результатів роботи учнів у зошитах.(1-12 балів)

3. Формування основних географічних понять. Усвідомлення й осмислення учнями географічних причинно-наслідкових зв’язків і розкриття суті географічних об'єктів вивчання

Робота з  текстом підручника.(прочитати та сформувати дифініції)

Завдання транспортної системи — забезпечення стійких зв’язків між окремими галузями й районами країни, своєчасне й повне задоволення потреб господарства й населення у перевезеннях.

Транспортна система — це сукупність усіх видів транспорту, пов’язаних між собою з метою задоволення потреб населення і держави в перевезеннях пасажирів і вантажів. Вона містить у собі транспортні пункти (станції, пристані, аеропорти), транспортні вузли й транспортні магістралі.

Транспортний вузол — це населений пункт, у якому сходяться кілька видів транспорту і здійснюється обмін вантажами між ними.

Завдання:знайти на карті найбільші транспортні вузли України.

Вантажообіг — показник обсягу роботи транспорту з перевезення вантажів, що обчислюється як добуток кількості перевезених вантажів (т) на відстань певного перевезення (км).

Пасажирооборот — показник обсягу пасажирських перевезень транспорту, обчислюваний як добуток кількості пасажирів на відстань перевезення.

4. Виявлення зворотного зв’язку між учнями та вчителем:

Завдання: Встановіть відповідність між поняттям і визначенням:

  1. Транспортна система

А) показник обсягу роботи транспорту з перевезення, що обчислюється як добуток кількості перевезених вантажів (т) на відстань певного перевезення (км).

2. Транспортний вузол

Б) показник обсягу пасажирських перевезень транспорту, обчислюваний як добуток кількості пасажирів на відстань перевезення.

3. Завдання транспортної системи

В)сукупність усіх видів транспорту, пов’язаних між собою з метою задоволення потреб населення і держави в перевезеннях пасажирів і вантажів

4. Вантажообіг

Г) забезпечення стійких зв’язків між окремими галузями й районами країни, своєчасне й повне задоволення потреб господарства й населення у перевезеннях

 

Д) населений пункт, у якому сходяться кілька видів транспорту і здійснюється обмін вантажами між ними

(1-В; 2-Д; 3-Г; 4-А)

Вибіркова перевірка результатів роботи учнів у зошитах.(1-4 балів)

ІV.  Узагальнення і систематизування географічних знань і вмінь учнів.

  1. Перерахуйте основні види транспорту. (водний, повітряний, сухопутний, електронний, міський);
  2. Який вид транспорту залежить від погоди? (авіаційний, автомобільний);
  3. Який вид транспорту залежить від пір року? (річковий);
  4. Який вид транспорту має найменшу собівартість транспортування? (трубопровідний);
  5. Який вид транспорту України має найбільший вантажообіг? (залізничний);
  6. Який транспорт має найбільшу швидкість? (повітряний);
  7. Який вид транспорту екологічно найбільш небезпечний? (автомобільний).

V.  Коментоване пояснення  домашнього завдання.

  1. §38
  2. Підготувати повідомлення про розвиток різних видів транспорту(залізничний, повітряний, автомобільний).

VІ.  Підбиття підсумку уроку.

Учитель оцінює роботу учнів на уроці, коментує оцінки.

Література

1.Вішнікіна Л. П. Компетентнісне навчання географії в основній школі: монографія / Л. П. Вішнікіна. – Полтава: ТОВ «АСМІ», 2017. – 407 с.

2. Географія : Довідник/ Й. Р. Гілецький, Р.Р. Сливка, М. М. Богович. – Х.: Веста: Вид-во «Ранок», 2009.-480 с.: іл.

3. Географія : підруч. Для 9-го кл. загальноосвіт. Навч. Закл. / В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова, А. І. Довгань.-Київ: Генеза,2017.-272 с. : іл..

4. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти : затв. пост. Кабінету Міністрів України від 23 листоп. 2011 р. № 1392 // Урядовий кур’єр. – 2012. – № 5. – С. 9–16.

5. Загальна методика навчання географії: Підручник [з грифом МОНМС України] / О. М. Топузов, В.М. Самойленко, Л.П. Вішнікіна. – К.: ДНВП "Картографія", 2012. – 512 с.

6. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/2020/geografiya-6-9-14.07.2017.pdf

7. Пелагейченко М. Л. Урок твоєї мрії: плануймо, мотивуємо, проводимо. – Х. Вид. група «Основа», 2020.-112 с. –(Серія «Нові формати освіти»).

8.Про вищу освіту: Закон України : офіц. вид. станом на 1.07.2014 р. // Голос України. 2014. – 6 серп. ; Офіційний вісник України. – 2014. – № 63.

 

docx
До підручника
Географія 9 клас (Стадник О.Г., Довгань Г.Д.)
Додано
3 серпня 2022
Переглядів
1032
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку