Урок на тему: "Трикутник і його види"

Про матеріал

Розробка уроку з теми: "Трикутник і його види". Мета уроку: ознайомити учнів із поняттям класифікації, а також з класифікацією трикутників; засвоїти поняття про гострокутний, прямокутний і тупокутний трикутники; рівнобедрений та рівносторонній трикутники; навчити учнів розрізняти види трикутників; будувати трикутник певного виду; знаходити периметр трикутників.

Перегляд файлу

Тема. Трикутник і його види

Мета: ознайомити учнів із поняттям класифікації, а також з класифікацією трикутників; засвоїти поняття про гострокутний, прямокутний і тупокутний трикутники; рівнобедрений та рівносторонній трикутники; навчити учнів розрізняти види трикутників; будувати трикутник певного виду; знаходити периметр трикутників.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка д/з, актуалізація опорних знань.

 

Запитання до класу :

 

  1. Яка фігура наз. кутом?
  2. З яких елементів складається кут?
  3. Які ви знаєте види кутів? 

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  2. Пояснювання нового матеріалу.

Залежно від градусної міри (величини), кути поділяються на 4 групи — гострі, прямі, тупі і розгорнуті. Такий розподіл якої-небудь групи об'єктів на малі групи за певними ознаками називається класифікацією. Класифікація не є суто математичним поняттям, бо з класифікацією учні мають справу як на інших уроках (на уроках з мови — поділ приголосних на дзвінкі й глухі; складів — наголошені й ненаголошені; частин мови: іменники, займенники, прислівники, дієслова тощо; на уроках біології — представники рослинного і тваринного світу тощо), так і в повсякденному житті (приклади класифікації предметів побуту можна запропонувати учням навести самостійно).

Тому на цьому уроці ми ознайомимося зі способами класифікації відомих нам геометричних фігур — трикутників.

Під час пояснення цього матеріалу зручно буде скласти таблицю-схему  «Класифікація трикутників».

Класифікація трикутників

 

За кутами

За сторонами

гострокутний

прямокутний

тупокутний

різносторонній

рівнобедрений

рівносторонній

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image132.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image133.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image134.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image135.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image136.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image137.jpg

 

Особливо слід звернути увагу на назву сторін рівнобедреного трикутника і запис формули периметра рівнобедреного і рівностороннього трикутників (нові поняття).

Тому на дошці і в зошитах слід зробити відповідні записи і рисунки.

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image138.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image139.jpg

http://www.subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics5/mathematics5.files/image140.jpg

ABCрізносторонній.

Якщо АВ = с, ВС = а,

АС = b, то Р = а + b + с

ABCрівнобедрений,

АВ = ВС - бічні сторони,

АС— основа.

Якщо АВ = ВС = а, АС = b, то Р = 2а + b

ABCрівносторонній.

АВ = ВС = АС = а,

Р = 3а

IV. Закріплення знань. Формування вмінь

№ 358 — класифікація трикутників за сторонами і кутами.

Слід звернути увагу учнів, що будь-який трикутник може бути класифіковано за двома ознаками одночасно (наприклад, рис. 120 г) — QRS тупокутний і рівнобедрений).

№ 359 — обернений до № 358 — за описом треба зробити рисунок.

№№ 363 (з), 370, 372 — закріплюють знання учнями формул для обчислення периметра трикутника і роботи з ними.

№ 374. Закріплює знання формули периметра трикутника (як суми довжини сторін) і усвідомлення того, що формулу Р = a + b + с можна розглядати як рівняння і знаходити будь-яку з невідомих сторін за допомогою правила знаходження невідомого доданка (а = Р - (b + с)).

Додатково: на розвиток просторової уяви № 380. 

V. Підсумок уроку

Запитання до класу

1.   Які бувають види трикутників залежно від виду їх кутів?

2.   Який трикутник називають прямокутним? гострокутним? тупокутним?

3.   Які бувають види трикутників залежно від кількості рівних сторін?

4.   Який трикутник називають рівностороннім? рівнобедреним? різностороннім? 

VI. Домашнє завдання

п. 14, №№ 357 (усно); 360; 364 (г); 371; 375;

додатково: побудуйте за допомогою транспортира кути 50°; 40°; 110°; 90°.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
653
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку